Мінфін - Курси валют України

Встановити
30 травня 2024, 15:10

Чому ціна пального на різних АЗС може відрізнятися на 7 грн за літр

Розкид цін на АЗС у 10−15% ви не побачите ніде в Європі. Там ціни можуть відрізнятись на 1−2 «євро-копійки». Виключення — «холодні» АЗС або станції самообслуговування, де ціна менша за рахунок економії на персоналі, але це до 2 грн/л на наші гроші, а не 7−8 грн. Чому ж в Україні так суттєво відрізняються ціни на різних станціях, розповів директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.

Систематизуємо основні методи «оптимізації» вартості пального. Якщо стисло, то всі ці дива — від відсутності належного технічного та податкового контролю з боку держави.

Несплата податків. Я систематично показую податкове навантаження по мережах АЗС. Правило одне — у мереж із мінімальними цінами на пальне мінімальне податкове навантаження, й навпаки. Різниця у податках між «соціально-орієнтованими» та «дорогими» АЗС в середньому 2 грн/л.

Більшості клієнтів цей чинник без різниці, бо йдеться про власну кишеню. Хоча фактично у них непомітно забирають ці гроші з кишені.

Якість (читай, бодяга). Стосується переважно бензину, бо набодяжити дизпальне складно (хоча деякі бариги примудряються відмітитись й тут, додаючи дизельну фракцію з міні-НПЗ). Лабораторні перевірки «соціального» бензину, які мені доводилось бачити останнім часом, свідчать про додавання 10−15% спиртів — легкої сполуки, яка збільшує не тільки обсяг продукту, але й розхід пального. У своїх розрахунках я оцінив перерозхід у скромні 7,5% (4 грн/л), хоча доводилось чути оцінки на рівні 10−12%.

Вартість ремонту машини я не враховував, бо це дуже індивідуально.

Недолив. На жаль, скарг на це явище, яке, чомусь мені здавалося, назавжди залишилося у 90-х та «нульових», останнім часом стає все більше. Точкові заміри говорять про те, що найчастіше й найоб'ємніше недоливи практикуються на так званих «бочках». Воно й не дивно, адже це повністю нелегальні об'єкти, які ніхто не контролює. Свою непривабливість треба перекривати привабливою ціною, а тому пускаються вони у всі тяжкі. Сягають недоливи 2−3%, завдяки чому ціна «покращується» на 1−1,5 грн/л.

Бочки та зачухані АЗС по посадках й у промзонах також мають змогу продавати дешевше за рахунок відсутності інвестиційної складової, що фактично означає «економію» на безпеці цих апріорі не дуже безпечних об'єктів.

Отже, якщо підсумувати всі фактори «оптимізації», а фактично намахування держави та споживача, то «дешеве» пальне не виглядає таким уже й дешевим. Фактично воно коштує стільки ж або навіть дорожче, ніж у відомих національних мережах. Відповідно, «дороге» пальне не виглядає таким вже й дорогим. АЗС, які торгують «дешевим» пальним й фактично без класичної націнки, заробляють на недоливах та несплаті податків до 3,5 грн/л на дизелі та до 7,5 грн/л на бензині, який до того ж і бодяжать.

Читайте також: Водії бояться ТЦК і кидають фури за кордоном: чи чекати на дефіцит бензину

Я не рекомендую вірити в дива. Ці фокуси полягають або в обкраданні держави, або в обкраданні самого споживача. Але здебільшого — всіх відразу.

Коментарі - 24

+
+11
37198534
37198534
30 травня 2024, 16:51
#
Сучасну Ауді заправляю преміальним на станції якій довіряю, я готовий заплатити дорожче. Запас пального для електро генератора брався на «народній» заправці, і мені ок можливі проблеми з якістю цього бензину.
Тому я за те щоб був вибір і кожен знав що купує і чим ризикує.
+
0
orest frank
orest frank
4 червня 2024, 0:43
#
А що за «преміальна», якщо не секрет, поділіться рекламною інформацією? І що за «народна»?
+
+15
bonv
bonv
30 травня 2024, 17:13
#
Кожен барижить як може…
+
+15
bonv
bonv
30 травня 2024, 17:14
#
Бадяга угробить мотор вашої машини.
+
+15
chc788
chc788
31 травня 2024, 10:33
#
Америку відкрив
+
+30
bonv
bonv
31 травня 2024, 10:42
#
І тим не менше знаю таких хто заливає всяку бадягу — бо дешевше. Ремонт потім дорожче.
+
0
lol123
lol123
2 червня 2024, 23:37
#
Якщо вчасно продати, то то вже будуть проблеми іншого власника)
+
+30
bonv
bonv
2 червня 2024, 23:39
#
То як з бітка на піку вийти:))) Ще б знати той пік:)))
+
+116
vbhjckfd
vbhjckfd
30 травня 2024, 17:26
#
Укрнафта ж під управлінням держави. Ціна там відчутно нижча ніж на окко наприклад. Невже державна заправка уникає податків?
+
+26
__ EK __
__ EK __
30 травня 2024, 23:32
#
За что заплатили, то и написал.
+
+15
chc788
chc788
31 травня 2024, 10:48
#
В нормальній країні ось такі заправки повинні бути кращіми. Краіна повинна бути зацікавлена в цьому. Все що є державним, це лице країни. А ми що бачимо? Отож … нажаль. Не хочу навіть говорити… позоріще.
+
+15
Три літри
Три літри
31 травня 2024, 11:39
#
В нормальних країнах немає державних заправок
+
0
chc788
chc788
31 травня 2024, 12:38
#
*Три літри*
Тому що в нормальниз країнах контоль і порядок.
+
+15
Три літри
Три літри
31 травня 2024, 12:56
#
Так, там контроль і порядок бо цим займається виключно приватний бізнес
+
0
Три літри
Три літри
30 травня 2024, 21:35
#
Сергій Куюн, капітан очевидних військ в запасі
+
+26
chc788
chc788
31 травня 2024, 10:44
#
Чесно кажучи я ох****ю з такого контролю розвозу палива на заправки. Такі як цей Куюн потрібно контрлювати якість бензину який привозять на заправку. Він тільки говорити вміє. Начебто, паливо повинно бути ще кращім ніж до війни, тому що більщість палива йде з Европи. А тут навпаки. Тобто паливо росте, зараз ще збираються піднімати акциз, говорять що ціни на паливо повинні бути приблизно як у Европі а у мене питання: а зарплати у нас теж европейські? Якість палива не контролюється державою. Це держава повинна контролювати заправки, а не люди повинні бігати по заправкам і вгадувати де паливо краще. Я вважаю, що не важливо яка ціна, а паливо повинно буди якісним. І з цією задачею країна не зправляється.
+
+11
Три літри
Три літри
31 травня 2024, 11:38
#
а зарплати у нас теж европейські?

працюй як в Європі і будеш мати європейську зарплатню
+
+15
vbhjckfd
vbhjckfd
1 червня 2024, 22:47
#
Паливо везуть з європи. Як воно може бути у нас дешевшим ніж в європі :) ?
+
+15
chc788
chc788
31 травня 2024, 12:42
#
Три літри

Ваші слова пусті і не мають сунсу. «Працавати як в Европі» — це треба бути в Европі, це перше. А по друге, я ні про себе говорю, а про більшість людей в Україні.
+
+15
Три літри
Три літри
31 травня 2024, 12:58
#
«Працавати як в Европі» — це треба бути в Европі

Ну якщо ти так визначаєш оплату труда то чому ж ти скиглиш про європейську зарплатню? Ти ж не вважаєш себе в Європі.

А по друге, я ні про себе говорю, а про більшість людей в Україні.

Більшість людей працює і отримує зарплату, на пальне вистачає.
Один ти не працюєш і поняття не маєш звідки береться зарплата.
+
0
chc788
chc788
12 липня 2024, 19:30
#
Це розмова німого з глухим. Ти бажаєш почути те що сам бажаеш. На мапі бути в Європі і бути в Євросоюзі це різні речі.

«Більшість людей працює і отримує зарплату, на пальне вистачає» — про це взагалі мова не йшла. І звідки тобі знати балабол.

«Один ти не працюєш і поняття не маєш звідки береться зарплата» — а це ти мабуть про себе згадав.
+
+30
bosyak
bosyak
31 травня 2024, 23:41
#
Хто Вам заважає мати європейську зарплатню в Україні. Якщо згодні отримувати меньше, то чого для Вас паливо повинно коштувати дешевше? Який зв’язок Вашої зарплатні з ціною палива?
+
+14
orest frank
orest frank
4 червня 2024, 0:08
#
Пану Сергію тільки казки на ніч замість діда Панаса розказувати!💁
Про що він написав?
Можна пояснітєльную бригаду?
А не хоче проФФеССор з консалтингових послуг на ринку палива про «преміальні» мережі розлогіше написати?
Агов! Редакція! Пропозиція — напишу матеріал. Розлого. З документальним підтвердженням! Про наступні мережі АЗС — SOCAR, WOG, OKKO, UPG, Advantage, BRSM, SHELL, Motto — у матеріалах — звідки мережі беруть пальне, якої воно якості насправді, які документи дозволяють реалізовувати його на роздрібному ринку, чому різняться ціни — дійсні факти, а не водичка" від пана Куюна, чому мережі-дискаунтери стали поперк горла добродію Гетьманцеву та ще багато цікавих фактів з дослідження даних з даних (сорі за тавтологію) мереж.
Буде цікаво…
+
+14
orest frank
orest frank
4 червня 2024, 0:17
#
«Якість (читай, бодяга). Стосується переважно бензину, бо набодяжити дизпальне складно (хоча деякі бариги примудряються відмітитись й тут, додаючи дизельну фракцію з міні-НПЗ). Лабораторні перевірки „соціального“ бензину, які мені доводилось бачити останнім часом, свідчать про додавання 10−15% спиртів — легкої сполуки, яка збільшує не тільки обсяг продукту, але й розхід пального.» Саме на цій схемі побудована система продажів майже УСІХ нафтопродуктів псевдо«преміального» сегменту УСІХ мереж ДОРОГОГО сектору ринку — тобто — продається РОЗБАДЯЖЕНЕ паливо по захмарним цінникам — а далі - проста математика з бухгалтерією. А пан Сергій якогось коктейля тут нам хоче впарити! А з виду — давно в темі - міг би так і не ганьбитися. Але, напевно, гонорар зобов’язання накладає.)))
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися