Норвегія може першою країною у світі, яка фактично викреслить бензинові та дизельні автомобілі зі свого ринку нових автомобілів і перейде на електрокари. Про це повідомляє CNBC.
Норвегія може стати першою країною, яка повністю перейде на електромобілі

►Читайте телеграмм-канал«Мінфіну»: головні фінансові новини
Незважаючи на величезні запаси нафти та газу, скандинавська країна вже давно визнана світовим лідером у сфері сталого транспорту. Продажі електромобілів (EV) зросли з менш ніж 1% від загального обсягу продажів авто у 2010 році до вражаючих 88,9% минулого року — і ця тенденція не демонструє жодних ознак уповільнення.
Дані, опубліковані Управлінням громадських доріг Норвегії, яке відповідає за національну мережу доріг країни, показали, що на електромобілі припадає понад 96% нових автомобілів, проданих за перші кілька тижнів 2025 року.
Таким чином Норвегія наближається до того, щоб перейти на повністю електричну систему — реалізуючи необов’язкову мету, яку вперше поставили законодавці ще в 2017 році.
Крістіна Бу, генеральний секретар Норвезької асоціації електромобілів (NEVA), яка представляє власників електромобілів у країні, очікує, що Норвегія досягне цієї мети.
Читайте також: У 2024 році глобальний ринок електромобілів зріс до рекордного рівня
«Нова норма»
Заступник міністра транспорту Норвегії Сесілія Кнібе Кроглунд заявила, що довгострокова та послідовна політика, спрямована на підтримку впровадження електромобілів, а не заборона використання авто з двигуном внутрішнього згоряння, мала ключову роль у перехідному періоді країни.
Для порівняння, Європейський Союз прийняв законодавство про фактичну заборону продажу нових автомобілів з викидами вуглекислого газу з 2035 року, тоді як Велика Британія заявила, що заборонить продаж нових автомобілів, які працюють виключно від двигунів внутрішнього згоряння, до 2030 року.
Уряд також вклав значні кошти в громадську інфраструктуру для заряджання електрокарів, і багато норвезьких домогосподарств можуть заряджати свої автомобілі вдома.
Кроглунд назвала ці зміни «новою нормою» для країни з населенням 5,5 млн.
Читайте також: Де в Україні найчастіше купують електрокари: названі регіони-лідери
Стимули для переходу на електрокари
У Норвегії електромобілі не оподатковуються ПДВ, отримують пільги з дорожнього податку і податку на паркування, а також мають доступ до смуг, виділених для громадського транспорту.
«Транспорт є значною частиною відповіді на кліматичні рішення. Отже, нам потрібно переконатися, що певний успіх, якого ми досягли з автомобілями, може бути використаний для інших сфер транспортного сектора», — сказала Кроглунд.
Вона додала, що Норвегія планує повністю перейти на електричні міські автобуси в 2025 році, а до кінця десятиліття перевести 75% важких вантажних транспортних засобів на відновлювані джерела енергії.
Незважаючи на те, що продажі нових автомобілів у Норвегії майже на 100% — це електрокари, на дорогах все ще є багато транспортних засобів з двигунами внутрішнього згоряння.
Зазначається, що зараз в країні 28% автомобілів є повністю електричними, хоча в столиці Осло цей показник перевищує 40%.
Вважається, що відсутність лобі автовиробників у Норвегії вплинула на розвиток електромобілів у країні протягом багатьох років.
Переваги оформлення полісу ОСЦПВ на «Мінфіні»
🎁 Збираємо, аналізуємо, і показуємо найвигідніші пропозиції
Коментарі - 8
Там нет необходимости иметь авто в городах, разве что в мелких селах.
То есть там по определению меньше авто.
А вот нам тяжелее будет, у нас хреновый общественный транспорт везде
В Україні 237/1000 станом на 2021 рік і 90+ місце.
Тому наш «хреновий» громадський транспорт розвинений у рази краще, повірте, бо 75% населення не має власних авто.
А «ключове» полягає у тому, що там зарплати у 10 разів вище ніж в Україні, тому і купувати догорі електромобілі далеко не так «дорого» як нам
У Києві наприклад повно людей які кожного дня на роботу їздять на авто. У Осло дуже сильний контраст, там відчуття є що люди інколи на авто їздять. Ще до війни був. Зате там транспорт громадський досить добре набивається, і це при тому що інтервали менші аніж у Києві.Умовно в годину-пік 5−7 хвалини и трамвай, в міжпікові години 10−12 хвилин.