Деякі аналітики оцінюють компанію Tesla, порівнюючи її з іншими автовиробниками, і часто називають її переоціненою. Чому такий підхід помилковий і як насправді варто оцінювати виробника електрокарів, у колонці для «Мінфіну» розповів керуючий активами 1st Family Office Василь Матій.
Tesla VS традиційні автовиробники: чому їх не можна порівнювати
На чому насправді заробляє компанія
Вже зараз виторг компанії складається з різних джерел, а з часом їх стане ще більше.
Зокрема, енергетичний бізнес у 3 кварталі 2022 року приніс понад $1 млрд доходу. Загальні постачання домашніх акумуляторів Powerwall та промислових Powerpack зросли на 62% і досягли 2,1 ГВт·год. Наразі Tesla займається нарощуванням потужності лінії Megapack до планових 40 ГВт·год, щоб задовольнити попит, який зростає. У планах Ілона Маска в майбутньому Tesla Energy має за виторгом наздогнати Tesla Automotive.
Tesla — це також Software-компанія. Вже близько 160 тис. клієнтів у США використовують сервіс Full Self-Driving (FSD), а вартість Autopilot із розширеним пакетом можливостей становить $15 тис. Із використанням FSD Beta електромобілі проїхали вже понад 35 млн миль (близько 56,3 млн км) і темпи збільшуються.
Це дозволяє безперервно тренувати «нейромережу» та удосконалювати автопілот. Після виходу автопілота з Бети, він продаватиметься іншим автовиробникам. На 2024 рік Tesla запланувала випуск власного роботаксі, яке буде «дешевше, ніж квиток на автобус» та стане ще одним джерелом прибутку компанії.
На нещодавній презентації Tesla AI Day Ілон Маск показав робочий прототип робота-гуманоїда Optimus (він же Tesla Bot) — компанія в майбутньому розраховує продавати таких роботів дешевше $20 тис. Крім безпосереднього продажу роботів, вони залучені до виробництва та збільшують його ефективність, адже дозволяють зменшити чисельність персоналу та збільшити операційну маржу.
За останній рік глобальна мережа станцій швидкої зарядки Tesla Supercharger зросла до 4 283 штук (+32%), а кількість точок підключення — до 38 883 одиниць (+33%).
Як справи з автомобілями
На відміну від інших автовиробників, автомобілі яких продаються через дилерські центри у всьому світі, Tesla фокусується на прямих продажах. Як результат — відсутні витрати на маркетинг.
Тесла самостійно виготовляє інноваційні батарейні елементи 4680 для своїх автомобілів (акумуляторний блок виступає частиною конструкції кузова, що з'єднує передню та задню частини днища).
Така конструкція дозволяє значно підвищити ефективність виробництва. Наочно спрощення конструкції, яке позитивно впливає на темпи нарощування виробництва та його ефективність, дозволяють оцінити зображення.
Читайте також: Маск вирішив взяти участь у виборах: на кого він зробив ставку
На фото порівняння попередньої конструкції Model 3 (виділено 171 окремий елемент кузова) та нової конструкції Model Y — виділені дві окремі частини кузова, які виготовляються повністю, а не з окремих частин (це ті самі славнозвісні ливарні установки Giga Press). Це мінус понад 1600 зварних швів.
Коментарі - 8
Частка нормативних кредитів в загальному обсязі продажів все менше — за третій квартал компанія отримала лише $286 млн при доході $21,45 млрд, а чистий прибуток досяг $3,7 млрд .
Тобто квоти на вуглець це всього 1,3% виторгу та 7,7% прибутку.