Мінфін - Курси валют України

Встановити
23 серпня 2022, 15:00

Xiaomi опублікувала квартальний звіт. Як відреагували акції

Слідом за іншими компаніями, найбільший у Піднебесній виробник електроніки Xiaomi опублікував фінансові результати своєї роботи у другому кварталі 2022 року, повідомляє LBLV. У цій статті ми розглянемо найголовніші показники гіганта за звітний період та простежимо зміни його котирувань одразу після публікації звітності.

Слідом за іншими компаніями, найбільший у Піднебесній виробник електроніки Xiaomi опублікував фінансові результати своєї роботи у другому кварталі 2022 року, повідомляє LBLV.
Фото: LBLV

Що показали документи?

Згідно з звітом сукупний виторг бренду знизився на 20% у річному вираженні, до 70,2 мільярда юанів, тоді як в аналогічний період рік тому він був на рівні 87,8 мільярда юанів. Основною причиною такого суттєвого зниження самої компанії називають макроекономічні ризики. До минулого звітного періоду виторг Xiaomi впав лише на 5% рік до року. Валовий прибуток при цьому зменшився на 22%, до 11,8 мільярда юанів, а маржа знизилась на 0,5 процентних пункти до 16,8%.

Найбільше просіла галузь виробництва смартфонів, на що є низка причин:

  • інфляційний тиск;
  • нестача напівпровідників;
  • логістичні проблеми;
  • зупинка виробництва через нову хвилю COVID-19 в КНР.

Виторг компанії від збуту смартфонів впав на 28% рік до року, до 42,3 мільярда юанів. Її валова маржа у цій галузі знизилася на 3,1 пункту, до 8,7%. Середня вартість пристроїв зменшилася на 3% порівняно з 2021 роком до 1082 юанів.

Які результати Xiaomi на різних ринках?

Світові поставки телефонів виробництва Xiaomi у другому фінансовому кварталі знизились на 8,9% рік до року та 7,7% щодо звітного періоду. Що стосується материкового Китаю — там зафіксована набагато гірша статистика — зниження на 10,1% у річному співвідношенні та 10,9% у квартальному.

На глобальному ринку частка компанії збільшилась до 13,8% з 12,6% у першому кварталі. Незважаючи на це, бренд досить сильно відстає від Apple та Samsung, які займають 17,2% та 21,5% відповідно.

Як стверджують аналітики, в китайському сегменті Xiaomi займає четверте місце в рейтингу смартфонів, що найбільше продаються, а її частка зросла з 13,9% у першому кварталі до 15,7%. На онлайн-ринку компанія має 28,7% продажів, що робить її лідером.

На що компанія орієнтувалася у ІІ кварталі?

У другому фінкварталі Xiaomi сфокусувалася на оптимізації своєї операційної діяльності та акцентувала увагу на інноваціях, які дозволять їй зберігати лідерські позиції у довгостроковій перспективі. Вона продовжує розробку власного електрокара на автопілоті, удосконалює при цьому акумулятор та дисплейну частину.

Нещодавно компанія презентувала концепцію людиноподібного робота CyberOne, з яким, за її словами, можна буде вільно спілкуватися на будь-які теми. Крім цього, Xiaomi представила пристрій для управління домоволодінням з ІІ-системою за допомогою сили думки.

Ставка виробника на штучний інтелект речей — саме те, що може утримувати його показники на плаву довгі роки, вважають експерти.

Як акції бренду відреагували на звіт?

Цінні папери Xiaomi відразу після оприлюднення фінзвіту впали на 3,3%, до 11,28 гонконгського долара. Аналітики LBLV вважають, що така реакція була очікуваною, адже звіт виявився слабким порівняно з попередніми. Незважаючи на це, вони вважають за можливе призупинення падіння показників компанії в смартфонній галузі, що є ключовою. У наступних звітних періодах бренд цілком може наростити свою ринкову частку з огляду на анонсовані проблеми з поставками в Apple. Ще одним позитивним фактором для Xiaomi можна назвати покращення кон'юнктури у КНР з III кварталу, що значно покращить внутрішнє споживання електроніки.

Сьогодні акції Xiaomi торгуються на рівні 11,18 гонконгського долара, знизившись на 0,98%.

Єгор Ровніков, фінансовий аналітик LBLV

Джерело: Мінфін