Станом на 14 травня в Україну завезли 80 тисяч автомобілів у межах закону про безкоштовне розмитнення авто з ЄС. Про це заявив перший заступник голови Держмитниці Олександр Щуцький, повідомляє Укрінформ.
Безкоштовне розмитнення: в Україну завезли вже 80 тисяч автівок
►Підписуйтесь на «Мінфін» у Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси
«З моменту ухвалення закону про нульове мито станом на 14 травня в Україну було завезено 80 тис. транспортних засобів для власного користування», — повідомив Шуцький.
За його словами, це створює великі затори на кордоні, заважає перетину кордону товарів, яких потребує армія, та завезенню гуманітарної допомоги. А ще — спровокувало паливну кризу, «яку зараз ми розгрібаємо».
Щуцький зазначив, що середня ціна більшості ввезених авто за нульовою ставкою коливається в межах 5 — 10 тис. євро.
«На даний момент середня вартість більшості транспорту, що завозиться, — 5 — 10 тис. євро. І десь 30% — це автомобілі преміум-класу, вартістю від 20 тис. євро і вище», — зазначив він.
Читайте також: Без податку на нерухомість і платежів при ввезенні авто: нові правила на період війни
Передісторія
24 березня 2022 року ухвалено закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану», яким передбачено звільнення від сплати митних платежів для фізичних осіб під час ввезення транспортних засобів.
9 травня Кабінет міністрів визначив пункти пропуску для переміщення окремих транспортних засобів через митний кордон України.
Читайте також: Через які пункти пропуску можна ввезти авто з-за кордону. Список
Коментарі - 18
Если проблемы на границе ещё как-то можно теоретически привязать к ввозу евроблях, то топливный кризис связан с этим не больше чем с засушливой весной.
Почему ни одно прямоходящее животное называющее себя журналистом не спросило Шуцкого как 80 тысяч автомобилей могут повлиять на ситуацию в стране где автомобилей до войны было несколько миллионов?
В прошлом июле в Украине было зарегистрировано 50 тысяч евроблях и никакого топливного кризиса не было. https://biz.liga.net/ekonomika/avto/novosti/v-ukrainu-za-mesyats-zavezli-rekordnoe-kolichestvo-bu-avtomobiley-top-5-marok-iyulya
Сейчас куча автомобилей выехало, куча автомобилей уничтожено, а самая хреновая ситуация с топливом в городах типа Харькова которые вплотную прилегают или находятся в зоне боевых действий и где на улице автомобилей не так много.
Бред сумасшедшего. Но самое печальное что как и в Рашке журналисты молча заглядывают в рот пропагандону.
Які цифри є у публічному просторі щодо втрат? Поки що з публічних даних звучать різні цифри, які в рази відрізняються одна від одної. Наведу кілька прикладів:
— 89,9 тис. авто (джерело: KSE // 02 травня)
— 200 тис. авто (джерело: Мінекономіки // 28 березня)
— 500 тис. авто (джерело: Інститут дослідження авторинку // 1 квітня)
Директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн вважає, що скасування державного регулювання цін на автомобільне пальне лише збільшить ціни на нього, а не його кількість.
Про це експерт заявив в соціальній мережі Facebook.
«[…] багато закликів (головним чином у соцмережах) до відміни держрегулювання. Мені було важко повірити, але сам чув, як по телевізору про це заявила Юлія Тимошенко. Логіка зрозуміла: злет цін до 60−70 грн/л (а дехто вважає, що й вище) приб'є попит, припинить спекуляції з перепродажем пального та забезпечить вільний продаж. Але треба зрозуміти, що в таких цінах буде 100% прибутку (який між собою розділять оптовики та АЗС), та яка ніяк не допоможе постачати більше. Ніяк не пришвидшіть цей процес. Скажу більше: коли закокордонні постачальники та перевідники побачать таку дібералізацію, додатково збільшать тарифи», — написав Куюн.
Також експерт зазначив, що діюча система розрахунку граничних цін адекватна й проблема полягає не у держрегулюванні, а в недостатності постачань. Крім того, всім зрозуміла політична складова питання постачання палива в Україну.
Треба скасувать, але й залишить!
«Що таке 300 тисяч тонн нафтопродуктів в Європі законтрактовано? Ми повинні розуміти, що на сьогодні шляхи доставки залишилися лише бензовозними партіями. А якщо взяти до уваги, що у нас десь приблизно 1200 автомобілів по 30 тонн, то це два місяці, як мінімум, щоб перевезти таку кількість», — підраховує експерт.
За його даними, європейські країни не дуже хочуть направляти до України свій залізничний транспорт, бо немає розуміння, чи достатньо буде колісних пар, щоб поміняти їх на кордоні.
«Тому найбільш вірогідним є автомобільний шлях і бензовози, що зараз і відбувається», — пояснив Леонід Косянчук.
Директор енергетичних програм центру Разумкова Володимир Омельченко озвучив ще більш песимістичний прогноз.
«Я думаю, що через тиждень ця проблема не зникне. Вона не зникне, на мій погляд, ніколи, доки триватиме війна і доки буде суворе цінове регулювання», — каже він.
Дефіціт палива наврядчи лише вина уряду. Вина мародерськіх війск лапте-імперії значно більша.
Але дії уряду що до подалання кризи, а особливо пояснення уряду — це якесь дно. Не вистачає пального — запустить промо-компанію з економії як це було в США під час Другої світової. Не, ми будемо перекладати вину за кризу на тих кто взагалі ні при чому, але хто вже давно таврований в укр.зрадо-медіа як причина багатьох бід.
Вот одна эта фраза говорит про экспердность Куюна больше чем весь остальной текст. Образец популиста по мнению Куюна оказывается вдруг экспертом от которого он не ожидал каких-то поверхностных и поспешных решений к которым относит отмену гос.регулирования.