Мінфін - Курси валют України

Встановити
6 липня 2020, 15:59

Без поставок тканин та магазину: як український бренд одягу вижив у карантин

1 червня «Мінфін» запустив проєкт «Медіапідтримка малого та середнього бізнесу».

Ми запросили до участі підприємців, які бажають поділитися своїм досвідом подолання кризових ситуацій.

Засновниця бренду одягу Balcony Катерина Бойко розповіла, чим її компанії у кризу допоміг аутсорс, чи нормально бути на зв’язку зі своїми клієнтами 24/7, та як можна убезпечити себе від браку постачання товарів.

А ми ще раз переконалися, що успіх бізнесу прямо залежить від енергійності і куражу власника.

Читайте також: Більше, ніж коворкінг: як офісний сервіс пережив карантин та знайшов нових клієнтів

Про компанію

Balcony Garment — український бренд одягу для дому, сну та відпочинку. Усі вироби виготовляються з натуральної тканини на швейних фабриках у Львові.

 

Оборот компанії до/після карантину: під час карантину оборот зріс на 20%,

 

Витрати: скоротилися на 30% в квітні-травні, у порівнянні з цим же періодом 2019 року.

 

Штат до/після карантину: 12 людей, цифра не змінилася.

Як компанія увійшла в карантин

Коли у містах почали обмежувати роботу транспорту і закривати магазини, у суспільстві стала наростати паніка. Команда Balcony теж їй піддалася: одразу вирішили, що не будуть шити нові партії одягу, бо думали, що на карантині усе зупиниться.

Однак фінансові показники навпаки були хорошими.

«Ми на весну-літо робимо акцент на вуличному асортименті, проте карантин змінив наші плани. Ми вирішили, що краще робити ставку не на вуличний, а на домашній одяг, тому що попит на нього зростатиме. Хоча в цьому і був ризик», – говорить Катерина Бойко.

За її словами, у порівнянні з березнем 2019 року, 90% усього об’єму продажів припадало на вуличний одяг, і тільки 10% – на домашній. У березні 2020-го співвідношення продажів вуличного і домашнього одягу вирівнялося до 50/50%.

Катерина Бойко працює вдома у найпопулярнішому костюмі Balcony

«Насправді, навіть ці 50% продажів вуличного одягу для нас були несподіванкою. Карантин, люди сидять вдома. Кому треба дбати про те, як він буде виглядати на вулиці? Однак нас це заспокоїло: якщо люди переживають, в чому будуть проводити літо – значить, тотальна криза ще не настала», – ділиться Катерина Бойко.

Основна проблема: немає поставок матеріалів

В Україні практично немає виробництва тканин. Усі фабрики, з якими співпрацює Balcony, знаходяться у Польщі (Лодзь), Іспанії (Валенсія), та Білорусі (Орша). Хоча виробництва у цих країнах і не зупиняли роботу на карантині, через закриття кордонів поставки від них все одно припинилися.

Це могло спричинити великі проблеми для бренду. «У малих виробників одягу зазвичай немає запасів: рідко буває, що компанія нашиває перед початком сезону одяг і потім просто розпродає склад. В основному одяг створюється прямо в сезон, за попитом», – говорить Катерина Бойко.

Однак, окрім партнерів за кордоном, бренд співпрацює і з компаніями в Україні. Підприємства намагалися тримати ситуацію під контролем настільки, наскільки це було можливо. “З тканинами пощастило. Ми закуповуємо білоруський льон для вуличної колекції через українського постачальника, трикотаж для домашніх костюмів ми також закуповуємо через посередника в Україні. Дистриб'ютори піклувалися про те, щоб тканина завжди була у наявності.

«Якби ми використовували тільки матеріали, які напряму закуповуємо за кордоном – наша компанія, навіть не дивлячись на попит на одяг, могла б закритися», – згадує власниця.

Робота у карантин

Пошиття виробів бренду відбувається в Україні, у Львові. Цех продовжував свою роботу на карантині.

«У період карантину я ще раз переконалася, що бути на аутсорсі – великий плюс. Тільки можу уявити, який клопіт був для директора нашого виробництва довозити людей на роботу щодня, створити для них безпечні умови роботи. Це величезна додаткова стаття витрат, навантаження на компанію, – стверджує Катерина Бойко, — Нещодавно прочитала новину, що Марк Джейкобс звільнив 60 людей і перейшов на співпрацю з фрілансерами. Насправді, старатися не роздувати свій штат – слушна ідея. Бо коли настане кризова ситуація, розлучатися з командою вже буде дуже боляче».

Читайте також: Як імпортер дронів зустрів епідемію у Китаї та врятував бізнес у карантин

Яких заходів вживали

  • Власник — теж працівник

За спогадами пані Бойко, у порівнянні з кризою 2014 року, карантин не став таким важким ударом для Balcony.

«Своє домашнє завдання після кризи ми зробили. І, мабуть, і з цієї ситуації доволі легко вийшли тому, що вже навчилися швидко реагувати на події», – згадує вона.

Ще до карантину компанія відмовилися від двох посад: проджект-менеджера, тобто людини, яка додатково допомагала у розробці колекції, а також від штатного маркетолога. Я зрозуміла, що ці вакансії були скоріше для мого комфорту, а на продажі напряму ніяк не впливали.

«Правда у тому, що у малих проєктах все зав’язано на власнику. Тому я відмовилася від такої розкоші, як окремий проджект і маркетолог, та взяла ці повноваження на себе», – підсумовує Катерина.

У карантин компанія увійшла вже без додаткових витрат, які можна було б урізати, бо всі процеси до того були оптимізовані.

Окрім цього, Катерина Бойко встигла попрацювати кур’єром і пакувальником:

«З моєї команди у мене єдиної був доступ до машини. Склад у нас знаходиться в магазині, а замовлення треба відправляти щодня. Я не могла своїм дівчатам сказати — їдьте у магазин на таксі, тому що і в таксі відправляти колег було б безвідповідально і небезпечно, — каже Катерина Бойко, — Я сама щодня приїздила до магазину, екстрено навчилася пакувати посилки, чого до цього ні разу не робила, потім відвозила їх на Нову Пошту. Також я всім нашим клієнтам від руки підписувала листівки. Для мене це був дійсно особливий період»

Разом із замовленням клієнти отримували листівки з підписом від засновниці бренду

  • Треба стати ближчими до людей

Катерина стверджує: під час карантину найдорожчою і найціннішою валютою була щирість.

«Я варюся у бізнесі локальних брендів уже 7 років, але тільки зараз як ніколи відчула хвилю підтримки малого бізнесу. Було видно, що люди охоче обирають і купують товари українських виробників. За це можна, насправді, подякувати карантину. Багато брендів розуміли, що потрібно показувати себе, не боятися бути щирими, що люди з радістю підтримають це і зрозуміють», – говорить Катерина Бойко.

  • Не можете приїхати до магазину — магазин їде до вас

У Balcony 35% продажів припадає на офлайн – не самовивіз, а саме на покупки людей, які приїхали до магазину щось приміряти. У компанії побоювались, що за карантин бренд може втратити цих клієнтів.

«Перше, що ми впровадили – безкоштовну доставку. На додачу, ми пропонували нашим клієнтам виїзну примірку – тобто, кур’єр безкоштовно приїздить, чекає, поки ви обираєте собі речі, а потім їде. Такий собі «шоурум на виїзді». Ми розуміємо, що клієнт не може наперед знати, який розмір і колір підійде, тому доставляємо одразу дві-три моделі на вибір», – говорить Катерина Бойко.

  • Корекція маркетингу відповідно до попиту

Підштовхнути клієнта до вибору правильно розробленими знижками – ще одна виграшна стратегія.

«У нас є один бежевий домашній набір, і, мабуть, він у нашій колекції вже років з два. Що цікаво, на карантині у цієї моделі відкрилося друге дихання. Якщо говорити про цифри, то з усього нашого асортименту домашнього одягу 80% продажів припало саме на цю модель. Звісно, ми звернули увагу і зробили для неї більше знижок, віддавали її на оцінку блогерам», – говорить засновниця бренду.

Той самий бежевий костюм від Balcony

Результати

Катерина Бойко впевнена: клієнти обирають нішеві проєкти, бо цінують їхню людяність. Якщо написати локальному бренду у дірект навіть пізно ввечері – можна отримати швидку відповідь, допомогу з вибором. За вас будуть переживати.

«Особливість і прерогатива нас, як маленьких локальних проєктів – людська комунікація. Так, клієнти не можуть достукатися до якогось корпоративного чат-бота, до власника великої компанії мас-маркету. У великих брендів немає тісної комунікації з клієнтами, але для нас це неприпустимо. Гнучкість – найголовніше, чим ми можемо виділитися», – підсумовує підприємиця.

Читайте також: Як навчальний заклад перейшов в онлайн за три дні: досвід харківської школи бізнесу

Для всіх читачів «Мінфіну»

Читачі порталу отримають знижку 15% на будь-який одяг із колекції Balcony.

Щоб скористатися пропозицією, вкажіть промокод minfin під час покупки у магазині або замовлення на сайті Balcony Garment. Пропозиція буде активною до 13 липня 2020 року.

Для підприємців

Якщо вашому бізнесу також є, що розказати про власний досвід виживання в умовах локдауну – долучайтеся до проєкту «Медіапідтримки».

Редакція розмістить публікації про підприємців на головній сторінці сайту. Щоб взяти участь, залиште заявку на сторінці проєкту.

Коментарі - 3

+
0
bonv
bonv
6 липня 2020, 17:27
#
Реклама двигатель торговли:)
+
+56
prudka
prudka
6 липня 2020, 17:57
#
Классная идея с выездной примеркой
+
+15
zaNOza :)
zaNOza :)
12 липня 2020, 17:49
#
Нуненаю… я б таке не купила за 1200, гадаю навіть з 50% знижкою теж не купила б.
та й плитку (фартук на кухні) у стилі «совєтскій сортір в больніцє» теж не поклала б. Навіть як би ще й доплатили.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися