Мінфін - Курси валют України

Встановити
26 лютого 2024, 12:32

Як зростання інтересу до гібридів загрожує ринку електромобілів

Зростання виробництва електрокарів потроху сповільнюється, натомість, популярності набирають автомобілі, які можуть працювати і на бензині, і на електриці. Це створює серйозну проблему для виробників повністю електричних автомобілів, на кшталт Tesla. Як гібриди вже змінили авторинок Китаю, розповідає Bloomberg. «Мінфін» публікує переклад статті.

Зміна вподобань

Коли Сем Чжун нещодавно шукав свій перший автомобіль, він протестував декілька автомобілів із бензиновим двигуном і декілька повністю електричних моделей, перш ніж зупинився на гібриді Qin Plus, що підключається, від BYD Co. За ціною менше 100 тис. юанів ($13,9 тис.), він відповідає його бюджету, і він має можливість перемикатися між двигуном на батареї і двигуном внутрішнього згоряння старої школи. Покупець може заощаджувати гроші на щоденних поїздках на роботу і, як і раніше, здійснювати тривалі поїздки, не турбуючись про підзарядку.

«Мені подобається потужність бензинових автомобілів, і цей автомобіль дає мені чудові враження від водіння навіть на електриці», — говорить Чжун, 29-річний житель Гуандуна. «Я дуже задоволений цим рішенням».

Зростання вподобань до гібридів, що підключаються та вирішують проблему далеких поїздок, і є доступнішими, ніж автомобілі з акумуляторами, призвело до того, що цей сегмент став двигуном зростання китайського ринку електрифікованих транспортних засобів, особливо після того, як наприкінці 2022 року були припинені національні субсидії на електромобілі.

Торік продажі гібридів, що підключаються, зросли на 83%, порівнюючи з 21%-вим зростанням електромобілів, які працюють тільки на акумуляторах. Тенденція збереглася й цього року: у січні, традиційно слабкому місяці для продажу автомобілів, постачання електромобілів із акумуляторами впали на 39%, порівнюючи з груднем, у той час, як постачання гібридів, що підключаються, впали всього на 16%. Загальні продажі автомобілів впали на 14%, згідно з даними Китайської асоціації легкових автомобілів (PCA).

За даними Китайського центру автомобільних технологій та досліджень, електромобілі з акумуляторною батареєю, як і раніше, перевершують гібриди, що підключаються, у співвідношенні понад 2 до 1. Але швидке зростання продажів гібридів викликає питання про кінцеву мету країни — перехід на повністю екологічно чистий транспорт.

Зростаюча популярність гібридів, що підключаються, також є поганою новиною для таких компаній, як Tesla, Xpeng і Nio, які виробляють тільки повністю електричні автомобілі. Їхні клієнти, здебільшого, зосереджені у великих, багатих мегаполісах, таких як Пекін, Шанхай та Шеньчжень, де водії користуються електромобілями. Жителі невеликих міст і сільської місцевості, куди виробники електромобілів хотіли б проникнути, схоже, надають перевагу доступнішим варіантам і більшому радіусу дії.

У 2023 році BYD продала 3 мільйони автомобілів, причому на гібриди, що підключаються, припадає трохи менше половини від загального числа. BYD розробляє свою гібридну платформу DM-i, що підключається, майже 20 років. Четверте покоління, яке запущене у 2021 році, стало справжнім хітом, допомагаючи BYD стати автомобільним брендом, що найбільше продається в Китаї минулого року. В останньому кварталі компанія також випередила Tesla і стала найбільшим у світі виробником електромобілів.

«BYD є домінуючим гравцем — у неї є зброя, якої немає у Tesla, і це гібрид, що підключається», — говорить Біл Руссо, колишній виконавчий директор Chrysler, який зараз є головним виконавчим директором Automobility — консалтингової компанії, що базується в Шанхаї.

Японські автовиробники також програють. Попри те, що вони були піонерами гібридних технологій, такі компанії, як Toyota Motor та Nissan Motor, не приділяли особливої уваги гібридам. Популярні в Японії гібриди оснащені двигуном внутрішнього згоряння плюс електродвигуном, що допомагає підвищити економію палива. Їх не можна заряджати від електромережі, і вони не підпадають під дію місцевих субсидій чи податкових пільг у Китаї. Toyota пропонує в Китаї понад 20 гібридних моделей і всього два гібридні автомобілі з модулем, що підключається, повідомляється на її вебсайті.

Читайте також: Як змінилися ціни на вживані авто в Україні і які моделі обирають автовласники

Ще одним автовиробником, який отримав вигоду з використання нових технологій, є Li Auto, чиї моделі, здебільшого, є електромобілями зі збільшеним пробігом, автомобілі на батареях із бензиновим двигуном, який включається для підзарядки акумулятора, коли він розряджається. Очікується, що 26 лютого пекінський виробник стане першим із трьох великих китайських виробників електромобілів, випередивши Xpeng і Nio, які опублікують річний прибуток за 2023 рік, коли продажі зросли на 182% — до 376 тис. автомобілів.

Вплив на екологію

Хоча гібриди, що підключаються, є екологічнішими, ніж бензинові автомобілі, їх зростаюча популярність може затримати запланований перехід Китаю на транспорт із нульовим рівнем викидів. Гібрид, що підключається, виділяє в середньому близько 4800 фунтів (2177 кілограмів) вуглекислого газу на рік, порівнюючи з 6900 фунтами для гібрида і 12 500 фунтами для бензинового автомобіля.

За даними Міністерства енергетики США, у той час, як електромобілі з акумуляторними батареями мають нульові викиди у вихлопну трубу, внаслідок їх використання може бути викинуто близько 2700 фунтів вуглекислого газу на рік, залежно від джерела електроенергії, яке заряджає автомобілі.

У посібнику для індустрії електромобілів, опублікованому в 2021 році, Пекін припускав, що електрифіковані автомобілі, включаючи гібриди, що підключаються, складуть 25% продажів нових автомобілів до 2025 року, 90% із яких повинні припадати на електромобілі з акумуляторами. Мета в 25% була досягнута у 2022 році, але, за даними PCA, на електромобілі з акумуляторами сьогодні припадає 66% продажів електрифікованих автомобілів, а решта припадає на гібриди, що підключаються.

Іларія Маццокко, старший науковий співробітник Центру стратегічних та міжнародних досліджень, каже, що впровадження електромобілів — це процес взаємодії споживачів, виробників та уряду.

«Я думаю, що це свого роду гра, в якій деякі міста можуть продовжувати коригувати політику і віддавати пріоритет електромобілям на акумуляторах перед гібридами, що підключаються», — каже експерт. «Але оскільки компанії пропонують надійні та доступні варіанти, споживачі, зазвичай, реагують. Існує попит на гібриди, що підключаються».

Ван Сінь, автодилер у Цзянсу, каже, що помітив зростання інтересу до гібридів, що підключаються. Кількість запитів на гібриди, що підключаються, і електромобілі приблизно однакова, але інтерес до гібридів, що підключаються, зосереджений на деяких популярних моделях, в той час, як люди переглядають різноманітніший асортимент суто електричних транспортних засобів.

«Коли вони запитували про гібридні автомобілі, їх найбільше цікавили ціна та витрата палива окремих моделей, але клієнти, зазвичай, починали з якогось спільного питання про електромобілі з акумуляторною батареєю, такого як безпека та запас ходу, коли вони брали до уваги такий тип автомобілів», — каже він.

Популярність гібридів, що підключаються, — це не так вже й погано, тому що, за словами Білла Руссо з Automobility, це етап на шляху до впровадження електромобілів на акумуляторах.

Читайте також: Гроші не допомогли: як Саудівська Аравія провалила виробництво електрокарів

«Можливо, неможливо подолати весь шлях на інший берег річки за один крок. Гібриди, що підключаються, знаходяться на стороні електромобілів. Звичайний гібрид знаходиться на боці двигуна внутрішнього згоряння», — каже він. «Гібрид, що підключається, був розроблений для того, щоб дати традиційній автомобільній промисловості, [навколо якої] обертається безліч інвестицій і робочих місць, можливість відчути свій шлях через річку, ступивши на цей камінь».

Коментарі - 12

+
+15
bonv
bonv
26 лютого 2024, 13:51
#
Попит стабільний тільки на валюту:)))
+
+21
neverice
neverice
26 лютого 2024, 14:14
#
Ріст інтересу до плагін гібридів — то цілком нормальний процес. Багато хто не готовий одразу купляти електро, бо це трохи інший досвід. І з великою ймовірністю досить значний відсоток користувачів гібридів перейде на електро трохи згодом.
Тож, плагін гібриди навпаки — почали під'їдати нову частку продажів від ДВС — тих, що сумніваються. А не у електромобілів. І фактично, лише прискорять перехід на електро (плагін гібрид у більшості випадків працює як чистий електромобіль, якщо є де заряджати вночі).
+
0
Philip92
Philip92
26 лютого 2024, 15:33
#
У нас сейчас в ценовой категории бу автомобилей бензин < чистый электро < plug-in. С точки зрения обслуживания самый дорогой plug-in, в нем может сломаться всё то же что и в обычном бензиновом, а так же всё что в чистом электрокаре.
+
0
abc11111
abc11111
26 лютого 2024, 17:30
#
Якщо ви хочете їздити і на бензині, і на електриці, зрозуміло, що системи на двох видах «палива», будуть коштувати дорожче ніж на одному. Але це буде не в два рази і не у всіх випадках. Є різні плагіни, з майже відокремленими повноцінними бензиновими і електричними системами, а є бензинові системи, які обмежуються виключно бензиновим генератором, який на ходу підзаряжає розряджену батарею і може продовжити дальність ходу, в середньому до 150 кілометрів, до слідуючої заправки або зарядки. Але, якщо генератор вийде з ладу, можете вільно їхати далі, як на звичайному електромобілі і, при бажанні, не платити за його ремонт. Це є і в тих же автомобілях Li Auto або BMW I3 REX. Зате при далеких маршрутах у вас повністю зникає головний біль з питаннями, чи доїду на залишку заряду і чи буде на трасі робоча станція зарядки, яка до того ж, може бути вже кимось зайнята, багатогодинна повна зарядка багатьох моделей авто. Немалою проблемою «чистого» електромобіля, навіть сьогодні, є й те, що на деяких трасах, відстань від однієї зарядки до другої, складає від 100 до майже 200 кілометрів, маючи при цьому, на даній відстані, 20−30 бензинових заправок. А відносною «бідою» любого гібрида у нас, є не подвійна вартість ремонту, а майже в 40−50 разів більше по розміру їх повне розмитнення, в порівнянні з звичайним електромобілем, по сумі рівне витратам на подвійний ремонт, мабуть років на 10−15.
+
0
neverice
neverice
26 лютого 2024, 21:58
#
Як показав досвід, ідеальний плагін гібрид — це електромобіль та друга машина з двс :) Як результат, їздить тільки електро, ДВС стоїть для душевного спокою. Але інколи таки їздить, коли графіки з дружиною перетинаються. І вартість цієї пари практично як у гібрида, але на порядок практичніше.
+
+15
Ranet
Ranet
26 лютого 2024, 18:33
#
Ппц. Раньше «джипы» возили воздух, а теперь еще и второй двигатель с «топливом». Просто классное решение 🤣
+
+30
abc11111
abc11111
26 лютого 2024, 22:07
#
Дивне порівняння і потішний гумор. Зрівнювати «джипи», які возили повітря і теперішні гібриди, можна тільки в разі, коли ніколи не вникав ні в конструкцію джипу, ні в двомоторність гібридів. Є гібриди, в яких обидва мотори, в рази менші по об'єму і по витратам палива (бензиновий) в порівнянні з «джипами». А «классное решение» звісно класне. Коли ти, спочатку, проїхав 150−250 кілометрів на електриці, вартість якої на 100 кілометрів, складає 20−30 грн (при можливості зарядки вночі при двохтарифному лічильнику) і якщо тобі треба їхати далі, ти не витрачаєш час на пошуки зарядної станції і на зарядку, заливаєш, наприклад, в BMW I3 REX, 9 літрів бензину і з витратою 5−6 літрів на сотню км, проїжджаєш ще майже 150 кілометрів. Далі знов, або розетка, або бензин. Немає бензину, їдеш на електриці, немає електрики, їдеш на бензині. Де, як не у нас в країні, це більш як актуально. Проживаючи в своєму будинку і не подорожуючи далі, як на 150−200 км, можете роками не бачити ні бензинових заправок, ні зарядних станцій, заряджаючи раз в 2−5 днів авто від розетки. І нехай хоч 5 двигунів, головне результат. Звісно є плагін гібриди, в яких основний по пробігу бензиновий двигун, а на електриці 30−90 км, але багатьом для робота-дім, достатньо, якщо на трасу-бензин. Багатьом власникам електромобілів, знайомі випадки, коли не доїхав 2−5 км до «бази», а з додатковим бенз.двигуном такого, практично, не буває. Бензиновий «джип», з середньою витратою 20 л-1000 грн на 100 км, то зовсім друга історія.
+
0
malfar
malfar
27 лютого 2024, 11:12
#
Цікава тема, дякую, що висвітили. Схоже, що світовий автопром (може з подачі політиків) почінає переосмислювати свої стратегії-відмовившись від ДВЗ вони рублять гілку на котрій сидять-куди подіти усіх отіх зміжників/постачальників, яки крутяться навколо автозаводів, складність е-мобіля простіш ніж нафтового автомобіля. А це може визвати соціальну напругу у суспільстві. Ось і інтенсіфікують цю гілку автопрома. Для користувача чим більше вибору, тим краще, біпаливний мобіль це зручно, бо дає свободу, дещо економнише та драйвовіше (якщо це комусь потрібно), але технично дещо складніше. Для виробника це можливість заробити без значної зміни технологічних ланцюжків. Для суспільства це можливість зняти можливу соціальну напругу від скорочень робочих місць та не збільшити виробництво парникових газів. Все ІМХО
+
0
agfromua
agfromua
27 лютого 2024, 12:43
#
Щодо парникових газів… Приватний транспорт на ДВС за підрахунками дає лише 7% від загальних викидів CO2 по планеті. Решта викидів СО2 формується, в тому числі, за рахунок спалювання газу, вугілля тощо для виробітку електроенергії. Наразі електрички не мають нічого спільного з екологією. Що буде в майбутньому, побачимо…
+
+13
neverice
neverice
27 лютого 2024, 13:20
#
Підрахунки підрахунками, а згадайте як змінився індекс чистоти повітря під час першого року пандемії. І це лише просто трохи менше стали їздити.
До того ж, в світі росте частка ВДЕ, тому частка викидів в генерації електроенергії теж знижується.
+
0
gucci
gucci
27 лютого 2024, 22:44
#
Думаю, вкладникам в акції автопрому слід бути пильними. Як користувач, мені хоч одне, хоч інше. Проте автозаводам кепсько буде. Все через подвійну конкуренцію: електро-двз, китай-захід. І гібриди, мабуть, не врятують, акціонерів.
+
0
Diego Donati
Diego Donati
28 лютого 2024, 16:38
#
Нужно полностью отменить таможенные сборы для ввоза автомобилей.

100 евро фиксированного сбора за оформление документов — вполне достаточно.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися