Мінфін - Курси валют України

Встановити
18 вересня 2019, 15:50

Кабмін затвердив модель анбандлінгу «Нафтогазу»

Кабінет Міністрів затвердив модель анбандлінгу НАК «Нафтогаз України» — процесу щодо виділення функції оператора газотранспортної системи. Про це повідомив міністр енергетики та захисту навколишнього середовища Олексій Оржель, передають Українські Новини.

Кабінет Міністрів затвердив модель анбандлінгу НАК «Нафтогаз України» — процесу щодо виділення функції оператора газотранспортної системи.
Фото: bbc.com

Яку модель обрали

«Ми зробили комплексне компромісне рішення, у нас є всі можливості для відділення оператора ГТС, щоб зробити його справді незалежним і щоб він зміг працювати прозоро. Констатую, так, ми прийняли необхідні рішення, щоб забезпечити відділення ГТС і можливість підписання договору відповідно до вимог третього енергетичного пакета», — сказав він.

Оржель зазначив, що ідею передачі «Оператора ГТС» під управління НЕК «Укренерго» відхилили, оскільки проблеми оператора електромереж можуть впливати на Оператора ГТС". Була обрана традиційна модель.

Що вона передбачає

  • Нова модель анбандлінгу передбачає передачу Фондом держмайна газотранспортної системи (ГТС) у господарське користування компанії ТОВ «Оператор ГТС України», створеної «Нафтогазом».

У свою чергу «Оператор ГТС» повинен подати документи на сертифікацію НКРЕКП. Сертифікацію має підтвердити Європейське енергетичне співтовариство.

Читайте також: Україна запропонує «Газпрому» контракт на 10 років

Що це значить

«Оператор ГТС» отримує право комерційного використання ГТС і стає її оператором і стороною, яка підписує транзитний контракт від України з «Газпромом».

При цьому, щоб забезпечити реальне відділення згідно з європейськими правилами і незалежно від «Нафтогазу», керувати компанією повинна окрема структура.

Наголошується, що для цього в модель вводяться «Магістральні газопроводи України» і цю компанію передали під управління Міністерства фінансів.

Також Магістральні газопроводи" повинні будуть викупити ТОВ «Оператор ГТС України» у «Нафтогазу». Однак так, щоб, з одного боку, скоротити ймовірність впливу керівництва НАК на оператора, з іншого — зберегти економічний інтерес від транзиту для «Нафтогазу».

Повідомляється, що був обраний варіант викупу з розстрочкою на 15 років, при цьому щорічні платежі за «Оператора ГТС» будуть залежати від обсягів транзиту.

Коментарі - 4

+
0
SergValin
SergValin
18 вересня 2019, 17:18
#
> с другой — сохранить экономический интерес от транзита для «Нафтогаза».

А почему, собственно, у Нафтогаза должен сохраняться какой-то коммерческий интерес?
+
0
Григорий П
Григорий П
19 вересня 2019, 0:50
#
«...ООО «Оператор ГТС Украины», созданной Нафтогазом...» унее нак собственник
+
0
Игорь Коляда
Игорь Коляда
18 вересня 2019, 20:45
#
Отмечается, что для этого в модель вводятся «Магистральные газопроводы Украины» и эта компанию передали под управление Министерства финансов.

Интересно почему передали под управление Минфина,а не - Министерства инфраструктуры Украины.
По логике должны передать профильному министерству.
+
0
Григорий П
Григорий П
19 вересня 2019, 0:56
#
А конечный владелец то кто будет, Беняфициар так сказать… Шо то мне не верится, шо оно 100% гос останется… И все же, если гос, то зачем один карман у другого его в рассрочку откупать удумал? Шоб взять кредит и на нас %% повесить? НАК то изначально ее ни у кого не покупал, — у народа так сказать отжал
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися