Мінфін - Курси валют України

Встановити
30 липня 2024, 9:33

Нові податки з продажу житла: платитимемо більше або підемо в схеми

Угоди купівлі-продажу нерухомості вже найближчим часом можуть сильно подорожчати. Відповідні новації прописані у скандальному законопроєкті № 11416, який нещодавно зареєстрували у Раді. «Мінфін» розбирався, що буде з цінами на житло, якщо відповідні норми документа набудуть чинності, і як його продаватимуть «по-новому».

Документ запроваджує військовий збір для продавців нерухомості, який варіюється від 5 до 23%. Причому податок з'являється вже з умовної першої угоди за рік, яка наразі фактично звільнена від оподаткування (є держмито 1%, але його сплачують покупці, а не продавці).

Рієлтори кажуть, що спочатку власники житла намагатимуться підвищити цінники, заклавши до них нові податки. Але не факт, що їм вдасться перекласти накладні витрати на покупця — виставлених на продаж об'єктів на ринку зараз у рази більше, ніж тих, хто шукає собі нерухомість, і переплачувати ніхто не хоче.

Інвестиційний рієлтор Олена Маленкова вважає, що на нас чекає обвал ринку «страшніший, ніж у 2008—2009 роках», а тоді, нагадаємо, продажі нерухомості скоротилися в рази.

Київський рієлтор Ірина Луханіна каже, що ринок «почне шукати вихід», зокрема, можуть з'явитися нові схеми обходу податків.

Як зміняться податки і скільки доведеться платити

Ініціатива підвищення податків належить уряду. Мінфін вже публічно пояснив свою позицію з цього приводу.

Через затримку в голосуванні пакета допомоги США на початку року брак коштів довелося покривати власними силами, що катастрофічно збільшило бюджетний дефіцит. Його необхідно покрити із внутрішніх джерел.

Також при плануванні видаткової частини бюджету спочатку передбачалося завершення активних бойових дій у середині 2024 року. Очевидно, що зараз ми змушені переглядати витрати у бік підвищення.

Законопроєкт № 11416 про підвищення податків, згідно з планами уряду, дозволить поповнити бюджет на 125 млрд грн цього року та на 341,9 млрд грн — наступного.

Наповнювати бюджет планують із чотирьох основних джерел:

  • 125 млрд грн - підвищення та запровадження нових податків;
  • 126 млрд грн - економія на обслуговуванні та погашенні державного боргу;
  • 160 млрд грн - розміщення ОВДП;
  • 89 млрд грн - перевиконання плану зі збору податків.

Новації торкнуться і продавців житла.

Наразі продажі житлової нерухомості оподатковуються по-різному. Все залежить від того, скільки об'єктів власник продає протягом року.

  • Якщо йдеться про першу угоду у календарному році, продавець взагалі нічого не платить.
  • З другої угоди стягується 7,5% вартості об'єкта (5% податку, 1% до Пенсійного фонду та 1,5% військового збору).
  • З третьої угоди (або з другої, якщо право власності зареєстровано менше трьох років тому) доводиться сплачувати вже 19,5% — 18% ПДФО плюс 1,5% військового збору.
  • Якщо об'єкт перебуває у власності понад три роки, то ПДФО платити не потрібно. Тоді «тарифікація» йде за прикладом другої угоди на рік — 7,5%.

Свого часу таку градацію запровадили, щоб припинити «бізнес» спекулянтів, які скуповували квартири на етапі котловану, а потім перепродували їх за завищеними цінами.

Якщо новий законопроєкт ухвалять, доведеться сплачувати 11% податків на перехід прав власності, якщо:

  1. Ваше право власності було зареєстроване у державному реєстрі менше ніж 3 роки тому.
  2. У вас є другий продаж житлової нерухомості за рік.
  3. Ви продаєте нежитлову нерухомість (5% + в/з завжди буде. Попри дату договору).

І 23%, якщо:

  1. У вас є другий продаж житлової нерухомості в календарному році, право власності якої зареєстровано менше 3 років.
  2. Третій продаж у календарному році, попри дату у праві власності.

Як це вплине на ринок?

Що буде з цінами на нерухомість

Голова адвокатського об'єднання «Кравець та партнери» Ростислав Кравець вважає, що, якщо підвищені податки узаконять, ціни на нерухомість відразу злетять.

Як показує практика, власники житла намагаються перекласти будь-які додаткові витрати на покупців. Тобто буде плюс 3−5% до цінника", — каже він.

Продавці житла та без нових податків уже давно намагаються розкрутити ціни. Як зазначає Ірина Луханіна, в оголошеннях постійно з'являються очевидно завищені цифри. А потім, якщо квартира не продається, покупцям поступаються. Але деякі об'єкти, які мають підвищений попит, дорожчають.

Попит на житло справді відновлювався весь минулий рік, особливо у відносно благополучних регіонах. Угоди підштовхнула, зокрема, державна програма пільгової іпотеки «єОселя». Крім того, в окремих регіонах (насамперед на заході країни) активізувалися інвестори, які знову почали вкладати гроші у квадратні метри.

У результаті, за даними керівника сектору розвитку продажів «OLX Нерухомість» Оксани Остапчук, за рік медіанна вартість середньостатистичної квартири на первинці (принаймні, вказана в оголошеннях) зросла на 7,9% — до 1,9 млн грн. Найбільше подорожчали «двушки» — на 10% (до 2,1 млн грн). Однокімнатні квартири зросли в ціні на 9,1% (до 1,5 млн грн), трикімнатні — на 6,5% (до 2,6 млн грн).

У деяких регіонах ціни злетіли ще вище. Скажімо, якщо минулого року «однушка» у Львові коштувала 3,6 млн грн, то зараз — 4,3 млн грн.

За даними ЛУН, наприклад, у Києві вартість квадратного метра на первинці зросла за останній рік (із липня 2023 року до липня 2024 року) з 46,7 тис. грн до 51 тис. грн. Забудовники зростання цін пояснюють подорожчанням будматеріалів, збільшенням витрат на персонал та логістику тощо.

На вторинному ринку простежуються аналогічні тенденції. За даними OLX, у Києві однокімнатна квартира у старому фонді подорожчала з торішніх 2,8 млн до 3 млн грн, у Львові — з 1,8 млн до 2,2 млн, у Дніпрі — з 1,1 млн до 1,2 млн грн.

Втім, за словами Остапчук, нещодавно на ринку намітилася тривожна тенденція. Кількість відгуків на одне оголошення, порівнюючи з минулим роком, зменшилася на 9,5%. І зараз продавець може розраховувати, в середньому, всього на двох потенційних покупців, які, теоретично, можуть прийти на перегляд, але не факт, що відразу ж дадуть завдаток.

Це можна пояснити збільшенням кількості виставленого на продаж житла. Порівнюючи з минулим роком, кількість оголошень зросла на 25% — майже до 270,5 тисяч.

Але справа не лише у зростанні пропозиції.

У колонці для «Мінфіну» інвестиційний рієлтор Олена Маленкова називає два чинники, які «розігнали покупців» із ринку.

Перший: обмеження суми, яку можуть одержати покупці під пільговий відсоток, до 2 млн гривень.

Другий: оголошена з 16 травня мобілізація.

«Покупців стало помітно менше: військовозобов'язані жінки та чоловіки „поставили на стоп“ можливі покупки. Тому що потрапили у ситуацію невизначеності та несподіваних витрат», — зазначає Маленкова.

Тобто пропозиція на ринку зашкалює, і продати квартиру чи будинок дедалі складніше. Це змушує продавців скидати ціни під покупця. За словами Луханіної, «знижка» може досягати 10−15% від заявленої вартості житла. Маленкова також свідчить, що з квітня цього року реальні ціни на житло почали повільно рухатися донизу.

Тому, як вважає Луханіна, спроба продавців підвищити цінники «під нові податки» навряд чи буде успішною.

А оскільки власники нерухомості, особливо на вторинному ринку, навряд чи захочуть платити зі своєї кишені, ринок після підвищення податків може взагалі зупинитися.

«Більшість власників намагатимуться взяти паузу і почекати», — вважає Луханіна.

«Поділяться» податками з покупцями?

Зрозуміло, що весь ринок навряд чи раптом впаде у ступор. Частина квартир продається з позначкою «терміново», і їх власники у будь-якому випадку намагатимуться оформити угоду, навіть якщо доведеться переплачувати за податками.

Кравець каже, що раніше першою реакцією ринку у відповідь на будь-яке «закручування гайок» був відхід у тінь. «Занижували оціночну вартість житла і вже з неї платили податки. Але зараз таке не пройде, оскільки податки нараховують на оціночну вартість, яку видає система оцінки Фонду держмайна, тож тут — без варіантів», — пояснив він.

Як вважає Луханіна, багато власників пропонуватимуть покупцям просто «поділити податки».

Такі випадки є і зараз, хоча вони й не масові. Ділять, як домовляться, але зазвичай 50/50. Деякі покупці погоджуються доплачувати, але тільки якщо йдеться про затребувані об'єкти (в окремих будинках із вигідним місцем розташування, з хорошими плануваннями, ексклюзивними ремонтами тощо).

Якщо податки злетять, то пропозицій «ділитися» може стати набагато більше, що, по суті, і буде прихованим зростанням цін на нерухомість.

«Тож, навіть якщо ціна на квартиру в оголошенні не зміниться, загальний бюджет купівлі буде вищим за рахунок тієї частини податку, який спробують „навісити“ на покупця», — пояснила Луханіна.

З нею погоджується і власник оціночної компанії «Дельта» Роман Рябов. «Будь-який додатковий платіж для продавця буде перекладено на покупця — щонайменше частково. Це призведе до подорожчання угоди і точно не сприятиме пожвавленню на ринку нерухомості», — каже він.

Для багатьох українців зайві декілька тисяч доларів на квартирі вже можуть стати критичними. Тому рієлтори прогнозують скорочення кількості угод.

Житлові схеми

Втім, як вважають рієлтори, «ринок шукатиме вихід». Вони прогнозують як появу нових схем, так і розквіт тих, які вже використовуються.

«Наприклад, покупці даватимуть завдаток і вселятимуться у квартиру без переоформлення прав власності. А саму угоду оформлятимуть за завіреним у нотаріуса договором із прописаним графіком виплат „у розстрочку“ за умови остаточного набуття права власності при погашенні всієї суми. Ще один варіант — договір оренди з викупом», — каже Луханіна.

Зрозуміло, що такий варіант вкрай невигідний для продавця, оскільки він не отримає на руки всієї суми відразу. Для покупця, який не потребує жодних розстрочок, вигода теж є сумнівною, адже він не отримає права власності на житло.

Тому за першого продажу за рік, коли потрібно буде заплатити 5% податку, такі схеми навряд чи стануть масовими.

А от при другому та третьому продажу за рік (із податками в 11% та 23%) варіант покупки без оформлення продавці, напевно, намагатимуться проштовхнути. Особливо за дорогими об'єктами.

«У складну ситуацію потраплять невеликі забудовники, які споруджують приватні будинки чи таунхауси у передмісті, оформляють їх на себе, як приватну забудову, а потім продають. Вони й зараз, щоб уникнути „третього продажу за рік“ із податком у 19,5%, намагаються оформити нерухомість на друзів чи родичів, а з підвищенням податків доведеться розширити коло людей», — каже Луханіна.

Можуть активізуватися також схеми з дарчою, коли житло продають за готівку, і оформлюють, як «подарунок». За чинним законодавством, якщо дарча укладається не між родичами, з майна потрібно заплатити 5% податку та 1,5% військового збору — тобто 6,5%. Якщо військові збори підвищать до 5%, загальний платіж зросте до 10%. Але це все одно менше 11%, і, тим паче, 23%.

Автор:
Людмила Каплун
Кореспондент Людмила Каплун
Пише на теми: Компанії та ринки

Коментарі - 53

+
+60
Игорь УА
Игорь УА
30 липня 2024, 10:05
#
Мало, потрібно було податок з продажу нерухомості зробити хоча б 85%. Перекрити потік бігунців з країни.
+
+122
korvin29
korvin29
30 липня 2024, 10:24
#
И будут квартиры брошенные стоять, за которые никто не будет платить коммуналку
+
+60
Qwerty1999
Qwerty1999
30 липня 2024, 10:33
#
В Харькове уже 2,5 года стоят брошенные квартиры,
особенно беженцами, что свалили в россию.

Кто выехал в Европу, нашли возможность передать ключи от квартир
главам ОСМД, соседям или родственникам и знакомым,
чтобы сотрудники теплосетей и водоканала имели доступ
к коммуникациям для устранения повреждений.
Другое дело, что очень многие перестали платить квартплату
и абонплаты водоканалу и теплосетям за их ежедневный
труд по поддержанию коммуникаций в работоспособном состоянии.
+
+15
korvin29
korvin29
30 липня 2024, 12:23
#
Если мне заблокируют карту, то я автоматически перестану платить коммуналку, так будут поступать очень многие кто еще платил коммуналку.
+
+30
Qwerty1999
Qwerty1999
30 липня 2024, 16:18
#
А кушать тоже перестанешь автоматически…
+
+6
korvin29
korvin29
30 липня 2024, 16:42
#
А для покушать — карта не украинского банка.).).)
+
0
mantis05
mantis05
30 липня 2024, 12:37
#
Как-нибудь переживут и за идею поработают, и найдут расходные материалы. Ставлю сердечко им в твиттере.
+
+45
Qwerty1999
Qwerty1999
30 липня 2024, 16:20
#
Mantis05

Вы такой добрый, обитая в своих словениях.
Попробуйте в Европе ничего не платить
за услуги жкх хотя-бы годик, а потом
отпишитесь на Минфине о результатах.
+
+45
Abramon
Abramon
30 липня 2024, 10:15
#
Вангую, що ця стаття буде в топі по коментах.
Податки — це дуже боляче, особливо для тих, хто займається нерухомістю, оскільки, в Україні для продавця податок з продажу об'єкта річ неприпустима. На підсвідомості не платити))))

+
0
vfp
vfp
30 липня 2024, 10:24
#
Не буде, бо вже була нещодавно та й така собі стаття…
+
0
Abramon
Abramon
30 липня 2024, 10:49
#
Побачимо.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
30 липня 2024, 10:54
#
Ці податки не стосуються переважної більшості угод на ринку нерухомості.
Тому їх обговорювати будуть тільки ріелтори та спекулянти…
+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
30 липня 2024, 10:38
#
Хто займається нерухомістю — раніше сплачував мізерні податки
або й зовсім нічого не платив до бюджету, то може зараз хоч
трохи сплатить, зменшивши свої надприбутки…

Хто не займається нерухомістю, а таких в Україні 99%,
ці податки не сплачують, бо вони їх не стосуються…
+
0
irakez
irakez
30 липня 2024, 11:53
#
Зараз не сплачують, а в разі прийняття закону почнуть сплачувати, почитайте уважніше
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
30 липня 2024, 16:22
#
Коли та якщо приймуть — то може й будуть сплачувати,
або почнуть все дарувати, але зараз ніхто нічого не платить…
+
0
mantis05
mantis05
30 липня 2024, 12:38
#
99% не имеют недвижимость, так и запишем
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
30 липня 2024, 16:24
#
Mantis05

Продажа одной квартиры на вторичке не облагается никакими налогами — можете
тоже записать себе на память, как и то, что не стоит передёргивать чужие тексты.
+
+58
irakez
irakez
30 липня 2024, 11:52
#
Податок 11% зі збитку в 50% - неприпустима річ в будь-якій країні світу
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
30 липня 2024, 16:26
#
Инвестиции — это всегда рисковая деятельность,
конечно с разным уровнем вероятности получения
убытков…
+
+28
Qwerty1999
Qwerty1999
30 липня 2024, 10:20
#
Якщо право власності було зареєстроване у державному реєстрі більше ніж 3 роки тому
та йдеться про першу угоду у календарному році — продавець взагалі нічого не платить.


Це стосується переважної більшості угод на ринку нерухомості…
Але ж потрібно постійно нагнітати невизначеність та публікувати якісь жахи…
+
+15
irakez
irakez
30 липня 2024, 11:53
#
Ну так саме це і планують «виправити» в новому законопроекті. Тепер платити будуть всі.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
30 липня 2024, 16:29
#
irakez

Повторно озвучу нормы предлагаемого законопроекта:

Якщо право власності було зареєстроване у державному реєстрі більше ніж 3 роки тому
та йдеться про першу угоду у календарному році — продавець взагалі нічого не платить.
+
+75
Abramon
Abramon
30 липня 2024, 10:27
#
«Інвестиційний рієлтор Олена Маленкова вважає, що на нас чекає обвал ринку „страшніший, ніж у 2008—2009 роках“, а тоді, нагадаємо, продажі нерухомості скоротилися в рази.» М-ммм «мед» спускаємось на грішну землю і повертаємось до реалій, а реалії такі, що хто дійсно захоче продати буде йти на значне зниження ціни, а «хотєлки» висітимуть на продажі роками. За новобудови не буду говорити там своя історія, але «котлованщики» і «переуступщики» нехай забувають про свої 30% річних у валюті сюди ж можна віднести і скворєшніки після будівництва де в квартирі штукатурка, а з меблів лише батарея.
Без ремонту не цікаво або повинна бути приваблива ціна.
+
+30
IgorIgorovich
IgorIgorovich
30 липня 2024, 10:39
#
Тобто інвестори які купляли квартири на етапі котлавану, ризикуючи своїми коштами, бо наші слуги так і не спромоглись зробити так щоб новобудови добудовували 100%, тепер оказалось що це спекулянти?) ну молодці, тепер ше спекулянтів по харчуваню нада податками нагнути ато їдуть на привози скупляють дешевше і продають потім в магазинах дорожче — спекулянти айяй!
+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
30 липня 2024, 10:44
#
Если инвестировали, чтобы потом жить в комфорте, то в чём у вас проблема.

Если инвестировали для перепродажи и 30% заработка в валюте — ну так
поделитесь хоть частью своего дохода с государством, ведь раньше с дохода
от таких инвестиций не платили ни копейки налогов…
+
+38
Abramon
Abramon
30 липня 2024, 10:52
#
Вони «інвєстори» не хотять цього чути. Лише прибуток і надування щік про важність коли «вигоріло», а казки про ризики залишають нехай собі. Повинні платити податки і крапка.
+
0
zevs1
zevs1
30 липня 2024, 18:46
#
Abramon
Сделай транспарант и ходи с своими лозунгами по Крещатику и не забудь qwerty к себе пригласить может к вам ещё и Гетманцевв присоединиться, ведь Он знает как правильно владеть недвигой во Франции.
+
0
Death
Death
30 липня 2024, 14:11
#
А если инвестировал и ничего не достроили государство вернет деньги или достроит дом?
+
0
Abramon
Abramon
30 липня 2024, 15:48
#
Ні, і не повинна. Ви ж підписали договір з приватною компанією.
Яке відношення має держава до приватного забудовника та інвестора.
Чому коли людина вирішує займатись бізнесом і через деякий час «прогорає» не йде під КМДА чи Кабмін з плактом верніть мої кошти.
Ви ж інвестуєте в нерухомість і маєте інвестиційний договір це ж діяльність на свій страх і ризик.
+
+15
Death
Death
30 липня 2024, 16:06
#
Документы кто выдавал на постройку и отвод земли и за это взял деньги? С чего это я должен платить налог на налог, если я с этих денег уже уплатил налоги ? Да, если это 2+ квартиры в год то согласен, но если 1 для себя, построили, пока строили может лучше вариант нашел или вообще решил переехать в другой город/страну. Что такого дает государство что я ему должен оплатить уже с уплаченных налогов еще 11%?
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
30 липня 2024, 16:35
#
Death

Неужели лень хотя-бы прочитать текст публикации,
где чёрным по белому написано, что продажа одной
квартиры в год не облагается налогом, если квартира
более трёх лет была в реестре недвижимого имущества
и принадлежала одному и тому же владельцу.

Инвестировали в строительство, получили квартиру — делайте
ремонт и живите либо первые три года сдавайте в аренду, а потом продавайте и озвученные в законопроекте налоговые начисления
вас касаться не будут…
Неужели дальше заголовка не удосужились ничего прочитать.

Кстати, при переезде в другую страну,
жить в палатке или на вокзале не получиться…
+
+15
Death
Death
30 липня 2024, 18:26
#
Так в том то и дело что когда они боролись с перекупами они сделали 1 год, а сейчас хотят сделать 3. Сейчас они просто хотят бабки со всего, потому что у них бюджет трещит по швам. Завтра дыра будет больше сделают 5/10 лет и только потом можно продавать. 1 год вполне достаточно. Сфига я им что то должен, я у них ничего в долг не брал а налоги на налоги платить и только потом распоряжаться своим имуществом это уже как грабеж.
+
0
mantis05
mantis05
30 липня 2024, 19:40
#
Из недавнего: г. Кривой Рог, знакомый риелтор, пыталась помочь продать квартиру челику. Дано: квартира в Жовтневом районе, Заречный 5, однушка, без ремонта, угашенная, хочет- 6к долларов. госоценка- 73 тысячи грн. Занавес :D
Ему надо ещё подождать, чтобы он еще был должен при продаже квартиры. Украина.
+
+111
mantis05
mantis05
30 липня 2024, 11:00
#
Чем хуже- тем лучше. Если у условного Мыколы были средства в виде парочки паёв от бабки-дедки, квартира и дом в наследство, то он мог их продать и вложить деньги в бизнес, получить оборотные средства итд. Сейчас- схематоз, и платить всё равно что-то да придется, конечным терпилой, будет являться всё этот же Мыкола. Бизнес- рад.
Далее, есть некая Оксана- ВПО уехавшая из условного Мелитополя, которая официально работает и платит налоги. Имея парочку детей на горбу и 2 работы- решила присмотреть эконом вариант ипотеки или покупки недвиги. Оксана ничего купить не может) А есть Славик- челик, который решил заниматься стройкой бюджетного жилья suburb застройки- он влетел на бабос и теперь ничего не строит.
Итог: там скорее, родные чемпупеки у власти Украину победят, чем русня. Пусть продолжают в том же духе.
+
+30
Qwerty1999
Qwerty1999
30 липня 2024, 11:11
#
Mantis05
«если у условного Мыколы были средства в виде парочки паёв от бабки-дедки,
квартира и дом в наследство, то он мог их продать и вложить деньги в бизнес»

Земельные паи выгоднее попридержать и сдавать в аренду, а если так припекает,
что хочется сразу же спустить всё полученное по наследству имущество — ну так
пусть заплатит налоги и будет ему счастье.

Жаба давит платить лишнее — может подарить дом жене и подождать истечения
трёх лет владения имуществом, сдавая его в арену, а затем продать квартиру
и дом по доверенности.

Кстати, земельные паи с каждым годом дорожают в долларовом эквиваленте больше,
чем условный Мыкола получает условную прибыль от своих условных бизнесовых
теневых операций без уплаты налогов…

А получить оборотные средства для ведения белого бизнеса можно и в банке.

P.S. Конечно, у условного Мыколы нет ни жены ни детей ни родителей,
и поэтому ему кроме своего условного скворешника и своего условного
бизнеса больше ничего и не нужно в этой жизни…
+
+15
mantis05
mantis05
30 липня 2024, 12:24
#
Мне нравится сама идея, платить налог на налог. Например: если сумма покупки ниже 4к грн, то НДСа там выходит мало- всего 800грн, а поэтому, имеет смысл поднять таким людям ставку еще, на 20%, чтобы НДС был 40%. Таким образом, это будет стимулировать торговлю, и мелкий бизнес- они будут прогорать и идти в ЗСУ воевать. Как вам проект?)
+
+30
Qwerty1999
Qwerty1999
30 липня 2024, 16:38
#
Mantis05

С какого пальца высосали налог на налог?

Где вы увидели НДС в сделках по купле/продаже
недвижимости между физлицами.

Или будучи директором частной фирмы не один год
до сих пор ничего не понимаете в налогообложениии.
+
0
mantis05
mantis05
30 липня 2024, 18:33
#
Ну как же, а за какой бабос покупалась эта недвига то?) там или налог на деньги за которые купили недвигу- пусть вернут, или этот уберут. Но я, лично, ввёл бы ещё за лишние пробелы и абзацы налог. Один минфин- и уже миллионы налоговых отчислений было бы. А твитер? А инста и ФБ? У…) на цензоре и на капслок можно будет ввести налог. Так, я такой деятельный, наверное мне надо в депутаты)
+
+45
Abramon
Abramon
30 липня 2024, 11:12
#
«Чем хуже- тем лучше. Если у условного Мыколы были средства в виде парочки паёв от бабки-дедки, квартира и дом в наследство, то он мог их продать и вложить деньги в бизнес, получить оборотные средства итд. Сейчас- схематоз, и платить всё равно что-то да придется, конечным терпилой, будет являться всё этот же Мыкола. Бизнес- рад.» Микола продасть паї і піде в автосалон і купить автівку на «всі гроші». Продавці паїв Вишгородського і Обухівського районів прикладів безліч. Який бізнес про що Ви пишете.
Була навіть приказка продав паї купив АІ (а серія номерів 2000-х Київської області)
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
30 липня 2024, 11:17
#
Потом обмоет покупку с дружбанами в кабаке,
сядет пьяным за руль и угробит и авто и себя…

+
0
Abramon
Abramon
30 липня 2024, 11:26
#
Описана Вами ситуація — це реальна історія. Розбив машину і пішов купувати іншу в салон. Менеджери мали квадратні очі від здивування))
+
+30
financialGenius
financialGenius
30 липня 2024, 11:24
#
Это точно что чемпупеки (не знаю этого слова), но просто в Украине у власти ж не украинцы восновном , поэтому чемпупеки мне нравится)))
+
+54
Qwerty1999
Qwerty1999
30 липня 2024, 12:11
#
FinancialGenius

Ваш личный пример показывает обратное…

Выехали за границу, но квартиру в Украине почему-то не продали,
чтобы всё деньги вкинуть в свой бизнес, а уже не один год сдаёте
её в аренду, получая дополнительный доход.

+
+45
irakez
irakez
30 липня 2024, 12:28
#
«почему-то» 🤡 Можливо тому, що якщо ти не святий галичанин, то продати свою квартиру в Україні можна тільки з 30−50−70% збитком, а потім ще заплатити 5% військового збору зверху, як пропонують можновладці.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
30 липня 2024, 16:48
#
irakez

Не надо так категорично отрицать реальную действительность,
ведь я пишу конкретному человеку FinancialGenius, который
покинул Украину в 2015, а не вчера и он «не святий галичанин»,
возможно и поэтому, живя в Швейцарии, до сих пор сдаёт
свою квартиру в Украине местным аборигенам.

К сведению, я бы не сказал, что киевские квартиры сильно
подешевели с 2015 года, да и новые налоги, которые обсуждаются
в данной публикации ещё не проголосованы депутатами ВРУ,
так что не стоит бежать впереди паровоза.
+
0
Dzyamko
Dzyamko
30 липня 2024, 18:03
#
Что-то ты не ныл когда у святых галичан безработица 20 30 была, и они все валили миллионами, а тут галичан не бомбят плак плак не честно.
+
0
mantis05
mantis05
30 липня 2024, 12:27
#
Это калька с китайского :D золото, красный, дракон- богатый. зеленый, нефрит, небо- успешный. желчь, болезнь головой, нет школы- чемпупек
+
+68
Qwerty1999
Qwerty1999
30 липня 2024, 12:16
#
Mantis05

Кстати, вместо того, чтобы все деньги вывести из Украины в условную Европу,
где вы сейчас физически находитесь, вы купили 50га украинской земли и сдаёте
её в аренду, ежегодно получая дополнительный доход, да и цена гектара земли
с каждым годом хоть незначительно, но растёт в долларовом эквиваленте.

Удивительно, что публично даёте одни советы, а сами реально поступаете наоборот…
+
+75
Karin77
Karin77
30 липня 2024, 12:25
#
Ох уж ці хитрі та «нещірі" українці…
+
0
mantis05
mantis05
30 липня 2024, 12:31
#
Представил себе, как вы сдаёте 3 однушки в минус, или пай в 2га без УК, улыбнулся.
Всё и всегда имеет логичное начало и конец. Представим ситуацию: у вас 3 квартиры-однушки в салтовке, которые вы сдаёте, генерируя 2−3 миллиарда гривен дохода, попутно- получая платёжки. Вопрос: сколько лет надо иметь такие условия и обстоятельства, чтобы ЖКХ распались?)
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
30 липня 2024, 16:56
#
Mantis05

Представить не могу — нет однушек в частной собственности…

Знаю людей, которые без особых проблем сдают в аренду не только квартиры,
но и земельные паи, которые достались им от родителей в наследство и даже
получают какие-то деньги с аренды, но почему-то не спешат ничего продавать.


+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
30 липня 2024, 17:04
#
mantis05
«Вопрос: сколько лет надо иметь такие условия
и обстоятельства, чтобы ЖКХ распались?)»


Ответ: раньше я считал, что только страна-агрессор и её граждане
заинтересованы как можно больше навредить живущим в Украине
украинцам, а оказывается что сбежавшие в Европу граждане
Украины тоже не прочь навредить хотя-бы тем, что пропагандируют
отказ от оплаты полученных по факту услуг ЖКХ.

Я уже писал, могу и повторить — начните с отказа от оплаты
услуг ЖКХ в месте своего пребывания в Словении…

+
0
mantis05
mantis05
30 липня 2024, 18:30
#
Напомню слова хорошей песни: не надо падать- не надо бить. У меня тут, в Словении, нет никаких дядек, что хотят поиметь бабла с моей собственности, по приколу. Челики по приколу повышают налоги- народ по приколу не платит ЖКХ. Честно? Нет. Справедливо? Да.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися