Мінфін - Курси валют України

Встановити
31 січня 2025, 7:10

Продавців iPhone взяли до рук: чи зможе держава зламати «сірі» схеми

В Україні плануються нові масові перевірки продавців електроніки. Чому за них взялися силовики і як це може вплинути на ціни гаджетів, розбирався «Мінфін».

«Мінфін» уже писав про те, що парламентський Комітет із питань фінансів, податкової та митної політики затвердив комплекс заходів щодо детінізації ринку електроніки. За словами голови комітету Данила Гетманцева, це зроблено «задля допомоги Бюро економічної безпеки та Державній податковій службі». Під прицілом контролерів насамперед опиняться «сірі» iPhone, яких на ринку все ще досить багато. Але йдеться і про іншу електроніку та побутову техніку.

Це далеко не перша спроба влади навести лад у цьому сегменті. Наприклад, у вересні БЕБ проводила обшуки в мережі «Ябко» за підозрою в ухилянні від оподаткування. Наразі «Ябко» спокійно працює, у чому нас запевнив продавець Ярослав, який стверджує, що «можна робити замовлення».

Хто і чому під прицілом

23 січня профільний комітет ВР ухвалив рішення щодо детінізації ринку електроніки. В його основу лягли матеріали, одержані депутатами ще на початку жовтня минулого року на засіданні за участю представників податкової та митної служб, Бюро економічної безпеки, Нацполіції тощо.

У рішенні зазначено, що офіційний виторг та сплата ПДВ зросли: за 9 місяців 2024 року — плюс 700 млн, або 85%, порівнюючи з аналогічним періодом 2023 року. Проте частка «тіні» на ринку побутової техніки та електроніки все ще залишається високою.

Розмір цієї частки озвучений не був, але депутати запевняють, що втрати бюджету від податкових мінімізацій на профільному ринку«досягають десятків мільярдів гривень на рік». Тобто, щоб успіхи у боротьбі з тінню стали помітними, потрібно, щоб надходження від податків зросли в рази.

У профільному комітеті перерахували основні схеми, що працюють на тіньовому ринку електроніки та техніки. Це насамперед ввезення товару без сплати митних платежів та зборів, і подальший продаж через мережі фізосіб-підприємців за готівку чи криптовалюту. Такі продажі не відображаються в облікових документах, на них не видаються чеки, а отже, і податків із таких операцій ніхто не сплачує.

Найчастіше за такими схемами реалізують дорогі малогабаритні товари, наприклад, смартфони, ноутбуки, годинники, навушники. Але під «сірі» продажі йде й побутова техніка преміальних марок.

У комітеті ВР наводять такі приклади: ще до початку офіційного продажу нових iPhone 16, деякі мережі («Ябко», Yabluka, ТехноЇжак) розпочали реалізацію гаджетів, які, найімовірніше, були завезені на територію України нелегально. Особливістю придбання такої техніки була можливість оплати криптовалютою USDT та відсутність чека.

У рішенні щодо детінізації ринку електроніки та побутової техніки є декілька «рекомендацій»:

  1. Бюро економічної безпеки (БЕБ) має забезпечити відпрацювання суб'єктів господарювання, інформацію щодо яких передали податківці;
  2. Податковій та БЕБ доручено перевірити торгові мережі електроніки, які продають товар через підконтрольні ФОП;
  3. Державна податкова служба до 15 лютого має підготувати план проведення перевірок компаній, які займаються оптовою та роздрібною торгівлею побутовими електротоварами, з огляду на їх ризиковість;
  4. Також податкова продовжить проведення фактичних перевірок, включаючи об'єкти чи точки продажу, у тому числі з використанням такого інструменту, як хронометраж щодо високоризикових суб'єктів.

Чи вдасться зламати схеми

Голова профільного комітету BP Данило Гетьманцев описав «Мінфіну» ситуацію на ринку електроніки та побутової техніки як «біполярну».

"Частина ринку працює, дотримуючись правил, а, відповідно, через єдину юридичну особу, здійснюючи офіційний імпорт і здійснюючи всі операції з продажу електроніки через касові апарати. Стимулювання дотримання цих правил правоохоронними та контролюючими органами дозволило збільшити виторг через РРО/ПРРО рік до року на понад 26%.

Звичайно, це знайшло своє відображення й у податковій ефективності за ПДВ (співвідношення загального обсягу постачання до розміру сплаченого податку — ред.). У 2024 році вона зросла вдвічі — до 2,29%, порівнюючи з 2021 роком (1,14%).

З іншого боку, є група платників, які ще не бажають повною мірою виконувати вимоги закону. Починаючи від схем, що використовуються при ввезенні товару (і тут дуже великі питання до митниці, яка з широко заплющеними очима зупиняє 2 айфони з «імпортованих» сотні тисяч без копійки податків), і закінчуючи схемами реалізації продукції за допомогою використання фіктивної мережі ФОП і, звичайно, без РРО", — пояснив він.

Тому, на думку Гетьманцева, дуже важливо продовжити системний контроль за галуззю, зокрема, проведення хронометражних перевірок та встановлення схем легалізації доходів. Це закладено й до рішення комітету.

«Наприклад, один із напрямків відпрацювання — визначення пов'язаності мережі ФОП із торговою маркою. Податкова, провівши відповідні розслідування, знайшла ознаки ухилення від сплати податків найбільшими мережами на загальну суму 252 млн грн. Одна з таких мереж використовувала понад 100 ФОПів. Сьогодні із матеріалами працює БЕБ. Я впевнений, що до таких платників мають бути дуже жорсткі заходи впливу з боку правоохоронних органів, мають бути підозри кінцевим бенефіціарам схем, які не лише спотворюють економічну конкуренцію на ринку, а й крадуть у держави та кожного її захисника», — каже Данило Гетманцев.

Продавці техніки, з якими поспілкувався «Мінфін», по-різному оцінюють анонсовані перевірки.

Керівник департаменту комунікацій мережі «Алло» Юлія Кушніренко каже, що її компанія підтримує детінізацію ринку техніки.

«Адже це стимулюватиме офіційних продавців і піде на користь користувачам. Офіційний продаж техніки має переваги і для держави у вигляді податків, і для покупця — через гарантію виробника та сервісного обслуговування», — пояснила Кушніренко.

Ті, хто не підтримують нову хвилю тотальних перевірок, вважають за краще не говорити про це вголос.

«Ви ж розумієте, що перевірка, навіть якщо жодних серйозних порушень немає, — це великий стрес для всієї компанії. Тим паче, якщо податковій та БЕБ із самого початку поставлене завдання «відпрацьовувати». Думаю, чіплятимуться до кожної дрібниці, щоб у результаті знайти «зраду» і донарахувати податки.

Навіть якщо не доведеться «вирішувати» (а там йдеться про десятки і навіть сотні тисяч доларів), потрібно буде витрачати час і гроші на додаткових бухгалтерів, адвокатів тощо. Тобто, зважаючи на все, буде весело. Найгірше, що прийдуть насамперед у великі легальні магазини. Адже виловлювати «сірі» смартфони на численних інтернет-майданчиках набагато складніше. Тобто вони, як і раніше, торгуватимуть без чеків та без податків", — каже топменеджер однієї з великих мереж електроніки «не для преси».

Великі продавці звертають увагу на той факт, що «маски-шоу», що вже проводилися, особливого ефекту на тіньовий ринок техніки не мали: не було ані гучних викриттів, ані доведених до суду справ про ухилення від сплати податків, ані, тим паче, винесених за такими справами обвинувальних вироків. І головне — працюють практично всі майданчики, які роками продають «сірий» товар.

На запитання «Мінфіну» власнику Rozetka Владиславу Чечоткіну, чи помітив він, за підсумками попередніх рейдів та перевірок, що на ринку поменшало «сірих» продавців техніки, він відповів, що «їх так багато, що складно порахувати».

Голова Економічного дискусійного клубу Олег Пензін каже, що український ринок електроніки та побутової техніки — це здебільшого нелегальний товар, тобто «тінь», а «біла» частина є зовсім незначною — йдеться лише про декілька відсотків.

«Є приріст за оподаткуванням, і у відсотках він досить високий (85% — ред.). Але, порівнюючи з мільярдними оборотами цього ринку, зайві 700 млн податків — крапля в морі», — уточнює він.

Пендзин уверяет, что «серыми» продажами «грешат» не только мелкие продавцы.

Пензін запевняє, що «сірими» продажами «грішать» не лише дрібні продавці.

«Зрозуміло, що більша частина „сірого“ товару розходиться інтернет-майданчиками. Але не лише. Деякі магазини завозять для торгового залу легальний товар, а на продаж зі складу підвозять вже зовсім іншу техніку. Тому, якщо добре порахувати та звірити документи, то може виявитися, що за паперами там набагато менше товару, ніж реально є на складах», — пояснює Пензін.

Але щоб продавати нелегальний товар, його спочатку треба якось завезти до країни. Тобто боротьбу зі схемами треба розпочинати з митниці. Усі попередні спроби влади припинити постачання контрабанди особливих успіхів не мали.

«Насправді все нерідко закінчується переділом тіньових потоків, а не їхньою зупинкою. Тому особисто я не вірю, що і цього разу посилені перевірки продавців дадуть великий ефект», — каже Пензін. На його думку, «сірі» схеми процвітають на ринку електроніки та побутової техніки не просто так.

«Там найвища маржа, оскільки товар є досить дорогим і несплата ПДВ та інших зборів дозволяє продавцям добре заробляти», — додав Пензін.

Втім, на припинення схем продажу «сірої» техніки хоча б частково мають спрацювати й інші заходи, зокрема, обмеження карткових переказів та їх відстеження для фізосіб-підприємців, податки на посилки. Законопроєкт на цю тему вже зареєстрований у Раді, і якщо його приймуть, то возити товар під виглядом приватних посилок, як це зараз роблять дрібні служби доставки, буде складно.

Як боротьба з «тінню» позначиться на цінах

У міру детінізації ринку, якщо державі це вдасться хоча б частково, і електроніка, і побутова техніка в Україні дорожчатиме. «Товар може подорожчати на 20−30%, можливо, переписування цінників буде розтягнуте в часі, але воно точно відбудеться», — упевнений Пензін.

За даними hotline, iPhone 16 із пам'яттю 128 GB у різних продавців коштує від 29 256 до 50 499 гривень, тобто різниця у вартості дуже велика. Не виключено, що найдешевші пропозиції можуть забезпечуватися тими «сірими» схемами, які влада хоче зламати. При цьому середній цінник на смартфон цієї моделі зараз — близько 39,4 тис. грн, або близько 940 євро за поточним курсом.

Для порівняння: у Німеччині такий же смартфон коштує 1 052 дол., в Іспанії — 1 064 дол. тощо.

Тобто за рахунок великого сегмента дешевих смартфонів середній цінник в Україні нижчий, ніж у Європі.

«І це при тому, що маржа багатьох наших продавців вища, ніж у європейських колег», — уточнює Олег Пензін.

Якщо завозити товар без «економії» на податках стане складно, то цінник на той самий iPhone 16 рухатиметься у бік найвищої ціни. На сьогодні це понад 50 тис. грн, що дорожче, ніж у Європі. Це цілком логічно, оскільки включає витрати на дорогу логістику.

Чимало моделей побутової техніки в Україні вже зараз дорожчі, ніж у Європі. Якщо цінники ще підскочать, різниця у вартості ще більше зросте. Тим паче, що продавці ставлять цінники «із запасом», з огляду на можливість зростання валютного курсу і той факт, що обіговість такого товару є досить довгою.

«Інше питання — що буде з продажами за такими цінами. Адже зарплата середньостатистичного українця набагато нижча, ніж у Європі», — каже Пензін.

Не виключено, що для того, щоб уникнути обвалу продажів, продавці почнуть підвищувати цінники потроху, зменшуючи свою маржу.

Але при цьому на ринку все одно залишатиметься високим попит на «сіру» техніку, навіть якщо при її продажу вам не дають чек. Тому багато торговців усіма силами намагатимуться зберегти схеми постачання нелегального товару, а на «відбілювання» ринку, навіть якщо держава кине на це максимум ресурсів (що наразі зовсім не гарантовано), підуть роки.

Автор:
Людмила Каплун
Кореспондент Людмила Каплун
Пише на теми: Компанії та ринки

Коментарі - 62

+
+182
__ EK __
__ EK __
31 січня 2025, 7:20
#
Принципиально не покупаю у «официалов», дороже намного, а гаджет один и тот же. Гарантия есть что там, что там официальная эпловская.
Вопрос, зачем тогда переплачивать в условном алло или комфи, если можно в яблоках/ябко купить дешевле процентов на 7−10%. + разные варианты расчета (хоть usdt, хоть долларом, хоть грн).

Гетьманцев — враг народа. Убил и убивает малый/средний бизнес в стране. Теперь щупальца сует и в более крупный, но тут скорее ему пальчики то обрубят.
+
+259
BobKickass
BobKickass
31 січня 2025, 8:23
#
Принципиально не покупаю у «официалов»

А знаєте як ще дешевше? Купити крадений! Ваші принципи так собі, тому хоча б не хваліться ними =)
+
+140
Три літри
Три літри
31 січня 2025, 8:32
#
Ще дешевше — вкрасти самому 😄
+
+142
__ EK __
__ EK __
31 січня 2025, 8:33
#
Мои принципы это мои принципы и не Вам рассказывать чем мне хвалиться и так себе они или нет. Это ваш взгляд, это мой взгляд на ситуацию. Краденый и новый в магазине с чеком и гарантией это разные вещи. Не сравнивайте х с пальцем.

Так же и с покупками машин. Я не собираюсь дарить свои бабки за первую постановку на учет. Такая же ситуация и с недвижкой. Благо есть люди, умеющие эти все капканы обходить. А кто не умеет, тот пусть и дальше кормит наших правителей.
+
+122
BobKickass
BobKickass
31 січня 2025, 9:00
#
и так себе они или нет

То тримали би їх при собі. А коли висловили — будьте готові отримати оцінку. Це ж очевидно.

Краденый и новый в магазине с чеком и гарантией

Жоден виробник вам не дасть гарантію на сірий девайс, те що ви називаєте «гарантією» до виробника жобним боком не відноситься.

Благо есть люди, умеющие эти все капканы обходить

Ми все це робимо лише тому, що держава неефективна в боротьбі з «обходами» , але і цьому приходить кінець.
+
+30
__ EK __
__ EK __
31 січня 2025, 9:35
#
* Жоден виробник вам не дасть гарантію на сірий девайс, те що ви називаєте «гарантією» до виробника жобним боком не відноситься*

Очень удивитесь, когда зайдете в настройках айфона в раздел гарантия:)
+
+15
Три літри
Три літри
31 січня 2025, 11:00
#
І куди ти з цією гарантією підеш?
+
+60
__ EK __
__ EK __
31 січня 2025, 11:07
#
Во-первых ябко, яблоки и т. д. тоже дают гарантию — иди к ним. Если же речь о официальной гарантии, то идешь в официальное представительство либо же высылаешь
+
0
Три літри
Три літри
31 січня 2025, 12:52
#
І витрачаєш на пересилання всі зекономлені гроші 👍
+
+15
__ EK __
__ EK __
31 січня 2025, 13:53
#
100грн пересылка Новой почтой). Но что мне мешает просто обратиться с сервисный центр официальный? Вы наверное владелец андроида, если не знаете очевидных вещей)
+
+15
Три літри
Три літри
31 січня 2025, 15:06
#
100₴? Чувак, звичайний лист переслати в Польщу вартує 300₴.
+
0
__ EK __
__ EK __
31 січня 2025, 15:41
#
Все делается в Украине. Зачем в Польшу что-то отсылать?)

https://locate.apple.com/ua/uk/service?pt=4&lat=50.4501&lon=30.5234&address=Kiev

И еще раз. Гарантия в любом магазине яблок, ябко и тд тоже дается.

Ищите проблему там, где ее вовсе нет
+
0
Три літри
Три літри
31 січня 2025, 17:11
#
В Україні в неофіційному сервісі ябко? 🤣
+
+15
__ EK __
__ EK __
31 січня 2025, 20:35
#
Ты походу через строчки читаешь. Продолжать не вижу смысла. Перечитай что тебе пишу, вникни и получишь ответы на все свои вопросы:)
+
+15
Mini Mi
Mini Mi
31 січня 2025, 10:58
#
Полно производителей с worldwide гарантией и там без разницы где вы покупали устройство.
+
+30
__ EK __
__ EK __
31 січня 2025, 11:09
#
Вот как раз такая есть во всех магазинах яблок, ябко и далее по списку.
Т.е никаких проблем.

Технику эпл покупаю с 2014г, уже было куплено с десяток телефонов в семью, тв, планшеты, часы, макбук, наушники, и ни разу за 11 лет я не обратился в ремонт. 0 проблем.
+
+15
BobKickass
BobKickass
31 січня 2025, 12:48
#
и ни разу за 11 лет я не обратился в ремонт

Як там хтось писав, можете мене навіть бити поки мене немає вдома. =)
Але ви не хвилюйтеся, гарантія є, все впорядку!
+
0
SamBB
SamBB
31 січня 2025, 16:07
#
Ви хоть щось купували в Ябко реально?
Сам магаз дає своєї гарантії аж на місяць часу.
За 1 рік гарантії саме від магазину потрібно 60 Євро доплатити.
Тобто якщо куплений в Ябко телефон навернеться через 2 місяці то в магазині Вас просто пошлють… до офіційних сервісних центрів.
+
+14
__ EK __
__ EK __
31 січня 2025, 16:46
#
Я в курсе. Ни разу не покупал их расширенную гарантию. Достаточно на месяц. Далее действует оф гарантия эпл.
+
+30
KValera
KValera
31 січня 2025, 15:20
#
__ EK __. Чувак покупает б/у телефоны и б/у машины и очень этим гордится. Смешно.
+
+29
__ EK __
__ EK __
31 січня 2025, 15:33
#
Тебе с трамвая виднее, б/у или новые кто покупает)) ты остановку не пропусти, пока сомнения свои пишешь.
+
+15
KValera
KValera
31 січня 2025, 20:26
#
__ EK __. Ну ты посмотри просто мать Тереза всех вокруг жалеет. Такой смешной.
+
0
__ EK __
__ EK __
31 січня 2025, 20:36
#
Смейся, смех продлевает жизнь)
+
+15
__ EK __
__ EK __
31 січня 2025, 15:44
#
Если ты считаешь что в яблоках бу техника, мне тебя жаль, а еще более жаль, что ты не знаешь как купить новую машину, но так, чтобы не ты оплачивал постановку на учет) Но оно тебе не надо. Главное кондуктору вовремя оплачивай проезд.
+
0
Mini Mi
Mini Mi
31 січня 2025, 19:00
#
Я покупаю только б/у машины. Тупо потому что трехлетний автомобиль может быть вдвое дешевле чем новый, а разница будет околонулевая для потребителя, этое не айфон который устаревает за год.
+
0
Три літри
Три літри
31 січня 2025, 7:45
#
Український аналог «взяли в оборот» це «взяли до рук»? Я так не думаю.
+
+45
SamBB
SamBB
31 січня 2025, 9:09
#
Такі магазини як Ябко і їм подібні не можуть продавати в таких об'ємах в фізичних магазинах ''сіру'' техніку (там ж не лише телефони) без чийогось нагляду вже з десяток років. Тут і митниця задіяна і місцеві податківці. Як на мене не домовились або якась шишка хоче конкретно під себе підім'яти цей напрямок.
+
+15
Loginnnnn
Loginnnnn
31 січня 2025, 11:48
#
А может просто под конец засуетились, в частных медучреждениях у нас в области такая же ситуация
+
+30
Ranet
Ranet
31 січня 2025, 9:52
#
Налоги не платят потому, что это не выгодно. Уменьшить количество нахлебников, снизить налоги, упростить систему их распределения. И будет вам счастье. Сейчас же идет обратный процесс.
+
+15
nitrolog
nitrolog
31 січня 2025, 11:28
#
А в інших країнах Заходу вигідно платити?
якщо зробити все що ви тут запропонували наші все одно не будуть платити бо така їх сутність, а за кордоном наші платять бо знають що буде покарання і що там в сіру особливо не поживеш, особливо на великих покупках, скрізь треба показати де гроші взяв
+
0
Ranet
Ranet
31 січня 2025, 16:51
#
Все верно. И там их платить не очень выгодно. Но там уже сложилась культура уплаты и культура возврата. И конечно страх и стукачество. А у нас контрабанду декриминализовали, а ведь это уход от налогов.
Начинать надо с десятины. Пока мне выгодно не платить, я не плачу.
+
+60
Hennady
Hennady
31 січня 2025, 10:17
#
«При цьому середній цінник на смартфон цієї моделі зараз — близько 39,4 тис. грн, або близько 940 євро за поточним курсом.
Для порівняння: у Німеччині такий же смартфон коштує 1 052 дол., в Іспанії — 1 064 дол. тощо.»
Це про рівень аналітики «журналіста».
Для довідки: щоб щось порівнювати, треба звести це до порівнюваних умов.

Для України, де гривня, взяли ціну в євро. А для країн єврозони, де євро, щоб порівняти із ціною в Україні для чогось треба було порівнювані значення в євро конвертувати в долари…
+
0
SamBB
SamBB
31 січня 2025, 14:33
#
Як наглядно що звичайні юзери розбираються в економічній складовій чим оці мамкині експерти з міністерств і відомств))).
Взагалі Iphone саме вигідніше було купувати в Аглії та Ірландії, Коли вийшов 15 про макс то коштував на 60 євро дешевше чим в Німеччині.
Про логістику взагалі смішно слухати…
Що до цін в Ябках і тд. то є ще нюанс що ці магазини продають багато моделей з США без фізичної сім карти, які самі по собі дешевші на закупці.
+
+15
Mini Mi
Mini Mi
31 січня 2025, 15:20
#
Нашо вам в 2025 році фізична сімка? Щоб її змогли витягти і отримати доступ?
+
0
SamBB
SamBB
31 січня 2025, 16:12
#
Наприклад в машину де не в кожну прив’яжеш е-сім, якщо телефон зламався/заглючив і тд.
І взагалі прочитайте про двіжі з е-сім коли її потрібно відновити.
+
0
Mini Mi
Mini Mi
31 січня 2025, 18:55
#
Никаких движей. Сохраняет код есим и всех проблем. На крайний случай с паспортом пройдетесь в офис оператора.
+
0
SamBB
SamBB
3 лютого 2025, 9:13
#
Я маю вже певний досвід з Е-сім, в мене оце з паспортом до оператора затягнулось на 3 дні з відповіддю «Ваш запит в обробці''.
+
0
Три літри
Три літри
31 січня 2025, 15:23
#
Ви думаєте ті хто купують айфон не знають що там не має фізичного слова і магазин їх обманює? Часи коли люди мали по дві три сімки — в минулому. Зараз не тільки в айфонах, а й в андроїдах може бути лише одна сімка. Технологія eSIM теж присутня на андроїдах, хоч і не так поширена як у айфонів де вона є абсолютно у всіх моделях.
+
0
SamBB
SamBB
31 січня 2025, 16:15
#
Ті люди які купують і шукають як зекономити то знають, але оці що рахували в статті то не знають).
Мені зручно 1 фізична + еSim.
+
0
__ EK __
__ EK __
31 січня 2025, 15:59
#
В этих магазинах есть и те и те варианты. Выбор лишь за покупателем. Хоть физ хоть есим. И четко указано на ценнике какой вариант вы покупаете.
+
+60
Дан Данко
Дан Данко
31 січня 2025, 18:41
#
Людина вихваляється ухилянням від сплати податків, купує товар в контрабандистів, які грабують державу. Потім називає людину яка має науковий ступінь доктора юридичних наук «ворогом народу» та робить необґрунтовані припущення щодо стану бізнесу в Україні.
Нічого не пропустив?
Не буду оцінювати ефективність рішень влади, але точно можна сказати одне — допоки будуть люди які мають за цінності «на ї ати» державу це «+». на жаль в Україні не буде реальних змін, які будуть формувати підгрунтя для розвитку бізнесу в України та її громадян.

Звинувачувати можна кого завгодно в будь-яких проблемах у державі та у власному бізнесі, але спочатку потрібно задати дуже просте питання: А що особисто я зробив корисного для держави та для громадян в Україні?
і тоді усе стане на свої місця

до конституції внесли зміни щодо прагнення до приєднання до ЄС
в найбільш розвинених економіках податки з УСІХ доходів фізичної особи складають 25%+

про які % «знижки» на айфони Ви тут спілкуєтеся…
і доречі пі ари… вже на підході до Дніпра
але більшість на жаль цікавить як «дешевше» купити айфон
+
+29
Mini Mi
Mini Mi
31 січня 2025, 18:57
#
Ну допоки держава буде на кожному кроці наоюблювати тебе, допоки люди будуть любити її у відповідь. Третій закон Ньютона працює усюди
+
+44
MaxTirpiz
MaxTirpiz
31 січня 2025, 19:39
#
Заплати за Айфон півтори тисячи баксів замість тисячі «і тоді усе стане на свої місця» ?))
+
0
Mini Mi
Mini Mi
31 січня 2025, 20:39
#
«в найбільш розвинених економіках податки з УСІХ доходів фізичної особи складають 25%» - Ой, а можно у нас так сделать? Потому что у нас 18 пдфо+5 военный+22 есв. Итого только прямых налогов 45%. У нас налоги одни из самых высоких.
+
0
matroskin
matroskin
4 лютого 2025, 23:59
#
До чого тут ЄСВ? Ну в США нема ЄСВ, але є обов’язкові 15,3% до державного фонду, це щоб отримувати в старості мінімальну в 730$. Медицина там виключно страхова.
У Вашій Словаччині, для отримання пенції потрібно все життя теж окремо сплачувати внески страховій компанії. Ви живете в якомусь вигаданому під себе світі, то для Вас військовий обов'язок нонсенс який ыснуэ тыльки в Україні, тепер ще й пенсійні внески-є лише в Україні. :)
+
0
Mini Mi
Mini Mi
5 лютого 2025, 1:07
#
Ахаха, медицина? У нас кто-то ещё верит в бесплатную медицину? Платно все абсолютно от шприца до операции. Бусификаия только в Украине, концлагерь с закрытыми границами кроме нас ещё только в северной Корее. В рашке например даже границы не закрыты в воюющем Израиле тоже.
+
+15
BobKickass
BobKickass
5 лютого 2025, 11:15
#
верит в бесплатную медицину?

Чек з країни, де медицина платна — 1502$, таблетки 2$ , консультація терапевта 1500$. Кожен, хто хоч раз із цим стикнеться, на завжди зрозуміє, що медицина у нас безкоштовна.

Доречі, в 21ому році востаннє лежав у лікарні, так і шприци і капельниці теж були державні, препарати звичайно ж купував сам.
+
0
Mini Mi
Mini Mi
5 лютого 2025, 15:26
#
Эти сказки оставь для телемарафона. Страховка полная на семью составляет 7к в год. И напомню что там зарплаты не по 200$. У нас же полная страховка в хорошей частной клинике обходится в 100к на человека в год. Лечится же бесплатных могут или пенсионеры или знакомые врачей, для всех прочих это выйдет даже дороже лечения в платной клинике.
+
0
BobKickass
BobKickass
5 лютого 2025, 18:20
#
Я щось не зрозумів, в який момент в когось з’явилось зайві 7000$? Якщо не потрібні я можу прийняти. Порівнюйте з чим завгодно, чи з вартістю страховки, чи з вартістю разового візиту до лікарні — в порівнянні і з тим і з тим у нас медицина прямо таки дармова. Дай вам Бог доречі ще не зіткнутися з відмовою по виплатах страховки, бо зовсім очі на лоба вилізуть.
+
0
Mini Mi
Mini Mi
5 лютого 2025, 19:00
#
Она у нас дармовая только на бумаге.
+
0
matroskin
matroskin
5 лютого 2025, 19:02
#
У Вас може і «на бумагє», а десятки тисяч лікарів в Україні щомісяця отримують реальну зарплату в реальних грошах.
Я розумію, що людині яка вважає що держава це якесь казкове нескінченне джерело грошей, солдатів, лікарів, субсидій, допомог і т.п., важко зрозуміти що все це фінансується за рахунок податків, але просто повірте-це так, і так в усьому світі.
+
+15
Mini Mi
Mini Mi
5 лютого 2025, 19:15
#
Эти врачи бесплатно даже палец не подымут. Ну может пенсионерам чёт бесплатно сделают, потому что с тех взять нечего. А бесплатно попробуйте сделать операцию или родить узнаете что реальность чутка иная.
+
0
matroskin
matroskin
5 лютого 2025, 19:28
#
Відкрию Вам чергову «таємницю"-вони працюють на ставці, яка абсолютно не залежить від того скільки вони чого піднімуть. Ми говорили про ЄСВ і куди воно йде, а не про якість тієї медицини.
+
0
Mini Mi
Mini Mi
5 лютого 2025, 20:34
#
Мне без разницы на их ставки, если в результате «бесплатное» лечение дороже платного. Я просто получу зарплату в конверте и пойду в платную клинику. А за лечение бабулек и прокурорских инвалидов пусть кто хочет тот и платит
+
0
matroskin
matroskin
5 лютого 2025, 20:52
#
Ви глибоко помиляєтесь, якщо думаєте, що пішовши в платну клініку Ви їм зробите гірше.
Повторюсь, я не обговорюю якість медицини, лише відповів Вам що в Україні є ЄСВ, а в ЄС його нема (саме 22%), бо у нас десятки тисяч лікарів отримують з/п+з ЄСВ мільйони отримують пенсію, в США обовязковий пенс. внесок 15,3%, але в нього входить лише мін. пенсія в 700$, мед страховка ні.
+
0
Vadimra
Vadimra
6 лютого 2025, 14:35
#
«…Повторюсь, я не обговорюю якість медицини, лише відповів Вам що в Україні є ЄСВ, а в ЄС його нема (саме 22%)»

Тут нужно сделать два важных уточнения.
Во первых, львиная часть ЕСВ идет в пенсионный котел, а не на финансирование здравоохранения
Во вторых, конечно в ЕС есть аналогичные налоги. Например, в Эстонии соцмакс (социальный налог) составляет 33.5 %
+
+29
Vadimra
Vadimra
1 лютого 2025, 9:18
#
Азаров тоже был и доктором и профессором.И Янукович тоже.И что?
Нужно смотреть суть.Две трети всех этих кандидатов и докторов купили себе эти звания.Напомню, что даже министр образования, белый, пушистый, военнослужащий, и того споймали на плагиате.
Гетьманцев же персонаж, который застрял в 17 столетии вместе с Кольбером, которого он так любит цитировать.
И что касается стоимости растаможки
. Насколько я помню, раньше официальной причиной введения пошлин называлась необходимость защиты внутреннего производителя. Мы переплачивали кучу денег при растаможке авто, а нам показывали на ЗАЗ, мол защищаем внутреннего производителя.
Кого из украинских производителей мобильных телефонов Гетьманцев защищает сейчас?
+
0
Vadimra
Vadimra
1 лютого 2025, 14:30
#
«… Не буду оцінювати ефективність рішень влади,…» А почему?
Разрешаете им быть неэффективными?
Почему не посоветуете им спросить самих себя
:« А що особисто я зробив корисного для держави та для громадян в Україні?»

И кстати, диктат государства над личностью -признак тоталитаризма.
Вообще официальная позиция, что государство работает на благо граждан, а не наоборот
+
0
TattiReuven
TattiReuven
31 січня 2025, 22:31
#
«Богатые» тоже плачут :):)
+
0
gucci
gucci
1 лютого 2025, 10:54
#
Я в еплі купую лише. акції на відкаті. щоб скинути їх, дні за 3−4. бо багато в світі л*хів, які куплятимуть ті підписки і гаджети. На лохxх треба заробляти
+
+45
Criptor82
Criptor82
1 лютого 2025, 16:46
#
«На лоххх треба заробляти», о такої. Етика протестантського капіталізму будувалась на принципі «багато, чесно та наполегливо працювати», а зараз у таких як ви, етика -обманути лохххх. Як час змінився в гіршу сторону. А нутро у вас з гнільцой «мульйонер гучі» 👎
+
0
Pumbovik
Pumbovik
2 лютого 2025, 22:53
#
Я телефоны в америке покупаю, еще дешевле чем у перекупов на хотлайне (не еппл). У перекупа цена +20%-30%
на хотлайне хорошо если телефон open box и без проблем, а часть там это рифьебишд
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися