Мінфін - Курси валют України

Встановити
4 липня 2019, 13:02

Чому ЄС вилучає банкноти 500 євро, а Україна вводить 1000 грн

Галина Хейло, голова правління«Айбокс банку», розповіла «Мінфіну», чому ЄС відмовляється від купюр великих номіналів, що на практиці означає введення гривневої банкноти в 1 тис. грн. і чи варто очікувати появи купюр в 2 тис. і навіть 5 тис. грн.

Національний банк України (НБУ) вирішив вивести з обігу монети номіналом 1, 2 і 5 коп., які перестануть бути платіжним засобом з 1 жовтня цього року. НБУ також поступово виведе з обігу монети номіналом 25 коп., а також запровадить монету номіналом 5 грн, замінюючи дрібні гривні на монети. З 25 жовтня нинішнього року НБУ також введе в обіг банкноту нового високого номіналу в 1 тис. грн. Регулятор пояснює відмову від виробництва монет низького номіналу їх високою собівартістю і має намір отримати на цьому економію 90 млн грн на рік.

Читайте також: В Україні вводять банкноту номіналом 1000 гривень

У 2005 році НБУ ввів найвищий номінал у 500 грн. Тоді середньомісячна зарплата становила близько 1 тис. грн. «Зараз для отримання середньомісячної зарплати необхідно вже не менше 20 банкнот», – пояснив необхідність випуску банкноти в 1 тис. грн голова НБУ Яків Смолій.

Разом з тим, 27 січня цього року центральні банки єврозони припинили видавати банкноти високого номіналу  500 євро, вилучаючи їх з обігу. За деякими оцінками, такі банкноти є підгрунтям для розвитку тіньової економіки і ухилення бізнесу від податків, вони слугують інструментом корупції та наркобізнесу, з їх допомогою здійснюється фінансування тероризму. Банкноти в 500 євро почали навіть називати «Бен Ладен». Проте інші експерти вважають, що справжні причини критики грошового знака в 500 євро обумовлені організацією наднаціональними інститутами ЄС кампанії з ліквідації в Європі всього готівкового грошового обігу. Її почали з найбільшої купюри. Світ після фінансової кризи 2008-2009 років увійшов до зони мінімальних, нульових і навіть від'ємних відсоткових ставок, що негативно вплинуло на депозитний портфель банків. При цьому купюра в 500 євро стала оптимальним рішенням для готівкових заощаджень.

В Україні поява банкнот великих номіналів пов'язана зі зниженням купівельної спроможності гривні. НБУ в 2018 році повідомив, що з часів грошової реформи у 1996 році гривня знецінилася в 14 разів. За даними НБУ, найбільше падіння купівельної спроможності гривні довелося на кризові періоди, що супроводжувалися сплесками девальвації та інфляції. В 1996, 1998-2000, 2004 і 2008 роках гривня втратила більшу частину своєї первісної купівельної спроможності.

Читайте також: Без паніки: 3 міфи про нову банкноту 1000 гривень

Зростаюча економіка – основа міцної нацвалюти. Драйвером зростання економіки в Україні може стати малий та середній бізнес. Його розвитку могла б сприяти програма цільового рефінансування НБУ банків для подальшого кредитування підприємств малого і середнього бізнесу під низькі відсоткові ставки. Без пошуку рішень для зростання економіки купівельна спроможність гривні буде продовжувати знижуватися, змушуючи НБУ випускати банкноти ще більшого номіналу, наприклад, в 2 або 5 тис. грн.

Коментарі - 42

+
+175
alexzandr
alexzandr
4 липня 2019, 14:01
#
Вот это блин заголовок. Не читая могу ответить — потому что 500 евро это в 15 раз больше чем 1000 грн. Т.е. маленкая пачка из 100 бумажек по 500 евро это рюкзак денег гривневых купюр в 1000грн.
+
+16
bonv
bonv
5 липня 2019, 12:21
#
І 500 євро в бізнесі  далі користується попитом коли потрібно розплачуватись готівкою.. А народу розказують страшилки, що скоро 500 євро заборонять.
+
+9
brigadirius
brigadirius
4 липня 2019, 15:10
#
Потому что Украина находится на периферии ж....го (банкирского) заговора. Как говорил один вождь австралийских аборигенов в середине 19 столетия: «У нас вся власть над племенем основана на колдовстве. Но самая сильная колдунья в этом мире живёт в далёкой стране за морем. Она седая и носит на голове металлическую шапку. Её колдовство заставляет всех бледнолицых отдавать свои вещи за листики и кусочки металла с её изображением. Такого сильного колдовства никогда не знали наши предки».
+
+16
laa1999
laa1999
4 липня 2019, 17:30
#
… А почему деньги татарского православного царя не вспомнить и якутских шаманов, нет их на Великобританию плющит…
+
0
semenvekselberg
semenvekselberg
4 липня 2019, 15:51
#
Небольшое дополнение к статье этой симпатичной девушки:
https://minfin.com.ua/blogs/semenvekselberg/119445/
+
+52
76960690
76960690
4 липня 2019, 18:03
#
Столько воды ради банального «Его развитию могла бы способствовать программа целевого рефинансирования НБУ банков для последующего кредитования предприятий малого и среднего бизнеса под низкие процентные ставки.»
да раздача гривен таким банкирам только и приводит что к скупке ими валюты на межбанке, чтоб потом обвалить курс и вернуть обесцененную гривну, а разницу в карман...
курс укрепит борьба с офшорами, и разумный дефицит бюджета.
+
0
mary27
mary27
5 липня 2019, 22:38
#
+100000000.
Все эти «дешевые деньги для малого бизнеса» моментально идут в наличный доллар и обваливают курс.
Как в 2013-2014 годах.
+
0
squeez
squeez
4 липня 2019, 21:18
#
Воды налила так налила, противоречит сама себе, в ЕУ выводят, чтобы больше было безнала, а мы наоборот? что-то я зря время потратил на прочтение сего ...
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
4 липня 2019, 21:34
#
EU виводять банкноту в 500 євро через те, що вона використовується при відмиванні грошей і інших кримінальних діях
https://news.vice.com/en_us/article/bjkyb3/the-eu-is-banning-the-500-euro-bin-laden-bill-to-try-and-stop-terrorists

+
+30
brigadirius
brigadirius
5 липня 2019, 10:37
#
Майже у всіх кримінальних злочинах причиної їх скоєння є гроші. То може за такою логікою простіше відмінити гроші?
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
5 липня 2019, 14:51
#
Якщо ви не розумієте англійску, то так би і сказали
Нащо ви нісенітниці кажете?
+
0
brigadirius
brigadirius
8 липня 2019, 12:40
#
Якщо скоюється злочин то потрібно його розслідувати і передавати матеріали в суд, а не видумувати різні заборони на речі за допомогою яких можливо здійснити злочин. Давайте тоді і ножі заборонимо, бо ними можна зарізати. Як вже мене достали всі ці чиновники, які тільки те і можуть що чинити перепони тим хто працює.
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
8 липня 2019, 17:07
#
В суд який винесе будь-яке рішення?

І ви вже прочитали матеріал, що я навів?
+
+2
brigadirius
brigadirius
9 липня 2019, 16:28
#
Прочитав. Відповідаю. Сьогоднішня світова боротьба з міфічним тероризмом нічим не відрізняється від середньовічної боротьби інквізиції з такими самими міфічними відьмами.  99 %  терористичних актів підготовлені та здійсені спецслужбами різноманітних держав. І 1 % параноїками.  Чи ви вважаєте що на Донбасі теж існують «терористи». Чи може все ж таки там діють російські найманці та спецслужби.
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
10 липня 2019, 18:24
#
Є такий термін - держави, що фінансують тероризм
Інколи навіть на них накладають справжні санкції

Сам термін «тероризм» не обмежує коло організаторів і тих хто фінансує його
І так як у вас всеодно немає статистики про «99%», то я з такою впевненістю можу сказати, що більшість таких операцій все ще фінансуєтсья через кеш
+
0
brigadirius
brigadirius
11 липня 2019, 13:14
#
Яскравий приклад тероризму - замах на Скрипаля в Солсбері. Як там оплачували відрядження Петрова та Боширова для розслідування і притягнення винних має дуже незначне значення.  Ще один приклад: фінансування ядерної програми Ірану. Повірте, там готівкою ніхто не заморочується. Світова боротьба з готівкою, немає нічого спільного з боротьбою з тероризмом.
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
12 липня 2019, 1:04
#
Більшість розрахунків за іранську нафту йшло і йде готівкою

500євро - купюра з найвищою цінністю
Один і той же об'єм і вага купюр коштує в 5 разів більше за 100 долларів
+
0
Artem220106
Artem220106
5 липня 2019, 11:46
#
Вот сейчас нам не страшно что мы такую монету потеряем потому что мы не теряем 500грн купюру так что спите спокойно.
+
0
Artem220106
Artem220106
5 липня 2019, 11:49
#
Каждый труд и продукт имеет свою цену:)))
+
+15
bonv
bonv
5 липня 2019, 12:22
#
І питання не в купюрах а в головах..
+
+16
bonv
bonv
5 липня 2019, 12:34
#
Лишь 12% украинцев хранят деньги на банковских счетах и только 27% жителей страны имеют такие счета.
Об этом свидетельствуют результаты общенационального опроса финансовой грамотности украинцев, сообщает пресс-служба Национального банка.
+
0
Cнежана Литвин
Cнежана Литвин
5 липня 2019, 14:48
#
У меня часть зарплаты выдается наличкой. КАК мне выдать 8799,87?????
Это просто пипец
+
0
mervick
mervick
5 липня 2019, 15:45
#
Если платить зарплату легально, то этот вопрос исчезает, безнал.
+
+15
niko 555
niko 555
7 липня 2019, 10:27
#
Согласен, зп меньше 9к - это пипец
+
0
mary27
mary27
5 липня 2019, 22:39
#
Притом, что в Гермашке 500 евро никто изымать из оборота не собирается, и доля расчетов налом там вроде ~70%?)

«В 1996… гривня потеряла большую часть своей покупательной способности» — кагбэ, в 1996 году ее ввели)
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
16 липня 2019, 13:06
#
Я очень извиняюсь, а не подскажите хоть одну торговую точку в Гермашке (от гаштета до заправки ) где можно рассчитаться 500 или 200 евро, или банк который разменяет эти купюры не гражданам ЕС? Меня это ну очень интересует!
+
+11
alexzandr
alexzandr
17 липня 2019, 10:42
#
Банк как раз разменяет, но вот то что не примут ни у своих ни у чужих — это факт. я как то хотел аренду авто оплатить — там как раз получалось более 500 евро, и когда они увидели 500 евро — глаза у них были как у шварцнегера когда его на поверхность марса выкинуло
и уже из серии «чисто поржать» — когда я хотел в банке купить евро перед поездкой (в т.ч. мелкие), то 500 евро — это цитирую сотрудника«минимальная купюра имеющаяся в наличии», я даже не стал спрашивать какая «максимальная» :)
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
17 липня 2019, 11:00
#
Ни один банк в ЕС  не гражданину ( без счета ) 500 евро не разменяет ( и 200 тоже)! От Португалии до Польши на всех заправках не принимают ни 500 не 200 евро (большая вывеска с перечеркнутой купюрой) В германии только через кассу маркета (касабюре) при покупке на сумму больше 400 Евро В Голландии мне удалось разменять  ( под паспорт) в конторе  «GWK Travelex» и то на доллары! Все других вариантов я не знаю!
+
0
PanMykola
PanMykola
6 липня 2019, 1:38
#
Потому что 1000 грн это 34 евро, а 500 евро это 14500 грн -  - вот и весь секрет. Выводят потому что борются с подделками и наличкой, а мы вводим, так как надоело носить с собой килограммы макулатуры. Вот когда будет самая большая купюра хотя бы эквивалент 100 долларов, тогда можно будет говорить о чем-то. Прогнозирую появлению 5000 грн. купюры, ничего плохого в этом нет как по мне. В Рашке же есть 5000 рублей и никто не жалуется. Потом выгоним засидевшееся *** из власти, стабилизируем экономику, примем бездефицитный бюджет, запустим промышленность, экономический рост и сделаем деноминацию убрав один-два нуля. Статья ни о чем.
+
+2
mary27
mary27
6 липня 2019, 16:24
#
«Потом выгоним засидевшееся *** из власти» - так в «Слуге народа» как раз то самое «засидевшееся...»)
«стабилизируем экономику» - главное, чтоб в процесс ЗЕфолт не случился)
«примем бездефицитный бюджет» - так бездефицитный бюджет можно принять хоть завтра.
Просто перестать дотировать ПФУ)
«запустим промышленность» - а чо, не работает?
«экономический рост» - эконмический рост такой экономический рост" - нарiд успешно не заметил экон.рост 2005-2007.
и сделаем деноминацию убрав один-два нуля.
«сделаем деноминацию убрав один-два нуля» - и «павловскую» реформу?)
+
0
Игорь Коляда
Игорь Коляда
7 липня 2019, 21:24
#
НБУ в 2018 году сообщил, что со времен денежной реформы в 1996 году гривня обесценилась в 14 раз.

Вот это «гривня обесценилась в 14 раз» главная причина ввода новой банкноты,а не рост средней зарплаты.
+
0
mary27
mary27
7 липня 2019, 21:49
#
Кагбэ, рост з/п с 1996 года общеизвестен (кроме строителей-фрилансеров).
+
0
Игорь Коляда
Игорь Коляда
10 липня 2019, 21:38
#
Кагбе состояние национальной валюты оценивается по изменениям её ПОКУПАТЕЛЬНОЙ СПОСОБНОСТИ, а не по росту зарплат.
Также общеизвестны темпы инфляции (кроме финансистов-экспертов)
+
0
mary27
mary27
13 липня 2019, 12:25
#
И снова пук в лужу.
Т.е. состояние нац.валюты было лучше в 1996 году?)
Экспертам-строителям надо соотнести инфляцию и рост з/п.

Срочно нобелевку по экономике (и смирительную рубашку)!
+
+15
Игорь Коляда
Игорь Коляда
13 липня 2019, 21:07
#
Экспертам-строителям надо соотнести инфляцию и рост з/п.

Ну так об этом я и напомнил финансисту-эксперту, который почему-то оценивает только по росту зарплаты.
+
0
mary27
mary27
14 липня 2019, 21:44
#
Снова слив)
+
+15
bonv
bonv
7 липня 2019, 23:52
#
А коли гривня було 40 не краще було вводити,, Коляда?:) Ти колядуй-колядуй:)))
+
+17
Oleksandr Berezhniy
Oleksandr Berezhniy
9 липня 2019, 12:06
#
Виграють усі окрім споживачів. Для НБУ 1000грн це економія на папері та фарбі. Для інкасаторів менше роботи, бакнкомати не так часто завантажувати готівкою. Для торгашів привід округлити ціни. Я наприклад з 5 копійкових монет зробив шайби які коштують в магазині 10 копійок. От і реальна цінність грошей. Грошова маса швидко зростає внаслідок збільшення оборотності. Додайте сюди дефіцит держбюджету і темпи зростання ВВП а також інфляційні очікування. Будемо сидіти на дні поки не закінчиться війна
+
+7
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
10 липня 2019, 18:16
#
Про шайби згоден
Все інше - побутове нерозуміння економіки
+
+15
squeez
squeez
13 липня 2019, 18:44
#
При чем тут война? Израиль всю жизнь воюет, это не мешает им развиваться, да это якорь, но экономика не развивается потому что реформы не идут, на схемах люди сидят, деньги мимо кассы идут, что не понятного?
+
0
mary27
mary27
14 липня 2019, 21:44
#
Вы плохо информированы насчет жизни в Израиле.
До 1990 года - там перманентный экономический кризис, гиперинфляция, девальвация, ден.реформы.
Там тоже люди «сидят на схемах»,только вам об этом не говорят.
И так же вы не в курсе постоянной безвозвратной фин.помощи Израилю из США.
+
0
squeez
squeez
16 липня 2019, 13:58
#
В курсе я о помощи США Израилю, но вы же согласитесь со мной что наши проблемы глобально, кроются не в военном конфликте, ведь враг еще и тут, в тылу, да там съедают 5% ВВП, но мы экономически не так быстро растем как должны были, после революции, ведь система то осталась та же, и это в умных головах не совсем укладывается ...
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися