Верховна рада посилила відповідальність за окремі порушення правил дорожнього руху. Народні депутати схвалили в другому читанні законопроект № 2695. Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на трансляцію засідання Ради.
Нові штрафи для водіїв та пішоходів. За що проголосувала Рада
«За» проголосували 325 парламентарів.
Штрафи для водіїв
Мінімальний штраф підвищується до 510 гривень. Таке покарання передбачено за:
- непристебнутий ремінь;
- відсутність шолома у мотоцикліста;
- неосвітлений номерний знак;
- розмову по телефону за кермом без гарнітури;
- порушення правил проїзду перехресть, зупинок, проїзд на заборонний сигнал світлофора, правил обгону.
За втечу з місця ДТП штраф зросте з 255 до 3,4 тисячі гривень. Таке ж покарання буде за перевищення швидкості в населених пунктах більш ніж на 50 км/год.
За ненадання переваги в русі авто «швидкої», поліції або аварійній службі штраф підвищать з 510 до 680 грн. Створення аварійної ситуації каратимуть штрафом у 1445 грн, а за порушення, яке призвело до ДТП — 850 грн.
Читайте також: Автофіксація ПДР: Водії вже сплатили 37,7 мільйона штрафів. Куди йдуть кошти
Керування без водійського посвідчення каратимуть штрафом у 425 грн. Однак якщо у водія немає зовсім водійського посвідчення, йому доведеться заплатити 3,4 тисячі грн. Раніше позбавлених прав водіїв будуть штрафувати на 20,4 тисячі грн.
Повторне протягом року вчинення такого порушення тягне за собою накладення штрафу в розмірі 40800 грн з позбавленням права керування транспортом на строк від 5 до 7 років та з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого.
Якщо водій перебував у стані алкогольного сп'яніння, йому буде загрожувати штраф в розмірі 17 тисяч грн (зараз 10,2 тисячі) з позбавленням водійських прав на рік. За повторне порушення протягом року — 34 тисячі грн з позбавленням прав на три роки. Якщо водій порушить втретє — штраф 51 тисяча грн, позбавлення прав на 10 років і конфіскація транспортного засобу.
Читайте також: Судимість та великі штрафи. Що обіцяє новий закон автомобілістам з 1 липня
Штрафи для пішоходів
Відповідно до закону, пішоходів, які переходять дорогу в недозволеному місці, каратимуть штрафом у 255 грн (раніше був 51 грн). За порушення ПДР велосипедисти повинні будуть заплатити штраф у розмірі 340 грн. За ці ж порушення, вчинені в нетверезому вигляді — 680 грн, за створення аварійної ситуації — 850 грн.
Відповідальність за ДТП з жертвами й потерпілими
За ДТП у стані алкогольного, наркотичного або іншого сп'яніння, у результаті якої потерпілий отримав травми середньої тяжкості, будуть карати позбавленням волі на строк до трьох років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк від трьох до п’яти років. Зараз же за правопорушення загрожує штраф у розмірі 3 400 до 8 500 гривень.
Такі ж діяння пропонують карати позбавленням волі на термін до 3 до 8 років (позбавлення прав від 5 до 8 років) у випадку, якщо потерпілий отримав тяжке ушкодження.
У разі смерті потерпілого винуватцю у стані сп'яніння загрожує позбавлення волі на термін від 5 до 10 років (позбавлення прав на термін від 5 до 10 років). Якщо жертв кілька — позбавлення волі на термін від 7 до 12 років (позбавлення прав на термін від семи до десяти років).
Коментарі - 44
Интересно, если человек взял авто в аренду, или одолжил его у родственника/супруга, а потом попался в третий раз в нетрезвом виде, то конфискуют авто которое ему не принадлежит?
вы двое только что очень частный случай рассмотрели и тотчас его натянули на всех водителей — «гениально»
Да-да, это как раз про вас, верящих в молочные реки и кисельные берега.
====вы двое только что очень частный случай рассмотрели и тотчас его натянули на всех водителей
А всем и не надо, достаточно чтобы те кто любит погонять под мухой переоформили машины на маму которая любит скорость. Ты сомневаешься что это возможно? Так оно уже и сейчас зачастую именно так.
б***ло за рулем несколько раз более существенно штрафанут и оно начнет задумываться — думаешь в европе люди себя культурнее ведут, потому что они культурнее? Совсем нет.
Я? Вообще-то это ты и те кому эти изменения сильно по душе — видите мир черно-бело и игнорируете то что случайное попадание по статье о пьянке теперь становится очень опасным, в том время как те кто регулярно ездят под градусом как и раньше могут это делать не особо напрягаясь.
Уже в который раз поднимают сумму — результата нет. Если первые повышения были вполне логичны, то когда суммы перевалили за 10к — это уже стало иммитацией борьбы, не более.
— тобто якщо просто їхати в місті 103 км/год без створення небезпеки — штраф 3400 грн?!
Якось занадто.
Що занадто, то нездраво.
Звісно так, і 100 по місту не їзжу. За виключенням окремих доріг де можна їхати і 120 https://goo.gl/maps/MzUgCbk6Ysr2ug4n9
Крім того що я водій, я ще іноді пішохід, а ще людина з непоганой пам’ятью: наприклад пам’ятаю що машина може розірвати пішохода навіть якщо їде лише 90. Ось тут нажаль не єдиний приклад з Харкова https://tsn.ua/ukrayina/p-yana-dtp-u-harkovi-bmw-vrizalasya-v-cholovika-na-perehodi-rozirvavshi-yogo-na-chastini-707204.html
===Ще не платили штраф за те, що їхали на трасі 73 км/год?
Тут вже в мене питання: а Ви водій? Бо на трасі можна принаймі 90 км/г. Звісно якщо ви не водій-новачок або водій вантажівки з людьми — та навіть їх не оштрафують бо за +20 лише попередження.
На практиці штрафи тепер перетворюються з елементу стримання на дохідну частину бюджету.
Я про те, що погані правила потрібно покращувати.
Вас особисто влаштовує це нововведення?
Я не проти штрафів взагалі, але я збалансованість і проти крайнощів та зловживань. Підняття штрафу одразу в 6 раз виглядає як значний перекос.
«не устраивают европейские нормы? Ну, тогда- чемодан, вокзал, расея«
— танунах! Я згоден на штрафи як в Німеччині, тільки б подалі від Мордора :)
«Как же приятно…«
— ваше бажання спробувати задовольнити якусь свою приховану образу зрозуміле. Не зрозуміло тільки, яка у вас позиція по данному питанню.
Верхняя граница штрафа 680 евро.
И обиды у меня никакой нет, я просто люблю стебаться над ребятками, любителями: «то другое».
И да, в самой Германии, штрафы не привязаны ни к МРОТ, ни к средней ЗП, и есть вариации в зависимости от земель. Так что, берём пример с развитой Германии, вводим штрафы, которые не привязаны к показателям ЗП, всё честно и верно.
— розумно, я теж такої думки.
«Надо больше камер натыкать, и штрафы увеличить«
— це ж ви писали — звучить тупорило, не схоже на «брати найкраще».
«У вас позиция- раком встать перед эуропой, раздвинуть булки«
— це вже ваші фантазії, напевно, щоб було з чого постібатися на рівному місці.
— це ж ви писали — звучить тупорило, не схоже на «брати найкраще». чем плохо то? больше камер- больше штрафов и безопасность. В данный момент у нас ребятки соблюдают режим скорости только под камерами, т. е. не понимают что его нужно соблюдать всегда. Логично, в таком случае- везде ставить камеры.
Ключик к вашему сердцу: говоришь- а вот на расее- вот так и так, и даже если это хорошее- вы будете плеваться =)
— я ж писав нижче, що просто «натикати і підвищити» — це тупе мавпування. Для того щоб «брати найкраще» потрібні аналіз і адаптація.
«даже если это хорошее- вы будете плеваться«
— інших по собі міряти некоректно. Але вам для фантазій і примітивного стьобу схоже норм.
2. Такие трассы обычно обходят населенные пункты без снижения скрости транспорта.
3. Даже если речь про обычные двухполоски 90 км/ч идущие через сёла — это не повод давить жителей этого населенного пункта на 90 км/ч вместо того чтобы снизить скорость до 50.
Чтобы отбить желание летать на 3ьей космической по городу- нужны штрафы повыше, и побольше камер.
«За перевищення швидкості від 20 до 50 км/год штраф 340 грн«
— тут можна було б і більше підвищити.
А то якось дивно несправедливо виходить — за їзду в місті на швидкості 101 км/год штраф 340 грн, а на швидкості 103 км/год штраф 3400 грн.?!
Різниця швидкості в 2 км, а різниця штрафів більше в 10 раз. Хто літав, той і далі буде літати.