Мінфін - Курси валют України

Встановити
23 травня 2024, 10:21

У Кабміні хочуть підвищити ПДВ та військовий збір від 1,5% до 5% — Forbes

Кабмін працює над законопроєктом про підвищення податків. Зміни стосуються ПДВ та військового збору, який можуть не лише підвищити, а й запровадити для ФОП на спрощеній системі оподаткування, про це пише Forbes.

►Читайте «Мінфін» у Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси

Що відомо

Міністерство фінансів працює над законопроєктом про підвищення військового збору та податку на додану вартість (ПДВ).

Як планують збільшувати податки

Йдеться про зростання ПДВ, військового збору, а також запровадження його для ФОПів, що працюють на спрощеній системі оподаткування, кажуть троє депутатів із фінансово-економічного блоку Ради.

Військовий збір в уряді планують підвищити з 1,5% до 5%, кажуть троє депутатів Ради. Аналогічну ставку податку в 5% можуть запровадити й для ФОП, стверджують двоє депутатів із фінансового-економічного блоку.

Про рівень зростання ПДВ ще йдуть дискусії, кажуть двоє депутатів. Ймовірне збільшення — на 2−3%, додає один зі співрозмовників.

Зміни не є фінальними, дискусія щодо них ще триває, кажуть четверо співрозмовників у Раді та Кабміні.

Причина збільшення

Ключова причина — збільшення військових потреб, кажуть двоє співрозмовників у Раді та посадовець в уряді.

На додаткову мобілізацію потрібно близько 300 млрд грн, прогнозувала голова бюджетного комітету Роксолана Підласа наприкінці січня. І навіть без урахування мобілізації потрібно 400 млрд грн на закупівлю та ремонт військової техніки, зазначала вона.

Один зі співрозмовників із фінансового комітету Ради оцінює потреби бюджету в 400−500 млрд грн. Міністр фінансів Сергій Марченко оцінив бюджетний розрив через військові видатки дещо менше — у $5 млрд, що за нинішнім курсом складає близько 200 млрд грн.

На запитання щодо можливого збільшення податків Марченко не дав конкретної відповіді, зазначивши, що це питання вирішуватиметься найближчим часом. «Треба спочатку правильно прорахувати, — сказав очільник Мінфіну. — Тут немає одного магічного рішення, наприклад підвищити військовий збір».

Скільки зростання податків принесе до бюджету

За розрахунками Forbes, підвищення ставки військового збору з 1,5% до 5% для найманих працівників (без урахування можливого запровадження військового збору для ФОП) може принести бюджету додатково 90−100 млрд грн на рік.

Коли можуть ухвалити підвищення податків

До Ради відповідний законопроєкт може потрапити наприкінці червня — початку липня, кажуть двоє депутатів із фінансово-економічного блоку. Навіть якщо документ ухвалять швидко, запрацюють нові ставки податків не раніше вересня, вважає один із них.

Коментарі - 77

+
+472
YevgenMuza
YevgenMuza
23 травня 2024, 10:26
#
Правильно, бо Євгену Дикому треба бюджет підняти на дослідження пінгвинів.
+
+432
Симон Петлюра
Симон Петлюра
23 травня 2024, 10:36
#
Це вже таке собі остаточне про «кінець епохі бідності» та «зробимо їх (нас) разом». Виборці Зеленського мають бути повністю задоволені. Хоча в українців ще залишається «шатать власть» аби не стати остаточно бидлом.
+
+382
Strain
Strain
23 травня 2024, 11:05
#
Ну тех, кто говорит о нелегитимности Зеленскогоуже называют врагами государства. Последние законы и ситуация в стране всё больше напоминает нашего неадекватного соседа.

Ждем обнуления срока Зеленского.
+
+93
Riojas
Riojas
23 травня 2024, 12:36
#
Последние правки в закон по нацгвардии читали? Выйдите, пошатайте власть. Это вам не злочинна влада яныка.
+
+51
veritas69
veritas69
23 травня 2024, 10:43
#
Все вместе примерно +10% к расходам, а взамен ничего?
+
+440
stas12345
stas12345
23 травня 2024, 11:29
#
А взамен вас мобилизуют)
+
+147
Strain
Strain
23 травня 2024, 13:09
#
Тут даже круче. Вас мобилизируют за ваши же деньги.
+
0
crocodille
crocodille
23 травня 2024, 10:45
#
Пригадується дивне: «Всем по 10%: детали новой налоговой реформы»

https://minfin.com.ua/2022/08/18/90717312/
+
+69
Злий Інвестор
Злий Інвестор
23 травня 2024, 10:49
#
Нарешті Гетьманцев реалізує свій Нацсдох. ОК, заплатимо. Мене, якщо чесно цікавить тільки одне: коли нарешті буде змога фізично переїхати в іншу податкову юриздикцію.
+
+530
EvilReptiloid
EvilReptiloid
23 травня 2024, 11:00
#
Підозра така, що планується залізна завіса на десятиліття. Інакше Гетманцеви та інша зелена шобла не вели б себе так нахабно і розв’язно. Війна поступово зведеться до низькоактивної фази, проте не буде закінчена офіційно, а буде підтримуватись заради збереження військового стану, непроведення виборів та затягування гайок всередині країни.
Буде встановлена типова лівацька диктатура, правда без марксизму-ленінізму, зате з ключовою роллю держави (етатизм) в усіх аспектах людського життя. І все буде залежати від зв’язків у держапараті. Якщо вони є - ось тобі висока посада, броня від мобілізації, право кататись за кордон і участь у корупції. Немає зв’язків — мобілізація, обмеження прав, високі податки.
+
+310
SamBB
SamBB
23 травня 2024, 11:55
#
100% Питаю себе кому зараз вигідне закінчення війни, навіть якщо 100% перемога або десь посєрєдінкє як казав один з найвеличніших, так ось:
— Президент і оточення, ВР — невигідно бо нові вибори з 90% крупний проліт на виборах з всіма відповідними наслідками в лиці кримінальних проваджень і тд. від наступників.
— Держ. чиновники,силовики, прикордонники,поліція, прокурори і тд, — при мирняку з тим бізнесом що залишиться каси не зрубаєш, дозволів на виїзд не продасиш, на блок постах непокошмариш та й нарід масово дьорне хто ще думав.
— ТЦКшники, ВЛКшники і всі причасні ніколи більше такої капусти не нарубають як в сьогоднішньому моменті.
+
0
san4os
san4os
23 травня 2024, 12:24
#
Нарід масово не дьорне. Хто хотів дьорнути, уже переплив через Тису.
«на блок постах непокошмариш «- це дуже сумнівне задоволення. Вони кошмарять не тому що у них є така можливість, а тому що їм це приходиться робити…

Якщо закунчиться війна і Зеленський ще раз піде у президенти, то я думаю що він ще раз і переможе.
+
0
SamBB
SamBB
24 травня 2024, 8:06
#
Ще відсотків 10% виїде на ізі (молодь 20−25 в основному)
що до блок постів особливо під час комендантської то там непоганий бізнес налаштований.
+
+63
Злий Інвестор
Злий Інвестор
23 травня 2024, 12:52
#
Все так, але деградація кормової бази прискорить процес якби вони не хотіли зберігти новий статус кво.
+
+30
Злий Інвестор
Злий Інвестор
23 травня 2024, 12:51
#
Сказане має сенс, але є два моменти. По-перше, як тільки знизиться інтенсивність бойових дій і перестануть масово гинути і калічитися люди, то і потреби в мобілізації значно зменьшаться. Роздувати особовий склад теж немає змоги через обмеженність ресурсів. У відсутності активної мобілізації зникне принцип «мобілізація як покарання». Це у своє чергу відкриє шлях до масових протестів. І навіть якщо буде велика мобілізація з метою часткової мобілізації, то військові теж люди і багато хто бажав би поїхати.

По-друге, з прининенням активної фази війни буде відмінено механізм тимчасового захисту. Тобто люди, що невстигли отримати ПМЖ, або роботи що дозволяє претендувати на трудову візу змушені будуть поїхати додому. Це все значно знизить потенційний міграційний тиск.

Тож я згоден з тим, що вони можуть таке планувати, але життя внесе свої корективи.
+
+91
EvilReptiloid
EvilReptiloid
23 травня 2024, 10:50
#
Ну, нехай спробують взяти більше податків з мого сплячого ФОПа, на якому за останній квартал нульовий оборот. А скоро взагалі доведеться його закрити, бо сенсу тримати жодної. Повернення до нормальності навіть не передбачається.
+
+83
SamBB
SamBB
23 травня 2024, 10:54
#
Веселить коли ці ідіоти наперед рахують прибутки, но щось мені підказує що в замін вони отримають, як завжди і підуть клянчити по світу знову.
+
+140
ESP3
ESP3
23 травня 2024, 11:36
#
Экономический блок у нынешнего правительства полное дно. Вместо того чтобы стараться сделать новое экономическое чудо, снизить налоги (в Швейарии НДС к примеру 7%!), заменить налог на прибыль налогом на выведенный капитал, проводить реформы который улучшают условия для бизнеса и т. д., все что они делают, это добивают последний бизнес который выжил. Уроды
+
+44
Lucarelli
Lucarelli
23 травня 2024, 11:40
#
Ну чего уроды? За них бОльшая половина страны проголосовала. А меньшинство должно подчиниться большинству, что и произойдёт.
+
+30
Три літри
Три літри
23 травня 2024, 12:18
#
Чого ще чекати від весільних фотографів та сммщиків
+
+15
PROFAN goncharuk
PROFAN goncharuk
24 травня 2024, 10:04
#
Это не экономический блок, а ликвидационная комиссия работает т.к. государство банкрот
+
+196
Hennady
Hennady
23 травня 2024, 11:37
#
І, як завжди, «затягування» торкнеться законослухняних, «білих», офіційних
+
0
malfar
malfar
23 травня 2024, 11:47
#
Черговий гвалт щоб відволікти увагу від провалів влади…
+
+60
juular
juular
23 травня 2024, 12:12
#
Напомню, что только дикая и рабская вата не способна на «майдан».
+
+129
Dmitrik7
Dmitrik7
23 травня 2024, 12:42
#
Так вот они какие — репарации и контрибуции :)
+
+60
Rubi0
Rubi0
23 травня 2024, 13:27
#
А также потужна підтримка весьмирснами)))
+
+15
bonv
bonv
23 травня 2024, 12:59
#
«Економічне процвітання» від слуг типу народу…
+
0
vovan9870
vovan9870
23 травня 2024, 13:14
#
Цікаво, чому забули про ЄСВ із ФОПів. Тим більше плакалися перед тим, що ФОПів забагато.
+
+59
Rubi0
Rubi0
23 травня 2024, 13:31
#
Помниться Яценюк в 2014 вводил этот сбор временно на пол года в размере 0.5%. Сразу видно что тогда был выбран верный политический курс страны.
+
+69
Ranet
Ranet
23 травня 2024, 13:45
#
Добро пожаловать в ЕС!
Налог в Дании в 55.8% называют головокружительным.
После повышения, налог в Украине составит 58.44%
Впереди только Бельгия с ее 63%
Зачем нам серебрянная медаль?!
+
+24
veritas69
veritas69
23 травня 2024, 14:12
#
Одно дело заплатить 55% с 40 тыс евро. Другое дело с 10
+
0
vt313
vt313
23 травня 2024, 16:57
#
Ranet,
2023
ВВП — 6538 млрд. грн.
Податкові надходження — 1638 млрд. грн.
+
0
Ranet
Ranet
23 травня 2024, 19:44
#
Напиши заявление в налоговую об отказе платить ЕСВ.
+
0
eastpakk
eastpakk
26 травня 2024, 0:43
#
У вас калькулятор сломался. Вы непонятно что сравниваете.
+
+139
Prya
Prya
23 травня 2024, 14:11
#
Это будет страна, в которой хочется жить
+
+24
Kharakternyk
Kharakternyk
23 травня 2024, 14:11
#
Мало хто памʼятає, але колись в одній європейській країні запропонували євреям оновити дані.
+
+30
veritas69
veritas69
23 травня 2024, 14:16
#
Як думаєте, рускіє будуть насильно оновлювати наші дані у разі окупації?
+
+30
Yaroslav TheRock
Yaroslav TheRock
23 травня 2024, 14:37
#
Спитай у жителів мелітополя, токмака та інших хто зараз там живе.
+
+74
EvilReptiloid
EvilReptiloid
23 травня 2024, 14:42
#
Я думаю, в кого є хоч трохи клепки, той не буде сидіти на дупі і чекати поки прийдуть рускіє. Чи ти вважаєш, що у всіх в Україні маєтки і палаци, як у наших благородних українців із держапарату та силових структур, і вони їх кинути не можуть?
Якщо стоїть вибір — життя в окупації або втратити однушку в хрущобі вартістю 25k баксів чи сільську хату вартістю 5k баксів, то думаю відповідь очевидна, майже всі виберуть західний кордон. З тієї ж причини люди не спішать бігти до ТЦК, бо в них просто немає чого захищати. А в кого є що захищати, ті мають або броньку, або комфортне і безпечне місце служби в тилу.
+
+90
Злий Інвестор
Злий Інвестор
23 травня 2024, 14:51
#
Правильно, тому ми замість того, щоби розрахувати свої сили, розробити стратегічний план, вийти на переговорні позиції і провести перемовини поки в нас є ще залишки якоїсь ресурсної бази чекаємо поки все деградує, фронт обвалиться і залишатиметься лише позорна капітуляція.
+
+15
Три літри
Три літри
23 травня 2024, 15:37
#
Як приємно бачити москаля що змушений писати українською
+
+58
Злий Інвестор
Злий Інвестор
23 травня 2024, 20:17
#
Був би я москалем, то не сидів би з незламниками на цьому тонучому судні. Іди в ТЦК і не морочь своєю низкьопробною риторикої мізки.
+
+30
Три літри
Три літри
23 травня 2024, 23:12
#
Чому ж тонучому — ось зараз прийдуть визволителі та визволять тебе
+
0
Leroy Jenkins
Leroy Jenkins
27 травня 2024, 9:41
#
Ну те, що перший комента від 23 і такий) «Ну так закінчуйте війну і повертайте людей. Поки у вас немає ніякого end-game, крім мантри про кордони 91-го году, тотальне беззаконня і коруція, то про яке повернення ми говорим? З кожним днем бенефіціаров війни становиться все більше, а вигрібати наслідки потім українському народу. Елітка себе не образить.»
Як справи москалику?) І комменти твої заливають лайками.
+
+75
PROFAN goncharuk
PROFAN goncharuk
24 травня 2024, 9:56
#
А ви не розумієте, що це і є план
+
+15
Prya
Prya
24 травня 2024, 12:28
#
Та нi — просто дурiсть, звичайна собi
+
+60
juular
juular
23 травня 2024, 20:13
#
Ще рік-два, та хлопці я ти перші казатимуть «скоріше б жахливий кінець ніж нескінченний жах», раша рятуй!!!)))) Якщро без чорного гумору, то внутрішня ситуація та дії влади дуже скоро поставлять знак «равно» між «як зараз» та оккупацією. Нажаль.
+
0
Три літри
Три літри
24 травня 2024, 4:58
#
Ви вже це кажете, Навіть українською оволоділи . :) Чого не зробиш заради 15 карбованців.
+
+44
PROFAN goncharuk
PROFAN goncharuk
23 травня 2024, 15:20
#
Все йде по сценарію згадайте серіал і гору золота на майдані
+
+45
juular
juular
23 травня 2024, 22:30
#
Еще, просто про мрачно поржать, вспомните контекст, ощущения, не знаю что еще свое и общественное настроение, погоду в конце-концов, итак, вернитесь в прошлое и ощутите «тезис»: «Диктаторские законы Януковича.»
+
+45
Engedrina
Engedrina
23 травня 2024, 23:41
#
Дивно постійно читати за вибір Зеленського, можна подумати було за кого голосувати хоч раз за 30 років. Як вам податок на бездітність, панове, акциз на пальне і кінця, як бачу, і не видно.
+
+30
Prya
Prya
24 травня 2024, 12:30
#
Так отож. Демократия — это видимость выбора, без выбора. Как будто между Трампом и Байденом есть выбор. Смешно
+
+15
EvilReptiloid
EvilReptiloid
25 травня 2024, 17:11
#
Демократія це коли жителі села зійшлись на віче і проголосували, наприклад, за будівництво дороги. А потім склались грошима на ту дорогу. На жаль в масштабі країни така система не працює. Мільйони людей на віче не збереш.
А те, що зараз називають демократією, це олігархія — тобто влада небагатьох. Суть її дуже проста. Впливові клани ділять владу між собою. До процесу розподілу влади залучають народ, дозволяючи йому вибрати когось з запропонованого списку кандидатів. Список зрозуміло формується кланами. Після цього народ на 4−5 років відстороняється від влади, а клани рулять через своїх представників аж до початку нового циклу.
Роль народу в цьому всьому — це роль грального кубика в грі. Він важливий, він центр гри, але він не є гравцем. Саме тому, наприклад, народ не має права відкликати обраного кандидата. Також не має права законодавчої ініціативи.
+
0
vt313
vt313
25 травня 2024, 18:26
#
-----
А те, що зараз називають демократією, це олігархія — тобто влада небагатьох.
-----
Якщо це влада небагатьох, то їх можна назвати. Назвете?
А якщо при владі 100 тис. людей, більшість з яких міняється, то це скоріш демократія
+
0
EvilReptiloid
EvilReptiloid
25 травня 2024, 18:39
#
Технічно олігархія це все, що знаходиться між владою одної особи (автократія) та владою більшості (демократія).
Тобто два правителі це вже олігархія (за умови, що вони рівні між собою і приймають рішення консенсусом).
З іншого боку якщо 49% жителів села мають право голосу на віче, а 51% не мають, то це все ще олігархія. Просто це олігархія максимально близька до демократії. А якщо 50% + 1 житель мають право голосу, то це вже демократія.
+
0
vt313
vt313
25 травня 2024, 18:47
#
-----
А те, що зараз називають демократією, це олігархія — тобто влада небагатьох.
-----
Ви вважаєте, що право голосу має менше 50%? І звідки така думка?
+
0
EvilReptiloid
EvilReptiloid
25 травня 2024, 19:29
#
Я ж написав «право голосу на віче». Тобто коли виборці здійснюють владу безпосередньо, а не через представників.
+
0
Симон Петлюра
Симон Петлюра
24 травня 2024, 18:51
#
Було, за меньше зло. Останній раз це був Порошенко, з якого теж є спрос.
+
0
Prya
Prya
24 травня 2024, 19:54
#
Выиграл бы он, вы бы сейчас это же про Зелю писали. Смешно. Вот так демократы и разводят людей
+
0
Симон Петлюра
Симон Петлюра
29 травня 2024, 8:23
#
Він не виграв. Маємо зеленського, брехню, смерті украінців, розкрадання, корупцію.
+
0
Три літри
Три літри
25 травня 2024, 16:03
#
Звісно було майже кожного разу.
+
+30
Mini Mi
Mini Mi
25 травня 2024, 13:13
#
При теневом секторе в 40−60% повышение налогов приведет не к увеличению доходной части бюджета, а к уменьшению.
+
+6
Engedrina
Engedrina
27 травня 2024, 8:36
#
Вони ж не вчили макроекономіку, роблять то одне, то друге і дивляться по факту, що з того виходить.
+
+6
PROFAN goncharuk
PROFAN goncharuk
27 травня 2024, 11:10
#
Вони ж профани тому рішення приймають наосліп, а для громадян це найгірше
+
+6
Prya
Prya
27 травня 2024, 13:49
#
Да нормально, и так пойдет
+
+6
PROFAN goncharuk
PROFAN goncharuk
28 травня 2024, 12:56
#
Мне бы ваш оптимизм
+
0
vt313
vt313
28 травня 2024, 16:00
#

Mini Mi
Ну, если у нас 40% теневого сектора, то налоги однозначно нужно повышать и это приведет к увеличению доходной части бюджета.

Другое дело, что там нет этих 40% на которые надеются.
И это уже не в первый раз.
Никто даже близко не показал не о что 40, даже 20%.
+
0
Mini Mi
Mini Mi
28 травня 2024, 18:56
#
Какие 20? Налоговая говорила про 40 ещё до войны. А аналитики назвали цифры под 50. Щас там уже под 60 и нет, повышение налогов приведет к ещё большей тенизации.
+
0
vt313
vt313
28 травня 2024, 19:33
#
Говорить можно все что угодно. Но если говорить об «неучтенке» величиной в 6 трлн. грн., то просто слов мало.
Нужны хоть какие числа.
+
0
Mini Mi
Mini Mi
28 травня 2024, 23:02
#
Гугл вам в помощь. Если верите только властям, то налоговики это они.
+
0
vt313
vt313
29 травня 2024, 17:56
#
Нет ничего, кроме слов.
И Вы тоже ничем это подтвердить не можете. Даже в каком-то приближении.
Потому что это офигенно большое число.

Но если Вам поверить, то какие проблемы.
Средняя зарплата, которая формально 17 тыс., фактически , — 34.
А средняя пенсия, формально, 5 тыс. а фактически 10 тыс.

И какие тогда проблемы с небольшим поднятием налогов?
+
0
Mini Mi
Mini Mi
29 травня 2024, 19:02
#
Это немного не так работает)
+
0
vt313
vt313
29 травня 2024, 19:10
#
А как это работает? Именно так это и работает.
Давайте, хоть что-нибудь близкое к 50% (6 трлн. грн.) неучтенного ВВП.
+
0
Mini Mi
Mini Mi
29 травня 2024, 20:26
#
Как работает вам расскажут на курсе макроэкономики, искоренять пробелы в ваших знаниях у меня времени нет. У нас профильное министерство заявляет о больше чем 30% и это ещё ДО войны. https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=fc48bdd5−178c-47af-b64c-c7ee533cb4b0&title=ZagalniTendentsiiTinovoiEkonomikiVUkrainiUIKvartali2021-Roku Достаточно официальные для вас данные? Или нужно лично заявление Зеленского?
+
0
vt313
vt313
29 травня 2024, 21:34
#
Mini Mi,
Вы написали
-- При теневом секторе в 40−60%.
Это Ваши слова.
Объясните, что, лично Вы имели ввиду?
Номинальный ВВП 2023 г. — 6.5 трлн. грн.
Какой он в теневом секторе.

Потом я почитаю Вашу ссылку и отвечу на нее (кстати, это власти, которым Вы не верите).
+
0
Mini Mi
Mini Mi
29 травня 2024, 23:01
#
40% заявляла налоговая до войны. Но вы сначала 31% минэкономики изучите, может не будете бреда писать.
+
0
vt313
vt313
30 травня 2024, 14:33
#

Mini Miа Вы просто скопипастили, а что это такое не важно?

Эта статья предназначена для узкого круга ученых. Ни я ни Вы в этот круг не входите.
Поэтому поверхностно.
1. рівень тіньової економіки у січнівересні 2021 року становив 31% від обсягу офіційного ВВП
Это не уровень теневой экономики, как Вы написали, а от официального ВВП.
2.
Дальше идет раскладка по методикам.
электрический и монетарный методы безбожно устарели и неверны по своему определению.
А метод «витрати населення — роздрібний товарооборот і послуги», если его корректно провести, нормален.
Он дал 21% от ВВП (17% в экономике). Это около 1 трлн. грн. в деньгах.
Вполне рабочее число.
Но если мы начнем его раскручивать, оно будет снижаться.

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися