Мінфін - Курси валют України

Встановити
29 січня 2020, 8:01

Олександр Комаров: Мобільний зв'язок постійно дешевшає, але середній чек зростає

Президент компанії Київстар Олександр Комаров розповів «Мінфіну» про перспективи ринку телекому, добудову мережі 4G, плани з впровадження 5G та мобільні фінанси.

— Якими будуть головні тенденції в телекомі?

— Продовжиться тренд зростання споживання даних та обсягів інтернету. У 2019 році цей показник зріс на 70%, у 2020 році ми прогнозуємо зростання більше 50%. Це – великий виклик для будь-якого оператора.

Продовжиться активна географічна експансія. Вона буде в тому числі органічна, в темпах 2019 року, коли ми зросли з 60% до 74% покриття населення.

Зростання 2020 року буде підкріплене запуском LTE 900. Відповідно, найближчі 2 роки ми чекаємо зміни покриття населення і вибухоподібного зростання споживання.

Також всі оператори шукають можливості для розвитку бізнесу і нових послуг. Вони хочуть отримати нові джерела доходу, щоб бути більш релевантними для абонентів та надавати їм послуги понад телекому. У кожного оператора в цьому свій шлях. Ми розвиваємо мобільні фінанси, великі дані, діджитал додатки.

— Які з нетелеком послуг для вас найбільш прибуткові?

Всі вони займають досить малу частку в структурі доходів операторів. Найбільший дохід — це великі дані. Цей показник за 2019 рік зріс втричі.

За рахунок розвитку автоматичного управління клієнтською базою, ми використовуємо великі дані і бачимо, що через ці механізми ми впливаємо на близько 1% від нашого квартального доходу. Це вже досить великий показник у розрізі Київстар.

— Який відсоток займають big data у структурі доходів?

— У кращих операторів у регіоні нові сервіси, включаючи великі дані, займають до 5% в доходах, за рахунок того, що ці компанії почали раніше займатися розвитком бізнесу. Для нас нові сервіси зараз — близько 1% доходу. Ми прагнемо до того, щоб в наших доходах нові сервіси теж досягли 5% — 7%.

Скромний показник у 1% пов'язаний з тим, що Україна розвивалася з певним запізненням, так як сучасні стандарти передачі даних прийшли до нас нещодавно. Нам потрібен час, щоб наздогнати світовий рівень. До наступного року ми вирішимо цю задачу, відповідно, у нас з'являться і ресурси, і можливості відволікатися від основного бізнесу на нові напрямки послуг. Так як, з точки зору інфраструктури, ми вже дуже багато побудували, і побудуємо ще.

Читайте також: MNP: Від якого мобільного оператора пішло найбільше абонентів

— Чи буде дешевшати зв'язок для абонентів?

— Мобільний зв'язок за одиницю споживання (хвилина, смс, мегабайт) постійно дешевшає. Клієнти споживають все більше інтернет послуг при дуже високій і стабільній кількості хвилин розмов на місяць. З іншого боку, вартість місячного чека скорочуватися не буде, тому що йде саме цей бурхливий ріст споживання інтернет-послуг. Зростання споживання послуг мобільного інтернету у нас становить 70% рік до року. Наслідком цього є зростання доходів, тому що абоненти споживають все більше, рухаються лінійкою тарифних планів вгору. Відповідно, зростає середній чек у діапазоні за рік майже на 10 — 15%% рік до року.

— Сколько часу потрібно для добудови мережі 4G?

— Географічна експансія завершиться протягом 2 років. До кінця 2021 року доступ до 4G буде у майже 90% населення України, і в понад 90% населених пунктів.

— Як йдуть справи з мережею 5G, яку за ініціативою колишнього президента Петра Порошенка оператори повинні активно розвивати у 2020 році?

— Попередній президент підписав досить амбітний указ щодо впровадження 5G, який на сьогодні складно реалізувати. І в цьому є здоровий глузд, тому що в Україні поки що технологія LTE знаходиться на стадії будівництва. Я прихильник того, щоб побудувати LTE і почекати, коли сформується ринок послуг для 5G. Нехай спочатку 4G послуги прийдуть до якоїсь точки насичення. Будь-який стандарт має свою ємність, і коли ми впремося в можливості LTE за ємністю або за розвитком клієнтських сервісів, ми почнемо розвивати 5G.

— Яка, за вашою оцінкою, вартість інвестицій в 5G?

— Вартість будь-яких ліцензій визначається двома факторами. Перший — ємність ринку. Вона визначає, скільки оператори можуть заплатити за ліцензію. Другий — як держава планує розвивати технологію. Чим більше заплачено за ліцензію, тим повільніше буде розвиватися технологія. Безумовно, ми говоримо про мільярди гривень, але не про мільярди доларів. В моєму розумінні, мова йде про горизонт у кілька років, коли почнуться перші інвестиції в розвиток 5G.

— Ви конкуруєте з банками у фінтеху?

— Ні. Будемо називати речі своїми іменами — банки слабкі у фінтеху. В Україні є банки, серед них, безумовно дуже прогресивні, як monobank, і є фінтех в чистому вигляді — агрегатори, платіжні системи, термінальні мережі, як iBox.

Мені здається, що з банками в цій сфері ми не особливо конкуруємо, тому що наш клієнт — це underbank client, у якого в силу ситуативної історії або упереджень немає банківських послуг. Наприклад, у нього немає карти, крім дебетової, але йому потрібно зробити безготівковий платіж. Для нас платіж з балансу — це практично безризикова транзакція.

Ми будемо розвивати мобільні фінанси, і вважаємо, що це цікаво не просто з точки зору доходу, а тому, що клієнт отримує ще один зручний і потрібний сервіс з рук компанії. В цьому напрямку ми можемо дійти до мільйона користувачів, і навіть з нульовим доходом я буду вважати, що це гарний показник.

— Яке місце Київстар посідає в структурі доходів материнської компанії Veon?

— Ми ділимо 3 та 4 місце з Алжиром. Київстар дає більше 10% доходів компанії Veon.

— Ви свого часу робили цікаві авторські інтерв'ю для YouTube. З ким би ви зараз зробили інтерв'ю?

— З Дмитром Дубілетом.

Спілкувалася Маргарита Яковлева

Коментарі - 20

+
+125
yurikiev
yurikiev
29 січня 2020, 9:18
#
Пипец, у меня обычный телефон. Почему я плачу вдвое больше по сравнению с 2017 годом????
Рыночек порешает? Хрен там! Фактически он поделен двумя монополиями, а насквозь коррумпированное государство просто не мешает им наживаться.
+
+99
Captain  Cisco
Captain Cisco
29 січня 2020, 10:01
#
Вы правы. Цены поднимают каждый год. Киевстар кстати очень скверная контора. И по отношению к своим сотрудникам(имел возможность увидеть отношение к девочкам из колл-центра,это жесть),и к клиентам.
+
0
yurikiev
yurikiev
29 січня 2020, 11:46
#
Водафон еще хуже
+
+15
Alpenstein
Alpenstein
29 січня 2020, 12:46
#
Колл-центры - это всегда соковыжималка. 2 минуты на туалет, 15 минут на обед. Не показатель. КС - нормальная большая бездушная корпорация с устоявшимися процессами. Прекрасное место для старта карьеры или чтобы сидеть на попе ровно годами. Так же позволяет желающим вырасти в управленцы научиться аппаратной грызне и словесам типа SOX, Compliance, Due Diligence и пр. Обслуживанием непосредственно клиентов-физиков, кстати, в основном занимается брендированный аутсорс, а не сам оператор.
+
+94
Strelok777
Strelok777
29 січня 2020, 11:09
#
Очередная заказная статья. У жлобостара самая дорогая и самая плохая по качертву связь.
+
+25
mary27
mary27
29 січня 2020, 12:51
#
Смысл статьи один — жадность.
У нас в 2012-14 годах уже была почти бесплатная связь.
БСки окупились уже раз 15, услуги те же, что и 10 лет назад.

Потом у операторов взыграла жадность, и начались игры с 3G (довльно полезная услуга).
Теперь связь дешевеет, а плата дорожает.
И они об этом открыто говорят, потому что триополия.

Да, тарифы — шлак, давно перешла на ''3моб''.
Там нет такого жлобства.
+
+15
Буква Ґ
Буква Ґ
29 січня 2020, 14:12
#
Поржал, трафик денег стоит
+
0
Буква Ґ
Буква Ґ
29 січня 2020, 14:10
#
Смысл если копроджи и джиесем помрет лет через 4?
+
+45
alexzandr
alexzandr
29 січня 2020, 15:38
#
Самый непредсказуемый и положивший на клиентов оператор. Почти всем делает «персональные» тарифы, если ты стабильно платишь, еще и наперед закидываешь - тебе стоимость тарифа повышают. Если забиваешь и не платишь - понижают тариф добавляют плюшек. Закинуть на счет 2000грн и забить - это не с киевстаром -  у тебя сразу тариф изменят так, что денег хватит на пару месяцев. Такая бизнес модель ничтожна по сути и  приводит к раздражению от пользования услугами.
В  итоге - MNP наше  все)) уже и сам оператора сменил и родственников потихоньку перетягиваю)
+
+10
Mykhailo Stepanov
Mykhailo Stepanov
29 січня 2020, 18:09
#
Только за пакетную систему тарификации в роуминге єту компанию можно возненавидеть! Когда б ты не приземлился за границей, надо оплатить пакет с минутами, которых больше чем этих минут до конца суток «по Киеву», когда им положено «сгореть» по условиям тарифа. То же с СМС и МБт…
Да и по качеству связи ужас… у себя дома тестировал всех операторов мобильной связи и только мой корпоративный Киевстар не работает. Несколько лет(!) обращаюсь с этой жалобой в компанию — даже никакого фидбека нет
+
+10
Олег Пупкин
Олег Пупкин
30 січня 2020, 11:11
#
Обласной центр, в одной комнате тянет, в другой нет
+
+25
ruvex
ruvex
29 січня 2020, 21:29
#
Самостоятельное перебрасывание клиентов по тарифам вверх в компании именуется «Абоненты потребляют все больше, двигаются по линейке тарифных планов вверх. Соответственно, средний чек растет почти на 10- 15%% год к году.»
+
+25
Nehochuha
Nehochuha
30 січня 2020, 11:06
#
>Мобильная связь за единицу потребления (минута, смс, мегабайт) дешевеет постоянно. 

Но при этом ты не можешь выбрать «платить только за минуты и СМС», тебе впихнут с пяток гигабайт интернета для кнопочной звонилки, чтобы абонплата была 75 грн, а не 40.
+
+25
tarick
tarick
30 січня 2020, 18:09
#
Связь «дешевеет» потому, что с каждым обновлением тарифов в абонплату включают все больше и больше предоплаченных услуг. Абоненты платят больше - потому что абонплату постоянно поднимают, предоплаченные услуги средний абонетн исплользуется на 20-40%, но более подходящего тарифа просто нет! И еще по одной причине - если у вас на счету не хватит 1 копейки чтобы оплатить вперед абонплату за месяц - киевстар без всякого вашего согласия будет снимать «дневную плату», чем высадит ваш счет в ноль за неделю (или меньше).
Я этим разбойникам уже год не плачу ни копейки, после того как они такой фокус провернули.
+
0
Вальдемар Гульдман
Вальдемар Гульдман
31 січня 2020, 10:09
#
??? этот зв***юк кому вообще дичь втирает, инопланетянам? Пусть коменты почитает.
+
+15
Sashko Sraka
Sashko Sraka
4 лютого 2020, 7:30
#
Петушара сам наверное лайфом пользуется? Киестар это позор Украины. Интернета по дорогам нет ВООБЩЕ! *** КОНЧЕННЫЕ!
+
+1
ballistic
ballistic
4 лютого 2020, 9:37
#
ОПСОС — ОПератор СОтовой Связи.
Це те, що відбувається на вітчизняному ринку мобільного зв'язку, а саме безсоромне висмоктування грошей з нещасних абонентів усіма доступними способами.
Вже нема можливості як раніше споживати бажаний об'єм обраної послуги за адекватну ціну. Зараз нав'язуються тільки «пакети» послуг. Якщо мені треба просто інколи подзвонити, то я обов'язково маю заплатити ще й за непотрібні смс, ммс,… і навіть телебачення! І платити треба не за спожиті хвилини, а одразу за місяць! А якщо я раптом наговорю більше, ніж об'єм в обраному пакеті, то з мене здеруть 3 шкури. А якщо у мене на балансі раптом не вистачило копійки на місячний пакет, то через декілька днів баланс дивним чином стане нульовим, навіть, якщо я не буду користуватись зв'язком!

Питання до керівника оператора зв'язку і до монопольного комітету — чому нема можливості обрати тариф, де можна платити лише за реально спожитий об'єм і лише за послугу, якою реально користуєшся?
+
0
mary27
mary27
18 червня 2020, 13:16
#
Можно.
Перейти на ''3моб''.
+
+15
vladimir10873
vladimir10873
18 червня 2020, 10:14
#
Связь дешевеет !!!!!!! Да с таким обслуживанием абонентов она вообще должна быть бесплатной!!!!В частности качество передачи сигнала просто ужасное .  находясь на расстоянии 600 метров от вышки  Одесская обл. Петродолинское   сигнал интернета выбивает по 40 раз на день и Вы говорите о качестве за такое качество нужно с генерального директора требовать компенсацию или уволить
+
0
vladimir10873
vladimir10873
24 грудня 2020, 23:04
#
Форекс клуб это лохотрон регулярные отключения терминала с периодами до пяти минут они что не понимают что они не бессмертные
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися