IPO цінних паперів бренду спорткарів Porsche, заплановане Volkswagen, може увійти до переліку найбільших подібних операцій у світовій практиці. Аналітики вважають, що такий варіант не виключено навіть у поточних умовах на глобальному ринку (висока інфляція та масштабна енергетична криза).
Porsche планує провести лістинг на європейській біржі
Згідно з наявними у LBLV даними, Volkswagen має намір провести лістинг до другої половини жовтня. Розміщення передбачається закінчити до початку 2023-го, але остаточні терміни визначатимуться з ситуації на ринку.
Очікувана вартість Porsche дорівнює €60−85 мільярдам. Це первинне публічне розміщення може стати одним із найбільших за всю історію ФРН, а також найбільш масштабним у європейському регіоні з 1999-го. У той же час, розрахункові ціни інших виробників машин преміум-класу, на зразок Ferrari або Aston Martin, пішли вниз.
Передбачені частки акціонерів Porsche після IPO
Цінні папери автомобільного бренду планується розділити на звичайні та привілейовані. У розпорядженні сімейств Пієх та Порше опиниться чверть плюс одна акція звичайних паперів Porsche, які дають право голосу. В результаті у них виявиться блокуюча меншість, що дозволяє впливати на стратегічний план, відповідно до якого розвивається автовиробник.
У власності Катару після IPO має бути 4,99% акцій. Папери з привілеями планують запропонувати приватним ринковим гравцям у європейських державах (зокрема французьким, іспанським та італійським). Такий крок допоможе зацікавити лояльних до бренду Porsche покупців.
Фінансові показники Porsche
Операційний прибуток автовиробника за січень-червень 2022-го збільшився на 22%, повідомляють у LBLV. При цьому відповідний показник Volkswagen, що орієнтується на масового споживача, просів на 8%.
У разі успішного лістингу, Volkswagen організує позачергові загальні збори до кінця поточного року. На ньому власникам акцій буде запропоновано особливі дивідендні виплати, що становлять 49% від доходів компанії. Їх планується розподілити протягом перших місяців 2023 року.
Аналітики прогнозують, що постачання легкового автотранспорту в європейському регіоні за підсумками 2022-го впаде на 4%. У результаті сегмент зможе повноцінно відновитися після коронавірусної епідемії.
Іван Зенін, фінансовий аналітик LBLV
Коментарі