Мінфін - Курси валют України

Встановити
14 травня 2019, 7:52

Штраф 170 тисяч або «вільна» ще на півроку

Час «Ч» для євроблях зовсім близько. З 24 травня офіційно набирає чинності закон, який прописує рекордні штрафи для власників авто на іноземній реєстрації — до 170 тисяч гривень. Можлива також конфіскація машини.

Втім, судячи з усього, «кошмарити» євробляхерів почнуть ще раніше. З 15 травня Нацполіція отримає право зупиняти авто для перевірки митного статусу (за базою Митної служби) і законності пересування на ньому водія. Щоправда, штрафувати порушників до 24 травня все ж таки не будуть. Поліцейські лише хочуть відпрацювати механізм перевірок. Але нерви водіям, звичайно ж, попсують.

Напередодні відкриття масштабного полювання на євробляхи, українці гарячково шукають спосіб вирішити проблему. І поки одні просто кидають свої авто на майданчиках для автобрухту, інші намагаються виручити за них хоч якісь-то гроші. А деякі водії все ж не втрачають надії, що все ще обійдеться.
Громадська організація «АвтоЄвроСила» 15 травня збирає мітинг бляхерів під парламентом. З її подачі у Верховній Раді також зареєстрований новий законопроект, який пропонує відстрочити штрафи ще на півроку. Як пояснив голова «АвтоЄвроСили» Олег Ярошевич, це робиться для того, щоб новий склад парламенту зміг прийняти кардинально інший закон про розмитнення автомобілів, зробивши його дійсно доступним для українців.

«Мінфін» розбирався, що буде з євробляхами після 24 травня.

Від 170 гривень до 170 тисяч

У законопроекті №8488, який був прийнятий в листопаді минулого року (набирає чинності через 180 днів після підписання), прописана ціла система штрафів для авто на іноземній реєстрації. Все залежить від статусу транспортного засобу — знаходиться воно в режимі транзиту або тимчасового ввезення. До першої категорії належать авто, які теоретично повинні проїжджати через територію України транзитом, але «затрималися» тут довше дозволеного.

Друга категорія — автомобілі на тимчасовому ввезенні — це транспортні засоби, які можуть експлуатуватися на території України, але тільки певний час.

Обидва режими — і транзиту, і тимчасового ввезення — постачальники євроблях використовували досить активно.

З 22 травня для автомобілів, що ввезені в режимі транзиту, будуть застосовуватися наступні штрафні санкції:

— якщо термін транзиту перевищено на добу (що актуально для «свіжих» авто) —170 гривень або попередження.

—до 10 днів — 3,4 тисячі гривень

—від 10 до 20 днів — 8,5 тисяч гривень

— від 20 до 30 днів — 85 тисяч гривень

—більше ніж на 30 днів (а також якщо авто було розукомплектоване або «втрачене») — 170 тисяч гривень або конфіскація автомобіля за рішенням суду.

Для авто, які потрапили в нашу країну в режимі тимчасового ввезення, анонсовані наступні штрафи:

— за перевищення терміну більше ніж на три доби — 850 гривень або попередження

—від 3 до 10 діб — 5,1 тисяч гривень

—від 10 до 20 діб — 17 тисяч гривень

— від 20 до 30 діб — 85 тисяч гривень

— більше ніж на 30 діб — 170 тисяч гривень або конфіскація авто за рішенням суду.

Також в законі зазначено, що авто, завезені в режимах транзиту або тимчасового ввезення, не можуть використовуватися для підприємницької діяльності або з метою отримання доходу, скажімо, в таксі. Готуючись до нових правил, служби таксі Bolt та Uber вже оголосили, що більше не будуть співпрацювати з євробляхерами.

Тобто штрафи торкнуться як євроблях, які колесять українськими дорогами вже давно, так і «свіжих» іномарок, які власники не встигнуть оперативно поставити на українські номери. Для перших стягнення будуть рекордними — 170 тисяч гривень або конфіскація. В останньому випадку штрафи не такі звірячі, як для євроблях, але все одно немаленькі. «Прострочення» до 10 днів цілком можна заробити через банальні проблеми з експертизою, яку обов'язково потрібно пройти, перш ніж поставити авто на облік. А це — до 5,1 тисяч гривень штрафу.

Куди подіти євробляху

Пільговий період розмитнення євроблях, коли українські номери можна було отримати з 50% -ою знижкою, закінчився ще 22 лютого. На цю дату переоформлення пройшло близько 220 тисяч авто, власники яких сплатили до бюджету 13,6 млрд гривень.

Читайте також: Податківці назвали топ-5 найдорожчих розмитнених «євроблях»

Власне, після закінчення пільгового періоду легалізація євроблях практично зупинилася. Всі, хто хотів, оформив машину зі знижкою, а решта вирішили їздити на іноземних номерах до останнього. За даними голови парламентського митного підкомітету Тетяни Острикової, з 23 лютого до 21 березня розмитнення пройшли всього 220 авто — тобто, менше 10 євроблях на добу. Для порівняння: до цього за добу переоформлялися в середньому по 2,4 тисячі машин.

Тому, як зазначає голова компанії «Автоконсалтинг» Олег Омельницький, з кінця лютого митники зайняті, в основному, розмитненням «свіжих» іномарок, які ввозяться в Україну більш ніж активно. Так, за даними асоціації «Укравтопром», в квітні було оформлено 22,5 тисячі б/у іномарок. Це в 3,5 рази більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Тобто євробляхи зараз замінили недорогим імпортом з тієї ж Польщі чи Німеччини, який відразу ж ставлять на український облік.

За підрахунками голови парламентського комітету з питань митної політики Ніни Южаніної, в Україні залишилося нелегалізованими порядку 260 тисяч євроблях.

На них і припаде основний штрафний удар.

Ніна Южаніна, пояснюючи, які авто не пройшли розмитнення, зазначила, що мова йде про найдешевші машини, які люди купили за 300 євро, а вартість оформлення в 1-1,5 тисячі євро для них виявилася непідйомною.

Але багато авто просто не можна розмитнити, так як вони свого часу були неправильно оформлені або ж числяться на іноземних фірмах, що вже припинили існування. Розібратися в цьому хитросплетінні прав власності складно і дорого. Якщо мова йде про недорогу іномарку, вартістю до 1-2 тисяч євро, це і зовсім втрачає будь-який сенс. Адже оформлення документів може обійтися дорожче, ніж свого часу ви заплатили за євробляху.

Такі автомобілі у свій час намагалися влаштувати на розбирання. Але їх там беруть вкрай неохоче навіть за 100 доларів. «До нас вже приходили з поліції і з податкової і попереджали, щоб ми не зв'язувалися з бляхами, так як за їх розукомплектацію також буде штраф в 170 тисяч гривень. Не хочу ризикувати бізнесом і грошима заради автобрухту, який, власне, і на розбирання не годиться», — розповів «Мінфіну» власник складу автозапчастин Микола Шум.

За 100-200 доларів старі євробляхи можна продати майстрам — меблярам, ​​які використовують окремі частини авто для виготовлення столів і комодів в «гаражному стилі». Правда, їм догодити теж непросто.

Залишається варіант — пустити евробляху на металобрухт або просто кинути на вулиці, що, очевидно, багато і спробують зробити. Щоправда, в Нацполіції вже попередили, що будуть звірятися з митними базами і, якщо євробляха оформлена на вас, то покарання не минути в будь-якому випадку. Адже за розукомплектацію авто (здачу на розбирання) або «втрату» передбачений той же штраф, що й за їзду на євроблясі — штраф в 170 тисяч гривень.

Для тих, чиї авто були ввезені в режимі «транзит», залишається можливість вивезти євробляху за кордон зі сплатою штрафу в 8,5 тисяч гривень і кинути на одній з європейських автосвалок. Витратитися, звичайно, доведеться, але це все одно дешевше, ніж платити 170 тисяч гривень штрафу.

Ще півроку без штрафів?

Втім, є й ще один сценарій. В кінці квітня в парламенті зареєстрований законопроект №10263, поданий депутатом Юрієм Дерев'янко (позафракційний). Він прописує продовження «перехідного періоду» (без штрафів) зі 180 днів до 360 днів. Тобто пропонується відсунути початок кампанії з вилова євроблях ще на півроку — з травня на листопад.

У пояснювальній записці зазначено, що, вносячи правки до Податкового кодексу про пільговий період розмитнення авто, Верховна Рада передбачила для євроблях всього 90 днів преференцій. У той же час, наприклад, для електрокарів пільгове ввезення (без ПДВ і акцизів) зафіксовано до 2022 року. А гібридні авто можна ввозити, сплативши податок в розмірі всього 100 євро з одного транспортного засобу.

«Виникає питання: а чому Верховна рада для врегулювання питання розмитнення автомобілів з іноземною реєстрацією не передбачила такий же пільговий період на розмитнення (євроблях — прим. Ред.) як і для автомобілів з електричними двигунами. Невже електромобілі ввозять люди бідніші за тих, хто ввозить авто на іноземній реєстрації. Не можна ставитися до автомобіля, як до предмету розкоші, адже в усьому цивілізованому світі автомобіль є засобом пересування та інструментом економічної активності населення», — сказано в пояснювальній записці. Зрозуміло, що ці аргументи шиті білими нитками, адже електрокари і гібриди отримали пільги як екологічно чисті авто, чого не скажеш про бувалі євробляхи.

Втім, голова «АвтоЄвроСили» Олег Ярошевич вважає, що головна мета даного законопроекту — відтягнути «час «Ч» «до зміни складу Верховної Ради» (тобто до парламентських виборів). «Це — єдиний вихід для людей. Хтось узяв кредит на розмитнення, хтось викидає авто. Наступний парламент може прийняти новий закон, але для цього потрібно збільшити перехідний період», — каже Ярошевич.

Щоб «простимулювати» народних депутатів, 15 травня «АвтоЄвроСила» збирає черговий мітинг під стінами Верховної Ради. Але чи вдасться активістам пролобіювати відстрочку штрафів — поки що невідомо. Раніше Мінфін та ДФС заявляли, що ніякого продовження пільг для євроблях не буде.

Марія Коливанова

Коментарі - 43

+
+295
AleksandrBank
AleksandrBank
14 травня 2019, 9:29
#
Ничего менять и лонгировать не нужно, хватит этой ереси. Закон один для всех. Пусть бастуют, флаг в руки.
+
+222
Olimpiec
Olimpiec
14 травня 2019, 9:46
#
Пастырь давно дал всем пример, предав огню свое корыто. Почему медлит паства !?))
+
+37
Oligarh
Oligarh
14 травня 2019, 15:09
#
Сначала калитку открыли а потом закрыли...деньги собрали, все как обычно
+
+30
Maleficarum
Maleficarum
14 травня 2019, 16:11
#
«Пастырь давно дал всем пример, предав огню свое корыто. Почему медлит паства !?))» Ну  потому  как  сей  шаг  ничего в  принципе  и не  даст..  Заплатить  штраф  надо  будет  в  любом  случае  хоть  за целое  авто  -хоть  за  сгоревшее..   Вариант  только  выехать  из Украины и  бросить  авто  в  какой  то  стране ЕС.  Отметка   о  выезде   с  таможни-  должна  быть.
+
+50
bonv
bonv
14 травня 2019, 12:15
#
У нас на підприємстві дві проблеми…
— Дурні та дороги?
— Ні! Погана транспортна ситуація та слабкий менеджмент
+
+6
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
14 травня 2019, 17:40
#
Правильно, закон один для всех, только суммы растамаживания для разных граждан разные! Для одних, маниторинговая группа ДФС считает акциз «по фактуре», а кому то по «средне польской цене »что в два раза больше!!! А так закон один для всех!
+
+24
Kidav
Kidav
14 травня 2019, 10:03
#
- На металлом, значит на металлолом
+
0
Rabotyahoff
Rabotyahoff
14 травня 2019, 10:31
#
Но тоже нельзя
+
+15
bonv
bonv
14 травня 2019, 13:32
#
На запчастини можна розібрати теж..
+
+114
terwal
terwal
14 травня 2019, 11:20
#
Давно уже прикрыть эту лавку нужно, а то хотят и рыбку съесть и ... сесть.
+
+15
bonv
bonv
14 травня 2019, 11:53
#
Спочатку приймають непродумані закони а потім не знають як відмінити,,, от і пролонгація. Щоб і вовки ситі і вівцям щось перепало..
+
+101
bonv
bonv
14 травня 2019, 11:55
#
Хтось купляє офіційно і сплачує всі податки а інші ні. Так не має бути.
+
+3
Maksym .
Maksym .
15 травня 2019, 14:48
#
Хтось получает 50к ЗП, а хтось 8к.
+
0
bonv
bonv
15 травня 2019, 14:51
#
Тому хтось купляє на свої одразу а інші коплять або в кредит. Сплачуючи всі податки і збори.
+
0
yarg
yarg
14 травня 2019, 12:10
#
Ну конечно вольная. «Выльны люди мають право на бляху !!!»
+
+66
bonv
bonv
14 травня 2019, 13:35
#
Велосипедист — біда для економіки.
Він не купує машину, бензин, страховку. Не бере кредит.
Не платить за мийку, стоянку і ліки. Він здоровий!:)
+
0
bonv
bonv
14 травня 2019, 14:37
#
Продовжувати період розмитнення не будуть, але ймовірне запровадження своєрідних пільг для тих людей, які не мають можливості розмитнити авто на іноземній реєстрації Про це повідомила голова парламентського комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна, : «Почали вчора думати ввечері в комітеті, як нам допомогти саме тим, хто не має реальних можливостей ні взяти кредит, ні позичити ці кошти, але для сім’ї вкрай необхідний цей автомобіль». За її словами, зараз ведуться консультації з експертним середовищем та Міністерством соціальної політики. «Це має бути підзаконний акт, розроблений ДФС, погоджений Міністерством фінансів та Міністерством соціальної політики», - пояснила Южаніна. Щодо пропозицій кількох народних депутатів продовжити період розмитнення таких авто без застосування штрафних санкцій, Южаніна вважає це недоцільним: «Подальше продовження періоду розмитнення і відтермінування застосування штрафних санкцій нічого не дасть», - пояснила вона, вказуючи, що на це вказує тенденція після закінчення пільгового періоду.
+
0
sanch ☺
sanch ☺
14 травня 2019, 15:58
#
Утеря - это и кража?
+
0
bonv
bonv
14 травня 2019, 16:02
#
Залишити на стоянці біля гіпермаркету за кордоном:)
+
+13
sanch ☺
sanch ☺
14 травня 2019, 19:24
#
Пытаюсь понять, есть ли пути избежать растрат и избавиться от металлолома у любителей номеров не традиционной ориентации. Даже если хомяка загнать в угол - укусит.
+
+15
bonv
bonv
14 травня 2019, 21:05
#
Розтаможити або розібрати на запчастини і продавати..
+
+9
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
14 травня 2019, 17:24
#
Читаю комментарии и смеюсь, так же как смеялся читая «аналитику» валютного рынка начала 2014 года! А кто то из написавших комментарии пытался узнать до конца всю схему (от границы) до постановки на учет? Кто то из «аналитиков» знает какая «отстежка» и кому на всем пути легализации авто? А кто то из «специалистов» авто маркетинга, на примерах (документальных) от купчей до номеров может реально посчитать затраты гражданина? А кто то знает на каких условиях в «нормальных» странах выдаётся «экспортный сертификат» и страховка? А кто то знает, сколько польская фирмочка WEBEX 24 на этом заработала и кому пошли эти деньги в карман? А кто то знает вообще кому этот «льготный» закон был нужен? Вот так, хорошо писать о том что кажется «шарой»! Пишите, создавайте «информационный фон»! Всегда рад прочесть мнение умных людей!
+
+7
yarg
yarg
14 травня 2019, 18:27
#
Сотни тысяч людей это знают. которые ездили и гоняли авто. И затраты они свои знают. И фирмочек иностранных там были сотни - польских , литовских и прочих. И что все это меняет ?
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
14 травня 2019, 18:46
#
Я прошу прощения, я не знаю как работает функция «игнорировать» но я бы не хотел общаться с Вами, как и с многими другими «аналитиками»! Я не собираюсь делиться ни знаниями ни информацией! Еще раз, прошу прошения и больше меня не беспокойте излишним вниманием! С уважением!
+
+15
yarg
yarg
14 травня 2019, 18:52
#
Я просил ваших знаний или информации? неа. кнопочка игнорировать здесь есть. ищите. где именно-не скажу. не хочу сокровенными знаниями делится ?
+
0
Olimpiec
Olimpiec
14 травня 2019, 21:26
#
Ниже описано что вы гоняли авто из ЕС, мы все понимаем что печально когда рубят налаженную схему. Интересующий «информационный фон» попробуйте отыскать на форумах евробляхеров, там делятся своей печалью и догадками.
+
+9
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
14 травня 2019, 21:40
#
Да нет, мне «шум» не интересен, мне интересно, как люди ( серьезные аналитики ), которые писали «умные» статьи в 2014 году ...о укреплении гривны... и рассуждали о выгодных депозитах, и рассказывали о перспективах развития страны, сейчас, в очередной раз пишут о том в чем просто не понимают, и в массе руководствуются обычной завистью! Мне очень жаль что я ввязался  в беседу, больше не буду! Лучше наблюдать со стороны за «прогрессом» мысли!  С уважением!
+
0
Maleficarum
Maleficarum
14 травня 2019, 18:13
#
«А кто то из написавших комментарии пытался узнать до конца всю схему (от границы) до постановки на учет? Кто то из «аналитиков» знает какая «отстежка» и кому на всем пути легализации авто? А кто то из «специалистов» авто маркетинга, на примерах (документальных) от купчей до номеров может реально посчитать затраты гражданина? А кто то знает на каких условиях в «нормальных» странах выдаётся «экспортный сертификат» и страховка? » Был   блог от  форумчанина- который  на  все  Ваши  вопросы    выдал  ответы  личным  пригоном  и  растаможкой   авто  из Эстонии   Пригонял  «Мазду 3»  Всё  детально  расписал.. Как   и с кем  ехал - как  покупал  пересекал  границу Башлял  в  дороге  и на  границе  И сколько  вся ему  эта  эпопея  обошлась. В сухом  остатке  таки  получился  плюс.
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
14 травня 2019, 18:21
#
Вы, лично «завозили» авто? Нет или Да? Наверно нет! Касаемо меня я эту схему знаю от условий завоза ЕВРО 5  и с «льготного» закона! И не возил авто со стран бывшего «соц лагеря», в котором купчую выписывают «на коленях» на каком то пустыре с табличкой «Авторынок» и поэтому могу сказать, что «плюс» учитывая авто из Голландии или Италии ну очень со знаком «минус»,а после внутренних распоряжений ДФС (январь 2019) .. о правилах оценки авто... совсем превратился в «минус»!
+
0
Maleficarum
Maleficarum
14 травня 2019, 18:26
#
Я  не  завозил  Мне  это  не  так  интересно...  Просто  интересно  было  прочитать.. Всё  было  прописано.   Наверное  и  отвечал  на  вопросы-ежели  были  оные  у  форумчан. ( Комменты  не  читал  на  сей  счёт ) Ну  и он  завёз  по «льготному  тарифу». На  сколько  правдива его  была  история- судить  не  берусь
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
14 травня 2019, 18:41
#
Из всего что произошло, мне ясно одно, ( и не только мне) изначально, это ( льготный закон) тшательно продуманная корупционо - криминальная схема,  не имеющая ни какого отношения к «бляхам»  к созданию которой приложили руки (один из выгодополучателей ) «АвтоЕвроСила» и пару чиновников! Основной потерпевшей стороной стали граждане которые решили сами поехать и купить авто в ЕС. «Бляхеров», в массе, заробитчан, которые купили свою «бляху» за 500 - 1000 евро это вообще не касается !
+
0
Maleficarum
Maleficarum
14 травня 2019, 18:52
#
Я  с  Вами  на  сей  счёт  не  спорю..  Но  авто из-за  бугра  я  так  понял  сейчас  ввозят  и  «ударными  темпами». Если  бы  сие  было  не  выгодно  обывателям-  не  ввозили  бы.
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
14 травня 2019, 18:57
#
Совсем не ударными! Пик прошел еще в конце января! (Это на счет авто ) а металлолом еще везут но темпов больших не было! Это все «шум»! Да и авто в ЕС не так много! (коммерческого)!
+
0
Maleficarum
Maleficarum
14 травня 2019, 19:06
#
Может  и  «не  ударными  темпами»  Не  слежу  за  этим. По  количеству авто в  ЕС  б.ушного и в «тонусе  ездовом» - как я  понял из  просмотров     объявлений   от  площадок и частных  лиц-  действительно   не  так уж и много.. В  особенности   по цене  до  штуцера  евры- как  пишут аналитики   можно   найти  приличное  авто  за  эти  деньги..  Так  смотрел  бегло-  так нет  таковых  авто.  Если есть   цена  такая  то  нет  либо  пройденного  техосмотра  или   авто  не на  ходу.. О чём  частники  в  объявах  и пишут.. А  да   мне  нравятся   и их ( частников)  месседжи  потенциальным   покупателям  типа   такие  «Просьба  не писать      с предложениями  по  типу  »заберу  за  500-700 евро".
+
+15
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
14 травня 2019, 19:16
#
За штуку взять что то приличное не реально, если и можно, так только в «дальнем зарубежье» и то со страховкой, дорогой он станет все две! А после «честной» таможенной очистки и номерах станет около четырех с половиной! Но это просто редкость! Для Польши, Прибалтики, Восточной Германии, это просто металлолом! Это если повезет, у знакомых. «за налоги» можно найти ухоженное авто за такие деньги! А у нас рынок стоит плотно, сегмент 8 -15 т уе вообще стоит! Самое ходовое до пяти и под заказ что то «жирное» от 15 т уе! У народа просто нет денег!
+
0
Maleficarum
Maleficarum
14 травня 2019, 19:25
#
« Но это просто редкость! Для Польши, Прибалтики, Восточной Германии, это просто металлолом!»  А  в  Голландии-  дешевле  взять ?  Есть  там   такие  цены  ?  Или  ещё  дороже  получиться  пригнать  ибо  как  «далёкая  Европа »?
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
14 травня 2019, 19:33
#
За штуку, только через знакомых! Тут как посмотреть, в Голландии нет авторынков - или частник или Авто салон, соответственно разный подход к состоянию продаваемого авто. И важный момент, покупая в Прибалтике - тоже завезенное авто убитое на плохом топливе и дорогах, или  авто которое ездило по Голландии на нормальных дорогах без химии и на хорошем топливе и с нормальным ТО и с доступной всей историей авто ( от покупки до ДТП, продаж и т п) с реальным зафиксированным пробегом.
+
+15
greenozon
greenozon
14 травня 2019, 19:39
#
Металобрухт - НА СВАЛКУ!
+
+24
bonv
bonv
14 травня 2019, 23:07
#
Бачу що кількість блях у нас різко скоротилось… І добре… Особливо стара рухлядь смердюча…
+
0
Maleficarum
Maleficarum
14 травня 2019, 19:43
#
«Тут как посмотреть, в Голландии нет авторынков - или частник или Авто салон, соответственно разный подход к состоянию продаваемого авто. »  Я  смотрел   цены  в  голландском  автосалоне   «JetCars B.V.» От  немцев  вроде  как  не  сильно  отличаются  оные. Хотя  есть  ньюанс  Если  авто  продаётся  без  т.о.  то   за  определённую  плату  оное   салон  сделает..
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
14 травня 2019, 20:56
#
Указанный салон, находится в Роттердаме и это обычные перекупщики металлолома. И авто у них крайне проблематичные, но после общего ремонта все равно проходят ТО. В Голландии очень простая система - раз в год на ТО, пройти ТО без уплаты квартального или годового налога (от 400 до 1400 евро в год) не возможно, долее, отдавая машину в салон без Raport RDW  не возможно, все тех паспорта чипованые и все данные на чипе, далее автосалон делает новый тех паспорт на себя ( все подключены к системе и сами их меняют) и занимается продажей. Если частник, то после фактуры все равно идет c покупателем  в RDW bure и там вносят изменения в чип «транзит лайн» и оформляют страховку, без ТО вся процедура просто не возможна! И к ТО там подходят ну очень серьезно!
+
+9
Danconia
Danconia
15 травня 2019, 14:16
#
Та что уже продлять растаможились все кто хотел растаможиться.  Закрывайте лавочку лето впереди в городах дышать нечем - дизельные бляхи в польшу пусть выезжают и там дымят до осени, а осенью ЗЕ-парламент соберется будет что-то думать  и с евро бляхами, и с медведчуковскими бляхами, и с юлькиными бляхами и всеми прочими бляхами, которые опять пролезут в парламент.
+
0
Igorenya
Igorenya
15 травня 2019, 19:03
#
Поддерживаю
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися