Мінфін - Курси валют України

Встановити
ВХІД
Повернутися
29 січня 2025, 14:55

Норвегія може стати першою країною, яка повністю перейде на електромобілі

Норвегія може першою країною у світі, яка фактично викреслить бензинові та дизельні автомобілі зі свого ринку нових автомобілів і перейде на електрокари. Про це повідомляє CNBC.

Норвегія може першою країною у світі, яка фактично викреслить бензинові та дизельні автомобілі зі свого ринку нових автомобілів і перейде на електрокари.
Фото: pixabay.com

Читайте телеграмм-канал«Мінфіну»: головні фінансові новини

Незважаючи на величезні запаси нафти та газу, скандинавська країна вже давно визнана світовим лідером у сфері сталого транспорту. Продажі електромобілів (EV) зросли з менш ніж 1% від загального обсягу продажів авто у 2010 році до вражаючих 88,9% минулого року — і ця тенденція не демонструє жодних ознак уповільнення.

Дані, опубліковані Управлінням громадських доріг Норвегії, яке відповідає за національну мережу доріг країни, показали, що на електромобілі припадає понад 96% нових автомобілів, проданих за перші кілька тижнів 2025 року.

Таким чином Норвегія наближається до того, щоб перейти на повністю електричну систему — реалізуючи необов’язкову мету, яку вперше поставили законодавці ще в 2017 році.

Крістіна Бу, генеральний секретар Норвезької асоціації електромобілів (NEVA), яка представляє власників електромобілів у країні, очікує, що Норвегія досягне цієї мети.

Читайте також: У 2024 році глобальний ринок електромобілів зріс до рекордного рівня

«Нова норма»

Заступник міністра транспорту Норвегії Сесілія Кнібе Кроглунд заявила, що довгострокова та послідовна політика, спрямована на підтримку впровадження електромобілів, а не заборона використання авто з двигуном внутрішнього згоряння, мала ключову роль у перехідному періоді країни.

Для порівняння, Європейський Союз прийняв законодавство про фактичну заборону продажу нових автомобілів з викидами вуглекислого газу з 2035 року, тоді як Велика Британія заявила, що заборонить продаж нових автомобілів, які працюють виключно від двигунів внутрішнього згоряння, до 2030 року.

Уряд також вклав значні кошти в громадську інфраструктуру для заряджання електрокарів, і багато норвезьких домогосподарств можуть заряджати свої автомобілі вдома.

Кроглунд назвала ці зміни «новою нормою» для країни з населенням 5,5 млн.

Читайте також: Де в Україні найчастіше купують електрокари: названі регіони-лідери

Стимули для переходу на електрокари

У Норвегії електромобілі не оподатковуються ПДВ, отримують пільги з дорожнього податку і податку на паркування, а також мають доступ до смуг, виділених для громадського транспорту.

«Транспорт є значною частиною відповіді на кліматичні рішення. Отже, нам потрібно переконатися, що певний успіх, якого ми досягли з автомобілями, може бути використаний для інших сфер транспортного сектора», — сказала Кроглунд.

Вона додала, що Норвегія планує повністю перейти на електричні міські автобуси в 2025 році, а до кінця десятиліття перевести 75% важких вантажних транспортних засобів на відновлювані джерела енергії.

Незважаючи на те, що продажі нових автомобілів у Норвегії майже на 100% — це електрокари, на дорогах все ще є багато транспортних засобів з двигунами внутрішнього згоряння.

Зазначається, що зараз в країні 28% автомобілів є повністю електричними, хоча в столиці Осло цей показник перевищує 40%.

Вважається, що відсутність лобі автовиробників у Норвегії вплинула на розвиток електромобілів у країні протягом багатьох років.

Переваги оформлення полісу ОСЦПВ на «Мінфіні»

🎁 Збираємо, аналізуємо, і показуємо найвигідніші пропозиції

⏱️ Допомагаємо економити і гроші, і час

🛡️ Співпрацюємо тільки з перевіреними страховими компаніями

Автор:
Роман Мирончук
Редактор стрічки новин Роман Мирончук
Пише на теми: Економіка, фінанси, банки, криптовалюти, інвестиції, технології

Коментарі - 8

+
0
Leonid Fridman
Leonid Fridman
29 січня 2025, 15:00
#
Ключевое то, что в Норвегии развитый общественный транспорт.
Там нет необходимости иметь авто в городах, разве что в мелких селах.
То есть там по определению меньше авто.
А вот нам тяжелее будет, у нас хреновый общественный транспорт везде
+
0
Я_ __
Я_ __
29 січня 2025, 15:14
#
Погоджуюсь, бо в Норвегії літаки гасають, як в нас таксі, тому їм ці «електромобілі» не змінять ніяк картини, бо основний транспорт в Норвегії зовсім не авто нині)
+
+30
Олександр Міщенко
Олександр Міщенко
29 січня 2025, 15:45
#
У Норвегії 629 авто/1000 населення станом на 2023 рік, це десь 22 місце з 193 країн.
В Україні 237/1000 станом на 2021 рік і 90+ місце.
Тому наш «хреновий» громадський транспорт розвинений у рази краще, повірте, бо 75% населення не має власних авто.
А «ключове» полягає у тому, що там зарплати у 10 разів вище ніж в Україні, тому і купувати догорі електромобілі далеко не так «дорого» як нам
+
0
Leonid Fridman
Leonid Fridman
29 січня 2025, 19:08
#
Ключове питання — а чи ці авто використовуються як у нас чи ні?
У Києві наприклад повно людей які кожного дня на роботу їздять на авто. У Осло дуже сильний контраст, там відчуття є що люди інколи на авто їздять. Ще до війни був. Зате там транспорт громадський досить добре набивається, і це при тому що інтервали менші аніж у Києві.Умовно в годину-пік 5−7 хвалини и трамвай, в міжпікові години 10−12 хвилин.
+
0
Олександр Міщенко
Олександр Міщенко
29 січня 2025, 19:37
#
Київ не = Україна, так само як Осло не = Норвегія. По столицям щось порівнювати, можна відірватися дуже далеко від реалій цілої країни. Які варіанти поїхати кудить у людини з Норвегії, котра живе у селі з населенням 100−200 чоловік? Скоріше за все крім власного авто — ніяких, а у людини з забитого села з Україні скоріше за все буде варіант поїхати на убитій маршрутці «Рута», яка їздить 2 рази на день, а якщо десь недалеко залізниця, то ще й варіант після «пішої прогулянти» на 3−7 км, дійти до зупинки поїзда і поїхати кудись на якомусь місцевому рейковому автобусі. А існують ці Рути і рейкові автосули переважно з-за бідності українців, які не можуть дозволити собі власне авто, а у Норвегії навпаки місцевих Рут і рейкових автобусів не існує, бо ними майже нікому їздити, бо майже у всіх є власні авто
+
0
Leonid Fridman
Leonid Fridman
30 січня 2025, 0:00
#
Не повірите, навпаки. З забитого норвезького села доїхати в рази легше ніж з нашого. Не вірите — подивіться на гугл-мапах. Якщо в селі є дорога, то з 99,9% вірогідністю там є автобусна зупинка. І це не як у нас голосувати треба, а офіційна зупинка де в певний час щось зупиняється. Як приклад ми їздили з Тронхейма до Гартланда (Gartland). Спочатку до Тронхейма потягом, а потім з нього до Гартланда автобусом. Це село діра ще та — там до 10 будинків. Але є офіційна зупинка і навіть графік є що тут зупиняється і як. І в автобусі нам квиток навіть видали, оце взагалі для нас як вища математика була якась. Ми вранці туди поїхали с другом-норвезьцем, там його бабуся живе, а ввечері назад. Я офігів, скажу вам чесно від того що таке буває. У нас он блін з Києва у Стару Басань фіг доїдеш безе пересадок, треба електричка + автобус (неофіційний як ви розумієте), причому що відстань менша в кілька разів.
+
0
Leonid Fridman
Leonid Fridman
30 січня 2025, 0:01
#
Коротше у них порівняно з нами цивілізація. До сих пір згадую.
+
0
Олександр Міщенко
Олександр Міщенко
30 січня 2025, 12:37
#
Можливо Норвегія дійсно трохи особлива серед розвинених країн у плані транспорта. Жив по року у: Британії, США і Австралії, в усіх 3 країнах з забитих населених пунктів можно виїхати тільки на власних авто, у Британії тільки був варіант автобуса 2 рази на день, але до нього кілька км треба було ще пройтися
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися