Положення законопроектів №1053-1 і №1073, які змінюють правила користування та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що спрямовані на захист легального бізнесу від недобросовісної конкуренції та посилення дотримання прав покупців. Про це пише Ліга з посиланням на ДПС.
ДПС роз'яснила про РРО: штрафів у 250% не буде
У ДПС вирішили пояснити, чому зміни «не вб'ють десятки тисяч підприємців» і спростували три невідповідних дійсності твердження.
Перше помилкове твердження, полягає в тому, що в рамках механізму «кешбек» ДПС буде визначати «правильність» чека на свій розсуд. Згідно з положеннями законопроекту №1073 покупець має право отримати частину штрафних санкцій, сплачених продавцем, виключно за результатами перевірки скарги про порушення порядку проведення розрахункових операцій із застосуванням РРО.
«Продавець зобов'язаний видати покупцеві чек. Це правило не змінюється. І цей чек повинен бути фіскальним (створений переведенним у фіскальний режим роботи РРО, або зареєстрований на фіскальному сервері ДПС — після введення програмних РРО)», — зазначають в ДПС.
Зараз чек, що надається покупцеві, фіксується у фіскальній пам'яті РРО і далі прямує до Системи обліку даних РРО (СОД РРО) через еквайєр і процесинговий центр НБУ. У податковій нагадують, що ця система повністю автоматизована. Втручання людини в її роботу практично виключено. «ДПС технічно не може „не пустити“, або видалити чеки окремого суб'єкта господарювання», — стверджують в ДПС.
У податковій допускають теоретичну можливість цього з двох причин: чек не був фіскалізлванний і не надійде до СОД РРО належним чином, або він «загубився», або затримався з технічних причин на шляху між РРО та сервером ДПС. Ймовірність другого варіанту податкової називають вкрай незначною.
Читайте також: Найбільші фінкомпанії створили онлайн-петицію проти закону про РРО
Друге помилкове твердження стосується відсутності відповідальності для покупця за недостовірну інформацію про порушення при проведенні розрахункової операції, згідно з поданою ним скаргою.
У ДПС наголошують, що будь-який заявник повинен ідентифікувати себе через власний електронний кабінет платника податків. І цим покупець фактично погоджується з тим, що податкова буде перевіряти не тільки правомірність дій продавця, але й оцінювати достовірність документів, що додаються до скарги.
Таким чином, можливі маніпуляції з підробкою документів або навмисним спотворенням зводяться до мінімуму.
«Будь-яка компенсація можлива тільки після завершення перевірки і стягнення санкцій», — зазначають в ДПС.
У податковій нагадують, що скаргу на нефіскальний чек покупець може подати і сьогодні. Наприклад, звичайним листом.
Читайте також: Е-чеки: Rozetka готова зупинити бізнес закону
Третім помилковим твердженням у ДПС назвали застосування штрафу в розмірі 250% вартості проданого з порушенням товару. У податковій підкреслюють, що жоден з прийнятих Верховною Радою законів не передбачає такого покарання.
Видача покупцеві нефіскального чека в залежності від обставин може розглядатися як непроведення розрахункових операцій через РРО з фіскальним режимом роботи або проведення на неповну суму вартості товарів.
За діючими правилами і до вступу в силу положень законопроекту №1053-1 (через шість місяців з дати опублікування закону) штраф за порушення вчинене вперше становить 1 грн. За кожне наступне з боку того ж продавця — штраф становитиме 100% вартості товару.
За новими правилами (тобто з дня набуття чинності цього закону) і до 1 жовтня 2020 року передбачено штраф у розмірі 10% вартості проданих з порушеннями товарів при першому порушенні, за кожне наступне — 50%.
З 1 жовтня 2020 року (одночасно з введенням механізму «кешбек») штрафи становитимуть 100% вартості проданих з порушеннями товарів за перший випадок, і 150% — за кожнт наступне порушення.
В ДПС радять дочекатися оприлюднення текстів затверджених Верховною Радою законів, і не робити поспішних висновків. Зі свого боку ДПС гарантує будь-яку допомогу у вивченні нових правил.
Що відомо
20 вересня 2019 року Верховна Рада ухвалила у другому читанні і в цілому 2 законопроекти:
№1053-1 «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг, який дозволяє використовувати програмні РРО на ряду з традиційними. Крім цього, законопроект спрощує процедуру реєстрації такого апарату і збільшення штрафів за порушення роботи з ним.
Читайте також: Три головні проблеми нового Закону про РРО і чим це загрожує бізнесу
№1073 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг», який передбачає механізм компенсації покупцю вартості покупки дорожче 100 грн у разі виявлення порушення при проведенні розрахункової операції.
Нове законодавство передбачає використання класичного реєстратора розрахункових операцій або його альтернативи — програмного РРО.
Коментарі - 10
Для бизнеса не то, что 150% там и 100% убивает его на повал.
Нельзя допускать фискалов к написанию законопроектов о фискализации, а затем еще и протаскивать их в турборежиме. Тогда не придется потом оправдываться и говорить «вы нас не так поняли».
ИМХО - выводить из тени рынок нужно, но мягко и постепенно. Бизнесу должно быть комфортно работать в белую. Это как с пиратством. Как только появлися Steam - масштабы пиратства сократились в разы. Людям стало удобней купить на 5$, чем мучаться с торентами и кряками.
— Ограбь ФОПа
— Подай заявление, что ФОП тебе не выдал чеки на награбленное
— ФОПа штрафуют на 150% от суммы грабежа.
Бизнес - слушай я в учете операцию отразил, налоги с нее уплатил какие ко мне притензии. Вот операция, вот сумма, вот декларация, вот налог.
ГНС - да, все верно но ты объясни почему в РРО этой операции нет. Давай дружок заплати 150% от суммы этой операции.
Бизнес - так а за что, вот оборотка, вот эта операция, вот база в которую она вошла, вот налог.
ГНС - да нет друг мой но в РРО то ее нет, заплати 150%
Ну бред какой то.
А те кто без РРО работает так и продолжат, как в учете не отражали операцию и налог не платили так и продолжат.
Ну круто.
Есть не фискализация через РРО и неотражение в учете с целью сокрытия выручки и уклонения от налогообложеня - за это нужно не штрафовать а использовать УК там статья специальная есть.
Есть не фискализация через РРО и отражение в учете с последующей уплатой всех налогов - это называется ошибка персонала, ошибка системы, техсбой и т..д. За это админштраф предусмотрен.
Наказание адекватно нарушению должно быть.
- вот купил ты что-то, чек не выдали, на основании чего ГНС будет решать продавец продал или не продал - по запаху, цвету, химическому анализу, как? С одной стороны нет чека есть товар, с другой нет отражения операции в РРО и в учете а значит небыло такого товара, ну и что что этот батон пахож на тот который на полке - на полке в балансе а у этого покупателя откуда я знаю
- ГНС уже сказала что решать будет по своему усмотрению, ну как бы здесь здравая логика подсказывает что должна быть инструкция которая утверждена с четким алгоритмом который прозрачен и понятен как инспектору так и бизнесу - но нет введен термин «усмотрение»