Кабінет Міністрів затвердив модель анбандлінгу НАК «Нафтогаз України» — процесу щодо виділення функції оператора газотранспортної системи. Про це повідомив міністр енергетики та захисту навколишнього середовища Олексій Оржель, передають Українські Новини.
Кабмін затвердив модель анбандлінгу «Нафтогазу»
Яку модель обрали
«Ми зробили комплексне компромісне рішення, у нас є всі можливості для відділення оператора ГТС, щоб зробити його справді незалежним і щоб він зміг працювати прозоро. Констатую, так, ми прийняли необхідні рішення, щоб забезпечити відділення ГТС і можливість підписання договору відповідно до вимог третього енергетичного пакета», — сказав він.
Оржель зазначив, що ідею передачі «Оператора ГТС» під управління НЕК «Укренерго» відхилили, оскільки проблеми оператора електромереж можуть впливати на Оператора ГТС". Була обрана традиційна модель.
Що вона передбачає
- Нова модель анбандлінгу передбачає передачу Фондом держмайна газотранспортної системи (ГТС) у господарське користування компанії ТОВ «Оператор ГТС України», створеної «Нафтогазом».
У свою чергу «Оператор ГТС» повинен подати документи на сертифікацію НКРЕКП. Сертифікацію має підтвердити Європейське енергетичне співтовариство.
Читайте також: Україна запропонує «Газпрому» контракт на 10 років
Що це значить
«Оператор ГТС» отримує право комерційного використання ГТС і стає її оператором і стороною, яка підписує транзитний контракт від України з «Газпромом».
При цьому, щоб забезпечити реальне відділення згідно з європейськими правилами і незалежно від «Нафтогазу», керувати компанією повинна окрема структура.
Наголошується, що для цього в модель вводяться «Магістральні газопроводи України» і цю компанію передали під управління Міністерства фінансів.
Також Магістральні газопроводи" повинні будуть викупити ТОВ «Оператор ГТС України» у «Нафтогазу». Однак так, щоб, з одного боку, скоротити ймовірність впливу керівництва НАК на оператора, з іншого — зберегти економічний інтерес від транзиту для «Нафтогазу».
Повідомляється, що був обраний варіант викупу з розстрочкою на 15 років, при цьому щорічні платежі за «Оператора ГТС» будуть залежати від обсягів транзиту.
Коментарі - 4
А почему, собственно, у Нафтогаза должен сохраняться какой-то коммерческий интерес?
Интересно почему передали под управление Минфина,а не - Министерства инфраструктуры Украины.
По логике должны передать профильному министерству.