Євробляхерам готують новий сюрприз. Їм хочуть «подарувати» українські номери. Влада вже працює над розробкою схеми, за якою євробляхи будуть ставити на тимчасовий облік.
Номери в подарунок: як будуть легалізувати євробляхи
Влада не втрачають надії знайти спосіб легалізувати тисячі автомобілів на іноземних номерах, які переповнили українськи дороги. У липні Верховна Рада прийняла в першому читанні законопроекти №8487і 8488, про які вже писав «Мінфін». Ці документи пропонують істотно знизити акцизи на всі машини, в тому числі, солідного віку. Крім того, скасовується екологічний стандарт Євро-5, який зараз не дозволяє ввозити в Україну автомобілі, випущені раніше 2010 року. Це вигідно евробляхерам, оскільки більшість таких авто, як правило, 2000-2005 р випуску.
Передбачається, що нововведення наведуть порядок з реєстрацією машин. Але є одне «але». Незрозуміло, в якому вигляді законопроекти дійдуть до другого читання і чи приймуть їх в цілому. Тому законодавці опрацьовують і інші варіанти легалізації евроблях. «Мінфін» розбирався в їх нюансах.
Платити не треба
Про те, що, крім зниження акцизів, можливі й інші способи легалізації евроблях, повідомив правозахисник Володимир Караваєв. За його словами, у владних кабінетах зараз опрацьовують нову схему, за якою можна буде узаконювати машини на іноземних номерах. Її суть проста — такі автомобілі хочуть поставити на тимчасову українську реєстрацію. Власникам авто поміняють евробляхи на цілком законний український номерний знак. Платити за розмитнення машини не потрібно, а це значить, що власник транспортного засобу заощадить, як мінімум, 1-2 тисячі євро.
Протягом якого терміну буде діяти тимчасовий облік — поки що неясно. Швидше за все, мова буде йти про один рік. Для таких авто можуть ввести і ряд обмежень — їх не можна буде перепродувати, передавати в користування іншим особам, працювати на них в таксі або водієм, виїжджати за кордон.
Караваєв також зазначив, що для евроблях на тимчасовій реєстрації можуть ввести і більш частий технічний контроль, ніж для «звичайних» авто. Нагадаємо: техогляди, які скасували кілька років тому, повернуться в Україну вже з наступного року.
Читайте також: Експеримент від уряду. В Україні почалося полювання на евробляхи
Істотний плюс тимчасової реєстрації евроблях для держави — можливість створити базу транспортних засобів та їх водіїв. Адже зараз автомобілі на іноземних номерах — невидимі на наших дорогах. Чиновники навіть не знають, скільки їх в Україні. ДФС називає цифру від 300 тис. до 800 тис., Але незалежні експерти впевнені, що їх більше 1 млн. Евробляхи нерідко стають учасниками ДТП, а відсутність реєстрації дозволяє їм просто поїхати з місця аварії — знайти такі авто за номерами і притягти водіїв до відповідальності поліції вкрай складно.
Плюс для самих евробляхеров — можливість дістати українські номера, не витрачаючись на розмитнення машини.
Підводні камені тимчасової реєстрації
Варіант легалізації евроблях шляхом їх постановки на тимчасовий облік-поки що тільки ідея. Його зможуть узаконити не раніше осені. Але експерти, з якими поспілкувався «Мінфін», кажуть — перш, ніж запроваджувати цю схему, її варто більш ретельно опрацювати. «Зараз вона викликає масу питань. На якій підставі авто на іноземній реєстрації можна ставити в Україні на тимчасовий облік з заміною номерних знаків? Адже власники евроблях володіють ними тільки теоретично. Так, вони їх купили. Але за документами левова частка таких транспортних засобів оформлена на зарубіжних власників — фірми або приватних осіб. Щоб їх переоформити, потрібно виїжджати за кордон, знімати авто з обліку і знову ввозити в Україну », — розповів керівник копанні Autoconsulting Олег Омельницький.
Експерт автомобільного ринку Віктор Стельмах каже, що необхідність виїзду за кордон пов'язана для евробляхеров з масою проблем. Багато фірм, на яких «висять» евробляхи, вже закрилися. Частина з них — це одноденки, які відкривалися спеціально під продаж авто на іноземній реєстрації. «Та й самі транспортні засоби на батьківщині вже« примари »- вони не проходили вчасно техогляд і вже втратили право на легальну місцеву реєстрацію. Так що може трапитися, що евробляхер, виїхавши за межі України, не зможе в'їхати на територію ЄС. А додому його теж можуть не пустити. В такому випадку автомобіль просто зависне на штрафмайданчику на кордоні », — припускає експерт.
Читайте також: Легалізація або зачистка
Відлякати евробляхеров може і необхідність витрачатися на зняття авто з європейської реєстрації. За підрахунками експертів, щоб залагодити всі формальності — виїзд за кордон, оформлення договору купівлі-продажу з іноземним власником, техогляд, в'їзд в Україну — знадобиться не менше 1-1,5 тис. євро. Але у багатьох евробляхерів машина коштує не набагато дорожче — потримані легковика вони купують по 2-3 тис. євро. Чи захочуть власники таких машин платити за їх легалізацію, — велике питання.
Покарають чи «не помітять»?
За словами Олега Омельницького, успіх реалізації будь-якої схеми узаконення евроблях буде залежати від того, яким буде контроль за дотриманням правил і покарання для порушників. «Необхідність ставити пригнані з інших країн автомобілі на українську реєстрацію прописана в статті 29.2 Правил дорожнього руху і зараз. Але, як всі ми можемо спостерігати, це правило просто не виконується », — зазначає експерт.
Віктор Стельмах каже, що можливість поставити авто за спрощеною схемою на тимчасовий облік буде вигідна власникам дорогих машин на евробляхах. Адже їх розмитнення обійдеться в кілька тисяч євро. Власникам дешевих блях вигідніше і далі їздити на іноземних номерах. Вперте небажання евробляхеров платити навіть порівняно невеликі кошти може просто зарубати всі ідеї легалізації, які зараз перебувають на розгляді. «Будь-яка цифра, відмінна від нуля — для них вже дорого. Адже зараз вони не платять взагалі нічого », — говорить Омельницький.
Керівник громадської організації «АвтоЕвросила», що представляє інтереси бляхерів, Олександр Чернявський відзначив, що навіть законопроект №8487, який суттєво знижує акцизи, влаштовує їх лише як базовий. Активісти не опиралися голосуванню тільки в надії, що до другого читання їм вдасться внести в документ ряд поправок. Їх мета — знизити вартість оформлення до мінімуму. Як підрахував Чернявський, автомобіль 2000-2005 року випуску, який в Європі можна придбати за 2-3 тис. євро, повинен розмитнюватися не дорожче 500 -1000 євро, а в ідеалі — за 200-300 євро. Але як вкластися в цю суму, якщо тільки за виїзд за кордон і зняття з іноземних номерів доведеться заплатити більше 1 тис. євро — незрозуміло. А без цієї процедури поставити авто на українські номери незаконно. В цьому випадку наша країна порушить міжнародне законодавство і різікує потрапити під європейські санкції.
Так що не виключено, що з осені, коли парламент повернеться до роботи і стане розглядати питання легалізації евроблях, нас знову чекають масові акції протесту водіїв. Чи буде влада їм догоджати й шукати нові компроміси, чі почне штрафувати машини на іноземних номерах (а законодавча база для цього ж є) — поки що незрозуміло. Цілком ймовірно, що налаштовувати проти себе величезну армію евробляхерів до виборів влада не наважиться. Тим часом, кількість машин на іноземних номерах в Україні і далі зростає. За даними Віктора Стельмаха, щомісяця в нашу країну в'їжджає не менше 5-6 тис. таких транспортних засобів. «І завдання активістів -- як можна довше зберегти статус -кво евроблях. Адже на цьому окремі люди заробляють мільйонні статки », — підсумував експерт.
Людмила Каплун
Коментарі - 61
Собственникам дешевых блях выгоднее и дальше ездить на иностранных номерах. Упорное нежелание евробляхеров платить даже сравнительно небольшие средства может попросту зарубить все идеи легализации, которые сейчас находятся на рассмотрении. «Любая цифра, отличная от нуля — для них уже дорого. Ведь сейчас они не платят вообще ничего».
Они ждут подарка, ни больше ни меньше. На другой расклад не согласные. Кто купил официально и заплатил все налоги — *** .
И жаба здесь не при чем, если вы нарушаете правила, то нормальный человек, укажет вам на это не из зависти, а потому что у него есть нормально желание жить в обществе где соблюдаются правила.
Полная чушь. Как и ситуация, когда за растаможку авто нужно заплатить в лучшем случае его цену, а в случае бляхи по сегодняшним нормам — так 2-3 цены.
Как только появится адекватный способ растаможки из серии «500-1000 ойро за авто» — большинство бляхеров станут в очередь за легализацией
Намного приятнее же умирать в 45 лет от пневмонии спровоцированной хронической обструктивной болезнью лёгких в свою очередь спровоцированной выхлопами дизеля, запрещенного во всём цивилизованном мире, чем смотреть как твой ребенок задыхается от астмы вызванной теми же сами выхлопами.
Идём в Европу во всём, кроме всего что требует ответственности за свои поступки. Ну и Евро-5. Странно, почему же этот стандарт так называется. А, да точно, его 10 лет назад в ЕС приняли. С 2015 уже Евро-6, а гам не надо Евро-5. Зачем вообще стандарты? Пусть все болеют и умирают молодыми! Перемога!
Иначе «зрада».
— мільйон євробляхерів отримають повну легалізацію своїх «блях» в подарунок від влади.
Напередодні виборів такий хід можна буде вважати підкупом виборця.
— по-перше, «їх ніхто не рахував» :)
А по-друге, навіть якщо якась частина завезених блях ще не продана українцям, то вони будуть продані в найближчому майбутньому. Інакше, який сенс їх було завозити?
Пусть принимают и дорабатывают.
Сейчас для страны важно сосредоточится на других более важных шагах для стабилизации
Ну и ввести ограничения для личного пользования — типа физлицо в год может привезти и оформить на себя только 1 автомобиль.
Клиентов автосалонов интересует в большей мере рассрочка\кредит, гарантия на пару лет, возможность КАСКО для нового автомобиля чем потенциальные трудности растаможки.
Поддерживаю и требую чтобы и с продуктами было также: купил творожок чтобы им барыжить на чёрном творожковом рынке — плати НДС, если купил и тут же съел — НДС не платишь!)
То что надо у нас рассматривать законы которые предложат нам новые авто дешевле — да, то что ввозить хлам с Европы -нет
Зачем усугублять не понимаю?
В т.ч. вопрос цены авто и акцизов должен корелировать, если авто новое или 2-3 годичное относится к безнес и премиум классу ну там дороже 10-15к евро — должен быть налог на роскошь, % в пенсионный фонд будь добр от разницы т.е. если авто за 50к налог с (50-15). Т.е. сделать условно 15к необлагаемой суммой а все что выше там уже какой-то мин налог.
Согласитесь народное авто типа шкоды или фольксвагена это не ренджровер или каен. На каены должен быть введен налог на роскошь.
Да и владельцев каенов бэушных тоже можно понять — почему они будут платить налог на роскошь, если это не роллс-ройс, а всего лишь каен?
Почему в нашей стране всегда кто-то думает, что он умнее остальных? Ищет какие то дыры и лазейки, а остальные пускай платят полный растамож. Тогда давайте идти на митинг все те, кто заплтил за все время независимости Украины официальные платежи за растамож. А таких, поверьте, больше чем этих евронедоразвитых. Это два.
Итог. Вся эта ситуация сейчас абсолютно полностью нарушает законодательство нашей страны. Потому, государство, если оно конечно считает себя таковым, должно взять в руки законодательные меры и навести порядок. То есть вместо поблажек и легализаций, наказать этих халявщиков, что б другим повадно не было налюбливать государство. То есть, если авто зарегистрировано на контору, которая уже не существует, то есть не возможно легализировать ее в нашей стране, ввиду нарушения законов ЕС — конфискация и утиль ведра. Если авто юридически чистое, то есть является возможным ее снятие с учета в стране покупки, делать это и в дальнейшем ставить на учет в Украине с оплвтой всех пошлин, как это было все 28 лет. Сделать дату, до которой это все можно сделать, допустим 1 год с дня принятия подобного закона и если после этого времени такого громадянина словят на бляхе, у которой вышли все сроки легализации, штрафовать.
Власть легализовали, а вёдра нельзя?