Multi від Мінфін
(8,9K+)
Оформи кредит — виграй iPhone 16 Pro Max!
Встановити
24 грудня 2025, 14:19

Оподаткування посилок до 150 євро: навіщо це потрібно

Запровадження оподаткування міжнародних посилок вартістю до 150 євро пояснюють необхідністю вирівнювання умов конкуренції для українських продавців та наповнення бюджету. Водночас ініціатива викликає дискусії через можливий вплив на споживачів і ринок онлайн-торгівлі. Про це розповів голова Асоціації ритейлерів України Андрій Жук у своїй колонці для ЕП, «Мінфін» обрав головне.

Якщо коротко, оподаткування дрібних міжнародних відправлень (до 150 євро) — це про вирівнювання конкурентних умов і детінізацію, а не про «покарання онлайн-покупців». В українських реаліях чинний поріг вартості посилок створює ситуацію, коли значний обсяг товарів заходить у країну у форматі дрібних B2C-відправлень без ПДВ.

Це надає міжнародним платформам цінову перевагу над легальним імпортом, офіційним ритейлом і українським виробником. Ми неодноразово фіксували це як викривлення конкуренції та джерело втрат бюджету.

Економічний ефект

Економічний ефект від реформи буде комплексний.

По-перше, зросте частка «білої» торгівлі. Коли правила однакові, легальному бізнесу простіше конкурувати та інвестувати, а державі — прогнозувати надходження.

По-друге, з'являється додатковий фіскальний ресурс, особливо важливий під час війни та дефіциту бюджету. За різними оцінками, надходження можуть зрости орієнтовно на 20 млрд грн на рік.

По-третє, посилюється позиція українського виробництва. Коли «безподатковий» імпорт більше не є штучно дешевшим, у локальних брендів з'являється більше можливостей для цінової конкуренції та масштабування.

Важливо і питання якості та безпеки товарів. Європейські регулятори вже посилили тиск на платформи ультра-низької вартості через ризики продажу небезпечної продукції та слабкий контроль, зокрема щодо Temu та загальну тенденцію ЄС до жорсткіших вимог до Temu/Shein.

Для України це не менш актуально: податкове вирівнювання не вирішує проблему повністю, але суттєво зменшує стимули масового ввезення найдешевших товарів сумнівної якості та створює підстави для системнішого контролю.

Який підхід був би збалансованим

Збалансованим може вважатися той підхід, який:

  • усуває конкурентну несправедливість;
  • не створює хаосу на митниці;
  • не робить з громадян «адміністраторів» ПДВ.

Найбільш збалансованою виглядає модель, яку пропонуємо як основу для законодавчих змін:

  • ПДВ застосовується до покупок на маркетплейсах незалежно від вартості;
  • ввізне мито — лише на товари понад 150 євро;
  • сплата ПДВ здійснюється на етапі купівлі, тобто податок включається у фінальний платіж у магазині/на платформі.

Це фактично відтворює підхід ЄС: модель IOSS (Import One Stop Shop) скасувала звільнення від ПДВ для «дрібних» посилок, водночас цифровізувавши адміністрування.

Критично важливо забезпечити перехідний період і технічну готовність системи — IT-рішення, регламенти взаємодії з платформами та операторами доставки, інформування споживачів. Саме так реалізують «європейську модель», про яку йдеться у публічних комунікаціях Міністерства фінансів.

Читайте також: Хто виграє від податку на закордонні посилки, і чим його замінити

Як вплине ініціатива

Вплив буде різним для різних груп — і важливо говорити про це без драматизації.

Справді, частина імпульсних або суто «цінових» покупок може зменшитися — ПДВ підвищить кінцеву вартість низьковартісних товарів. Однак якщо податок буде сплачуватися на етапі купівлі (а не «донараховуватися» на митниці), перехід пройде м'якше: люди бачитимуть остаточну ціну одразу та прийматимуть рішення прозоро.

Для малого бізнесу, що закуповує на міжнародних платформах короткостроково витрати зростуть (мінімум на ПДВ). Але тут питання справедливості: нинішня модель фактично субсидує тіньовий імпорт і ставить у нерівні умови тих, хто працює легально.

Що стосується українського виробництва і легального ритейлу, то для них ефект буде переважно позитивний:

  • зникає штучна перевага «безПДВ-імпорту»;
  • зменшується тиск ультрадешевої, часто низькоякісної продукції;
  • з'являється більше можливостей для розвитку локальних товарів широкого вжитку.

Окремий вимір — безпека

Навколо окремих міжнародних платформ існують застереження щодо практик збору даних та використання застосунків. Публічні аналітичні центри (зокрема CSIS) описували ризики Temu для приватності та безпеки, а технічні аналізи фіксують запити на доступ до камери, мікрофона, геолокації тощо.

Паралельно платформи перебувають під посиленим регуляторним наглядом у ЄС і США, включно з провадженнями за DSA або штрафами за порушення приватності, як у випадку Shein.

В умовах війни питання цифрової гігієни, прозорості та контролю — не дрібниця, а складова національної безпеки.

Коментарі - 82

+
+150
Перший Потужний
Перший Потужний
24 грудня 2025, 15:06
#
По-перше, зросте частка «білої» торгівлі. — ні, зросте частка покупок через іноземних баєрів, і все

По-друге, з’являється додатковий фіскальний ресурс — не зв`явиться, якщо регулярно красти щось, то наповнення цього не з`явиться через забаганки, ну і вище написав ще одну причину.

По-третє, посилюється позиція українського виробництва — ні, бо причина написана вище, а забороняти через збільшення податків щось імпортне з розрахунком на те, що від безвихідності будуть купувати вітчизняний шлак — така собі ідея, просто знаходиться баєр іноземний, котрий напряму тобі відправляє посилку, і все, дуже багато людей тільки так і купують)

Чегова «геніальна» ідея законодавців тріщить по швам навіть не почавшись) що зайвий раз демонструє відірваність нашої влади від реального життя і реальних потреб людей
+
0
Skeptik777
Skeptik777
24 грудня 2025, 16:50
#
Ніхто не хоче перевести нас на вітчизняний хлам. Просто вирівняється прибуток у базарників і у мережах. Бо дядько на базарі продає той самий імпорт без податків, а мережі по білому, плюс дядько ще й ФОП, то взагалі шаровик. Виробив руками — маєш пільги, а перекупам нема чого сачкувати, АТБ вигідно з ПДВ працювати… значить і інші можуть. А ні, то шукай роботу.
+
+59
KingSalmon
KingSalmon
24 грудня 2025, 15:30
#
Тут немає про що дискутувати, весь імпорт має оподатковуватись
+
+15
Skeptik777
Skeptik777
24 грудня 2025, 16:58
#
…за однаковими правилами для всіх
+
+17
reomur
reomur
24 грудня 2025, 17:00
#
Вилізло радянське — «ніяких дискусій». Палтус, тут не расейська барахолка.
+
+70
TAN72
TAN72
24 грудня 2025, 18:45
#
Украинское производство — насмешил😂
+
+10
Три літри
Три літри
24 грудня 2025, 21:40
#
Оподаткування посилок до 150 євро: навіщо це потрібно

Щоб всі за***лись: і люди що отримують посилки, і митниця, і поштові оператори та інши сервіси доставки.

В українських реаліях чинний поріг вартості посилок створює ситуацію, коли значний обсяг товарів заходить у країну у форматі дрібних B2C-відправлень без ПДВ.

А можна хоч якись приклади такого товару який массово ввозять через поодинокі посилки?

сплата ПДВ здійснюється на етапі купівлі, тобто податок включається у фінальний платіж у магазині/на платформі.

Ну може пан не знає, але саме так ПДВ і виникає: в момент продажу продавесь додає цей податок до ціни і покупець платить загальну суму з якої продавець частину грошей відправляє в казначество як податок на додану вартість.
+
+15
Vadimra
Vadimra
25 грудня 2025, 19:00
#
«…Щоб всі за***лись: і люди що отримують посилки, і митниця, і поштові оператори та інши сервіси доставки…»


Діду, ти останні півроку горлянку рвешь, розповідаючи, що українці при продажі шкарпеток на ОЛХ повинні сплачувати податки.
А тут розповідаєш, що китайцям можна штовхати шкарпетки через TEMU без податків?

Ти не занадто зухвалий?
+
0
Три літри
Три літри
26 грудня 2025, 13:00
#
Ти не занадто зухвалий?

Зухвалий тут тільки ти — постійно просуваєш якусь маячню. При цьому навіть не розумієш значення слова зухвалий.
+
+8
Vadimra
Vadimra
26 грудня 2025, 13:43
#
Ти чудово розумієшь, що я хочу використати слово «оху» евший

Але цензура заважає
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 8:24
#
Вообще-то во многих странах продажа большей части БУ товаров не облагается налогом.
+
0
Три літри
Три літри
5 січня 2026, 8:37
#
Назви хоча б 10 країн
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 8:38
#
Польша

1. Подоходный налог (PIT)
Вы не платите налог с дохода от продажи личных вещей, если:
Вы владели этой вещью более 6 месяцев (срок считается с конца месяца, в котором вы ее купили).
Или если вы продаете вещь дешевле, чем купили (даже если прошло меньше 6 месяцев).
Пример: Вы купили куртку в январе 2025 года за 500 PLN, а в августе 2025 года (спустя более 6 месяцев) продали ее за 600 PLN. Налог платить не нужно. Но если вы купили ее неделю назад и перепродали дороже, разница считается доходом и подлежит налогообложению.

2. Налог на гражданско-правовые сделки (PCC)
Этот налог касается покупателя, а не продавца.
Если стоимость б/у вещи (рыночная цена) превышает 1000 PLN, покупатель обязан заплатить налог PCC в размере 2%.
Это актуально при покупке электроники, мебели или автомобилей у частных лиц (на Allegro Lokalnie, OLX, Vinted). Если сделка на сумму до 1000 PLN, налог платить не нужно.

На мелкие бытовые покупки (телефоны за 1500 PLN, велосипеды, мебель) налоговая редко обращает внимание, если сделка прошла «из рук в руки» или без официального договора. Но это строго проверяется при:
Покупке авто: Без оплаты PCC-3 вы просто не перерегистрируете машину на себя.
Покупке недвижимости: Налог платится у нотариуса в момент сделки.
Крупных переводах: Если вы купили что-то за 5000 PLN через банковский перевод, у налоговой могут возникнуть вопросы к покупателю: «Где декларация PCC-3
+
0
Три літри
Три літри
5 січня 2026, 8:47
#
Польща це одна країна. А я просив 10.

А всього країн в світі десь 200 тож щоб казати що

«во многих странах продажа большей части БУ товаров не облагается налогом»

треба мати приклади якщо не 100 країн то хоча б 50−70.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 8:49
#
1. Германия (самые строгие правила)
Германия похожа на Польшу, но порог выше:
Срок: Вещью нужно владеть более 1 года (в Польше — 6 месяцев), чтобы продать ее с прибылью без налога.
Лимит прибыли: Если вы продаете вещь раньше чем через год, налог платится только если чистая прибыль превысила 1000 € за год.
Контроль: Платформы (eBay, Vinted) передают данные в налоговую, если у вас более 30 продаж или доход более 2000 €.
+
0
Три літри
Три літри
5 січня 2026, 8:52
#
Німеччина не підходить бо ти сам пишеш що продаж оподатковується і виключення є лише при умові що дохід менше 2000€.

З новим законом в Україні буде саме так, як в Німеччині.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 11:13
#
В Германии, как и в остальной Европе, в 2026 году действует правило: сам факт продажи на сумму более 2000 евро не означает, что вы автоматически должны платить налог.
+
0
Три літри
Три літри
5 січня 2026, 12:11
#
В Германии, как и в остальной Европе


Ані в Європі, ані навіть в ЄС немає загального закону про оподаткування продажу вживаних речей фізичними особами.
+
0
Vadimra
Vadimra
5 січня 2026, 12:19
#
«..Німеччина не підходить бо ти сам пишеш що продаж оподатковується і виключення є лише при умові що дохід менше 2000€.

З новим законом в Україні буде саме так, як в Німеччині…»


Что ты, фраер, сдал назад

Дiду, ти ж раніше бив туфлею по столу і вимагав платити з першої гривні від продажу штопаной шкарпетки. Заперечував поріг у принципі.

А тепер, виявляється, прочитав про 2000 євро.

Фіксуємо ще один злив.

2026−1966
У такому віці і такий дитячий белькіт.
Несерйозно
Одесiт з 7км рвет тебе як тузiк грелку. 7 км — це тобі не з в'єтнамцями каву/чай по Барабану розносити
+
0
Три літри
Три літри
5 січня 2026, 12:24
#
Дiду, ти ж раніше бив туфлею по столу і вимагав платити з першої гривні від продажу штопаной шкарпетки. Заперечував поріг у принципі.

Хлопчику, ти знов грибів переїв?

2026−1966
У такому віці і такий дитячий белькіт.
Несерйозно


Добре що тобі дитячий белькіт саме по возрасту.
+
0
Vadimra
Vadimra
5 січня 2026, 22:08
#
Отже, ще у жовтні 2025 року ти розповідав, що глибоко вивчив всю законодавчу базу з питань оподаткування доходів фізосіб від продажу рухомого майна, плюс законопроект «закону на ОЛГ».
Очевидно, що ти збрехав, оскільки основний акцент законопроекту зроблено на «призначення» цифрових платформ податковими агентами з ПДФО при виплатах фізичним особам. Таким чином, основними «клієнтами» законопроекту є такі юрособи як Болт або Глово, які виплачують винагороду фізособам. ОЛХ здебільшого нікому нічого не платить, тому й утримувати їм особливо нема з чого. Цих подробиць ти не знав і не хотів знати. Як і деталі про спеціальні банківські рахунки чи поріг операцій на 2000 євро. Не знав та/або не згадував їх.
Ти зосередився на проїдання плешi аудиторії за двома напрямками.
+
0
Vadimra
Vadimra
5 січня 2026, 22:32
#
1) оподаткування доходів від рухомого майна у чинному законодавстві
https://minfin.com.ua/ua/2025/10/19/160738718/#com4799545
Цей закон потрібен для того щоб люди які не є підприємцями, а є звичайним фізичними особами — почали платити податок якій мають і зараз платити, але не платять.

Під податком я розумію:
— податок на дохід 5%
— військовий збір 5%


https://minfin.com.ua/ua/2025/10/19/160738718/
«..Чуваче, якщо ти вже нагуглив податковий кодекс і навіть вмієш шукати в тексті то прочитай що написано в 173.1 та 167.2. Це те, що буде використовувати «податок на ОЛХ», єдине що змінюєтся — механізм уплати.

https://minfin.com.ua/ua/2025/10/19/160738718/#com4799775

Серйозно? А що раніще заважало оподатковувати продаж вживаних шкарпеток?

Вона і раніше оподатковувалась, і зараз оподатковуєтся, і після прийняття закону теж буде оподатковуватись. Тиж наче вже прочитав 173.1, невже все прочитано вітром з башки видуло?


+
0
Vadimra
Vadimra
5 січня 2026, 22:33
#
Https://minfin.com.ua/ua/2025/10/19/160738718/#com4799173

Це те, про що ви самі без Гетманцева мали б писати ще в березні коли перший варіант закону з’явився як тема для обговорень: закон про «податок на ОЛХ» не додає новий податок, не змужує платити податок з того з чого раніше податок не платився.Ці 5% податку на дохід (+5% військового збору) з продажу вживаних шкарпеток на ОЛХ треба платити і зараз. Але як більшість інших податків податок на дохід розраховуєтся і сплачуєтся самостійно. А абсолютна більшість продавців його не сплачує: одиниці просто через небажання, більшість через власну податкову неосвідченість бо навіть не підозрюють що мають це платити.

Ніде комсорг не згадує про поріг операцій на 2000 євро. На прямі питання про цей поріг трилітра дає розпливчасті відповіді. З конкретики лише те, що три літри розраховує, що податок стягуватиметься при покупці речей саме через ОЛХ доставку
+
0
Vadimra
Vadimra
5 січня 2026, 22:51
#
Друга частина цих виливів, надії трилітрового на те, що новий закон покаже кузькіну матір недобросовісним платникам податків. У комсольській манері про побудову комунiзму вже завтра, гасла без конкретних деталей, і звичайно, без згадки порога у 2000 євро
https://minfin.com.ua/ua/2025/10/19/160738718/#com4800157


Ти пам’ятаєшь ти мене багато раз питав нащо потрібні ці зміни?
https://minfin.com.ua/ua/2025/10/19/160738718/#com4799504

А я тобі відповідав що зміни потрібні бо податок існує, але його ніхто не платить.
https://minfin.com.ua/ua/2025/10/19/160738718/#com4799233

Тільки що ти сам продемонстрував що я правий: податок формально є, по факту його ніхто не сплачує. Після прийняття закону податок буде сплачуватись в бюджет з принаймі частини продажів на ОЛХ.

Яке виходить резюме згідно того що ти сам знайшов в законі:
— закон існував давно, ти знайшов що він був з 2010 року, але оскільки ти трохи тупий то не зміг перевірити попередню версію кодекса де податок також присутній, ось попередній закон про податок з доходів фізичних осіб і там ця норма теж є, але звісно під іншим номером
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/889−15#Text
— ти сам визнав що податок не сплачуєтся
— ми обидва знаємо що в новому законі передбачений механізм який забеспечує сплату податку.
+
+15
Три літри
Три літри
6 січня 2026, 7:44
#
До речі, я вирахував, що ти комуняка ще півроку тому

тобто підтвердження своїм словам «Заперечував поріг у принципі.» ти так і не знайшов

якщо ти людина слова то сьогодні я тебе на сайті не побачу
+
0
Vadimra
Vadimra
6 січня 2026, 9:06
#
Ще раз:

«…https://minfin.com.ua/ua/2025/10/19/160738718/
«.Чуваче, якщо ти вже нагуглив податковий кодекс і навіть вмієш шукати в тексті то прочитай що написано в 173.1 та 167.2. Це те, що буде використовувати «податок на ОЛХ», єдине що змінюєтся — механізм уплати…»

https://minfin.com.ua/ua/2025/10/19/160738718/#com4799775
Серйозно? А що раніще заважало оподатковувати продаж вживаних шкарпеток?

Вона і раніше оподатковувалась, і зараз оподатковуєтся, і після прийняття закону теж буде оподатковуватись. Тиж наче вже прочитав 173.1, невже все прочитано вітром з башки видуло?


Основна твоя ідея полягала в тому, що оподаткування рухомого майна регулює виключно 171.1 та 167.2 ПК України. «Закон про ОЛХ», на твою думку, лише змінює «механізм сплати». Ти повторював це знову і знову. Ні 171.1, ні 167.2 не містить інформації про жодні пороги при продажах рухомого майна. Тобто ти прямо заперечував поріг. На підставі цього ти кричав, що платити повинен кожен навіть із продажу вживаних шкарпеток.
Чекаю на вибачення
+
+15
Три літри
Три літри
6 січня 2026, 10:24
#
Ти повторював це знову і знову. Ні 171.1, ні 167.2 не містить інформації про жодні пороги при продажах рухомого майна.

Ну так вони і не містять ніякого порогу. Ти можеш переконатись в цьому якщо прочитаєш закон. Але ти не зробив це з 20 жовтня, тож наврядчи наберешся хоробрості зробити це зараз.

Тобто ти прямо заперечував поріг.

Ні, я не заперечував поріг бо порогу в поточному законодавсті і не існує — як можна заперечити те чого немає?

Тобто ти знов набрехав: видав моє цитування норм закону за мою особисту позицію.

А ше ти порушив домовленність між нами за якою якщо ти не доведеш мою особисту позицію що до порога — ти спердоляєш з сайту. Але ти досі тут. Тож ти тепер офіційно і брехло, і людина яка не відповідає за свої слова.
+
0
Vadimra
Vadimra
6 січня 2026, 10:36
#
«---Ні, я не заперечував поріг бо порогу в поточному законодавсті і не існує — як можна заперечити те чого немає…»

Ось тут у тебе порога немає

https://minfin.com.ua/ua/2025/12/24/164881454/#com4815096

Німеччина не підходить бо ти сам пишеш що продаж оподатковується і виключення є лише при умові що дохід менше 2000€.

З новим законом в Україні буде саме так, як в Німеччині.


А ось тут вже є
Так что, Люся, не суетись под клиентом.

Давай вибачайся
+
0
Три літри
Три літри
6 січня 2026, 10:44
#
Ось тут у тебе порога немає

Його немає не у мене, а в чинному законі України.

А ось тут вже є

Бо тут знов таки не моє особисте ставлення, а мова про закон Німеччини та ймовірні зміни в законі України.

Ти намагаєшся видати себе за тупого, але ми добре розуміємо що
ти просто брехло яке намагаєтся хоч якось виправдати свою брехню
про моє особисте ставлення до порогу.
+
0
Vadimra
Vadimra
6 січня 2026, 11:02
#
Теж не прокатить

Ти тут визнаєш, що поріг у 2000 є в законопроекті

«.та ймовірні зміни в законі України…»

Хоча раніше заперечував, що законопроект вводить таке поняття як поріг операцій.

«…https://minfin.com.ua/ua/2025/10/19/160738718/
«.Чуваче, якщо ти вже нагуглив податковий кодекс і навіть вмієш шукати в тексті то прочитай що написано в 173.1 та 167.2. Це те, що буде використовувати «податок на ОЛХ», єдине що змінюєтся — механізм уплати…»


І те, що поріг у тебе то є, то його нема, каже, що ти не читав законопроект уважно. А просто ляпаєш язиком.
А це і є особистий ставлення.

Одного разу ти взагалі написав, що офіційні пояснення Податковой оподаткування вживаних речей незаконні, тому що на твоє розуміння суперечить закону. Такой от розумник з особливой думкою

Коротше, вибачайся, ляпалка
+
0
Vadimra
Vadimra
6 січня 2026, 11:13
#
Взагалі, вся твоя балаканина про закони є саме твоя особиста думка про це. Не більше.
Так ти не офіційна особа
+
0
Три літри
Три літри
6 січня 2026, 11:16
#
Ти тут визнаєш, що поріг у 2000 є в законопроекті

Ти написав що я особисто проти цього порогу, але так і не зміг навести жодної цитати де я таке кажу.

Ти збрехав бо я ніколи не заперечував ані поріг сам по собі, ані те що ця норма присутня в законопроекті.
+
0
Vadimra
Vadimra
6 січня 2026, 11:42
#
.«…Ти написав що я особисто проти цього порогу, але так і не зміг навести жодної цитати де я таке кажу…»

Це ти написав про особисто. оригінал із твоїм підтвердженням

https://minfin.com.ua/ua/2025/12/24/164881454/#com4814948

«.Якщо знайду комент, де ти заперечував порiг, вибачишься публiчно за брехню?

А якщо не знайдешь то зникнеш з цього сайту назавжди…»

Тобто тут ти збрехав: «Ти написав що я особисто проти цього порогу»
+
0
Vadimra
Vadimra
6 січня 2026, 11:46
#
«.Ти збрехав бо я ніколи не заперечував ані поріг сам по собі, ані те що ця норма присутня в законопроекті.»..

Так ти саме заперечував наявнicть порогу i в дiючому ПКУ, i в законопроектi.
Наприклад тут

««…https://minfin.com.ua/ua/2025/10/19/160738718/
«.Чуваче, якщо ти вже нагуглив податковий кодекс і навіть вмієш шукати в тексті то прочитай що написано в 173.1 та 167.2. Це те, що буде використовувати «податок на ОЛХ», єдине що змінюєтся — механізм уплати…»



А особиста думка такого флюгера як ти це просто анекдот
+
0
Vadimra
Vadimra
6 січня 2026, 11:47
#
Короче, знову злився, комсорг
+
0
Vadimra
Vadimra
6 січня 2026, 12:07
#
«.Ти збрехав бо я ніколи не заперечував ані поріг сам по собі, ані те що ця норма присутня в законопроекті…» Так просто дай хоч один комент, де ти писав, що законопроект вводить цей поріг
+
0
Три літри
Три літри
6 січня 2026, 12:27
#
Якщо знайду комент, де ти заперечував порiг, вибачишься публiчно за брехню?

Ну так ти не знайшов.

І згідно умов парі мав від сьогодні зникнути з сайту. Парі програв, умову не виконав. Брехло і людина яка не відповідає за свої слова.

Короче, знову злився, комсорг

Не знаю чому ти себе звеш комсоргом, коли можна простіше: брехло, що злився

Так просто дай хоч один комент, де ти писав, що законопроект вводить цей поріг

Про це написано в самій новині. Нащо мені це повторювати.

До того ж ти писав що я заперечую існування порогу, а не що я про нього не згадав.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 8:49
#
2. Франция
Франция лояльна к «расхламлению», но следит за дорогими вещами:
Обычные вещи: Одежда, мебель, техника налогом не облагаются, даже если вы продаете их много.
Дорогие вещи: Если цена продажи одного предмета превышает 5000 € (например, антиквариат или ювелирные изделия), нужно заплатить фиксированный налог (около 6.5%).
Автомобили: Как и везде, это отдельная категория, но личные авто при продаже налогом не облагаются.
+
0
Три літри
Три літри
5 січня 2026, 8:56
#
Знов країна для якої не працює правило «продаж вживаних речей не оподатковуються
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 11:14
#
Читай внимательно, налог только на вещи цена которых превышает 5000 €
+
0
Три літри
Три літри
5 січня 2026, 12:13
#
Так я тобі саме про це і кажу: є планка доходу нижче якої податко не сплачуєтся, але вище цієї планки податок сплачуєтся. Тож це те саме що буде з новим законом в Україні, а не те що ти сказав.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 19:42
#
Это касается БУ вещей за 5000 евро за единицу только!

Это уже не продажа на ОЛХ БУ Вещей!!! В понимании УКРАИНЦЕВ!

И ЭТО Очевидно ДАЖЕ сельскому осло.бу — но только не тебе!
+
0
Три літри
Три літри
5 січня 2026, 19:58
#
Я знов маю вірити тобі на слово? Ти вже про Німеччину брехав, поки нарешті не знайшов закон. Тепер шукай французський.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 8:50
#
3. Чехия
Очень комфортная страна для частных продавцов:
Лимит: Доход от «случайной деятельности» (включая продажу б/у вещей) не облагается налогом, если он не превышает 50 000 крон (около 2000 €) в год.
Если вы продаете свое имущество (которым пользовались), этот лимит вообще не применяется — налога просто нет.
+
0
Три літри
Три літри
5 січня 2026, 8:54
#
Чехія так само не підпадає під заявлене тобою правило і знов ми можемо констатувати що нові правила продажу в Україні будуть як в Німеччині та Чехії.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 11:15
#
Читай внимательно!
+
0
Три літри
Три літри
5 січня 2026, 12:13
#
Раджу тобі самому перечитати свою писаніну і порівняти з початковою заявою про відсутність оподаткування вживаних речей.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 8:50
#
4. Испания
Здесь есть уникальный налог, похожий на польский PCC:
TPO (Налог на передачу имущества): Теоретически, покупатель должен платить 4% с любой б/у покупки у частного лица.
На практике: В отличие от Польши, в Испании за этим почти не следят при мелких сделках в интернете. Но при продаже авто это обязательно.
Прибыль: Если вы умудрились продать б/у вещь дороже, чем купили, вы должны заплатить налог на прирост капитала (от 19%).
+
0
Три літри
Три літри
5 січня 2026, 8:54
#
І знов чергова країна має податок, а ти писав що не має 🤷‍♂️
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 8:51
#
Еще?
+
0
Три літри
Три літри
5 січня 2026, 8:55
#
А ти що, рахувати до 10 не вмієш?
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 11:19
#
В основном ты читаешь мимо.

В основном Б.У вещи не облагают налогами при продаже. В отдельных случаях ответсвеность на покупателе и только при официальном оформлении и то налог символический!

БУ вещи редко продают с целью заработать — но на примере Франции — антиквариат -это отдельная история.

Читай внимательно где при продаже БУ вещей продавец платит налоги!???

И сравни с сранной реальностью Украины — где чиновники ни как не могут натянуть сову на глобус!
+
0
Три літри
Три літри
5 січня 2026, 12:14
#
В основном ты читаешь мимо.

Ти так і не назвав навіть 10 країн.

Серед тих країн які назвав — лише одна, Польща, дійсно має встановлену в законі норму про те що продаж вживаних речей не оподатковуєтся.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 12:20
#
Германия тоже! Читай, а не **** — или сходи похмелись перед чтением.

Про другие страны — это справочная информация.

У всех разные условия — «чтобы вещь действительно стала БУ», но в основном БУ вещи только в исключительных ситуациях облагаются налогами.
+
0
Три літри
Три літри
5 січня 2026, 12:27
#
Германия тоже! Читай, а не долбись — или сходи похмелись перед чтением.

Германія не тоже, ти сам написав що там інші правила ніж в Польщі. Тож оподаткування доходу від продажу вживаних речей є.

Нагадую тобі твої слова: «Лимит прибыли: Если вы продаете вещь раньше чем через год, налог платится только если чистая прибыль превысила 1000 € за год.»

Тож що маємо по фіналу: в ЄС немає оподаткування лише в Польщі. Це не те що в «многих странах мира», це невіть не в «многих странах ЕС». Це лише в одній країні. А в світі, знов нагадую, майже 200 країн.
+
+15
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 12:41
#
В Германии!
«««
в Германии логика закона § 23 EStG (подоходный налог на частные сделки) именно такая.
Если вы продержали вещь более одного года, то любая прибыль от её продажи становится полностью безналоговой ($0$ налога), даже если вещь подорожала в 10 раз.
««»
+
0
Три літри
Три літри
5 січня 2026, 19:49
#
Тож з 200 країн знайшлось аж дві в який немає податку на продаж вживаних речей. Це точно «во многих странах»? Бо 2 від 200 це лише 1%.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 20:40
#
Твои критерии? Увы даже Германия с 0 налогом после года БУ — которые более менее честные?…
+
0
Три літри
Три літри
5 січня 2026, 20:54
#
Я правильно зрозумів що ти визнав що не можеш навести приклад 10 країн де продав вживаних речей звільнений від оподаткування?

Як казали в школі: що і треба було довести.

Зав'язуй з сифонами, готову газировку можна купити в магазині.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
6 січня 2026, 9:15
#
Ты же написал что Германия тебе не подходит? Обоснуй?

ОАЭ (нет подоходного налога)
Монако (нет налога на капитал)
Багамские острова (налоговая гавань)
Бермудские острова (налоговая гавань)
Каймановы острова (налоговая гавань)
Бахрейн (нет налогов на физлиц)
Кувейт (нет налогов на физлиц)
Катар (нет налогов на физлиц)
Оман (нет налогов на физлиц)
Вануату (нет подоходного налога)
Сингапур (нет налога на прирост капитала)
Гонконг (налог только на бизнес-доход)
Новая Зеландия (нет налога на капитал с личных вещей)
Белиз (отсутствует налог на капитал)
Маврикий (нет налога на прирост капитала)
Швейцария (прирост капитала от движимого имущества не облагается)
Бельгия (в рамках управления частным капиталом)
Грузия (при владении более 2 лет для недвижимости, личные вещи обычно без налога)
Германия (не облагается при владении более 1 года, если сумма выше лимита)
Люксембург (не облагается при владении более 6 месяцев)
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
6 січня 2026, 9:20
#
1. Страны с нулевым налогом на доходы физлиц (17 стран)
Здесь вы можете продавать что угодно и когда угодно без налогов:
ОАЭ, 2. Бахрейн, 3. Кувейт, 4. Катар, 5. Оман, 6. Саудовская Аравия, 7. Монако, 8. Багамские острова, 9. Бермуды, 10. Каймановы острова, 11. Вануату, 12. Сент-Китс и Невис, 13. Ангилья, 14. Британские Виргинские острова, 15. Теркс и Кайкос, 16. Бруней, 17. Сомали.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
6 січня 2026, 9:20
#
2. Страны без налога на прирост капитала для частных лиц (20 стран)
Здесь не облагается налогом прибыль от продажи активов (включая БУ вещи): 18. Сингапур, 19. Гонконг, 20. Малайзия, 21. Новая Зеландия, 22. Белиз, 23. Маврикий, 24. Швейцария (для движимого имущества), 25. Барбадос, 26. Доминика, 27. Гренада, 28. Сент-Люсия, 29. Ямайка, 30. Шри-Ланка, 31. Грузия (для большинства личных вещей), 32. Андорра, 33. Сейшельские острова, 34. Панама (при определенных условиях), 35. Коста-Рика, 36. Гибралтар, 37. Остров Мэн.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
6 січня 2026, 9:20
#
3. Страны с правилом «Срок владения» (подтверждение БУ статуса)
В этих странах вещь считается «старой», если вы владели ею определенный срок: 38. Германия (1 год), 39. Люксембург (6 месяцев), 40. Турция (при продаже личных вещей налог обычно не платится, если это не бизнес), 41. Хорватия (2 года для активов, личные вещи обычно свободны), 42. Польша (6 месяцев владения избавляют от налога на продажу движимого имущества).
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
6 січня 2026, 9:20
#
4. Страны с высоким порогом «необлагаемого минимума» (около 40 стран)
В этих странах закон разрешает продавать личные вещи без декларации, если сумма не превышает лимит (обычно от 1000 до 10 000 евро в год): 43. Великобритания, 44. Франция, 45. Италия, 46. Испания, 47. Нидерланды, 48. Бельгия, 49. Австрия, 50. Швеция, 51. Финляндия, 52. Норвегия, 53. Дания, 54. Ирландия, 55. Португалия, 56. Греция, 57. Чехия, 58. Словакия, 59. Венгрия, 60. Эстония, 61. Латвия, 62. Литва, 63. Словения, 64. Болгария, 65. Румыния, 66. Кипр, 67. Мальта, 68. США (федеральный порог для отчетности платформ типа eBay — 600$, но налог платится только с прибыли), 69. Канада, 70. Австралия, 71. Израиль, 72. ЮАР, 73. Япония (до 200к иен прибыли), 74. Южная Корея, 75. Тайвань, 76. Исландия, 77. Аргентина, 78. Чили, 79. Уругвай, 80. Армения, 81. Казахстан, 82. Азербайджан.
+
0
Vadimra
Vadimra
6 січня 2026, 9:34
#
Расскажу анекдот тех времен, откуда вылез этот дед.

Времена дефицита. Партийное руководство решило не признавать дефицит и рассказывать, что магазины просто завалены товаром. Дали соответствующие указания по магазинам
Приходит женщина в универмаг и спрашивает у продавца перчатки. Продавец хмыкает, собирается ответить, что ничего нет и тут вспоминает об указании. Вступает в диалог:
«Продавец: Да, я вас понимаю. Перчатки -очень важная часть женского наряда. Очень важно попасть в тон с сапогами. Поэтому завтра обувайте сапоги и приходите, подберем перчатки.»
Женщина соглашается и уходит. Продавец выдыхает в надежде, что она завтра не придет.
Но на следующий день женщина приходит в сапогах. Тогда продавец предлагает прийти еще и с сумкой.
На следующий день женщина приходит с сумкой и в сапогах.
Продавец лихорадочно думает, что еще придумать.
Но тут подходит другая покупательница и говорит:
«Женщина, да не слушайте вы этого вруна. Я хотела купить туалетной бумаги, так и унитаз ему приносила, и попу показывала. Все бесполезно.»
+
0
Три літри
Три літри
6 січня 2026, 10:28
#
ОАЭ (нет подоходного налога)

Чувак, ти маніпулюєш. Якщо в країні взагалі немає податку на дохід то вона не є країною в які продаж вживаних речей неоподатковуєтся — бо там взагалі немає податку.

І так далі по більшості твоїх прикладів.

Тож констатуємо: не те що більшість, навіть 10 країн з таким виключенням ти назвати не зміг.

3. Страны с правилом «Срок владения» (подтверждение БУ статуса)

ось це є відповідю на моє запитання

але як ти сам чудово продемонстрував — таких країн не те що не більшість, їх дуже мало — лише П'ЯТЬ

на цьому дискусію можна завершувати — ти сам довів що збрехав, дякую за твої зусилля, Виживший після сифона
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
6 січня 2026, 10:38
#
Список не точный — ибо есть еще проблемы перевода!
большая часть из 4го списка тоже попадают под 0% для БУ вещей.
Например США — вряд ли при продаже БУ можно выйти в прибыль.

Факт обязательной декларации не приводит к обязательной уплате налогов!
+
0
Три літри
Три літри
6 січня 2026, 10:48
#
Факт обязательной декларации не приводит к обязательной уплате налогов!

Що за маячню ти написав? Яка декларація? Якщо податкова то сплата податків обов’язкова інакше по цій самій декларації тобі ще і штрафи додадуть до сум податків.
Але вцілому сплата податків обов'язкова навіть якщо немає обов'язку їх декларувати.
+
+32
vovan9870
vovan9870
24 грудня 2025, 22:33
#
Чудесно. В ЄС за товар до 150 євро треба сплатити 3 євро, а в Україні - 30 євро. Це така допомога чиновників зубожілому населенню під час війни.
+
+15
Андрей Иванов
Андрей Иванов
25 грудня 2025, 10:17
#
Ні, 3 євро + ПДВ
+
+68
sky9
sky9
25 грудня 2025, 17:28
#
К выравниванию конкуренции это никакого отношения не имеет, в итоге заплатит конечный потребитель. Это просто менталитет не давать никому нормально жить.
+
+38
dnepr2022dnepr
dnepr2022dnepr
26 грудня 2025, 0:44
#
Вообще то вводить налог на зарубежные товары которые украинский производитель у нас не изготовляет это полнейший бред сумасшедшего или беспредел тех кто сейчас у нас у власти.Когда в Украине начнут делать Айфоны и Тойота с Мерсами тогда я буду согласен на защиту собственного производителя.
+
+15
messenger
messenger
26 грудня 2025, 22:04
#
Хирня махрова.В москалів до 200 евро незважаючи на санкції і то що вони вже продали половину запасів золота. Раніше пам’ятаю було 1000usd. Ще один спосіб пограбувати свій зубожілий від війни народ.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 19:52
#
Украине под соусом «евроинтеграции» или «требований МВФ», хотя по факту методы администрирования остаются чисто постсоветскими (фискальными).
Вот список наиболее резонансных кейсов, где Украина пошла по стопам РФ с тем самым временным лагом:
1. Налог на «сладкую воду» (Акциз на сахар)
В РФ: Закон принят в конце 2022 года, вступил в силу с 1 июля 2023.
В Украине: Законопроекты (№ 9032−1) активно пошли в ход в 2023—2024 годах. Основное внедрение и рост ставок запланированы как раз на 2025−2026 годы.
Сходство: Идентичная риторика о «борьбе с диабетом» при явном желании просто собрать больше денег в бюджет.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 19:52
#
2. Ежемесячная отчетность по сотрудникам (НДФЛ и сборы)
В РФ: С января 2023 года ввели обязательную ежемесячную отчетность (персонифицированные сведения) вместо квартальной.
В Украине: В рамках налоговой реформы (закон № 4015, бывший 11416-д) с января 2025 года также вводится переход с квартальной на ежемесячную отчетность по НДФЛ и военному сбору.
Суть: Это колоссальное увеличение нагрузки на бухгалтеров, которое в обеих странах объясняют необходимостью «видеть доходы граждан в реальном времени».
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 19:53
#
3. Налогообложение самозанятых (Платформенная занятость)
В РФ: Режим НПД (налог на профессиональный доход) активно масштабировали в 2019—2022 годах (4−6% через приложение).
В Украине: В 2024—2025 годах начали активно продвигать спецрежим для самозанятых (курьеры, таксисты и т. д.) через законопроект № 10165. Ставка — те же 6%, работа без ФОП через цифровое приложение. Идея фактически скопирована с российского «Моего налога».
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 19:53
#
4. Повышение акцизов на топливо до «европейских» уровней
В РФ: Постоянное плановое повышение акцизов идет годами, с резкими скачками в 2023—2024 годах.
В Украине: С 1 сентября 2024 года запущен график резкого повышения акцизов (на бензин, дизель и газ) с этапами в 2025 и 2026 годах.
Критика: В Украине это называют «евроинтеграцией», но критики замечают, что график повышения и конечные цифры странным образом коррелируют с налоговой политикой соседа, просто с задержкой на цикл.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 19:53
#
5. Контроль над интернетом и блокировки (Закон «О медиа»)
В РФ: Роскомнадзор получил право внесудебных блокировок сайтов (реестры запрещенных ресурсов) еще в 2012-м, значительно расширив их к 2022-му.
В Украине: Закон «О медиа» (вступил в силу в 2023 году) дал Нацсовету право блокировать онлайн-издания без решения суда в определенных случаях. Несмотря на войну, многие международные эксперты назвали это «опасным приближением к российской модели цензуры».
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 19:53
#
6. Возобновление сроков исковой давности
Кейс: После начала войны сроки в Украине были заморожены. Однако в июне 2025 года был подписан закон № 4434-IX, который возобновляет течение сроков исковой давности с сентября 2025-го. Это решение часто сравнивают с российскими мерами по «стабилизации правового поля» после первоначального шока санкций и мобилизации.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 15:41
#
В немецком праве криптовалюты классифицируются не как валюта или акции, а как «иные активы» (Wirtschaftsgüter). Это дает им право на использование статьи § 23 EStG (частные сделки по продаже).
Как это работает для крипты (правила 2026 года):
Срок владения > 1 года = 0% налога Если вы купили биткоин (или любую другую монету) и продержали её в кошельке хотя бы 366 дней, любая прибыль от продажи становится полностью свободной от налогов. Сумма прибыли не ограничена: будь то 100 евро или 1 миллион евро — налога нет.
Срок владения < 1 года Если вы продали крипту быстрее, чем через год:
Лимит прибыли (Freigrenze): В 2026 году он составляет 1000 € за календарный год.
Если ваша чистая прибыль (продажа минус покупка) меньше 1000 €, налог платить не нужно.
Если прибыль 1000 € и 1 цент, вы платите подоходный налог (PIT) со всей суммы по вашей личной ставке (от 14% до 45%).
Обмен крипты на крипту — это тоже продажа Многие совершают ошибку, думая, что налог возникает только при выводе в евро. Нет. Если вы купили BTC, а через 5 месяцев обменяли его на ETH — для налоговой это «продажа BTC» и «покупка ETH». Срок в 1 год для BTC прерывается, и если была прибыль на момент обмена, она идет в зачет лимита 1000 €.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 15:50
#
По поводу налогов еще:

В Германии убытки можно переносить на будущие годы бессрочно, пока они не будут полностью перекрыты будущими прибылями.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
5 січня 2026, 19:57
#
Бизнес-ассоциации в Украине (например, Союз украинских предпринимателей) часто указывают на то, что налоговики в обеих странах используют одни и те же «простые решения»:
Фискальный зажим: Вместо того чтобы выводить экономику из тени, проще поднять налоги тем, кто уже платит (банки, АЗС, белые зарплаты).
Аргумент «войны»: В обеих странах любые дебилоидные инициативы (вроде налога на сахар или посылки) оправдывают необходимостью финансировать фронт, что блокирует любую конструктивную критику.
Интересный факт: Даже в мелочах есть сходство. Помните идею облагать налогом переводы с карты на карту? В РФ эту тему «муссируют» и ужесточают контроль годами. В Украине в 2024—2025 годах Нацбанк также ввел лимиты на P2P-переводы (150 тыс. грн в месяц) и активно обсуждает налогообложение таких транзакций.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися