У 2020 році Національний банк отримав та опрацював майже 49,5 тис. звернень споживачів фінансових послуг. Про це свідчать дані звіту про роботу НБУ зі зверненнями споживачів фінансових послуг за минулий рік.
Кількість звернень до НБУ зросла. На що скаржаться українці (інфографіка)
У другому півріччі 2020 року кількість звернень зросла порівняно з першим півріччям через розширення повноважень НБУ.
На що скаржилися українці
Найбільше споживачі звертаються до НБУ через контакт-центр, до якого впродовж 2020 року надійшло 33,5 тис. звернень.
Із них близько 9 тис. звернень стосувалися роботи банків і майже 6 тис. звернень — небанківських фінустанов. Ще близько 2 тис. звернень стосувалися банків, які перебувають у процесі ліквідації.
Читайте також: Як банки вказують клієнтам на двері і змушують купувати нові смартфони
Інші питання до контакт-центру становили трохи менше 17 тис. звернень. Найчастіші питання під час звернень телефоном до контакт-центру: відносини за кредитами банків і небанківських фінустанов, розголошення персональних даних колекторським компаніям, грошовий обіг, отримання довідок, а також робота самого Нацбанку.
Торік регулятор отримав та опрацював 15,9 тис. письмових звернень, головною темою яких стали кредитні договори з банками — 2690 письмових звернень.
Читайте також: Як втрачають на подвійній конвертації валюти і переплачують за сервіс
Також торік отримано 1594 звернення щодо електронних платіжних засобів і розрахунків, 946 — стосувались якості обслуговування в банках, 391 — відносин за депозитними договорами, 779 — інші питання.
Серед найпоширеніших тем у зверненнях споживачів про роботу небанківських фінустанов: відносини за кредитами — 3064, колекторська діяльність — 2171, відносини за обов’язковими видами страхування — 1271, відносини з кредитними спілками — 326, відносини за добровільними видами страхування — 228, щодо обробки персональних даних — 189, інші питання — 740 звернень.
Читайте також: Коли в Україні почнуть працювати «чорні» колектори
У близько 40% письмових звернень були виявлені ознаки порушень прав споживачів, зокрема:
• агресивна поведінка колекторів;
• порушення правил обробки персональних даних споживачів;
• нав’язування додаткових послуг: оформлення кредитної картки під час отримання пенсійної чи зарплатної, страхування життя під час обміну валют тощо;
• зміна тарифів на обслуговування рахунку в банку без попередження споживача;
• неправомірні нарахування відсотків, комісій, штрафів та пені за кредитними договорами;
• внесення неправомірних пунктів до тексту договору та порушення норм законодавства України.
Коментарі