Multi від Мінфін
(8,9K+)
Оформи кредит — виграй iPhone 16 Pro Max!
Встановити
7 жовтня 2025, 15:36

Чому перейменування копійки в шаг — не найкраща ідея

У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт, що пропонує замінити назву розмінної монети України з «копійка» на «шаг». Водночас як відзначає фінансовий аналітик Віталій Шапран, у перейменування української розмінної монети, є кілька вузьких місць, які не враховані в поданому законопроєкті. «Мінфін» публікує ключові тези.

У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт, що пропонує замінити назву розмінної монети України з «копійка» на «шаг».
Во времена УНР применялись марки шаг

Історична автентичність назви

Згодний, що перейменування української розмінної монети необхідно проводити, щоб віддалитись від російських імперських стандартів. Але шаг — далеко не кращий вибір. Української монети з написом «шаг» фізично не існувало в обігу на території України. По-перше, функцію дрібних грошей з такою назвою виконували поштові марки на початку ХХ ст., коли Україна переживала не найкращі часи своєї історії.

По-друге, є як мінімум 3 альтернативи такої назви:

  • златники та срібники — монети часів Київської Русі, які ходили разом з гривнями;
  • назва монети Кримського ханства «ярмак» замість копійок подала б потужний соціально-політичний сигнал кримським татарам, які є частиною нашого українського народу. Тож повага до їх історії з боку нашого парламенту не завадила б в цій ситуації;
  • оскільки 10 копійок вже почали виводити з обігу, а залишається лише монета вартістю 50 копійок, то нову монету можна було б назвати півгривні, за аналогіює з монетою ½ французького франку у Франції.

Перелічені варіанти не обговорювались, населення з цього приводу не опитувалось, а рішення щодо назви «шаг» приймалось обмеженим колом осіб та супроводжувалось пропагандистськими заходами, які нав’язували обрану назву населенню та громадському суспільству.

Витрати на запуск монети в обіг

Витрати на перейменування роздрібної монети для держави Україна безсумнівно будуть і вони вже відбуваються, при чому ще до згоди Верховної ради. Гучні масові заходи, PR-заходи, виставки, публікації в ЗМІ — все це коштує грошей. Те, що такі видатки можуть проводити повз кошторису НБУ, зовсім не означає, що держава не втрачає ці кошти, які можна було б спрямувати на більш корисні проєкти.

Будуть і майбутні витрати, без яких перейменування є неможливим: зміна налаштування програмного забезпечення, в т. ч. в державних банках та компаніях (а це прямі витрати чималого державного сектору), забезпечення банків новими навчально-поліграфічними матеріалами з ознаками засобів захисту нової монети, витрати на роз’яснювальні заходи для населення і т.д. Тож на прибуток НБУ цей захід може прямо і не вплине, але певне фінансове навантаження та незручності для державного та приватного секторів принесе.

Інфляція, пристосування торгівлі та необхідність додаткових досліджень

Поки тривала дискусія та агітація НБУ за назву «шаги», інфляція вже «з'їла» монету в 10 копійок, через якийсь час відпаде необхідність і в монеті в 0,5 грн. Крім того, до непопулярності дрібної монети в Україні вже пристосувались роздрібні торгові мережі, які дрібну решту зараховують на власні дисконтні карти. Таким маркетинговим кроком вони взагалі зменшили попит на дрібну монету. Тож тут явно потрібні додаткові дослідження економічної доцільності цього кроку та дані, власником яких є НБУ, і якими він не поспішає ділитись з суспільством.

Плутанина з монетами для населення

Бажаючи зекономити на перейменуванні монет у власному кошторисі (не проводячи примусове вилучення копійок з обігу), НБУ провокує ситуацію, коли в Україні буде в обігу одночасно і 50 копійок, і 50 шагів. Це буде вносити певну плутанину в грошовий обіг, яка є небажаною. В системі готівкового обігу вже має місце ситуація, коли в обігу одночасно знаходяться монета з жовтого металу вартістю 1 грн, та монети з білого металу 1 грн та 2 грн. Вже років 5 на ринку існує проблема, коли частина громадян відмовляються брати на решту монету в 1 грн з жовтого металу, вважаючи що її обіг завершено. А от монети 1 та 2 грн нового зразка з білого металу настільки схожі одна на одну, що їх часто плутають.

Тож замість того, щоб вирішити вже наявні проблеми в готівковому обігу, НБУ витрачає час своїх працівників, а значить і кошти, на заходи з перейменування, які носять або сумнівний, або нетерміновий характер.

Сильне відставання від ворогів в технологіях грошового обігу

Росіяни стоять на порозі впровадження цифрового рубля. 17 вересня голова фінансового комітету державної думи рф отримав зарплату в цифрових рублях. Для рф з великою територією впровадження цифрового рубля буде мати значний ефект економії на обслуговуванні ЦБР грошового обігу. Не маю сумніву, що зекономлені кошти рф направить на фінансування агресії проти України.

В серпні Держрада КНР почала розгляд можливості випуску в обіг цифрової валюти в форматі стейбкоїнів на основі юанів, які будуть обертатись на світових ринках. 24 вересня Народний банк Китаю провів конференцію з цифрового юаня e-CNY. Ця валюта якщо і не стане валютою BRICS, то точно буде валютою, за допомогою якої рф буде обходити американські та європейські санкції.

Разом з тим, замість активної розробки проєкту цифрової гривні і підлаштування її під потреби військових та населення, НБУ витрачає значні людські ресурси на формалістичні дії з перейменування дрібної монети.

Коментарі - 70

+
+226
Kanarej
Kanarej
7 жовтня 2025, 18:06
#
Ой, когда я начал говорить об этом, то меня тут зашикали всякие кверти, что я ничего не понимаю, и это вообще ничего не будет стоить, но вообще нам критически важно демонстративно переименовать копейки на шаги (а чого не кроки? :). Что вот 30 лет прожили с копейками, и больше сил нет терпеть, надо переименовывать. Просто чтобы огорчить всяких «ватников» которые до сих пор гривну рублем называют. Как будто они перестанут это делаь, как только переименовать копейку, и это на что-то вообще повлияет :)

С другой стороны, «переименование украинской разменной монеты необходимо проводить, чтобы удалиться от российских имперских стандартов.» — чому нас взагалі повинно цікавити, які в них там стандарти? Мене цікавить, до яких стандартів ми рухаємось, а не прив’язуватись до них і робити «не так як в них», бо це така сама прив’язка до них, тільки негативна. Потрібно робити ті речі, які покращують та полегшують життя, а не придумувати як ще собі вуха відморозити, аби не так як в них.

І так, коли наша влада починає копіювати російські закони, які щось обмежують — то це ніяких питань не викликає. А от копійки — це так, критична річ від якої залежить свобода і незалежність, та розвиток нашої економіки.
+
+159
Я. ..
Я. ..
8 жовтня 2025, 9:08
#
Потім ще через 5−10 років, раптом всі зрозуміють, що «шаг» звучить наче «крок» тільки на кацапській і знову почнеться такий же сумбур з виділенням коштів на чергове перейменування монеток))
+
+44
zephyr
zephyr
8 жовтня 2025, 14:53
#
Главное не вспоминать как Кировоград переименовали в Покровск, а область осталась Кировоградской. Полупокеры в Раде- это константа в Украине.
+
0
Три літри
Три літри
8 жовтня 2025, 15:30
#
Главное не вспоминать как Кировоград переименовали в Покровск

вчергове сизранський клоун спалився на байці про нацюцюрники, штрикалки та піхвознавство
+
0
zephyr
zephyr
8 жовтня 2025, 16:04
#
Ну, так скажи, почему нету Кировограда, но есть Кировоградская область? Почему не Кропивницкая?
+
0
Три літри
Три літри
9 жовтня 2025, 10:12
#
Скажи чому ти набрехав про Покровськ?
+
0
zephyr
zephyr
9 жовтня 2025, 11:31
#
Ну, тебя то заагрил. Я охотник на свiдомих, которых легко поймать, и тяжело заставить отвечать на вопрос: «Ну, так скажи, почему нету Кировограда, но есть Кировоградская область? Почему не Кропивницкая?»
+
0
Три літри
Три літри
9 жовтня 2025, 11:48
#
Ну, тебя то заагрил.

мене то розсмішив черговим тупим фейком

Я охотник на свiдомих

а ну, видай ще якусь новину для відлова свідомих
+
0
zephyr
zephyr
9 жовтня 2025, 16:55
#
Ну штош, опять 3литра уходит в отказ. Уточка крякающая ты, а не 3 литра
+
0
Три літри
Три літри
10 жовтня 2025, 12:49
#
Тобто знов зефір уходить в отказ бо не може сказати чому від назвав Кіровоград Покровськом.
+
+15
amigo9876
amigo9876
8 жовтня 2025, 15:58
#
Кропивницкий
+
0
Три літри
Три літри
9 жовтня 2025, 10:46
#
Дурака учить — только портить (значение) — дурака бесполезно учить, он все равно ничему не научится (русская пословица). Пословица указана в книге «Пословицы русского народа» (1853 г.)
+
0
zephyr
zephyr
9 жовтня 2025, 11:32
#
Ну, так скажи, почему нету Кировограда, но есть Кировоградская область? Почему не Кропивницкая?
+
0
Три літри
Три літри
9 жовтня 2025, 13:20
#
Тому що при перейменуванні міста яке є обласним центром не відбуваєтся автоматичне перейменування області.

Чому ти набрехав про Покровськ? Невже так складно було загуглити нову назву якщо ти її забув?
+
0
Kanarej
Kanarej
9 жовтня 2025, 14:14
#
Ну перепутал человек, с кем не бывает? Но тут он прав. У нас вообще полная шизофрения с этими переименованиями. Город кровь из носа «декоммунизировать» надо, а область — нормально, пусть так и будет. С Днепром то же самое было. И ведь не только это. Кругом маразм.
+
0
zephyr
zephyr
9 жовтня 2025, 16:57
#
Если вы следите за другими темами- я его или теребоньку постоянно сумоню :D
А по факту: вот эта вот борьба с названиями- это всего лишь совкодрочь: именно совки к власти пришли- переимновали улицы, снесли памятники, чтобы ничего не напоминало папэрэдников. К примеру- очень глупые французы: не снесли памятники Наполеону и не убрали улицы с его именем, им бы учиться у Украины.
+
0
Три літри
Три літри
9 жовтня 2025, 20:02
#
Тут він одночасно тупить і з назвою, і з претензіями до назви області.

Оскільки ви обидва кацапи і шукати інформацію та думати для вас надскладна задача — вам важко зрозуміти чому не можна постановою Верховної Ради змінити не тільки назву населеного пункту, але і статтю 133 Конституції України.

Стаття 133. Систему адміністративно-територіального устрою України складають: Автономна Республіка Крим, області, райони, міста, райони в містах, селища і села.

До складу України входять: Автономна Республіка Крим, Вінницька, Волинська, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Закарпатська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська, Луганська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Тернопільська, Харківська, Херсонська, Хмельницька, Черкаська, Чернівецька, Чернігівська області, міста Київ та Севастополь.

Міста Київ та Севастополь мають спеціальний статус, який визначається законами України.
+
0
zephyr
zephyr
10 жовтня 2025, 12:17
#
Т. е. фактически ты признал, что название не могут поменять, потому что нужно протаскивать закон для этого, который повлияет на кадастр и прочие имущественные права. А ты в курсе, что те, у кого улицы переименовали- вот они бегают и меняют это в документах?
+
0
Три літри
Три літри
10 жовтня 2025, 12:48
#
т. е. фактически ты признал, что название не могут поменять, потому что нужно протаскивать закон

В сенсі «ти признав». Це не потребує мого погодження бо це факт — для зміни назви області потрібно міняти Конституцію.

Це як раз ти підгорів не зрозуміло чого через те що назва області не змінена постановою Верховної Ради одночасно зі зміною міста. Тобто це ти полупокер, а не депутати.
+
0
Kanarej
Kanarej
10 жовтня 2025, 13:27
#
Zephyr,
Если Вы изучите историю, то все гораздо глубже. В УНР точно так же бегали и переименовывали «имперские» названия в Киеве, даже за неделю до прихода Муравьева. А потом вся эта братва разбежалась кто успел, и пришли коммунисты. И они взяли за пару дней 400-тысячный город, имея всего 7 тысяч войск, тогда как в городе перед их приходом было 20 тысяч войск. Я уже не говорю что на начальном этапе армия Директории была под 150 тысяч.
+
+15
Kanarej
Kanarej
10 жовтня 2025, 13:32
#
Три літри
Якщо ти xaмлo, то не треба це так явно світити. Постанови в нас в уряду, А Верховна Рада видає закони. І Конституцію при бажанні вони вже неодноразово міняли. Тому не треба розповідати як це неможливо.
Бачу, з трьохлітровим вести дискусію — себе не поважати.
+
0
Три літри
Три літри
10 жовтня 2025, 13:53
#
Якщо ти xaмлo, то не треба це так явно світити.

Каже людина що не має аргументів і починає тупо хамити.

Постанови в нас в уряду, А Верховна Рада видає закони.

сідай, двійка

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1468-VIII#Text
ПОСТАНОВА
Верховної Ради України
Про приведення назви міста Кіровоград Кіровоградської області у відповідність із вимогами Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки»
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 32, ст.563)


Відповідно до пункту 29 частини першої статті 85 Конституції України, пункту 8 статті 7 Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» Верховна Рада України постановляє:
1. Перейменувати місто Кіровоград Кіровоградської області на місто Кропивницький.
2. Ця Постанова набирає чинності з дня її прийняття.
Голова Верховної Ради УкраїниА.ПАРУБІЙ
м. Київ
14 липня 2016 року
№ 1468-VIII


Я розумію коли тупий сизранець що видає себе за німця находу вигадує якісь покровськи. Але от ти точно не тупий. Невже не міг загуглити?
+
0
Три літри
Три літри
10 жовтня 2025, 13:56
#
І Конституцію при бажанні вони вже неодноразово міняли.

Аж три рази.

№ 1401-VIII від 02.06.2016, ВВР, 2016, № 28, ст.532
№ 2680-VIII від 07.02.2019, ВВР, 2019, № 9, ст.50
№ 27-IX від 03.09.2019, ВВР, 2019, № 38, ст.160}


Мабуть і Дніпровську область вже перейменували, одна Покровська область не перейменована.
+
+15
Kanarej
Kanarej
10 жовтня 2025, 14:02
#
Взагалі то 7 разів вносили зміни, починаючи з 2004 року перший раз. Під час війни вносити зміни в Конституцію неможна. Але ці переіменування обласних центрів були до війни.
+
0
Три літри
Три літри
10 жовтня 2025, 14:04
#
Нащо ти це мені розповідаєш? Ти це зефіру поясни, бо це в нього *** горить що Покровськ тепер є, а Покровської області ще немає.

Але ні, ти чомусь намагаєшся мені щось довести, хоча я взагалі ні про що не питав ні тебе, ні власне зефіра. Ну крім мотивів яки рушили ним написати цю маячню про Покровську, на це питання ти точно не відповиси.
+
0
zephyr
zephyr
10 жовтня 2025, 14:17
#
Ну, это типично для свiдомих: громко с броневика кричать, пока не надо идти умирать за свои идеалы. У декабристов была точно такая же маза: все вставайте, цепи порвите, свобода-равенство-братство, только я умирать идти не хочу.
+
0
zephyr
zephyr
10 жовтня 2025, 14:18
#
«горить що Покровськ тепер є, а Покровської області ще немає.»
«Ну, так скажи, почему нету Кировограда, но есть Кировоградская область? Почему не Кропивницкая?" — о5 трехлитровая крякалка нишмогла.
+
0
Три літри
Три літри
10 жовтня 2025, 15:18
#
«горить що Покровськ тепер є, а Покровської області ще немає.»
«Ну, так скажи, почему нету Кировограда, но есть Кировоградская область? Почему не Кропивницкая?» — о5 трехлитровая крякалка нишмогла.



Цитую тебе, пеньочку:

Главное не вспоминать как Кировоград переименовали в Покровск, а область осталась Кировоградской.
https://minfin.com.ua/ua/2025/10/07/160004210/#com4797058
zephyr 8 жовтня 2025, 14:53
+
+111
Kanarej
Kanarej
7 жовтня 2025, 18:20
#
І так, в нас всякі мовно-історичні питання (і копійка/шаг з цієї ж сфери), починають підійматись і накручуватись коли треба відволікти народ від реальних проблем. Бо поки холопи товчуть одне одному пики — зручно провести щось таке що більшості не сподобається, або відволікти від звездеця який насувається. Перед виборами так само зручно поділити електорат на «патріотів» і «ватників», які будуть знову голосувати не «за», а «проти» когось (особливо не звертаючи уваги ЗА КОГО голосують в результаті)
+
+60
yago
yago
7 жовтня 2025, 20:21
#
Хто чим займається, шаги насправді не дуже популярне рішення, не знаю звідки воно взялось, та і з цією інфляцією копійки взагалі не актуальні, вже навіть 50 копійок що на них купити? Монети мають мати накопичувальну властивість, ось в Європі по 1−2 євро якщо в кишені залишається — за місяць 300 євро накопичити можна, що досить сильно, тобто я не знаю, з нашим курсом то вже монети мали би бути по 10 грн
+
+96
Kanarej
Kanarej
8 жовтня 2025, 5:47
#
Так в нас і є вже монети по 10 грн :)
Я так думаю, рано чи пізно будуть проводити деномінацію, тоді і можна було би якось переіменувати одразу. Якщо до того часу буде що деноміновувати, і не перейдемо на євро, або рубль, якщо будемо далі займатись подібною хернею замість вирішення реально потрібних задач і проблем.
+
0
Я. ..
Я. ..
8 жовтня 2025, 9:10
#
Щодо деномінації, думаю за це питання активніше візьмуться після війни (в т.ч. після заморозки війни), скажімо, легше ж провести деномінацію і виплатити не умовні 10 мільярдів за овдп, а 1 мільярд нових надрукованих папірчиків, ідеальна ж схема, котра цілком може прийти в голови наших еліток))
+
+31
Pablito
Pablito
7 жовтня 2025, 20:08
#
Аргументи «проти», здебільшого, надумані. Хіба що варіант зі «срібником» варто було б розглянути.

Ну, і з цифровою гривнею треба рухатись. Так.
+
+75
Три літри
Три літри
8 жовтня 2025, 7:02
#
Аргументи «за» переважно надумані. Як грошова одиниця шаги існували дуже невеликий час і тому це не є чимось що має велике історичне значення для України.
+
0
Pablito
Pablito
9 жовтня 2025, 17:09
#
Дурня. Вони були не тільки за УНР, а десь з 16 століття.
+
0
Три літри
Три літри
10 жовтня 2025, 12:45
#
Не було ніяких шагів в 16 столітті бо тоді і України не було як держави чи навіть квазі-держави. А як немає держави то і валюти не може бути.
+
0
Kanarej
Kanarej
10 жовтня 2025, 13:40
#
Як це не було, нам же ж розповідають в новопереписаній історії про козацьку державу :)
Хоча ніхто не замислюється що Запорізька Січ по своїй суті і наповненню була аналогом піратських міст. Така собі сухопутна Тортуга, яка жила за принципами воєнного комунізму, існувала за рахунок здобичі, яку ділили по своїх внутрішніх законах між всіма чоловіками які мали право на долю в розподілі здобичі. Поряд жили «спільні» жінки, які не мали права відмовити нікому бажаючому, і спільні діти, які часто не знали хто їх батько :).
+
0
zephyr
zephyr
10 жовтня 2025, 14:19
#
Трояк, иди 1/10 злогото и была сягом. Держу в курсе. Но как мы уже в предыдущей теме узнали- ты не знаешь и не разбираешься в вопросе, но имеешь своё мнение. Может ты это, феминистка?
+
+30
Унилий Бетменцев
Унилий Бетменцев
8 жовтня 2025, 10:25
#
Влада протискує покращення, яке ніхто не просив, а аргументи проти — «надумані»? Класна логіка.
+
+15
yago
yago
7 жовтня 2025, 20:15
#
Це не ті кримські татари які нападали та грабували ? https://uk.m.wikipedia.org/wiki/Походи_військ_Кримського_ханства_на_Україну Ну звісно
+
+6
yago
yago
7 жовтня 2025, 20:28
#
До речі зі словом ярмак є співзвучним слово ярмо
+
0
zephyr
zephyr
8 жовтня 2025, 14:55
#
Так и первые шаги печатались в Вене, как поддержка территориям, которые сопротивляются русне. Как бы…ничем не лучше копеек.
+
0
Pablito
Pablito
9 жовтня 2025, 17:10
#
Дурня. Вони були не тільки за УНР, а десь з 16 століття.
+
0
Виталий Шапран
Виталий Шапран
24 жовтня 2025, 13:33
#
Покажіть хоч одну монету з надписом ШАГ? не марку, не талончик, а саме монету.
+
0
Hennady
Hennady
24 жовтня 2025, 15:06
#
Згоден, монет не було, були тимчасові марки, а все що було раніше, то були народні назви «не наших» монет, а офіційно щагів не було, чому виникла ініціатива саме з шагами — логічно не зрозуміло, є кращі кандидати
+
+36
Skeptik777
Skeptik777
7 жовтня 2025, 22:22
#
За аналогіює з монетою ½ французького франку у Франції. А нічого, що у Франції Євро вже хз скільки часу. Які пів франка?
+
+6
Kanarej
Kanarej
8 жовтня 2025, 5:52
#
Нічого ми і їх повернемо до історичного коріння :)))
+
0
Виталий Шапран
Виталий Шапран
24 жовтня 2025, 13:34
#
Приклад наведено, як можна назвати монету 0,5 грн, як що так кортить змінити назву, праклад Франції є історичним. За дедалями вам сюди — https://minfin.com.ua/blogs/vshapran/263794/
+
+43
Три літри
Три літри
8 жовтня 2025, 7:04
#
Нда, був би зараз Шапран в НБУ — написав би статтю з повністю протилежним змістом і доводив би як це добре що копійки замінются шагами.
+
0
Виталий Шапран
Виталий Шапран
24 жовтня 2025, 13:36
#
Ні, якщо я був би в нбу такого б не було точно, діло до шагів точно не дійшло б, з початку перемога і український прапор в Семферополі та Донецьку, а потім дискусія про шаги, якщо цікаво то вам сюди — https://minfin.com.ua/blogs/vshapran/263794/ доречі тому я і не в НБУ зараз.
+
+36
gorobezus
gorobezus
8 жовтня 2025, 9:12
#
Положа руку на сердце, можно сказать что и полтинники даром не нужны, поскольку на 50 копеек ничего нынче не купишь (разве носок в секонде в последний день и то один). Поэтому предмет дискуссии отмирает естественным путем — за ненадобностью
+
+55
Володимир Нєтряпко (гіга-ватнік)
Володимир Нєтряпко (гіга-ватнік)
8 жовтня 2025, 11:01
#
Які копійки? в обороті тільки півгривні лишається… ненадовго…
+
+15
amigo9876
amigo9876
8 жовтня 2025, 16:02
#
В чехии еще в 2017 м году все округляли до целого. А курс тогда с гривной был почти 1 к 1
+
+30
Deduly
Deduly
8 жовтня 2025, 11:18
#
На мою думку не це на часі,бо в нас війна і на неї треба гроші,хоча цим «паразитам» цієї каденції чи минулих начхати на державу,треба піар та заробити грошей.Вся ця армія держ.чиновників тільки і робить шо усіма способами займаються деребаном грошей.
+
+91
KValera
KValera
8 жовтня 2025, 12:14
#
Це потужна і не зламна реформа! Ті хто проти вони розхитують човен! Скоріше дивіться телемарафон там розкажуть як кожен українець почне одразу краще жити.
+
+40
Finjozik
Finjozik
8 жовтня 2025, 13:01
#
Цирк Шапіто! Замінити назву, щоб не було схоже на російську «копейку», російським словом «шаг». Потужна реформа…на фоні розміру мінімальних пенсій та зарплат військових.
+
+15
VladimirVG
VladimirVG
8 жовтня 2025, 13:22
#
Коли відкривав статтю не було сумнівів, що під нею найбільше коментарів за сьогодні. Холіварна тема.
Звісно погоджуюся з тими, для кого це не на часі і дешевше просто копійки відмінити, як атавізм. В деяких випадках (тариф на електроенергію, наприклад) можно просто рахувати в долях гривні, а кінцеву суму округляти до цілого. Та можна і в шагах рахувати, якщо вже зовсім кортить, головне не проводити фізичну емісію.
+
+31
Kiova
Kiova
8 жовтня 2025, 13:55
#
* Коментарі нагадали обурення одного дєда комуніста, який волав, що ніхто і нікаґда нє будєт називать станцію метро «Почайною» у Києві, бо всє прівиклі к пітровкє.
* Шаг не рос. і не крок. Від студентського жаргону 17 ст., яке писали Шг҃ на позначення «три» (а згодом трояка)
* Е-гривню вже тестують.
* Законопроєкт подали, тож, пізно галасувати.
* Шаг — ППО від імперського сміття. Так, дорого, але нехй шастать.
+
+15
Три літри
Три літри
8 жовтня 2025, 15:27
#
* Законопроєкт подали, тож, пізно галасувати.

Україна — не Росія. Хлопчику. Підлікуй своє раболепіє. А то наче проти імперії, а лебезіш перед владою так що в Росії не кожний так робить.
+
+15
Kanarej
Kanarej
9 жовтня 2025, 5:34
#
Нічого, що цю імперію придумали і по суті створили українці, і будували та розвивали її знову таки українці разом з німцями? :))))
Але ми цю імперію подаруємо росіянам, бо нам не треба. Разом з українськми письменниками — Гоголем, Чеховим, Булгаковим, і багатьма-багатьма іншими, бо вони ж не тією мовою писали. А Булгакова взагалі заборонимо… при совєтах забороняли, і зараз тим більше наші вчорашні комсомольці-комуністи, перефарбовані у націоналістів не пропустять, щоб люди раптом їх не побачити у його деяких творах :). Дивно що від Шевченка ще не відмовились, бо ж писав прозу і навіть щоденнник російською, та ще й був чиновником при царській владі. Ух… тільки борща не віддамо :)
+
0
Pablito
Pablito
9 жовтня 2025, 17:12
#
Ну, і? Створили. Зробили помилку. Зараз українці цю помилку виправляють.
+
+15
Kanarej
Kanarej
10 жовтня 2025, 13:54
#
Помилок в історії немає, є історичний процес, який визначає все майбутнє. А цей факт змінив чи суттєво вплинув на історію не тільки України, а й всього світу. Якби цього не було — не факт що було би краще. Але сучасної України точно би не було, так само як і всіх нас. Жили б зовсім інші люди в зовсім іншій реальності.
Ми часто даємо оцінки, і думаємо, що от якби чогось у минулому не було, то було би краще. Але ми не знаємо всіх наступних подій, які були би просто іншими. А добре це чи погано — лише наші оцінки через незнання того що було би далі після того якби…
+
0
Pablito
Pablito
9 жовтня 2025, 17:13
#
І ніхто нікого нікому не дарує. Навпаки: таких як Малевич і т.д. нарешті популяризують як українців.
+
0
Виталий Шапран
Виталий Шапран
24 жовтня 2025, 13:38
#
ППО від імперськго сміття — фламінго і тамагавки, вперед до пермоги — якщо бажаєте розібратись в темі - Вам сюди — https://minfin.com.ua/blogs/vshapran/263794/
+
0
amigo9876
amigo9876
8 жовтня 2025, 15:59
#
Ах, какую страну ***
+
+15
Hennady
Hennady
9 жовтня 2025, 11:32
#
Якщо хочуть відновити історичну правду/ідентичність, то українські розмінні монети мали б називатися «рублі», так як:
«До XIV століття основною грошовою одиницею на Русі була гривня. Під час монгольської навали (з другої половини XIII століття) срібні гривні стали ділити, рубаючи їх навпіл. Так з’явилися рублі (від слова „рубати“, тобто „обрубок гривні“)»

тобто частини гривні (зараз копійки) історично називаються рублі
+
0
Pablito
Pablito
9 жовтня 2025, 17:14
#
Не тільки. Там і срібники і златники були і багато чого. Але «шаг» юзався чи з 16 чи з 17 століття.
+
0
Три літри
Три літри
10 жовтня 2025, 12:44
#
Але «шаг» юзався чи з 16 чи з 17 століття.

Де саме?
+
0
zephyr
zephyr
10 жовтня 2025, 13:53
#
Сяги, на ряду с солидами и боратинками и дангами использовались повсеместно на территории Украины, т.к. своей денежной единицы не имели
+
0
youknow
youknow
10 жовтня 2025, 9:21
#
Якась *** з посадовців бажає на цьому заробити, («раптом стати мільйонером» або він або його родина) тому не має ЖОДНОЇ ПОТРЕБИ в перейменуванні української монети, до того ж монети виводять з обігу, до того ж «шаг» це на російській мові, до того ж «шаг» жодного разу не було грошовою одиницею.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися