У жовтні 2026 року суми податків для ФОП залежать від групи оподаткування та встановлених на рік показників. Підприємці першої, другої та четвертої груп сплачують військовий збір у розмірі 864,70 грн на місяць. Максимальний місячний розмір єдиного податку для ФОП першої групи становить 332,80 грн, а для другої — 1729,40 грн.
Військовий збір для ФОП у жовтні: скільки платити та від чого залежить сума
► Читайте телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини
Як розраховують єдиний податок для ФОП
За даними Державної податкової служби України (ДПС), ставки податків у 2026 році розраховують з урахуванням двох показників: прожиткового мінімуму для працездатних осіб — 3328 грн і мінімальної заробітної плати — 8647 грн. Обидві суми встановлені на 1 січня 2026 року.
Для ФОП першої групи максимальна місячна ставка єдиного податку становить 332,80 грн, або 10% прожиткового мінімуму. Для другої групи вона дорівнює 1729,40 грн, або 20% мінімальної зарплати.
Однак це граничні суми. Конкретні ставки єдиного податку для підприємців першої та другої груп встановлюють сільські, селищні та міські ради. Розмір платежу залежить від виду господарської діяльності.
Читайте також: Менше звітності для ФОП: Рада підтримала важливі зміни щодо ПДВ
Коли сплачувати військовий збір
У 2026 році військовий збір для ФОП першої, другої та четвертої груп становить 10% мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року. За мінімальної зарплати 8647 грн щомісячний платіж дорівнює 864,70 грн.
Сплачувати збір потрібно щомісяця — не пізніше 20 числа включно поточного місяця. Отже, граничний строк сплати військового збору за жовтень 2026 року — 20 жовтня.
Коли застосовують ставку єдиного податку 15%
Для підприємців першої, другої та третьої груп передбачені випадки, коли до відповідних доходів застосовують ставку єдиного податку 15%. За роз’ясненням Державної податкової служби України, це стосується, зокрема, перевищення граничного обсягу доходу, отримання доходів від діяльності, не зазначеної в реєстрі платників єдиного податку, а також використання способів розрахунків, не дозволених Податковим кодексом України.
Підвищену ставку також застосовують до доходів від заборонених для спрощеної системи видів діяльності. Виняток передбачено для платників єдиного податку третьої групи — електронних резидентів (е-резидентів). Для ФОП першої та другої груп підставою для застосування ставки 15% також є отримання доходів від діяльності, не передбаченої для відповідної групи.
Коментарі