Через те, що процедури оформлення земельних ділянок в Україні занадто дорогі і забюрократизовані, громадяни, бізнес і держава витрачають на вітер понад 11,6 млрд грн. Про це пише в статті експерт BRDO Олег Пілат, передає The page.
Українці при оформленні землі втрачають понад 13 мільярдів гривень (дослідження)
Фактично ці кошти йдуть на хабарі для прискорення процедур, а не за отримання безпосередньо земельної ділянки.
При цьому обсяг корупційних витрат при виконанні землевпорядних робіт становить ще 2,3 млрд в рік. Такі «неформальні витрати» можуть досягати 80% від вартості самих робіт.
До такого висновку дійшли в Офісі ефективного регулювання (BRDO). Експерти спробували порахувати, скільки часу і грошей витрачається марно через існування нинішньої системи і які корупційні витрати несуть учасники процесу.
Проте ці показники можна скоротити в рази, якщо перевести документи в електронний вигляд і відмовитися від непотрібних дій.
Читайте також: Українці розповіли, що робитимуть із землею після відкриття ринку
Приватний сектор може заощадити 8,1 млрд грн в рік, публічний — 3,6 млрд грн.
Зараз оформлення земельної ділянки вимагає 55 паперових документів, 17 безпосередніх контактів з чиновниками. Сама процедура займає 8,5 місяців.
«Кількість документів можна зменшити до 5, кількість контактів — не перевищить 3-х (що істотно знизить корупційні ризики), а строк оформлення скоротиться до 2,5 місяців», — зазначає експерт.
Читайте також: П'ять ключових моментів нового законопроекту про ринок землі
За рахунок цих змін знизиться і вартість оформлення однієї земельної ділянки із земель державної та комунальної власності для приватних осіб — з 6622 грн до 1904 грн за одну ділянку (тобто більш ніж у 3 рази).
Витрати органів державної влади та місцевого самоврядування на перевірку відомостей про одній земельній ділянці зменшаться з 3562 грн до 1497 грн, тобто майже в 2,5 рази.
Читайте також: Відкриття ринку землі. Чого чекати українцям? (відео)
У BRDO відзначають, що зміни «під ключ» можна реалізувати за 1,5 року. Для цього потрібно розробити відповідне програмне забезпечення, «пілотувати» його на території декількох ВТГ, зафіксувати плюси і недоліки, на основі висновків розробити законопроект і прийняти його.
Коментарі - 3