У четвер, 19 травня, після скасування державного регулювання цін, більшість великих роздрібних мереж АЗС встановили нові цінники на пальне. Про це свідчать дані щоденного моніторингу роздрібного ринку Консалтингової групи «А-95», пише Enkorr.
Пальне подорожчало. Як АЗС відреагували на скасування держрегулювання цін
Зокрема, на WOG і ОККО бензини марок «А-95» і «А-95+» подорожчали на 11,14 і 10,15 грн/л — до 51 і 52 грн/л відповідно. Дизельне пальне у цих мережах подорожчало на 14,69 грн/л — до 57 грн/л.
До 52 грн/л виріс у ціні преміум-бензин марки «А-95» (+12,43 грн/л до 18 травня) і до 58 грн/л (+13,24 грн/л) дизельне пальне в мережі KLO.
«БРСМ-Нафта» встановила ціну на дизпальне на рівні 54,99 грн/л (+10,60 грн/л).
Також відкоригували ціни «Укр-Петроль», AMIC, «Укргазвидобування» і Mango.
Компанія | А-95 | А-95+ | ДТ | |||
Ціна | Зміна | Ціна | Зміна | Ціна | Зміна | |
ОККО | 51 | 11,14 | 52 | 10,15 | 57 | 14,69 |
WOG | 51 | 11,14 | 52 | 10,15 | 57 | 14,69 |
AMIC | - | - | 52 | 10,15 | 57 | 14,69 |
БРСМ-Нафта | - | - | - | - | 54,99 | 10,6 |
KLO | - | - | 52 | 12,43 | 58 | 13,24 |
Укргазвидобування | 52 | 13,7 | - | - | 58 | 15,7 |
Укр-Петроль | 51,5 | 13,5 | - | - | 57,5 | 7 |
Mango | 51,99 | 12,13 | - | - | 57,99 | 15,68 |
Читайте також: Ціни на АЗС: газ подорожчав ще на 90 копійок за літр
Нагадаємо, Кабінет міністрів вирішив відмовитися від державного регулювання цін на пальне. Але водночас зберіг граничну межу ціни на бензин у 52 грн за літр, дизпальне — 58 грн за літр.
Директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн вважає, що в умовах високих націнок на пальне необхідно повернути акцизи на нафтопродукти, які було скасовано Верховною Радою разом із зниженням ПДВ з 20% до 7% у березні цього року.
Це, на його погляд, дасть змогу збільшити податкові надходження до бюджету й спрямувати додаткові кошти на фінансування ЗСУ.
Відомо, що протягом останніх кількох тижнів у всіх регіонах України на АЗС спостерігається дефіцит бензинів. За прогнозами експертів, перебої з постачаннями триватимуть упродовж усього травня.
Читайте також: Україна отримає 25 тисяч тонн бензину із польських запасів
Коментарі - 16
Останнім часом на ринку палива в Польщі помічено невелике зниження цін, хоча в цілому пальне подорожчало з 2012 року.
За літр бензину А-95 водії платять в середньому 6,68 злотих (46,59 грн), а за А-98 — по 7,44 злотих (51,89 грн).
Дизельне паливо у Польщі коштує 7,50 злотих (52 грн) за літр. За літр преміального дизеля доведеться віддати 8,04 злотих (56,08 грн).
Літр зрідженого природного газу можна купити за 3,6 злотих (25,11 грн), а літр зрідженого нафтового газу — за 1,66 злотого (11,58 грн).
Правда пока ещё можно снимать наличку с польских банкоматов по курсу меньше 7.5 (7.3−7.4 вроде как) — но есть лимиты + вопрос как долго это ещё продлится.
Но в целом понятно что дешевле ЕС скорее у нас не будет топливо, если его оттуда ещё привозят.
Який з них LPG (пропан-бутан) ?
«Зріджений природний газ» — це, мабуть, CNG (умовно, метан), так він продається на кубометри, а не на літри.
Скоріше LPG — це «Зріджений нафтовий газ». Приємна ціна. Не 40 грн., як в нас
Про це пише Forbes. Так, позиція щодо скасування лімітів у найбільших гравців не збігається.
Додаткові 10−15 грн до діючої ціни не вирішать питання наявності пального на АЗС, каже аналітик «Нафторинку» Олександр Сіренко.
Головна проблема, за словами віце-президента ОККО Юрія Кучабського, не в ціні, а в логістичних складнощах доставки пального в Україну. «Дефіцит буде, поки не будуть напрацьовані додаткові маршрути постачання, не будуть побудовані нафтобази вздовж кордону з ЄС», — погоджується маркетинг-директор мережі автозаправок «БРСМ-Нафта» Олександр Мельничук.
У березні - квітні 2022 року добовий обсяг ввезення палива з ЄС зріс утричі, до 12 000 т на добу, за даними Мінекономіки. Імпорт продовжує зростати і далі. «Ми маємо домовленості, що на 30% буде збільшено обсяг постачання з Румунії і в 3−4 рази — з Польщі», — каже Кучабський.
Додаткові обсяги, за його даними, йдуть через Словаччину та Угорщину. «Якщо поставки за цими напрямками спрацюють добре, то ми розрулимо ситуацію до кінця травня», — каже він.
Якщо ж ні, то відміна держрегулювання може призвести до зростання цін, а дефіцит залишиться.
Скасування держрегулювання може вирішити ще одне важливе питання — збити ажіотажний попит за рахунок високих цін, каже Кучабський. Компанії сподіваються, що зростання ціни пального зможе зменшити попит і це дасть час налагодити поставки.
Сіренко сумнівається, що попит впаде. За його прогнозом, дефіцит може тривати до кінця року, коли закінчиться збиральна кампанія. Аграрії її починають з другої половини літа. «Задовольнити на 100% попит поки неможливо, хіба що розблокують постачання морем», — каже він.