Мінфін - Курси валют України

Встановити
6 жовтня 2020, 12:53

Чому інвестують в круїзні компанії, поки судна стоять на приколі

Бізнеси, пов'язані з тісними соціальними контактами і подорожами, зараз в загоні. Однак знаходяться сміливці, які готові інвестувати в компанії цих секторів.

У цих ризикових інвестицій є своя аргументація: акції компаній сильно подешевшали під час пандемії. Але зараз мають всі шанси на відновлення зростання. Наприклад, Центр з контролю та профілактики захворювань (CDC) зняв обмеження для круїзних компаній з 1 листопада цього року.

В цей же день припиняється власна заборона на круїзи, яку запроваджували такі великі компанії як Carnival, Royal Caribbean і Norwegian Cruise Line. Головний редактор CapitalWatch, автор серії фінансових бестселерів, який консультував сотні публічних компаній протягом майже двох десятиліть Грегорі Бергман пише для Benzinga про свої мотиви, вкладати в галузі-ізгої.

З чого все починалося

Більшість з нас знає історію Luckin Coffee. Компанія мала б стати китайською версією Starbucks, надавши американському кавовому гігантові можливість заробити гроші на материку.

Читайте також: Інвестиції для лінивих: скільки заробляють на доходних будинках

Компанія з Пекіна почала свою діяльність в 2017 році і швидко розширилася, склавши конкуренцію Starbucks Corporation в Китаї. Акції різко стали вкрай популярними. А потім вони просто лопнули.

По-перше, в січні з'явилися повідомлення про те, що Luckin сфабрикувала свої фінансові дані, але керівництво, зрозуміло, заяви про це відкинуло. Потім у квітні регулюючі органи почали розслідування щодо Luckin і виявили, що компанія порушила Китайське законодавство про конкуренцію, накачавши свої операційні дані помилковою статистикою, щоб «обдурити і ввести в оману громадськість».

Регулюючі органи також виявили, що Luckin незаконно збільшила свій прибуток і виручку за 2019 рік, створивши більше ¥2 млн продажів за допомогою підроблених купонів. З 17 січня по 21 травня ціна акцій Luckin впала більш ніж на 95%. Luckin «віддала перевагу» делістингу, і тепер її папери торгуються на позабіржовому ринку в якості грошових.

Гіркий смак скандалу з Luckin надовго запам'ятався американським інвесторам, що призвело до цілого ряду законодавчих актів, спрямованих на захист інвесторів від майбутніх порушень бухгалтерського обліку такого масштабу.

Але це було тоді, а зараз все інакше

У минулий вівторок акції виросли на 12% після новин про те, що Luckin разом з 43 шахрайськими фірмами, які допомагали компанії фальсифікувати дані, були оштрафовані на ≈ 61 млн ($8,98 млн). Досить невелика плата за такий грандіозний обман-згідно з власним внутрішнім розслідуванням Luckin, шахрайські дії призвели до збільшення звітної виручки на ≈ 2,12 млрд або приблизно на $309 млн.

Читайте такожСкільки заробляють на предметах мистецтва: 6 порад інвестору-новачку

Чи стане коли-небудь Luckin китайської Starbucks? Хто знає. Але чи будуть акції торгуватися на втраті вище $3 за акцію, як зараз? Цілком можливо. Виділіть маленький шматочок свого портфеля і випробуйте долю. А якщо прибуток перевищить 25%, сміливо продавайте.

Як йдуть справи з круїзними компаніями

Перед початком спалаху Covid-19 я радив триматися подалі від акцій круїзних компаній. 21 лютого Carnival Corp торгувалися за ціною близько $41, постраждавши через спалах коронавірусу на кораблі Diamond Princess,  що належить фірмі, пришвартованому в Токіо.

Марк Теппер, президент і головний виконавчий директор компанії Strategic Wealth Partners, сказав у той час на каналі CNBC Trading Nation: «на мою думку, коронавірус дійсно викликав відкат, на якому можна купити». Теппер додав: «з усіх цих компаній мені найбільше подобається Norwegian».

Нам відомо, що сталося після цього. Акції Norwegian Cruise Line Holdings і всіх великих круїзних компаній опустилися до катастрофічного рівня. Потім, через кілька місяців після березневого розпродажу, круїзні «бики» знову вступили в гру і сказали купувати. На цей раз вони мали рацію. Акції Carnival і Norwegian зросли вдвічі, а акції Royal Caribbean Cruises – втричі. І все ж не дивно, що папери цих компаній як і раніше далекі від максимумів, оскільки їх кораблі стоять в порту, обтяжені борговим вантажем.

Зараз Norwegian торгується за ціною близько $17 за акцію, а Carnival – близько $15. При ціні близько $ 65 за штуку вартість Royal Caribbean як і раніше становить менше половини від того, що було до Covid-19.

І навіщо ж нам знову повертатися до круїзних компаній, якщо центри з контролю і профілактики захворювань США (CDC) недавно продовжили заборону на плавання до кінця жовтня? Навіщо купувати ці акції, коли президент США захворів коронавірусом?

Що стосується Трампа, то ринку все одно. Фінансові стимули — ось чого жадають економіка і фондові ринки. У цей момент раптова смерть будь-якого законопроекту про стимули викличе більше хаосу, ніж раптова смерть президента, його дружини, його співробітників і його опонента Джо Байдена.

Що стосується заборони на плавання, ходили чутки, що CDC розглядають можливість скасування рейсів до кінця лютого 2021 року – так що могло бути і гірше (та й як і раніше може). І навіть якщо ситуація складеться за більш сприятливим сценарієм, індустрія скасовує круїзи за власною ініціативою – Carnival скасувала більшість рейсів до кінця 2020 року.

Так навіщо купувати?

Що ж, на кінець серпня Carnival має ліквідність у розмірі $8,2 млрд. Що стосується Royal Caribbean, вона успішно переглянула існуючий борг на суму понад $2,2 млрд і забезпечила позику від Morgan Stanley на суму $700 млн. Щодо Norwegian, то станом на 30 червня у неї було $2,5 млрд загальної ліквідності. Так, швидкість спалювання готівки компанією становить $160 млн, та зараз мова йде про просте виживання таких підприємств.

Читайте також: Як сплачувати податки з доходу від інвестицій в Україні

Але на мій погляд, індустрія зможе відновитися. Відпочивати планують понад 70% американців. Звичайно, цього літа продажі житлових автофургонів різко зросли, тому що поїздки за місто стали єдиною розвагою. Але як колись сказав Трамп про скорочення соціального забезпечення: «скільки разів ви зможете сісти в фургон, щоб відправитися дивитися Гранд-Каньйон?»

Хоча є багато суперечок про те, акції якої круїзної компанії краще купувати, я раджу купувати їх всі. Carnival-найбільша, але стан бізнесу у неї найзаплутаніший; Royal Caribbean може похвалитися відмінною управлінською командою, але її акції виросли з мінімальних значень набагато більше, ніж папери конкурентів; у Norwegian є оновлений і менший за розміром флот, але на найближчі два роки не заплановано жодного нового рейсу.

Якщо мені дійсно довелося б вибирати, яка з цих компаній має найбільший потенціал зростання при мінімальному ризику, я б вибрав Norwegian.

Реальний прибуток означає реальні ризики

Справа в тому, що, якщо ви пропустили ралі Zoom Video Communications, ви не побачите масштабної віддачі від більшості технологічних компаній. Zoom може не повернутися до колишніх цін, але при цьому навряд чи подвоїться до $850 за акцію в наступні 12 місяців. Але Luckin Coffee, Нафта (мені подобається Exxon Mobil) і круїзні компанії точно можуть.

Коментарі - 2

+
+16
bonv
bonv
6 жовтня 2020, 18:28
#
Zoom своє взяв через пандемію і  карантин.. Потрібно було бути аж надто далекоглядним щоб це передбачити:)))
+
0
Badhat
Badhat
8 жовтня 2020, 14:04
#
Абсолютно безграмотный подход. Круизные компании с их судами - железо стоящее в соленой воде с огромными расходами на поддержание работоспособности этого железа. Сложно даже представить какие у них сейчас потери / долги.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися