Замість того, щоб управляти ризиками, банки обрали уникати їх, щоб не потрапити під штрафи регулятора.
Відгук лютого: як ПУМБ обмежив клієнтку з надходженнями понад 1 млн грн на місяць

Ознаками того, що українські банки почали вдаватись до дерискінгу є відгуки наших читачів, які скаржаться на те, що банки сильно обмежують спілкування з клієнтами під час розірвання відносин, не пояснюючи причин розірвання, і не підтримуючи комунікації. У таку ситуацію потрапила наша читачка у лютому. Її історія може бути корисна нашій аудиторії, і ось чому.
iirinam розповіла, що не могла порозумітись з ПУМБ. Жінка отримувала одноразову грошову допомогу через Приватбанк, а згодом відкрила рахунок у ПУМБ для розміщення коштів на депозит. Довгий час банк не мав претензій до її операцій, але у лютому 2025 року запросив додаткові документи. Крім іншого, клієнтка поскаржилась на те, що не мала можливості належним чином:
-
вказати в анкеті свій соціальний статус,
-
надати необхідні документи співробітниці ПУМБ під час відкриття рахунку
-
подати підтверджувальні документи, оскільки банк просив надати їх «на папері»
«Моя особистість встановлена. Всі мої дані в банку є. Походження джерела коштів я підтвердила
У ПУМБ пояснили, що діяли в межах законодавства та зобов’язані запитувати додаткові документи на будь-якому етапі обслуговування клієнта. Однак, після перегляду ситуації, банк поновив співпрацю з клієнткою.
«Про відновлення ділових відносин клієнтці вже було повідомлено, а згодом їй має надійти офіційний лист від банку з детальним розглядом усіх зауважень від клієнтки», — додали у банку.
У фінустанові запевнили, що працюють над мінімізацією подібних випадків у майбутньому.
Юристка ЮК «Приходько і партнери» Юлія Панасюк зазначає, що надмірні вимоги банків можуть спричинити відтік клієнтів у нерегульовані фінансові механізми, що, своєю чергою, збільшує загрозу відмивання коштів. Вона також нагадує, що банки не мають права безпідставно вимагати додаткових пояснень, якщо клієнт вже надав документи, які підтверджують законність походження грошей.
За її словами, банки повинні визнавати електронний підпис Дія.Підпис, оскільки він має таку ж юридичну силу, як і власноручний підпис. Фінустанови також можуть також запровадити в банківських анкетах можливість зазначення спеціального статусу клієнта, щоб попередити подальші проблеми з фінмоніторингом. «Для системних змін необхідне внесення відповідних змін на законодавчому рівні, що може ініціювати або НБУ, або народні депутати», — додає юристка ЮК «Приходько і партнери».
Правила конкурсу «Відгук місяця»
Приз за найкращий відгук місяця — 500 грн. Щоб потрапити до числа претендентів на звання «кращий», відкликання має відповідати низці критеріїв:
-
Відгук має бути написаний на основі особистого досвіду спілкування з банком або використання банківських продуктів.
-
Описаний досвід має бути корисним іншим клієнтам банку.
-
У відгуку може бути описаний як негативний, так і позитивний користувальницький досвід.
-
Оптимальний обсяг коментаря — до 2−2,5 тис. знаків.
Більше про правила «Відгуку місяця» читайте тут.
Коментарі - 35
Я це вже роки два кажу. Правда, Валерчик?
У фінустанові запевнили, що працюють над мінімізацією подібних випадків у майбутньому.
Вірю, я повірив.
«Для системних змін необхідне внесення відповідних змін на законодавчому рівні, що може ініціювати або НБУ, або народні депутати», — додає юристка ЮК «Приходько і партнери».
Нажаль всім пофіг. Хоча те що від фінмона будуть проблеми було зрозуміло ще в 2020 році.
В тому ЮК в якому закривають рахунки клієнтам банків які просто виїхали з країни на рік чи більше.
В тому ЮК в якому відкрити рахунок можна лише якщо проживаєш в ЮК кілька років, маєш купу квитанцій за комуналку і гарний кредитний рейтинг.
Я звісно знаю про wise та tide, але перший вже не хоче відкривати рахунки і що, залишаєтся один варіант?
В ЮК плющили дропів тоді, коли в нас ще лаяли Монобанк лише за те що він не дає людям кредитний ліміт. Тепер ми мабуть вже можемо давати.
До слова 2 квітня мені закривають рахунок в британському банку який не вимагає верифікації кредитного рейтингу та адреси. Це при тому що якщо діяти за правилами то я б і не міг мати там рахунка, довелось трохи надурити банк.
Вместо отзыва описали явную схему по отмыванию денег. Ищите родственников погибших, затем предлагаете хороший % за внесение денег на депозит, а при любых проблемам — муж, всу, банки всех гнобят вместе с финмониторингом. Жаль нету механизма заблокировать подобные депозиты на 3−5 лет. Радует что SWIFT заблокирован, иначе подобные леди тоннами выводили свои «депозиты».
какую чушь вы несете . злобную .
а что вас SWIFT заблокированный радует то ? что миллионы людей не могут использовать _СВОИ_ деньги ? вокруг одни воры и мошейники ?
Насчет воров и мошейников — действительно. Я сам от этого страдаю. Например: «У листі йдеться, що Mercury припиняє підтримувати рахунки компаній, засновники яких мають паспорти росії, білорусі, Куби, Ірану, Північної Кореї, Сирії, Венесуели й України. До 6 серпня клієнти з цих країн матимуть повний доступ до своїх акаунтів, але 13 серпня рахунки заблокують остаточно.»
Многие ставят украинцам high-risk НЕ ПУБЛИЧНО, одна с причин как раз дырявый финмониторинг и огромное количество черных денег. Так что самозапрет на SWIFT даже полезнее)
Загиблий чоловік (з підтверджуючими тому документами) по Вашому має їй переводити по млн в місяць, і то є «никаких проблем не было бы»?
Як мінімум це Богохульство!!!
в адрес воинов ВСУ.
Семьям погибших воинов ВСУ
государство в лице МО выплачивает денежную компенсацию.
Были у близких случаи когда переводили деньги после решения судов. Азов. У банков никаких вопросов к деньгами не возникало. Тут паночка воду мутит полную, ПУМБ на уровне клоунбанка меняет свою позицию и правила просто из-за манипуляций с ВСУ и войной в СМИ и отзывах. Клоунбанк 2.0.
А ви б краще почитали те що обговорюєте:
Зазначені виплати отримую через АТКБ ПриватБанк.
Причем тут банк вообще? У нас были суды и выплаты с ПриватБанка на любой другой по решению суда и точка. Ни у кого вопросов не возникало и возникать не может.
Форумные спамеры хотят что-то доказать) Смешно)
Ти читати не вмієш?
Выплаты идут на счет военного
Який рахунок воєнного? Він загинув, ти просто пень.
откуда она вносит деньги? Наличные? Этого в отзыве нету
Ти просто його не читав.
"
Згідно із двома Витягами з Протоколу М О, які ПУМБ отримав від мене ДВІЧІ, я є єдиним отримувачем ОГД відповідно до постанови КМУ № 168 від 28.02.2022 р Зазначені виплати отримую через АТКБ ПриватБанк.
"
Причем тут банк вообще?
ПУМБ? При тому що він блокує рахунок людині. До чого це питання не зрозуміло.
Кто заработал ? Легальность ? Явно не то что вы рассчитывали .
В экономике есть правило — какой бы вы барьер не поставили — за ваше бабло все равно уйдут все деньги что должны были уйти . Вопрос только в чью кассу вносить комиссию и ее размер .
И о мошейниках . Поверьте когда вы начинаете строить системы где все рассчитано на мошейников — именно они и пользуются такими системами , у них есть юристы , экономисты , работники в банках , а у простого человека — а на тебе панаму — нам надо кого-то наказать .
З таким стикався сам.
Не розумію чому я в паспортному ідентифікуюсь в 16, 30 та 45 років, в МРЕО, податковій та пенсійному раз в житті, а в банку маю кожні три, а в деяких щороку причому в ультимативній формі.
«Не розумію чому я в паспортному ідентифікуюсь в 16, 30 та 45 років»
Может всего-лишь состарился.
В годы твоей молодости…
Бумажные паспорта образца 1994 года были бессрочные и их выдавали
в 16 лет, а новые фото требовали вклеивать в 25 и 45 лет. Паспорта без
вклееных фото в соответствующем возрасте считались недействительными.
В настоящее время…
Паспортные ID-карты выдается всем гражданам Украины с 14 лет
и они действительны всего 10 лет, а затем надо получать новые
паспортные ID-карты с актуальными фотографиями.
«а в банку маю кожні три, а в деяких щороку…»
Согласно ЗУ о финмониторинге периодичность верификации клиента
зависит от его уровня рисковости и её проведение варьируется
в таких пределах:
— не чаще шести месяцев
— не реже трёх лет
Поліція теж верифікує авто, але я ж не ношу щопівроку туди виданий ними техпаспорт, номера та договір куплі-продажу авто.
Не ношу я щороку в паспортний свідотство про народження.
Не ношу на роботу постійно диплом, паспорт і трудову.
От тільки банки чомусь вирішили що я їм раз на рік маю приносити копії одного ж і того ж паспорта і ІПН і це при тому, що мої гроші у них.
Хай мені при кожній верифікації видають копії всих своїх установчих документів і т.п., ну щоб верифікація була взаємною.
принятый депутатами ВРУ.
Если депутаты изменят нормы закона
в лучшую для клиентов банков
сторону, тогда и вам полегчает.
А чому тільки заблокувать (=безпроцентко кредитнуть банк), може краще взагалі конфіскувать й залишить власнику банку. :)
Печально, что вы даже не вникаете в смысл текстов, которые пытаетесь комментировать…
К сведению, жены погибших военнослужащих ВСУ имеют право на получение выплат от Министерства обороны, которые составляют сумму в размере 15 млн грн.
МО обычно выплачивает такую сумму частями, а не единоразово…
Не стоит своё неумение перекладывать на банк…
Всё прекрасно и открывается и работает…
а так да виноноват клиент … но я не хочу быть клиентом банка где я уже виновен … я ж такой неумеха …
Додаткові регулярні поповнення рахунку більше ніж на 1 млн грн на місяць у будь-якому випадку попадають під фінмон. Це доволі підозрілі поповнення налом.
Банк міг би отримувати безнал, але він не є учасником системи виплат, згідно відгуку автора відгуку.
А факт ліміту на поповнення налом у 3 млн на квартал доволі важко помітити звичайним людям. Це готівку носити треба сумками. І це не кажучи про питання, нащо їй взагалі треба було переносити готівку у гривні з Привату в ПУМБ?
Тут не те що пахне ризиком, тут відверто тхне.
Проценти по депозитам. В Приваті це посто дно, гірше хіба що в Укрсибі та Райфі. В ПУМБі не найкращі по ринку, однак намного більш приємні в порівнянні з приватом. Враховуючи розмір виплат проценти дозволяють отримувати непоганий дохід в місяць. Тому я цілком розумію чому людина вирішила покласти гроші в ПУМБ.
Чому готівкою? Ну там же у відгуку написано: людина вирішила по старій українській традиції все перевести в бакс. А потім мабуть хтось навчив що бакс не панацея і краще все ж покласти на депозити, тим більш що зберігати вдома таку суму ще й небезбечно. Тут он знайомі з тисячею доларів бояться на вулицю виходити.
Тут не те що пахне ризиком, тут відверто тхне.
Звісно ми не знаємо прям всієї інформації, але історія авторки виглядає цілком переконливо на відміну від купи інших історій про повернення боргів, виграші в казино і так далі.
Авторка стверджує що в неї є довідки про те що вона отримує виплати. Якщо банк не написав що вони фейкові то скоріш за все історія реальна.
Я не знаю навіщо це робила саме вона, але сам часто займаюся таким же.
Справа в тому що Приват-крахабори ще ті, у них:
1. комісії на перекази на будь які інші банки.
2. дорога безготівкова валюта, з цим у них взагалі якийсь треш, мало того що онлайн можна купити лише на 50к, так ще й онлайн-курс на 10 коп вище, ніж курс навіть в їх касі.