27 листопада 2009
Останній раз був на сайті:
11 жовтня 2023 о 20:40
-
viktory2001
18 лет
-
meag
50 лет, Вараш
-
Mandarinka2013
93 года, Киев
-
Oksana77777
45 лет
- 19 вересня 2018, 15:00
Тарифи на громадський транспорт у Києві
Цього літа були підняті вдвічі ціни на проїзд у міському комунальному транспорті: з 4 до 8 грн. Якщо дивитись з точки зору абсолютної ціни, то це не дорого і для справді комфортного і швидкого транспорту тарифи мають бути підняті ще у кілька разів (це якщо виключити варіант, що все підняття буде просто вкрадене).
Але… У даному піднятті є декілька тупих моментів.
1) Метро є значно швидшим, прогнозованішим та дальнобійнішим видом транспорту аніж наземний транспорт. Витрати на підтримку інфраструктури там також вищі. Відповідно, нелогічно, що проїзд у метро номінально коштує однаково з наземним, метро має бути дорожчим. Це не кажучи про те, що по факту воно дешевше у розрахунку на 1 км (оскільки середня поїздка на метро довша за середню поїздку на автобусі/тролейбусі).
2) (продовження п.1) Мінімальна оптова ціна на метро за 1 поїздку — 6.50, що навіть дешевше за наземний транспорт (оскільки для наземного відсутній варіант купівлі поїздок оптом). Метро, дешевше за наземний — це зовсім за межами логіки.
3) Різке підняття цін на наземний транспорт зробило маршрутки дешевшими за комунальний транспорт. В результаті, я помітив, що у комунальному транспорті зменшилась концентрація не-пільговиків. Тобто можна зробити припущення, що через високу ціну частина платоспроможних клієнтів втекла на маршрутки, а ті хто залишилсь — пільговики, з них грошей не отримаєш. Відштовхувати платоспроможних клієнтів до конкурентів — тупо. Також помітив, що збільшилась кількість контролерів — значить впала платіжна дисципліна. Роздувати штат контролерів — також тупо.
Висновок: підняття тарифів було зроблено непродумано. Хіба що хтось отримав можливість вкрасти більше пільгових грошей (адже КП напевне отримує компенсацію за пільговиків з місцеого бюджету, і ця компенсація на рівному місці виросла вдвічі). ІМХО, до введення безконтактної оплати, варто було підняти вартість проїзду у наземному транспорті до 5 грн — до речі, це спростило б і процес розрахунків за рахунок зменшення кількості необхідних купюр.
|
30
|
- 14:01 Хакери зламали японську криптобіржу DMM Bitcoin і викрали біткоїни на понад $300 мільйонів
- 1.06.2024
- 14:03 G7 та ЄС посилять тиск на банки, які допомагають росії обходити санкції — Bloomberg
- 13:05 Біткоїн у травні зріс на 11%, Ethereum — на 24,6%
- 10:40 НБУ за тиждень продав рекордний обсяг валюти на міжбанку з початку року
- 31.05.2024
- 20:00 Рекордне падіння гривні, держборг перевищив 6 трлн, прогноз НБУ по росту економіки: головне за тиждень
- 17:22 Курс валют на вечір 31 травня: на міжбанку долар впав, а євро зросло
- 16:18 НБУ встановив курси валют на понеділок: гривня знов оновила мінімуми
- 13:45 JPMorgan прогнозує відносно низький попит на спотові Ethereum-ETF
- 10:18 Курс валют на 31 травня: євро та долар зросли на готівковому ринку
- 08:01 Офіційний курс: НБУ знизив курс гривні на дві копійки
Коментарі - 8
* це маршрутки :) — вони розвалені, дешеві, з лисою гумою і т.п.
* невідомо які вони платять податки, але впевнений, що більшість грошового обороту не оподатковується
* вони збирають більше клієнтів на зупинках, оскільки заточені саме на це, а не на їзду по графіку, на деяких маршрутах вони просто їздять частіше, відповідно народ початково націлений на маршрутку, яку потрібно чекати 5 хв а не 10.
* % зайців майже нульовий
* кількість пільговиків теж наближається до 0
Тобто: витрати на утримання менші, податків платять менше, з однієї маленької маршрутки грошей збирають більше ніж зі здоровенного автобусу.
Також є аргументи проти низької ціни, порівняно з держтранспортом:
— економлячи на перших 3-х незаконних перевагах є ризик наїзду з боку перевіряючих, яким треба періодично давати хабаря
— потрібно платити ринкову зарплату
— потрібно генерувати прибуток
— нема державних дотацій та інвестицій
— нема можливості тупо списати збитки
Наскільки я розумію, є стратегія на витіснення маршруток з Києва на користь розвитку комунального транспорту. Якщо робити все з розумом, то це плюс. Але у нас скоріше за все зроблять через одне місце, тому будуть мінуси.
Час покаже…