Мінфін - Курси валют України

Встановити
14 листопада 2023, 7:30

Amazon: як головний магазин світу переживає високу інфляцію та падіння накопичень

Найбільші торговельні мережі цього року стикнулися одночасно з двома глобальними викликами. Висока інфляція знижує купівельні апетити клієнтів, а високі відсоткові ставки підвищують вартість позик як для покупців, так і для самих компаній. «Мінфін» вирішив розібратися, чи залишаються за таких умов перспективи розвитку ринку ритейлу та до яких акцій варто придивитись.

Накопичення тануть, а витрати зростають

Ситуація в американській економіці цього року виявилась значно кращою, ніж прогнозували експерти. Так, за оцінками економістів, рецесія мала відбутися з ймовірністю в 70%. І навіть ті аналітики, які бачили можливості для зростання, говорили про досить скромні результати. Наприклад, у Bloomberg вважали, що економіка США за рік додасть 0,3%, а Goldman Sachs прогнозували 1,1%.

Зараз же, з наближенням кінця року, практично всі фахівці сходяться на тому, що американська економіка зросте приблизно на 2−2,1%.

Краща економічна ситуація сприяє й зростанню витрат американцями. За вересень роздрібні продажі у США впродовж місяця зросли на 0,7%, вдвічі перевершивши прогнози, а, загалом, вони йдуть вгору вже шостий місяць поспіль. Навіть якщо врахувати корекцію на інфляцію, то продажі у вересні збільшились на 0,3%.

Якщо ж подивитись дані не за місяць, а за рік, то тут ще більше приводів для оптимізму — продажі підвищились на 3,8%. Найкращі ж показники демонструють спеціалізовані магазини та онлайн-торгівля.

«Економіка, схоже, звикає до нової норми, коли відсоткові ставки залишаються вищими довше, а тому покупці не зупиняють витрати», — пояснює головний економіст FWDBONDS Крістофер Рапкі.

Споживчі витрати зростають завдяки хорошій ситуації на ринку праці США, низькому безробіттю та підвищенню зарплат, яке перевершує інфляцію. Крім цього, зроблені за час пандемії заощадження залишаються вищими, ніж передбачалося раніше. Очікується, що цієї «подушки» вистачить, щоб підживлювати витрати ще у першому кварталі наступного року.

«З високою зайнятістю, хорошими зарплатами та тихішими розмовами про рецесію, споживчі витрати зростають і рухають економіку вперед», — зазначає головний економіст Comerica Bank Білл Адамс.

Водночас, існує й декілька факторів, що здатні додати ложку дьогтю до, загалом, позитивної картини. Перше — це те, що, хоча накопичення й залишаються на високому рівні, вони все ж знижуються. Так, за оцінками Бюро економічного аналізу США, рівень особистих заощаджень впродовж останнього десятиліття в середньому становив майже 9%, а зараз — лише близько 4%. Також близько половини американців мають менше заощаджень, порівнюючи з попереднім роком.

Також зростає заборгованість за кредитними картками. Понад третини американців мають за ними більше боргу, ніж готівки в запасі. А за опитуванням Bankrate, 57% громадян США заявили, що не можуть дозволити собі екстрені витрати в розмірі $1 тис.

Наступний рік має допомогти американцям виправити нинішню ситуацію. Насамперед, завдяки зниженню інфляції. За консенсус-прогнозом, у США вона перебуватиме в межах 2,4−2,5%. Водночас, зростання економіки становитиме близько 0,9%.

Глобальна тенденція

За оцінками аналітиків, загальносвітові споживчі витрати у довгостроковій перспективі йтимуть вгору. Так, якщо у 2021 році вони становили близько $26 трлн, то цього року візьмуть планку в $29 трлн. А вже у 2026 році мають наблизитися до $32,7 трлн.

«Мінфін» вже розповідав про те, як зростає глобальне споживання продуктів харчування, та особливо м’яса. Водночас, вгору йде й купівля інших категорій товарів. Так у 2021 році на одяг і взуття у світі витратили $2,45 трлн, цьогоріч ця сума зросте до $2,7 трлн, а у 2028 сягатиме вже $3,3 трлн. Подібні тенденції є й на ринку споживчої електроніки, який щорічно збільшується на 2,9%.

Опорою для споживання виступають два фактори: глобальне зростання населення та зростання світової економіки. Очікується, що цього року світовий ВВП додасть 3%.

Куди інвестувати

Великі інтернет- та офлайн-магазини — основні потенційні переможці від зростання обсягу споживчих витрат. Серед найбільших гравців ринку інвестори можуть звернути увагу на такі:

Walmart Inc. (капіталізація $449 млрд) — найбільша у США та світі мережа гіпермаркетів. Загалом, до неї входить майже 11 тис. магазинів у понад 24 країнах світу.

Target Corporation ($50 млрд) — ще одна велика американська торговельна мережа, до якої входить близько 2 тис. супермаркетів. За даними компанії, 75% американців живуть не далі 10 миль від хоча б одного магазина мережі.

Coupang, Inc. ($27 млрд) — лідер інтернет-торгівлі в Південній Кореї та фактично монополіст місцевого ринку. Також компанія починає розвиватись в інших країнах Азії.

eBay Inc. ($20 млрд) — онлайн-платформа для продажу різноманітних товарів та проведення аукціонів. За даними компанії, на майданчику зареєстровано 18 млн продавців.

Amazon.com — головний магазин світу

Попри велике різноманіття великих гравців, що займаються продажами споживчих товарів, у секторі є один загальновизнаний лідер — Amazon. Вартість компанії оцінюється в майже $1,5 трлн, а щороку корпорація здійснює продажі приблизно на $500 млрд.

Торгівлю корпорація проводить переважно через однойменний інтернет-сайт, хоча розвиває і мережу офлайн-магазинів. Їх нараховується вже близько 600.

Жвавість глобального ринку ритейлу відчуває на собі й Amazon. Згідно з останнім звітом, квартальні продажі у Північній Америці за третій квартал становили близько $88 млрд, що на 11% більше, порівнюючи з аналогічним періодом минулого року.

Продажі за межами своєї батьківщини є менш важливими для Amazon, їх обсяг за квартал становив $32,1 млрд, хоча приріст тут стрімкіший — майже 16% за рік.

Якщо рік тому торговельний напрям був збитковим, і за квартал призвів до втрат у майже $3 млрд, то цього разу загальні прибутки перевищили 4,2 млрд. Щоправда, заробляє Amazon, як і раніше, у США, а решта країн для нього є збитковими, хоча вже не так суттєво, як рік тому.

Причина минулорічних втрат — реформа системи доставки товарів, та намагання прискорити її. Цього ж року попередні зусилля почали давати результати, зменшуючи інвестиції та забезпечуючи нижчу собівартість роботи.

Також стрімко зростають доходи від продажу на Amazon товарів інших продавців. Дохід від них за квартал зріс на 18%, перевищивши $32 млрд.

Читайте також: Наступного року золото очікує шалене зростання: як цим прогнозом скористався «Мінфін»

Знайшов Amazon і ще один неочевидний спосіб монетизації власного сайту. Оскільки клієнти заходять на нього ціленаправлено за покупками, він стає ідеальним майданчиком для реклами. Квартальні доходи від неї вже сягають $10 млрд і стрімко зростають.

Диверсифікація бізнесу

Хоча Amazon асоціюється переважно з торгівлею, це далеко не єдиний бізнес компанії. Ключовий альтернативний напрям — хмарні технології та обробка великих масивів даних.

Цим бізнесом Amazon зайнявся у 2006 році, й наразі є лідером ринку. На нього припадає близько третини всіх хмарних послуг у світі — приблизно стільки ж, як на найближчих «переслідувачів» — Microsoft та Google — разом.

Напрям приніс компанії з початку року вже близько $17,5 млрд чистого прибутку, а в останньому кварталі — майже $7 млрд.

Для Amazon хмарний бізнес — це далеко не лише збереження чужих даних на власних серверах, але й велика кількість різноманітних аналітичних сервісів. Наприклад, цього року корпорація домовилася з BMW про розробку платформи автопілоту.

В планах компанії стати одним із лідерів розвитку штучного інтелекту. Amazon роками використовував інструменти ШІ для відстеження тенденцій покупок, рекомендацій продуктів клієнтам і вдосконалення логістики. Нові ж технології мають допомогти не лише покращити власні сервіси, але й запропонувати продукти на продаж.

Серед ще незвичніших напрямів — запуск власного супутникового інтернету, на кшталт Starlink. Очікується, що свої перші супутники Amazon відправить до космосу вже в першій половині наступного року.

Читайте також: Виробника Patriot завалили замовленнями: чому падають акції компанії

Попри зростання показників за всіма ключовими напрямами та значні перспективи компанії, її акції торгуються приблизно на 20% дешевше, порівнюючи з піками 2020 і 2021 року. Нинішню ж ціну можна розглядати, як тимчасову знижку. З часом пом'якшення монетарної політики спричинить нову хвилю подорожчання технологічного сектору, а фундаментальні фактори для злету в Amazon вже будуть.

Фінансові результати

«Мінфін» додав до свого віртуального консервативного портфелю одну акцію Amazon в момент, коли вона коштувала $132,71. На дату публікації статті вона вже подорожчала майже на 7,6%. Далося взнаки загальне пожвавлення ринку.

Водночас, загалом, придбані нами акції майже не змінились в ціні, подорожчавши на символічні 0,18%. Лідер зростання — збройний гігант RTX Corporation, акції якого додали в ціні понад 12%.

А ось найбільше падіння пережили виробники продуктів харчування: Kellogg Company та Archer-Daniels-Midland.

Консервативний портфель «Мінфіну»

Компанія (фонд) Ціна в момент придбання Кількість придбаних акцій Поточна ціна акції Зміна ціни, % Очікувані дивіденди, %
RTX Corporation 73,31 1 82,32 12,29 3,18
Technology Select Sector SPDR Fund 166,01 1 178,66 7,62 0,78
Amazon.com 132,71 1 142,76 7,57 Відсутні
Occidental Petroleum Corporation 58,8 2 61,18 4,05 1,16
iShares 7−10 Year Treasury Bond ETF 96,6 1 91,01 -5,79 3,9
Kellogg Company 59,22 4 52,31 -7,13 4
Archer-Daniels-Midland 84,94 1 72,6 -14,53 2,23

Коментарі - 2

+
0
Володимир Нєтряпко
Володимир Нєтряпко
14 листопада 2023, 12:20
#
Саме тому НП активно ломиться на європейський ринок — покупців в Україні скоро не лишиться…
+
0
BatonUA
BatonUA
14 листопада 2023, 21:16
#
Навпаки. У НП надприбутки. Нема куди гроші дівати, зайнялися експансією. Да і країна наша зараз великий імпортер,он H&M повернулися до роботи
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися