Мінфін - Курси валют України

Встановити
25 вересня 2019, 14:04

Кабмін затвердив проект закону про відкриття ринку землі (документ)

Кабінет Міністрів затвердив законопроект про відкриття в Україні ринку землі і передає його до парламенту. Про це повідомив у Facebook народний депутат Олексій Гончаренко.

Кабінет Міністрів затвердив законопроект про відкриття в Україні ринку землі і передає його до парламенту.
Фото: vesti.dp.ua

Що відомо

  • За словами депутата, землю зможуть купувати іноземці, заснувавши українську юрособу, а обмеження щодо концентрації землі в одних руках буде складати до 200 тис. га.

Читайте також: Відкриття ринку землі може вплинути на її орендну ставку

Історія питання

23 вересня МЕРТ оприлюднило проект закону про ринок землі для громадського обговорення.

Президент Зеленський доручив Кабміну до 1 жовтня розробити законопроект про обіг земель сільськогосподарського призначення, а ВР - скасувати земельний мораторій до 1 грудня 2019 року.

Прем'єр-міністр Олексій Гончарук повідомляв, що Кабмін планує відкрити ринок землі з 1 жовтня 2020 року.

Нагадаємо, що наприкінці грудня 2018 року Верховна Рада вкотре подовжила чинний з 2001 року в Україні мораторій на продаж земель сільськогосподарського призначення до 2020 року.

Згідно з прогнозами Світового банку, відкриття ринку землі сільгосппризначення може щорічно приносити українській економіці додатково від 700 млн до 1,5 млрд доларів.
 

Коментарі - 24

+
0
QGS
QGS
25 вересня 2019, 14:11
#
Они вообще читают за что голосуют;)
+
+36
fae
fae
25 вересня 2019, 14:26
#
Не барское это дело, законы читать, для этого у них специально обученные холопы есть.

Ирония в том что это не шутка.
+
0
bonv
bonv
25 вересня 2019, 14:49
#
З огляду на швидкість прийняття потрібних банковій рішень  - ні.
+
0
Seven S
Seven S
25 вересня 2019, 14:39
#
А каким образом землю не скупят иностранные корпорации и не будут использовать как им захочется?

Кто будет контролировать использование земель?

Что помешает например французам создать 1000 компаний и скупить все земли?

Продают последний актив Украины - землю!
+
+12
fictiont
fictiont
25 вересня 2019, 14:41
#
А в чому проблема?
+
0
laa1999
laa1999
25 вересня 2019, 15:25
#
В Европе ограничение не только в 500 Га на собственность, но и на размер аренды земли...
+
+42
demarin
demarin
25 вересня 2019, 14:44
#
А що зараз заважає французам скупити всі землі в тих країнах, де вже функціонує ринок землі і земля коштує дешевше прогнозованої в Україні 1,5-2тис$ ? Тільки не треба говорити що земля у нас така родюча, що хоч ложкою їж.
+
+37
Daun
Daun
25 вересня 2019, 15:08
#
Причины : 1 рядом с Европой, а не лесть в какие-то Аргентины, Ямайки и оттуда транспортировать за доп. расходы 2 чернозем 3 урожайность с гектара ввсокая, за счёт чернозёма 4 забрать на 20 и больше лет, весь урожай будет свой , а не покупать его у других, тем более площадь огромная, хватит на всю Европу 5 купить за копейки , и иметь выгоду в своих дешёвых продуктах, а Украину использовать как придаточную базу , для обслуживания их же полей
+
0
demarin
demarin
26 вересня 2019, 10:02
#
Я вам не говорив про Аргентину, є такі країни як Румунія, Болгарія, Латвія і Литва, якщо по іншим країнам ЄС подивитися, там також продаються участки за приблизно такі суми, але не такі великі. В цих країнах, як і в більшості європейських, при відкритті ринку землі, ціна за 1га була +/- така ж сама а то і ще менша. Так, зараз вона там коштує дорожче, але не тому що просто люди там так хочуть, а тому що є ринок землі і є люди готові платити такі гроші!!! 
Відповідь на ваші аргументи: 1) є країни в Європі з такою +/- ціною 2)чорнозем є і в європі, можливо в нас більш родючий, але не скрізь і лише можливо на якісь 10-15% родючіший, в європі збирають не набагато гірші врожії з їх земель 3) вся відповідь у 2 пункті 4) і 5) ще раз повторю, в інших країнах є також ринок землі, чому там не скупляють на 20 і більше років за копійки? Всі байки що у нас такі гарні чорноземи і дешеві придумані ще 20 років назад як вводили мораторій. З того часу дуже багато чого змінилося, а байки і до сих пір переказують. Дайте відповідь на одне питання: чим краще наш фермер, яких частину земель скупив, частину взяв в оренду на 100років і не повернув власникам, так як ті померли і тепер земля його, не потративши жодної копійки від іноземної компанії, яка прийде і купить землю і буде робити те саме що і наш фермер??? Нічим, в обох на умі тільки прибуток, ніхто ні сьогодні ні вчора не думає як зробити нашу землю більш родючою, щоб не лити пестицидів і не бризкати хімією. Ніхто. В чому різниця?
+
0
Daun
Daun
28 вересня 2019, 1:07
#
Может они на землю положили глаз , чтоб в перспективе стать ее хозяевами на 50-100 лет. Поля есть везде , но не в такой огромной площади и урожайности. Тут можно садить весь набор, какой им невыгодно у себя , из за климата, погодных бедствий. Плюс население Евросоюза растет постоянно.
+
0
Seven S
Seven S
25 вересня 2019, 15:21
#
Назовите примеры - где такое возможно сделать в неограниченном количестве и без всякого контроля?

Где механизмы предохранения от использования земель не по назначению?

Могут за пару лет выжечь почву без всякого контроля. Такое в Германии или Франции не позволят сделать, а у нас что? Делай что хочешь - продадим последнее национальное богатство Украины.
+
0
Leroy Jenkins
Leroy Jenkins
25 вересня 2019, 17:05
#
Смысл портить свое имущество? вы б купили квартиру, чтоб ее сжечь? Хуже надсмотр за имуществом в оренде.
+
0
Seven S
Seven S
25 вересня 2019, 17:33
#
Вам не кажется, что купить землю в Украине за 1000$ и отбить стоимость земли за 1 год - это слишком хорошее предложение?
Всё что после 1 года - отлично, инвестиция отбилась, можно использовать землю как угодно.

Для иностранных компаний стоимость земли в Украине настолько дешёвая, что можно скупить огромное количество, использовать и выкинуть.

Какая вам разница что творится с купленной квартирой, если стоимость её покупки отбилась за 1 месяц?
Вот тут аналогичная ситуация.
+
0
Leroy Jenkins
Leroy Jenkins
26 вересня 2019, 11:57
#
Как можно отбить стоимость земли за год?(если не устроить там кладбище радиоактивных отходов и не добывать нефть) Доходность агробизнеса не позволит этого сделать. Опишите пожалуйста кейс при котором  1 гектар целины за 1000$ (без вложений!) принесет те-же 1000$
+
0
demarin
demarin
26 вересня 2019, 10:07
#
А хто зараз контролює наших фермерів чи використовують вони землю по призначенню? Може є якісь комісії що контролюють викиди пестицидів і хімікатів наших чесних фермерів. Може є якісь судові справи по договорам оренди землі на 100років, коли вже власники померли і земля тепер фактично у власності фермера? Питання не в ринку землі, а в його контролі. Потрібно домагатися більш жорсткого контролю а не заборони ринку землі.
+
+14
laa1999
laa1999
25 вересня 2019, 14:41
#
200 тыс.га  - это пути Аргентины в начале прошлого века, от страны уровня США, к полной катастрофе. В Европе пуст покажут владельцев 2 тыс.га. Во Франции, в Германии ограничение 500  Га,Дания -150 Га ,Швейцария -30 Га...В Польше средний размер 3 Га и там 7 млн.фермерских хозяйств... У нас - путь к катастрофе...
+
+12
fictiont
fictiont
25 вересня 2019, 14:45
#
Звідки ви ці цифри взяли? Дайте посилання на інфо, будь ласка
+
0
laa1999
laa1999
25 вересня 2019, 15:17
#
Сельская экономика. Учебник
Авторы: Под ред. С. В. Киселева, д-р эконом.наук, профессор МГУ
Экономический факультет МГУ им.Ломоносова 2008 год
+
0
fictiont
fictiont
25 вересня 2019, 15:57
#
Почитав по темі - ви праві щодо обмежень, в Європі - максимум 500Га в одні руки в Польщі.

Але цікаво як прокоментують цей закон його розробники, почуємо протягом засідання у ВР
+
0
laa1999
laa1999
25 вересня 2019, 15:24
#
Вот Вам ссылка
https://books.google.com.ua/books?id=SsOoCwAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=ru#v=onepage&q&f=false
Задавай поиск в этой книге(справа) 150 Га и читай…
+
+14
fictiont
fictiont
25 вересня 2019, 16:15
#
Ок, на рахунок обмежень в країнах Європи ви праві.

І в такому разі закон підтримує не сімейних фермерів, а величезні корпорації і обмеження в 200 тис. гектар просто гігантське
+
+23
Maxsvo
Maxsvo
25 вересня 2019, 15:12
#
Теперь можно и гривну хорошенько девальвировать, чтобы интереснее было заходить
+
0
Victor Tretyak
Victor Tretyak
25 вересня 2019, 15:23
#
Еще нигде, куда зашли западные капиталы - не случилось ничего страшного. Но столетняя практика - ничто, по сравнению со знаниями украинских экспертов в области земельного рынка и мировых заговоров!
+
+14
laa1999
laa1999
25 вересня 2019, 15:36
#
Нигде в мире ,действительно, нет ограничений, для иностранцев. Ограничения действуют общие для всех - размер собственности -максимально в Европе 500 Га, на размер аренды, на возможность сдавать в аренду...
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися