Multi від Мінфін
(8,9K+)
Оформи кредит — виграй iPhone 16 Pro Max!
Встановити
23 вересня 2025, 14:37

Порушення ПДР: українців попередели про нові штрафи

В Україні планують посилити відповідальності за порушення правил дорожнього руху (ПДР). У водіїв будуть забирати права та конфіскувати авто на користь ЗСУ за нетверезе керування під час воєнного стану. Про це повідомив перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький.

► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини

Що відомо

На сьогодні розроблено законопроєкт, який забезпечує посилення контролю за нетверезим керуванням — передбачає обов’язкову евакуацію авто на штрафмайданчик, якщо особа керує ТЗ у стані сп’яніння.

У черзі — ще низка найактуальніших законопроєктів, які, зокрема, опрацьовувались патрульною поліцією, надавались офіційні висновки та пропозиції до законопроєктів щодо:

  • посилення відповідальності за систематичні порушення ПДР — повторні порушення (світлофор, обгін, пішохідні переходи) каратимуться більшими штрафами та позбавленням прав;
  • вимоги до шин — обов’язкові зимові/усесезонні шини, штрафи до 8500 грн, у разі повторних порушень — позбавлення прав;
  • регулювання персонального електротранспорту — визначення чітких правил і відповідальності користувачів електросамокатів тощо;
  • швидкісний режим — зниження «нештрафованого порогу» з 20 до 10 км/год, чітка градація штрафів за порушення обмежень швидкості;
  • світлоповертальні елементи для пішоходів — обов’язкове використання в темну пору доби чи за умов недостатньої видимості;
  • альтернативні ініціативи — «система штрафних балів» для порушників та можливість громадянам фіксувати порушення.

В частині посилення санкцій розглядаються наступні нововведення:

  • дрифт — штраф до 17 тис. грн і позбавлення прав;
  • перевищення шуму — штраф до 34 тис. грн;
  • нетверезе керування — штраф до 51 тис. грн, позбавлення прав і конфіскація авто;
  • керування в стані сп’яніння під час воєнного стану — можливість конфіскації ТЗ на користь підрозділів ЗСУ.

Коментарі - 24

+
+45
Три літри
Три літри
23 вересня 2025, 14:59
#
Більше популізму богу популізму.
Добре що голосування за знищення НАБУ розвалило зе-коаліцію і голосів на цей маразм не нашкребуть.

А виконувати ті закони які вже прийняли — поліція і далі не хоче. Купа криво запаркованих — ноль реакції, як і раніше.
+
+120
Kharakternyk
Kharakternyk
23 вересня 2025, 16:21
#
На маразм завжди вистачить голосів.
Прокинься накінець — влада проти тебе.
+
0
bosyak
bosyak
24 вересня 2025, 9:14
#
Не бачу у нових змінах нічого поганого, не їздіть п’яним, не дрифтуйте, не шумить, взимку їздіть на зимових шинах, навести лад з самокатами. Як на мене актуальні зміни.

Єдине, що владу треба привчати до балансу. Посилюєте відповідальність для громадян тут же, в цьому ж проекті закону посилювати відповідальність для влади.
+
0
Три літри
Три літри
24 вересня 2025, 12:12
#
Як на мене актуальні зміни.

Наче зараз всі ці порушення робляться лише тому що суми штрафі замалі і порушники знов і знов роблять те саме …
+
0
bosyak
bosyak
24 вересня 2025, 20:21
#
Якщо роблять порушення, тоді штрафи замалі. На мою думку.
+
+15
neverice
neverice
23 вересня 2025, 15:33
#
Трохи клікбейтний заголовок. Це лише законопроекти, які невідомо коли і в якому вигляді приймуть. Якщо взагалі приймуть.
Частина ініціатив однозначно має сенс, як мінімум в рамках узгодження із законами ЄС. Частина відверто дискусійна.
+
+37
Я. ..
Я. ..
23 вересня 2025, 16:24
#
«В частині посилення санкцій розглядаються наступні нововведення:
дрифт — штраф до 17 тис. грн і позбавлення прав;
перевищення шуму — штраф до 34 тис. грн;
нетверезе керування — штраф до 51 тис. грн, позбавлення прав і конфіскація авто;
керування в стані сп’яніння під час воєнного стану — можливість конфіскації ТЗ на користь підрозділів ЗСУ.»


По моєму абсолютно нормальні штрафи, хтось з адекватних водіїв дрифтує? може перевищуєте шум? тут думаю більше мова про вечірній і нічний час, а не вдень, якщо любиш гасати по спальних районах — ну люби і штраф платити) багато адекватних водіїв кермують в нетверезому стані?

Ну от якщо це вас стосується — то такі штрафи навіть ваше життя можуть врятувати, а якщо ви не дрифтуєте, не ганяєте вночі під чиїмось вікнами витискаючи педаль газу в підлогу, не водите машину в нетверезому стані - то про що вам перейматися?)
+
+22
vPrirech
vPrirech
23 вересня 2025, 17:28
#
Згоден, є ряд байкерів які ганяють вночі і здалеку дуже схоже на шахеди та роботу ППО — таких … потрібно лікувати — і штрафи це найкраці ліки — бо слова вони не розуміють.
+
+30
Vorlock
Vorlock
23 вересня 2025, 19:42
#
У вас в слові ліквідувати — невеличка помилка допущена :)
+
0
Три літри
Три літри
23 вересня 2025, 17:32
#
не водите машину в нетверезому стані - то про що вам перейматися?)

купи машину, почни їздити — зрозумієш
+
0
Я. ..
Я. ..
24 вересня 2025, 9:04
#
«купи машину, почни їздити — зрозумієш»

Ем, трилітровий, знов ти за своє, до чого це взагалі?
Тобі написали про «не водите машину в нетверезому стані — то про що вам перейматися?)», ти або тверезий, або не тверезий за кермом, тут третього не існує)

А навіть якщо тобі будуть «малювати» поліцаї твій нетверезий стан, так їдеш з ними в плюсік і там перевіряють точно, це ж не просто «тут хочу, тут не хочу», ти не бухай, не сідай нетверезим за кермо і не буде штрафів, це ж так працює, чи ти ще якусь третю ситуацію допускаєш?) Можеш не розбирати на мікрони кожне слово, просто дай відповідь, ти бачиш якусь третю ситуацію окрім того коли водій тверезий або нетверезий?)
+
0
Три літри
Три літри
24 вересня 2025, 12:07
#
Ем, трилітровий, знов ти за своє, до чого це взагалі?

до твого питання яке спираєтся на твою необзізнанність з темою поліції та перевірок на п’янку

Тобі написали про «не водите машину в нетверезому стані — то про що вам перейматися?)»

це питання як раз і демонструє твоє нерозуміння в чому ж тут може бути друге дно
+
+67
Danconia
Danconia
23 вересня 2025, 16:32
#
Перевищення шуму — штраф до 34 тис. грн; - слишком маленький штраф если чел ездит без глушака- надо конфисковывать авто без вариантов

обяз про зимние шины — ну такое. кто зимой ездит постоянно тот на зимних 100%, а кто ездит раз в месяц — заниматься переобувкой влом, адекватно было бы штрафовать за выезд на летней резине в неподходящую погоду там дожь/снег температура ниже 4−5 цельсия.
+
+15
Pumbovik
Pumbovik
23 вересня 2025, 16:44
#
Зимние шины — они не нужны при зиме в +5.+7, как была, их протектор нужен для езды по снегу, а не слякоти.
пешеходы с отражающими элементами — да прям все побежали жилеты покупать, это рай для штрафов
про пьяных — полно полиционеров, которые говорят что пьяный и надо ехать сдавать кровь, только везут они мужиков совсем не в медучреждение, а за отказ автоматом 130 статья которая практически не оспаривается
+
0
Три літри
Три літри
23 вересня 2025, 17:30
#
пешеходы с отражающими элементами — да прям все побежали жилеты покупать, это рай для штрафов

ніхто не буде їх штрафувати, це тупо для того щоб замилити очі «партнерам з ЄС»
+
0
Я. ..
Я. ..
24 вересня 2025, 9:09
#
«про пьяных — полно полиционеров, которые говорят что пьяный и надо ехать сдавать кровь, только везут они мужиков совсем не в медучреждение, а за отказ автоматом 130 статья которая практически не оспаривается»

Ну, на те потім і існує суддя з Волині, котрий пояснював поліцаям, що в них немає права везти людину кудись, бо не було протоколу затримання. А з таким же успіхом, щодо того про що ти кажеш, поліцай може тебе з машини витягти і відвезти куди забажає, навіть не кажучи тобі що ти начебто «нетверезий», ну по факту, може? Може. Ну так тоді ця проблема не рівня «штрафів за нетверезий стан», а рівня безкарності поліцаїв за невірно прийняті рішення на котрі в них немає повноважень. Якщо тебе витягне з машини тцкун, вкраде твою машину і поїде на нуль, що ти зробиш? та нічого, бо тачка на нулі, даних тцкуна немає, ну і все. Тому не треба плутати штрафи з безкарністю полцаїв і тцкунів
+
+15
matroskin
matroskin
23 вересня 2025, 22:14
#
Ти диви як розійшлись коментатори: і штрафи малі і лікувать примусово і авто вже забирать треба.
А як тільки мова йде про ТЦК, то навіть банальна перевірка документів, то «узурпація влади, нехтування Конституції, прав і свобод громадян, беззаконня і т.д.»
Як же радикально міняються погляди на застосування норм КУАП в залежності від шкурних інтересів. :)
+
0
Три літри
Три літри
23 вересня 2025, 23:08
#
І не кажи
+
0
Я. ..
Я. ..
24 вересня 2025, 9:06
#
Матроскін, не займайся популізмом) тобі ж написано умову конкретну

«керування в стані сп’яніння під час воєнного стану — можливість конфіскації ТЗ на користь підрозділів ЗСУ.«

Ти нетверезим не сідай за кермо і ніхто в тебе нічого забирати не буде, чи ти хочеш дтп створювати на регулярній основі?)
+
0
Три літри
Три літри
24 вересня 2025, 12:11
#
«керування в стані сп’яніння під час воєнного стану — можливість конфіскації ТЗ на користь підрозділів ЗСУ.»

це популізм в чистому виді - *** ЗСУ потрібна звичайна легкова автівка, щоб що? в кращому випадку її прихватизує якась тилова криса, в гіршому вона буде гнити десь бо нікому нафіг не здалася

це те саме як коли казали що будуть самих п’яних водії мобілізувати до ЗСУ — нах** алкаш який не просихає настільки що може за кермом мати 2 проміле в армії, ти з таким підеш штурмувати посадку? він в кращому випадку відразу подохне бо не непідготовлений до війни, в гіршому підстрелить тебе бо з п’яну не туди і не в той час натисне
+
0
matroskin
matroskin
24 вересня 2025, 19:41
#
«нах** алкаш який не просихає настільки що може за кермом мати 2 проміле в армії,«
Та конєшно, давай краще відправим інженера або сумлінного роботягу. Хай воює, щоб зеки могли сидіть і не переживать, що прийде русня і відправить їх на передок, щоб всі алкаші могли бухать і спокійно їздить за кермом. Злодіїв теж мобілізувати не можна, у них судимість-хай крадуть далі таким в армії не місце, є сумлінні громадяни та платники податків от вони хай і воюють.
+
0
Три літри
Три літри
25 вересня 2025, 10:13
#
Мета відправлення на фронт — це покарання чи захист країни? Якщо покарання то звісно відправляємо алканів, якщо захист то інженерів.
+
0
matroskin
matroskin
25 вересня 2025, 17:49
#
Я від Вас звісно чув багато перлів, тому Ви мене навряд чи здивуєте, але заклик гинуть за щасливе життя алкашів і злодіїв, це навіть для вітальки перебор. :)
Підіть віддайте свою з/п комусь в переході, люди ж не працюють бо зайняті-бухають, не царське то діло працювать. Вони шо не люди, Ви з з/п а вони без, почніть з себе.
+
+15
matroskin
matroskin
24 вересня 2025, 19:38
#
Так май військовий і оформленну бронь чи то відсрочку й тебе ніхто не «бусифікує» й на ВЛК не відвезе, але чомусь коли «бусифікують» без прав чи документів на авто, то це всі активно підтримують і закликають сажати, примусово лікувати і т.п., а якщо без паспорта чи військового-то це «людоловство» треба «понять і простіть».
Хоча обидва випадки є в однгому й тому ж КУАПі. :)
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися