Уряд схвалив законопроєкт «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України про позначення поняття трудових відносин і ознак їх наявності». Як зазначено у повідомленні пресслужби Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, цей правовий акт сприятиме зменшенню незадекларованої праці, легалізації зарплати та захисту працівників.
Уряд схвалив законопроєкт, яким планує зменшити тіньову зайнятість і легалізувати зарплату
Які зміни передбачено
Законопроєкт на законодавчому рівні визначає поняття трудових відносин та сім ознак їх наявності:
- Виконання особою роботи за дорученням та під контролем.
- Здійснення регулювання процесу постійної праці без певної «результативної» цілі.
- Виконання роботи на визначеному робочому місці з правилами трудового розпорядку.
- Організація умов праці.
- Систематична виплата винагороди.
- Встановлення тривалості робочого часу та часу відпочинку.
- Відшкодування фінансових витрат, пов’язаних з виконанням роботи.
Якщо наявні принаймні три з перелічених ознак, то робота виконується в межах трудових відносин. Тоді треба укласти трудовий договір, а працівник має бути забезпечений соціальним пакетом.
Читайте також: Дистанційна робота в законі: Рада встановила правила
Також регулюється питання правонаступництва у трудових відносинах — коли з’являється новий власник. Працівники мають бути поінформовані про, наприклад, продаж компанії, а також можуть бути звільнені лише через підстави, прописані у Кодексі законів про працю або в спецзаконах.
Чому виникла потреба у змінах
Часто роботодавці пропонують укласти, наприклад, цивільно-правову угоду замість трудового договору. Це не обмежує роботодавця обов’язковою мінімальною зарплатою, обов’язками перед працівником та зменшує податкове навантаження.
З іншого боку угоди — працівник, який не має жодних соціальних гарантій, може отримувати зарплату, меншу за мінімальну, та загалом має менше прав, ніж у трудових відносинах.
Читайте також: Елла Лібанова: Мінімальну зарплату потрібно підвищити вдвічі, але за рік
Що передувало
Нещодавно «Мінфін» писав, що парламент ухвалив законопроєкт № 4051 щодо щодо вдосконалення правового регулювання дистанційної роботи. Він оновлює цю сферу, розділяє поняття дистанційної та надомної роботи, внормовує їх бюрократичні формальності та уточнює права працівників і роботодавців.
Бажаєте знати про фінанси та інвестиції більше? Стежте за ексклюзивними матеріалами «Мінфіну» в телеграм-каналі.
Коментарі - 28
Основной теневой рынок занятости — это сфера услуг. Строители-ремонтники, косметологи, блогеры, мебельщики, фотографы и так далее. Плюс сезонные работники. И все эти люди никак не попадают под действие закона.
Хотя где-то Вы правы, вот как раз на борьбу с ними налоговая и бросит все силы.
6% НДФЛ, с повышением на 1% ежегодно до 12%.
22% ЕСВ с минималки + 5% все, что выше минималки
1,5 ВС.
И того,
ЗП 18.000 брутто = 18.000 — 1080 НДФЛ — 270 ВС = 16 830 нетто
ЕСВ = 6000*0,22 + 12000*0,05 = 1920 грн
По старой схеме «в конверте» в бюджет идет:
18% НДФЛ = 6000*0,18 = 1080 грн
22% ЕСВ с минималки = 6000*0,22 = 1320 грн
1,5 ВС = 90 грн
При этом человек выигрывает в кредитоспособности и в пенсионной старости
не вижу смысла платить налоги с доходов ниже 2−3-х минимальных зарплат, потому что эти зарплаты настолько минимальны, что на сществование их не хватает.
Задача вывести из тени — привел пример. Это копейки. В Польше на ЗП 18 тыс брутто грн вы будете платить 4500 грн.
1 709,05 PLN kwota netto — то, что на руки
2 300,00 PLN kwota brutto — то, что по договору
2 771,04 PLN łączny koszt pracodawcy — полная квота работодателя за вас
Суть проблемы: 18% НДФЛ, 22% ЕСВ, 20% НДС, 1.5% вс= 61.5% нужно отдать физ лицу от того что заработал, на руки выходит с зп- 39.5%. Что, реально не доходит до влады, в чем проблема и почему не хотят налоги платить? Очень высокие налоги, при этом почти нулевая социалка и качество жизни. Просто же, не?
Приведена мной улучшеная схема решает все вопросы. Вашу кредитоспособностость, например, для ипотеки; текущее наполнение ПФ для повышения существующих пенсий так и размер вашей пенсии в будущем. Если никто ничего платить не будет — будем в ж.
Если дополнить это всё тотальной фискализацией, чтобы даже для услуг, например, ксерокопии вам выдавали чек, как в Польше, а не выдавали — штраф, вот тогда и будем жить нормально. И система работает только так.
19 920 грн — полные затраты работодателя,
18 000 — ЗП в контракте
16 820 на на руки.
Т. е. полная налоговая нагрузка = 15%, и это будет одной из самой низкой в мире, что будет + для конкурентноспособности и прозрачности.
А НДС вы платите при покупке любых товаров. Вот достаньте чек из магазина, и посмотрите- есть ли там НДС. Если он там есть- вы заплатили 20% по чеку в казну, я вас поздравляю.
Пример того как платят 14к грн в месяц и получают 3к грн пенсии- я уже привёл, очень честно, очень про подумать о будущем, где никто не даст гарантии что пенсии вообще будут платится.
А на счёт всяких штрафов итд итп- будут точки покупки товаров. Я вот сейчас покупаю мясо и молочку от предпринимателя, которого пороховские покращення загнали в тень, и не плачу НДС, и ценник дешевле магазинского, а качество- выше. И мне не надо никакие там чеки. А если я такой: стоять, не двигаться, это полиция чеков-ксерокопий! то человек мне просто в лицо скажет: иди на йух, болезненный, опять таблетки не пьёшь? и всё. Вы никогда не занимали никакой исполнительной должности, где можно увидеть как всё случается на практике, а потому, ваши предположения останутся только на форуме. И это отличная новость.
Мало того что у нас теперь с ним «трудовые отношения» так я ещё и эксплуатирую несовершеннолетних.
НДС, как и все остальные налоги, акцизы, пошлины и прочее прочее прочее, платите ВЫ !
Вы, конечный потребитель, несете на себе весь груз содержания государства, его жуликов и воров, кернесов и портновых, порошенок и землинских.
Взгляните на чек из спермаркета — там вам специально выделено, сколько с вас взяли НДС.
Когда читаю, что налоги платит предприятие, мне становится аццки смешно.