Мінфін - Курси валют України

Встановити
30 грудня 2021, 12:08

Небанки готуються до виходу нових технологічних гравців

Найбільшим викликом для фінансових компаній у 2022 році стане вихід на ринок нових гравців і посилення конкуренції за рахунок продуктів. Такими очікуваннями поділилися учасники конференції «FinYear outlines».

Рік нових можливостей

«НБУ продовжуватиме посилювати вимоги до прозорості і платоспроможності небанківського фінансового ринку. Компанії, які не готові бути прозорими і виконувати вимоги щодо захисту прав споживачів, підуть з ринку. Проте прийдуть нові, і навіть на такий конкурентний ринок як кредитування зможуть вийти дуже потужні технологічні гравці», — поділився заступник Голови НБУ Олексій Шабан.

Старший директор, голова департаменту стратегічних партнерств, фінтеху та спільних проектів в Україні, країнах СНД та Південно-Східної Європи Visa Євген Лісняк уточнив, що бум виходу нових учасників припаде приблизно на серпень-вересень.

«Роль небанківських інституцій зростатиме все більше, особливо тих, хто має доступ до широкого кола клієнтів. Йдеться про великі маркетплейси, великих торговців, мобільних та поштових операторів. Це супроводжуватиметься посиленням конкуренції за рахунок продуктів. Вже буде недостатньо надати симпатичний дизайн і стандартні послуги керування карткою. Це є у всіх», — зауважив він.

Цілком погоджується із таким твердженням директор CreditPlus Володимир Довгаль. За його словами, треба мати відкритий розум, швидко реагувати, тримати напоготові ІТ-команду. До того ж потрібно бути готовими десь втрачати і рухатись не тільки прямо, а й вбік, щоб в довгостроковій перспективі виграти.

Читайте також: Платіжний сервіс Нової Пошти готується конкурувати з PayPal

Уроки 2021-го

Як відзначили учасники дискусії, 2021 рік видався для них нелегким. Здебільшого це пов’язано із впровадження нових законодавчих змін.

«Постанова 107 про здійснення фінансового моніторингу перевернула все з ніг на голову. Ми боялися, що будуть проблеми, зокрема в комунікації з клієнтом. За цим послідували зміни по колекшену. Довелося повністю перелаштуватися і перебудувати роботу з клієнтом. Ще один знаковий документ, який регулює правила реклами, ставить чіткі вимоги до її прозорості і правдивості. Втім усе це разом дає змогу будувати цивілізований ринок, з відкритими, прозорими правилами», — вважає Андрій Пшеничний, директор компанії Credit7.ua

В нових умовах регулювання і стабілізація ринку компанії змушені шукати нові ніші. За словами директора CreditPlus Володимира Довгаля, з’являються нові проєкти в картках, в лізингу, компанії йдуть в POS-кредитування, розвивають платіжні сервіси і т. ін. Ринок стає більш різноманітним.

«Нелегкий був рік. Ми з пересторогою очікували нових вимог до фінмоніторингу, до колекшену. З останнім поки не все гладко, і тут не може похвалитися жодна фінкомпанія. Ринок став ще більше конкурентним, виживати і розвиватися стає дедалі важче. Тим не менше, ми достатньо сильно виросли», — підсумувала Наталія Клєвакіна, директор fintech компаній CCloan та MisterCash.

Читайте також: Нові правила фінмоніторингу: За що банки будуть блокувати рахунки і доносити на клієнтів

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися