Мінфін - Курси валют України

Встановити
1 квітня 2023, 10:35

Сьогодні запрацювало нове покоління СЕП НБУ

В суботу, 1 квітня, запрацювало нове покоління Системи електронних платежів Національного банку України (СЕП). Відтепер система функціонує на базі міжнародного стандарту ISO 20022 та доступна для проведення міжбанківських платежів 24/7. Про це повідомляє пресслужба регулятора.

В суботу, 1 квітня, запрацювало нове покоління Системи електронних платежів Національного банку України (СЕП).
Фото: bank.gov.ua

Читайте сторінку«Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини

«Сьогодні відбулася одна з найбільших міграцій, яку будь-коли здійснювали фінансові установи України. Подібні зміни відбуваються раз на покоління. Упевнений, що це стане потужним поштовхом для майбутнього розвитку і модернізації інформаційних систем українських банків та фінансових установ», — зазначив заступник голови НБУ Олексій Шабан.

У процесі міграції на нове покоління СЕП були задіяні всі банки, Державна казначейська служба, Національний депозитарій України, а також компанії-розробники програмного забезпечення.

«Нове покоління СЕП побудоване з використанням сучасних програмних та технічних засобів, що дає можливість здійснювати електронні платежі ще швидше, зручніше та безпечніше», — йдеться у повідомленні.

Завдяки стандарту ISO 20022 з’явилася можливість уніфікації платіжних повідомлень, створення єдиних правил їх заповнення і оброблення, розширення реквізитного складу додатковими полями та структурованою інформацією.

Читайте також: Банки зможуть дистанційно ідентифікувати клієнтів для видачі сертифікатів відкритих ключів — НБУ

За словами регулятора, це сприятиме ще більшій автоматизації та пришвидшенню оброблення платіжних операцій, підвищенню рівня обслуговування учасників СЕП та їхніх клієнтів.

Крім того, тепер система працює в режимі 24/7, що передбачає цілодобове виконання міжбанківських платіжних операцій без призупинення роботи системи та миттєвий перехід від поточного до наступного календарного дня.

«Враховуючи отримання Україною статусу кандидата на членство в ЄС, Національний банк продовжує активно працювати над можливістю приєднання нашої країни до Єдиної зони платежів у євро (SEPA) та реалізацією функціоналу миттєвих платежів у наступній версії СЕП-4.1, тестування якої учасниками заплановане у 2023 році», — додали в НБУ.

Автор:
Роман Мирончук
Редактор стрічки новин Роман Мирончук
Пише на теми: Економіка, фінанси, банки, криптовалюти, інвестиції, технології

Коментарі - 75

+
+11
Mr YouSt
Mr YouSt
1 квітня 2023, 11:06
#
К введению цифровой гривны — готовы!
+
+41
I. B.
I. B.
1 квітня 2023, 12:16
#
А там и список разрешенных причесок недалеко.
+
+75
Три літри
Три літри
1 квітня 2023, 16:47
#
СЕП взагалі ніяким боком до цифрової гривні не відноситься: це дві кардинально різних системи і цифрова гривня як раз може замістити і СЕП і готівку після чого вони стануть не потрібні.
+
+14
Qwerty1999
Qwerty1999
1 квітня 2023, 16:58
#
Расскажите эту сказочку пенсионерам, получающим пенсию наличной гривной на Укрпочте…
+
0
Три літри
Три літри
1 квітня 2023, 20:31
#
Партія сказала надо — пенсіонер відповів «так».

Головна правильно розповісти про це.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
2 квітня 2023, 9:54
#
А потом такая партия
будет рулить на помойке,
как коммунисты или ОПЗЖ…
+
0
aaaron
aaaron
3 квітня 2023, 10:48
#
Яке відношення це має до цифрової гривні??? сказав ніби у воду пукнув)))
+
+79
Qwerty1999
Qwerty1999
1 квітня 2023, 12:18
#
Осталась самая малость — убрать
законодательную норму о трех банковских
днях для проведения межбанковских платежей и заменить её на более актуальную — максимум один календарный,
а не банковский день…
+
+84
bonv
bonv
1 квітня 2023, 12:49
#
Валютний переказ йде в Україну по 10 днів…
USDT за одну хвилину. Відчуйте різницю.
Ось куди потрібно рухатись.
+
+130
yarg
yarg
1 квітня 2023, 13:52
#
В реальності - валютний платіж йде хвилин 40.
а от всякі квазі-гроші - можуть і взагалі не прийти. І кому ви що скажете ? жалістливого листика на реддіті напишите ?
+
+73
bonv
bonv
1 квітня 2023, 16:38
#
в реальності йде і по 2 тижні. Пишуть про 5 банківських днів але і близько такого немає.
А всякі ля-ля про 40 хв і слухати не хочу. Теоретики.
+
+30
kingcity
kingcity
1 квітня 2023, 21:11
#
Western Union з США — півгодини. Перевірено на собі. На практиці. Без ля-ля.
+
0
yarg
yarg
1 квітня 2023, 22:50
#
Теоретики? ;)
+
+60
Dark Side
Dark Side
1 квітня 2023, 14:27
#
У мене чомусь зі штатів все на наступний день приходить… дуже дивно. Щось не так роблю?
+
+15
Dark Side
Dark Side
1 квітня 2023, 14:28
#
Криптовалюта звісно корисний інструмент, але на жаль буде зарегульований, через велику кількість скаму та неконтрольовані потоки валюти без жодного підтвердження походження коштів.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
1 квітня 2023, 15:52
#
swift gpi - не более часа…

+
0
I. B.
I. B.
1 квітня 2023, 17:37
#
Ага и в банке всё отдадут за 5 минут. И банк посредник не отщипнет внезапно комиссию. И не попросят «происхождения». Я больше доверяю серым конторам которые меняют нал на USDT со спредом в 0.5%. То что USDT стоит дороже наличного доллара в Киеве на 0.5% - показывает приоритеты у людей.
+
0
Андрій Клементьєв
Андрій Клементьєв
1 квітня 2023, 18:53
#
А где можно вывести USDT в наличку с такой комиссией?
+
0
I. B.
I. B.
1 квітня 2023, 20:28
#
Bestchange → выбираете направление USDT в Нал $, город и выбираете обменник по вкусу
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
1 квітня 2023, 19:01
#
I.B.

В течении часа валюта
приходит на банковский счет.

А уж когда и как вы её будете
использовать — это ваше личное дело…
Но кроме снять и запрятать
под матрас, других вариантов
у вас похоже не существует.
+
0
I. B.
I. B.
1 квітня 2023, 20:33
#
Можете еще инвестировать в стройку киевгорстроя. Или арендовать стобаксовых эскортниц или купить машину из салона гнуть диски об ямы. Или откупиться от трехбуквенных когда прийдут отжимать ваш бизнес.
+
0
Три літри
Три літри
1 квітня 2023, 20:37
#
Ага и в банке всё отдадут за 5 минут

Так, віддають, і навіть швидше — гроші зараховують на рахунок і все через секунду ти может витрачати їх.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
2 квітня 2023, 9:56
#
Он признает только наличку,
а по наличке есть лимиты
выдачи имени НБУ…

+
0
Три літри
Три літри
1 квітня 2023, 16:48
#
Толку з тієї хвилини якщо щоб заплатити треба витрати декілька годин на обмін нормальних грошей на крипту, а потім крипти на нормальні гроші.

Оплата картою йде секунди, навіть не хвилину.
+
+15
bonv
bonv
1 квітня 2023, 17:10
#
Які декілька годин? Сформував замовлення на сайті і в зручний час приїхав по адресу. І не чекаєш купу днів щоб нарешті зайшли кошти, а потім ще і знімаєш декілька днів бо ліміти в 100 тис грн (еквавілент)
+
0
I. B.
I. B.
1 квітня 2023, 17:43
#
Не, не, что вы такое говорите. Частные организации делают что-то удобнее и выгоднее чем зарегулированные государством организации? Ересь, сжечь на костре!
+
0
yarg
yarg
2 квітня 2023, 16:33
#
Или не делают и отключают сайт. И не жалуйтесь- им нужно как-то жить…
+
0
I. B.
I. B.
2 квітня 2023, 17:29
#
Ну отключают, и что дальше? Это обмен валют. Отдал нал, получил USDT. Отдал USDT, получил нал.
+
0
yarg
yarg
2 квітня 2023, 19:34
#
Все єто заканчивается одинаково.
отдал что-то , ничего не получил , долго плакал.
Ну не на комиссии на обмен же им зарабатівать ?
+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
2 квітня 2023, 16:43
#
I. B.
«Частные организации делают что-то удобнее и выгоднее…»

Частные организации призваны приносить доход своим владельцам.
Если вместо дохода появляются убытки, то о клиентах думают
в последнюю очередь…

Самый простой украинский пример «заботы о клиентах»…
После продажи Укрсоцбанка Альфа-банку, руководить процессом слияния
со стороны Укрсоца назначили одного из топ-менеджеров Альфы.
Ну, а он решил позаботиться о деньгах клиентов Укрсоцбанка
и ввёл комиссию за обслуживание счетов без движения в размере
1000 грн/мес (одна тысяча гривен в месяц).

Многие клиенты по достоинству оценили такую «заботу»…
+
0
I. B.
I. B.
2 квітня 2023, 17:28
#
Частные организации делают что-то удобнее и выгоднее чем зарегулированные государством организации

Если цитируете, то не выдирайте из контекста. В вашем же примере банк — это и есть зарегулированные государством организации
+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
2 квітня 2023, 19:47
#
I. B.

Как вариант, привожу пример незарегулированной государством деятельности частного пункта обмена валюты…

В Украине разоблачили организованную преступную группу, которая во время «обмена валют» похищала деньги с помощью дрона. В ее состав входили трое мужчин и две женщины, четко распределившие между собой «функции».Об этом сообщили в Национальной полиции.

https://dengi.ua/finance/7203262-s-pomoschyu-drona-pokhischali-dengi-vo-vremya-obmena-valyut-v-ukraine-zaderzhali-moshennikov
+
0
I. B.
I. B.
1 квітня 2023, 17:41
#
Вы когда говорите «нормальні гроші» — забываете что деньги уже давно не «нормальные». Ваших «нормальных денег» каждый день из воздуха создают миллиарды. Банк выпускающий валюту можете сами выбрать, суть не меняется.
+
+1
Qwerty1999
Qwerty1999
1 квітня 2023, 19:06
#
Всем формально пофиг,
кто и сколько выпускает
фиатных или иных денег.

Главное — их покупательная способность
и распространённость в мире.
Доллар принимают к оплате повсеместно, в отличие от крипты.
+
+15
Три літри
Три літри
1 квітня 2023, 20:35
#
Вы когда говорите «нормальні гроші» — забываете что деньги уже давно не «нормальные».

В чому саме ненормальність звичних грошей — тема сісек не розкрати, нажаль.

Банк выпускающий валюту можете сами выбрать, суть не меняется.

Банки не випускают валюту, ваш дід-буквоїд.
Валюту випускають або безпосередньо державні казначейства, або окремі уповноважені організації.
Крипту як раз випускають аналоги банків криптомира. А іноді навіть не банки, а просто якість рандомні чуваки. І чим тут крипта краще — хз.
+
0
I. B.
I. B.
1 квітня 2023, 20:46
#
Да, конечно. Почитайте про фракциональный резерв. Про свопы. Цирк полный, кому я объясняю.
+
0
Три літри
Три літри
1 квітня 2023, 22:11
#
Цирк це кульбіти криптоєвангелістів
+
+45
yarg
yarg
1 квітня 2023, 22:53
#
А причем здесь свопи? Или єто просто список умних слов? Без понимания что они означають…
+
0
I. B.
I. B.
2 квітня 2023, 12:18
#
Msn.com/en-us/money/markets/fed-and-other-central-banks-try-to-head-off-crisis-by-keeping-dollars-flowing/ar-AA18P5df

«The Bank of Canada, the Bank of England, the Bank of Japan, the European Central Bank, the Federal Reserve, and the Swiss National Bank are today announcing a coordinated action to enhance the provision of liquidity via the standing US dollar liquidity swap line arrangements,» the central banks said in a joint statement.

Своп линии позволяют центральным банкам НЕ США выпускать доллары США.

Могу вам ещё «умных слов» добавить — эффект Даннинга-Крюгера.
+
+45
kingcity
kingcity
2 квітня 2023, 13:16
#
Мова йде про обмін ліквідністю. Де Ви тут право не випуск (емісію) доларів США побачили ? Чи емісія і ліквідність — для Вас одне й те саме ?
+
+45
yarg
yarg
2 квітня 2023, 16:35
#
Да какая разница? ;) Єффект даннинга-крюгера в действии
+
0
I. B.
I. B.
2 квітня 2023, 18:18
#
И эмиссия, и «ликвидность» — увеличивают денежную массу пусть и «временно». Даже если банк и даёт в залог свою валюту — он её же и создаёт в тот же момент. Ну закрывают они через 3 месяца.

Баланс феда — https://www.federalreserve.gov/monetarypolicy/bst_recenttrends.htm

баланс японского (смотреть 25 лет) — https://tradingeconomics.com/japan/central-bank-balance-sheet

баланс ецб — https://www.ecb.europa.eu/pub/annual/balance/html/index.en.html

Что вы видите? Каждая попытка исправить проблему с ликвидностью только её усугубляет. Каждый своп нужно закрыть. При закрытии его — курс фиксированный на момент открытия. Но есть ещё и проценты. Где их взять? И так каждый раз.

При эмиссии через долг и последующем закрытии долга создается необходимость где-то взять проценты. В итоге отношении наличных и эквивалентов к долгу только падает, что усугубляет проблемы ликвидности.

Почти все банки на данный момент неплатежеспособны.

https://www.msn.com/en-us/money/savingandinvesting/most-us-banks-are-technically-near-insolvency-and-hundreds-are-already-fully-insolvent-roubini-says/ar-AA19joLW#:~
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
2 квітня 2023, 18:22
#
Для обслуживания ежедневно увеличивающейся
товарной массы нужны дополнительные денежные знаки…
+
0
I. B.
I. B.
2 квітня 2023, 18:47
#
Ага, так увеличивается товарная масса, что инфляция вышла из-под контроля во всех развитых экономиках.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
2 квітня 2023, 19:21
#
Война — это не хухры-мухры и она сказывается
не только на украинцах и россиянах…
+
+30
yarg
yarg
3 квітня 2023, 10:44
#
А я вот соглашусь с I. B.

когда деньгами были ракушки каури — такого бардака небыло !
ни инфляции , ни эмиссии, ни свопов этих дурацких !
+
+30
Qwerty1999
Qwerty1999
2 квітня 2023, 10:02
#
Чтобы не писали криптофанаты
о пользе крипты, а результат
всегда один и тот же — наличная
валюта, т. е. фиатные деньги,
в кармане фанатов крипты.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
2 квітня 2023, 16:50
#
СЭП обслуживает 97% межбанковских платежей в государстве,
признан системно важной платежной системой Украины.
По данным НБУ, в среднем в день СЭП обрабатывает
1,8 млн платежей на сумму около 229 млрд грн.
+
0
Три літри
Три літри
2 квітня 2023, 16:55
#
Чекаємо від кріптоєвангелістів сум які проходять через їх USDT-шні мінялки.
+
0
I. B.
I. B.
2 квітня 2023, 18:49
#
Сравнение отличное. Только вот что толку от вашего СЭПа если вам нужно вывезти допустим 250 тысяч долларов за границу? Практический ответ есть? Вот есть 250 тысяч. Нужно их доставить допустим в Варшаву. Ваш совет?
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
2 квітня 2023, 19:28
#
Ты уже реально достал своим желанием
хоть что-нибудь украсть (вывести) из Украины…

Есть десяток способов законно вывести деньги из Украины,
если они честно заработаны и с них уплачены все налоги…

А вариант, когда есть украденные (полученные в качестве взятки)
250 тысяч — нет смысла даже обсуждать…


+
0
I. B.
I. B.
2 квітня 2023, 22:02
#
У вас всё что не раскулачено, то украдено. Из-за таких как вы — Украина самая бедная страна в Европе. С каждой заработанной гривны я заплатил налоги и взамен не получил абсолютно ничего. И никогда не получу. Я плачу налогов достаточно что бы содержать нормальный такой многоквартирный дом пенсионеров.

Какой способ вывести свои 250 тысяч долларов с которых были оплачены все налоги? Вот они лежат у человека налом. Дайте инструкцию.

Есть десяток способов законно вывести деньги из Украины,
если они честно заработаны и с них уплачены все налоги…


Давайте, хоть один.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
2 квітня 2023, 22:28
#
Смогли заработать 250 тысяч баксов, значит сможете
заплатить знающим людям и они вам всё расскажут.
+
+15
I. B.
I. B.
2 квітня 2023, 22:37
#
Так, а что по поводу «Есть десяток способов законно вывести деньги из Украины,
если они честно заработаны и с них уплачены все налоги…»?


Неловко выходит, да?
+
+15
kingcity
kingcity
2 квітня 2023, 23:04
#
Так, але у будь-якому випадку крипта — не самий оптимальний і досить ризиковий спосіб переказу.

1. Комісії за ввід — вивід.
2. Курсові коливання.

Саме головне — якщо переказ не дійде, то пред`являти претензії буде нікому…
+
+31
Qwerty1999
Qwerty1999
2 квітня 2023, 23:35
#
I. B.

Сумел заработать 250 тысяч,
не жлобись, дай заработать и другим…

Попривыкали получать всё на шару…
+
+30
kingcity
kingcity
3 квітня 2023, 10:42
#
I. B.

Ще одне: як плануєте у тій же Варшаві криптовалюту у 250 тис. готівкових USD перетворити? Теж будете по всяких невідомих обмінках бігати?
+
0
Три літри
Три літри
2 квітня 2023, 19:48
#
SWIFT, який працює вже не один десяток років. Час на переказ — приблизно доба.
Якщо зробити переказ в евро то після приєднання України до SEPA переказ дійде за кілька годин.

А скільки в тебе піде часу на те щоб зробити теж саме за допомогою криптовалюти?
+
+15
I. B.
I. B.
2 квітня 2023, 22:04
#
Вы о чем вообще? SWIFT вообще нельзя отправить! Мы в одной реальности живем?

Сегодня большинство переводов из Украины за границу запрещены.
За исключением оплаты расходов за границей, связанных со смертью граждан, лечением в медицинских учреждениях и транспортировкой больных.

Мне надо сдохнуть по вашему, что бы свободно распоряжаться своими деньгами?
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
2 квітня 2023, 22:33
#
Готов сдохнть из-за денег — флаг в руки…
+
0
I. B.
I. B.
2 квітня 2023, 22:39
#
Какая вообще связь между вашим ответом и моим сообщением? Или вы и по воскресеньям что-то празднуете?
+
0
Три літри
Три літри
3 квітня 2023, 0:04
#
Вы о чем вообще? SWIFT вообще нельзя отправить! Мы в одной реальности живем?

SWIFT фізичній особі не можна відправити лише після 24 лютого і обставини «чому» відомі кожному українцю. І також будь якому українцю відомо що ці обжемення термінові. А до 24 будь який переказ будь куди. Хоча якщо вже покопатись то і для фізичних осіб є окремі виключення коли переказ дозволений. Вивезти готівкою взагалі не проблема.

Для бізнеса таких заборон не має і він користується SWIFT весь цей час.

Ти десь писав що ти маєш на увазі лише поточний момент під час війни? Новина взагалі то про рішення яке буде діякти і після перемоги, а СЕП з’явився на світ взагалі в 90-х.
+
0
Три літри
Три літри
3 квітня 2023, 0:05
#
Сегодня большинство переводов из Украины за границу запрещены.

От бачиш: сам себе виправляєш.

А нижче писав що переказати гроші за кордон взагалі не можливо. Ні, можливо.
https://minfin.com.ua/ua/2023/04/01/103341823/#com4462454

Обмеження є, але ти чудово усвідомлюєш що вони тимчасові, а до 24 їх взагалі не було.
+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
2 квітня 2023, 16:54
#
«Учитывая получение Украиной статуса кандидата на членство в ЕС,
Национальный банк продолжает активно работать над возможностью
присоединения нашей страны к Единой зоне платежей в евро (SEPA)
и реализацией функционала мгновенных платежей в следующей
версии СЕП-4.1, тестирование которой участниками
запланировано в 2023 году», — добавили в НБУ.

В СЕП-4.1 скорее всего будет штатная возможность автоматически
принимать и отправлять SEPA-платежи и тогда ни о какой крипте
больше не может быть и речи при проведении валютных платежей в еврозоне.
+
0
Три літри
Три літри
2 квітня 2023, 18:50
#
Їм же USDT не для платежів потрібно, а для прокрутки чи спекуляцій.
З лібералізацією валютного курса зникнить прокрутки і залишиться стара добра біржева спекуляція. Яка приносить дохід тільки тому що вони не платять податки зі своїх криптооперацій. Але с часом і податки доведеться платити.
+
+15
I. B.
I. B.
2 квітня 2023, 18:52
#
Какие ещё сепа платежи? Запрет на вывод денег за границу на десятилетия.
+
0
Три літри
Три літри
2 квітня 2023, 19:03
#
Якщо ти не в курсі до майже весь час гроші виводити можна І на бізнес-потреби, і на особисті.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
2 квітня 2023, 19:33
#
I. B.
«Запрет на вывод денег за границу на десятилетия.»

Кому що, а курці просо…


Я же и говорю — тебя реально переклинило на выводе наворованного за границу.
А ведь SEPA-платежи могут быть и из еврозоны в Украину и они прекрасно
могут конкурировать или даже заменить swift-платежи, а тем более всякие
стрёмные схемы с криптовалютой…
+
0
youknow
youknow
3 квітня 2023, 0:06
#
Працює добре, протестовано.
+
0
Три літри
Три літри
3 квітня 2023, 0:22
#
Між якими банками? Чи була в цих банках підтримка цілодобових платежів до 1 квітня і якщо була то в чому різниця з точки зору клієнта?
+
0
Три літри
Три літри
3 квітня 2023, 7:10
#
Про це не напише жодне українське ЗМІ, Мінфін теж.

Практика проти рекламної тріскотні ЗМІ: платежі відправлені в годину ночі не дійшли в жоден банк https://minfin.com.ua/blogs/3litry/199578/.

до слова в формі банківського переказу жодного додаткового поля не зʼявилось.
+
0
Три літри
Три літри
3 квітня 2023, 9:58
#
До слова цікавить: чи введення стандарту ISO 20022 нарешті зробить доступними директ дебіт та директ кредит?
+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
3 квітня 2023, 16:06
#
После заявленного перехода на СЭП 4.0
что-то всё-таки пошло не так в некоторых укрбанках.


На выходных Универсалбанк морозился с платежами и это даже на Монобанк срикошетило.
Сегодня сразу после обеда приложение Абанк24 стало выдавать ошибку «сервер недоступен»
да и в отделениях банка кассовая программа почему-то висла безбожно…
Возможно и другие укрбанки отличились, я не интересовался.
+
0
Три літри
Три літри
3 квітня 2023, 16:15
#
І це Універсал вже вмів відправляти платежі цілодовобо (23.7), просто після оновлення системи під СЕП 4.0 «щось пішло не так». А багато банків, включаючи наприклад ПУМБ, взагалі не вміли працювати цілодобово. І не факт що вони щось поміняли після 1 квітня.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
3 квітня 2023, 16:59
#
Пишу с чем столкнулся лично…
С ПУМБом в апреле ещё не работал…
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися