Мінфін - Курси валют України

Встановити
30 травня 2019, 8:01

Новий авто-цінник: дорожчають і євробляхи, і іномарки з салону

Перспектива дешевої легалізації вже накрутила ціни на євробляхи. Подорожчати можуть і нові авто з салону.

Український авторинок знову лихоманить. По-перше, власники євроблях отримали відстрочку щодо штрафів — дату «Х» перенесли ще на три місяці — до 24 серпня. У громадській організації «АвтоЄвроСила» розраховують, що до того часу зуміють пролобіювати для євробляхерів більш вигідні умови з розмитнення. Перспектива дешевої легалізації вже накрутила ціни на євробляхи. «Дарувати» їх за 100 доларів або здавати на розбирання водії більше не квапляться.

По-друге, подорожчати можуть не тільки євробляхи, але і нові авто з салону. У травні Кабмін прийняв постанову про введення додаткового мита в 5% на цілий ряд російських товарів, в тому числі, і автомобілі. Але під санкції автоматично потрапляють і інші іномарки. Щоб довести, що авто не російське, імпортерові потрібно буде надати сертифікат походження товару. І ці витрати можуть «зашити» в цінник на машини.

«Мінфін» розбирався, як змінюються правила на авторинку і що буде з цінами на машини.

Відстрочка штрафів і розмитнення по-новому

Нагадаємо: 24 травня мало стати «чорним днем» для всіх євробляхерів. З цього дня набирали чинності рекордні штрафи — до 170 тисяч гривень або конфіскації авто.

Але напередодні дати «Х» «каральну операцію» відклали. Згідно з прийнятими парламентом законодавчими змінами, штрафи відсунули на 90 днів — до 24 серпня. Примітно, що спочатку лобісти євробляхерів намагалися виторгувати ще півроку «вільної», але в підсумку зійшлися на трьох місяцях.

У «АвтоЄвроСилі» вважають, що і цього часу достатньо для того, щоб переписати правила розмитнення.

Так як президент розпустив Верховну Раду, і парламентські вибори відбудуться вже в липні, «до 24 серпня, до вступу штрафів 170 тисяч гривень, є шанси і час на прийняття закону про доступне розмитнення. Тепер потрібні нові депутати, які дійсно з народом і за народ», — написав на своїй сторінці у Facebook співзасновник «АвтоЄвроСили» Олександр Чернявський.

До речі, під гаслом «доступного розмитнення» ця громадська організація вже анонсувала створення власної політичної сили.

У коментарях «Мінфіну» Чернявський пояснив: «Ми займаємося тим, щоб переглянути законодавство до 22 серпня. Прибрати акциз або коефіцієнт з формули — це найшвидше що можна зробити».

Читайте також: Штраф 170 тисяч або «вільна» ще на півроку

Нагадаємо: формула, за якою прораховується вартість розмитнення євроблях, включає кілька складових — акциз, 10% ввізного мита, 20% ПДВ.

Запускаючи легалізацію євроблях, депутати змінили лише правила нарахування акцизного збору. Тепер акциз включає базову ставку (50 євро для бензинового двигуна і 75 євро — для дизельного), коефіцієнт обсягу двигуна, коефіцієнт віку (до 15). Останній здорожує розмитнення євроблях найбільше. Адже мова, як правило, йде про бувалі машини, випущені в кінці 90-х або на початку 2000-х. Тобто якщо, наприклад, власник річного авто з двигуном 2 літра платить акциз 100 євро, то за таку ж 10- річну іномарку доведеться викласти вже тисячу євро.

Якщо вдасться прибрати хоча б коефіцієнт віку, розмитнення «блях» вже помітно подешевшає.

Бляхи за подвійною ціною

Євробляхери піднеслися духом і вже не готові «дарувати» або викидати на смітник свої авто. За даними Autoconsulting, іномарки на європейській реєстрації на ринку вторинних перепродажів більше не падають в ціні. Навпаки, вони подорожчали.

«У січні цього року в Україні можна було купити старий автомобіль за 400-500 доларів. У лютому, перед закінченням пільгового періоду розмитнення, ціни впали. Наприклад, за Volkswagen Caddy 2002 року з дизельним мотором 1,9 л просили всього 200 доларів. За 300 доларів пропонували Volkswagen Passat 1996 р не на ходу. Ціни на нерозмитнені іномарки на ходу починалися, мінімум, з 350 доларів. Це, наприклад, бензиновий Volkswagen Golf III 1991 р. А нерозмитнена Renault Laguna 1999 р з пробігом 30 тис. км пропонувалася за 399 доларів. За нерозмитнений VW Passat 1996 р сьогодні просять вже від 600 доларів. За Renault Clio 2001 р — 830 доларів. За VW Golf 1994 р до 500 доларів. Була серед пропозицій тримісячної давності і Audi A6 1997 р за 400 доларів з пробігом 700 тис., яка перебувала в Польщі. Сьогодні за подібну машину просять від 1000 доларів. Тобто, ціни зросли в півтора — два рази», — констатують в Autoconsulting.

Однак черги бажаючих стати щасливим власником євробляхи не спостерігається. Як повідомив «Мінфіну» представник електронного майданчика з продажу авто RST.ua Олександр Голубов, «у порівнянні з минулим роком, попит на автомобілі на іноземній реєстрації впав в 3-4 рази. Відстрочка штрафів глобально не вплинула на інтерес покупців». Але є ще один нюанс: дешеві євробляхи тиснули на ціни всіх б/у машин. Якщо зараз «фактор блях» зникне з вторинного ринку, старі автомобілі автоматично подорожчають.

Пастка для нових іномарок

«Автомобільна турбулентність» накрила не тільки євробляхи, але і респектабельний і законослухняний ринок нових машин.

На одному з останніх засідань Кабмін схвалив введення спеціальних мит на цілий перелік російських товарів. У «чорний список» потрапило кілька десятків найменувань, в тому числі, і продукція машинобудування — починаючи з шин і запчастин, закінчуючи легковиками і комерційними авто.

З 1 серпня вони будуть обкладатися додатковим митом у 5%.

І тут спливає відразу кілька проблем.

По-перше, як зазначає голова Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, з 2015 року в Україні вже діють спецмита на російські авто — від 10,41% до 17, 66% від митної вартості.

Максимальна ставка спецмита (17,66%) діє на автомобілі виробництва ТОВ «Соллерс — Далекий Схід» (УАЗ та SsangYong). Для ВАЗівської продукції — 14,57%, а для всіх інших виробників, включаючи світові бренди, що збирають автомобілі в Росії (Volkswagen, KIA/Hyundai, Renault, Nissan тощо) -10,41%.

Тобто, якщо накласти на «спецмито №1» нове «спецмито №2», то вийде 15,41% -22,66% від вартості авто.

За даними Autoconsulting, зараз на нашому ринку представлені наступні авто російського походження: Lada (всі моделі), ГАЗ (всі моделі), УАЗ (всі моделі), Volkswagen Polo Sedan, Hyundai Creta та Accent (окремі комплектації), Chevrolet Niva, Kia Rio (окремі комплектації), КАМАЗ, ПАЗ. За підсумками минулого року, ринкова частка таких авто склала близько 5%, а обсяги поставок зросли на 1,6%. За 4 місяці цього року загальна частка продукції російського автопрому скоротилася до 3,7%. Про те, що ціни на авто з РФ восени, швидше за все, підскочать, вже заявили окремі імпортери.

У ціновому сегменті, в якому реалізуються авто з Росії, фактор ціни, як правило, дуже критичний, а конкуренція висока. Тому дистриб'ютори можуть і зовсім відмовитися від ввезення автомобілів з РФ.

По-друге, незрозуміло що робити з іномарками, які можуть бути і російськими, і не російськими. Скажімо, Hyundai Creta та Accent виробляються, крім РФ, ще й в Індії. Є різна збірка також у Volkswagen. Експерти припускають, що довести, що авто не російське і не повинно обкладатися митом, можна буде лише надавши сертифікат походження.

Більш того, як написав на своїй сторінці у Facebook Олег Назаренко, «всі авто та запчастини з будь-яких країн при відсутності сертифіката походження апріорі будуть вважатися авто з РФ і підлягати оподаткуванню спецмитом 5%».

Зрозуміло, що імпортери подбають про отримання таких сертифікатів. Але не факт, що це не відіб'ється на ціннику. Звичайно ж, 5% більше за сертифікат компанії навряд чи наклеють, але на кілька сотень євро іномарки можуть подорожчати. Втім, поки автомобільні компанії не вирішили, що робитимуть.

Як заявили «Мінфіну» в прес-службі компанії «АІС», офіційно документи про введення спецмита поки що не опубліковані. «Відповідно, їх юридичний аналіз поки що не проведено», — пояснили в «АІС».

Втім, експерти сходяться на думці, що на вартість нових авто більше впливає курс долара і євро. Поки що вони вигідні для покупців. Але незрозуміло, що буде восени, коли почнеться сезонна девальвація гривні.

Костянтин Соприкін

Коментарі - 23

+
0
Captain  Cisco
Captain Cisco
30 травня 2019, 10:22
#
Так это выросли не цены,а хотелки. А хорошую машину б\у купить и так архисложная задача-большая часть авто рынка с пробегом это автохлам от перекупщиков.
+
+150
BroNiK
BroNiK
30 травня 2019, 11:04
#
Где собственный автопром? почему не производим и даже не пытаемся?

А вот он:
«За десять лет автопром в Украине рухнул в 90 раз».
https://www.unian.net/economics/industry/10151474-za-desyat-let-avtoprom-v-ukraine-ruhnul-v-90-raz.html

Необходимо возрождать собственное производство, почему об этом не говорят наши гос. мужи?
Или всем выгодно 10 лет мусолить тему евроблях и импорта? Позорище.
+
0
R S
R S
30 травня 2019, 19:48
#
«Необходимо возрождать собственное производство, почему об этом не говорят наши гос. мужи?» — та шо вы как будто первый раз тут живёте?
Потому шо наши гос. мужи — импотенты в плане возрождения промышленности.
https://minfin.com.ua/blogs/73859748/120640/
+
+57
mary27
mary27
30 травня 2019, 21:15
#
Наш автопром максимум годится на грузовики с автобусами.
«Еврокар» чувствует себя так себе, т.к. рядом рекой текут «евробляхи».
«Укравто» все время имела кучу льгот, но им это не помогло.
+
+20
Vit
Vit
31 травня 2019, 16:48
#
Купила компания Мерседес автозавод в Украине.
Перенастроили производство, запускают конвейер…
Бац! на выходе Запорожец!
Демонтируют оборудование, пригнали новое из Германии, установили,
наладили, запускают.
!!! снова Запорожец!
Увольняют *** весь персонал завода, привозят работников из Германии,
налаживают, проверяют, запускают.
С***! На выходе вновь — Запорожец!

Около завода холм, на нём отдыхают главный инженер и директор завода
(оба с приставкой «экс»). Смотрят на всё это.
Инженер директору:
— А я тебе говорил — место проклятое! А то всё «руки из жопы, руки из
жопы»…
+
0
mary27
mary27
31 травня 2019, 18:42
#
Проорала в голос)
+15.
+
0
bonv
bonv
31 травня 2019, 20:12
#
Купила компания Мерседес завод АвтоВАЗ.
Перенастроили производство, запускают конвейер…
Бац! на выходе Жигули!

Демонтируют оборудование, пригнали новое из Германии, установили,
наладили, запускают.
!!! снова Жигули!

Увольняют на*ер весь персонал завода, привозят работников из Германии,
налаживают, проверяют, запускают.
СЦУКО! На выходе вновь — Жигули!

Около завода холм, на нём отдыхают главный инженер и директор завода
(оба с приставкой «экс»). Смотрят на всё это.
Инженер директору:
— А я тебе говорил — место проклятое! А то всё «руки из жопы, руки из
жопы»…
+
0
bonv
bonv
30 травня 2019, 23:54
#
Запас хода до 300 км: в Украине показали новый электрокроссовер.
https://www.segodnya.ua/economics/avto/zapas-hoda-do-300-km-bogdan-predstavil-novyy-elektrokrosover-jac-1277232.html
+
+15
bonv
bonv
30 травня 2019, 11:43
#
Ціни ростуть не тільки на авто..
+
+36
bonv
bonv
30 травня 2019, 11:46
#
Американські площадки/аукціони рулять..
+
+66
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
30 травня 2019, 17:24
#
Все эти разговоры в пользу «бедных», или ..кручу верчу, обмануть хочу...!!! Все в кучу и бляхи  и салоны и авторынок... Так не можно! Один вопрос автору и «экспертам - комментаторам» почему в Голландии в салоне «Пежо» (при рисках беспроцентного кредитования на пять лет) автомобиль стоит минимум  на 4 т евро ДЕШЕВЛЕ чем в наших салонах, при одинаковых условиях для дилеров ? Убедительная просьба «экспертов» которые не знают условия ввоза новых автомобилей, и схем работы наших салонов комментарии не писать!  И для «особо - продвинутых» специалистов вторичного рынка и площадок  (страховых) в США пишите пожалуйста с конкретной информацией!
+
+30
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
30 травня 2019, 20:41
#
Читаю и опять удивляюсь! Или автор не понимает реальной проблемы и пути решения или специально уводит граждан от самой проблемы, переключая внимание на «пустоту»! Не надо придумывать «велосипед» все придумано до нас!
Первая проблема - сделать автомобиль доступней для всех граждан учитывая все необходимые модификации! 
Что это такое - это равные не коррупционные условия для дилеров - импортеров. Это, соответственно может быть реализовано вместе с развитием инфраструктуры страны ( дороги, паркинги, стоянки, мотели и комплексы обслуживания), топливного комплекса либеральные условия для сетевых заправочных комплексов с наличием качественного топлива , ну и конечно финансово - кредитный комплекс, наличие банков, которые в сотрудничестве с импортером, обеспечит доступное кредитование Далее, может работать модель любой страны ЕС или годовой налог на ТС или разовый но на условиях финансовой приемлемости этого налога. Ну и конечно, государственный надзор над состоянием и условиями использования автомобиля. И еще много другого!  И только потом. изучив рынок, спрос, условия, и возможности граждан начинать развивать свое производство, постепенно вытеснять импортеров, но только на рыночных условиях! И при таких условиях, сами импортеры будут заинтересованы в развитии производства! Специально для  Romm Stein - «Шкода» это не самая лучшая машина! Да и ПОльша не совсем Европа, есть и страны лучше и автомобили!
+
+27
mary27
mary27
30 травня 2019, 21:20
#
«сделать автомобиль доступней для всех граждан» — так они и так доступны.
У каждого зубожiлого давно есть пара ведер на еврономерах.
«это равные не коррупционные условия для дилеров — импортеров» — тогда они все закроются.
«либеральные условия для сетевых заправочных комплексов» — никогда не слышала про проблемы заправок.
«наличие банков, которые в сотрудничестве с импортером, обеспечит доступное кредитование» — а зачем доступно кредитовать импорт?
Вымывать валюту за границу?
«разовый но на условиях финансовой приемлемости этого налога» — смотрю на ставки НДФЛ в Германии, и думаю, как они не доперли до «финансовой приемлимости».
45% платят, идиоты)
+
+39
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
30 травня 2019, 21:40
#
Я вижу Вы серьёзный эксперт в этом вопросе, особенно в налогообложении частных авто в Германии! Сразу видно «старожила - эксперта» Так вот, специально для Вас ( в первый и последний раз, после этой ремарки дальнейшее общение просто теряет смысл) Ежегодно владелец машины в Германии должен уплатить налог на авто (KfZ-Steuer), учитывающий возраст, тип двигателя (дизель или бензин), объем двигателя и нормы выбросов CO2 Так что приплетенном (экспертно) Вами НДФЛ тут не причем! Продолжаю - в среднем годовой налог на авто в Германии от 60 евро (новая бензиновая малолитражка) до 1000 евро (старый, дизельный автомобиль) В Голландии налоги чуть больше, но тоже стимулируют покупателя и продавца - малолитражный экономичный автомобиль, налог минимальный, большой мощный, платят по полной! Вот и все, я буду заканчивать беседу с очередным «старожилом - экспертом» Дальнейшее теряет всякого смысла!!! Продолжайте в таком "духе!!!
С уважением!
+
+13
mary27
mary27
30 травня 2019, 21:57
#
Чукча не читатель, чукча писатель)
Налог на авто и НДФЛ вы не различаете?)
Вы не первый тут «эксперт» из «википедии»)

В остальном возразить естественно нечего.
Какой многословный слив)
+
+32
R S
R S
30 травня 2019, 21:44
#
Ставки НДФЛ в Германии начинаются с 14% и доходят до 42%, а ставка 45% действует для доходов, превышающих 260 тыс.евро/год. Но налоговые ставки не выражены в фиксированных процентах и определяются на основании тарифной сетки. Т.о, там действует эффективная налоговая ставка (нагрузка), имеющая нелинейных характер. При этом, на 2019 год необлагаемый минимум составляет 9168 евро, в отличие от Украины, где он составляет 17грн*12мес.=204 грн!!!
Так что Mary27, не пугайте наших обывателей ставкой в 45%. Налог по этой ставке платят очень богатые немцы.
+
0
mary27
mary27
30 травня 2019, 21:56
#
42% — тоже нормальный такой НДФЛ)
«Ставки НДФЛ в Германии начинаются с 14%» — я не имела в виду безработных на пособии.

«на 2019 год необлагаемый минимум составляет 9168 евро» — на 764 евро в Гермашке надо фриганить.
Более-менее нормально жить можно от 1500 евро чистыми.
+
0
R S
R S
30 травня 2019, 23:39
#
В Британии — тоже проблемы в автопроме.
Падение производства автомобилей в Великобритании в апреле было рекордным за 10 лет
https://interfax.com.ua/news/economic/590480.html
+
0
galo
galo
31 травня 2019, 17:29
#
Опять эта чепуха о возрождении нац. производства.
Один вопрос куда продавать? В страны СНГ путь продажи закрыт из-за России и таежного союза. В Европу? Ну тогда, учитывая что мы не член ЕС, из-за пошлин выгоднее открыть автозавод где-то в Болгарии или Румынии.
Если мы хотим, что бы у нас открыли заводы для внутреннего потребления то нужно сделать внутренний рынок привлекательным для инвесторов: увеличить платежеспособность населения до европейского уровня, а потом ввести большие пошлины на импорт. А пока у нас средний возраст авто почти 20 лет и 20% авто выпущены до 1991 года.
Да, и при плохой платежеспособности населения лучше сделайте доступней ценник на европейские б/у авто. А то снова получится Део по 9000 у.е.
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
31 травня 2019, 18:05
#
Один вопрос, Вы упамянули о «пошлинах', каких, если стоит вопрос о ввозе нового автомобиля из ЕС в Украину, могли бы Вы написать конечную сумму для нового автомобиля, ну скажем с бензиновым мотором обьемом 1.8 литра, ценой 12 тысяч евро и укажите эту цмфру учитывая диллерское соглашения, учитывая скидку и НДС. И потом, обьясните мне » убогому« почему, в ЕС в салонах новая машина стоит в среднем на 3 тысячи евро дешевле чем у нас. Ну а потом можно » помечтать" о заводе.
С уважением!
+
+15
galo
galo
31 травня 2019, 22:43
#
Для нашего уровня продаж новых авто в Украине, скажем к примеру VW, скидка местным диллерам от завода значительно меньше, чем диллерам в Европе. Если у нас будет европейская платежеспособность и достаточные объемы покупок то и цены будут дешевле от нынешних. Да и можно будет договариваться о крупноузловой сборке авто в Украине с увеличением доли украинских деталей. Тогда и поймете, почему местная skoda rapid в РФ стоит от 10 000 у.е, а у нас местная от 15 000 у.е.
+
+15
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
1 червня 2019, 5:59
#
… Тогда и поймете, почему местная skoda rapid в РФ стоит от 10 000 у.е, а у нас местная от 15 000 у.е… Та куда, мне «убогому» понять глубину мысли серьёзных «экспертов», тем более старожилов, ну и наверно, Вы сами принимаете активное участие в дилерском автобизнесе, так что я умолкаю! Остается мне одно, мечтать о тех чудесных перспективах! Ну а в перерыве, между мечтаниями, приходится гонять с Голландии авто, как и поддержанные так и новые с салонов!
Спасибо за разьяснение,
С уважением!

P/S Да, я так и не услышал от вас ответ на свой вопрос!
+
0
galo
galo
1 червня 2019, 9:19
#
Не понимаю вашего ёрничества. Вы спросили почему в ЕС машина с автосалона стоит на 3 000 евро меньше чем в Украине. Я вам ответил. Почему в РФ местной сборки авто на 30% дешевле от украинской я вам тоже пояснил.
Радуйтесь, что у нас хоть местная skoda rapid выходит в одинаковую цену с rapid в польском автосалоне.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися