Мінфін - Курси валют України

Встановити
17 грудня 2021, 10:07

До 45% працівників не планують повертатись в офіси: як змінився ринок праці

Внаслідок пандемії людям довелося змінювати соціальні ролі, швидше пристосовуватися до іншої реальності, трансформувати ставлення до роботи. При цьому дистанційні працівники виявились на 25% ефективніші за офісний персонал. Які ще зміни відбулись в організації роботи компаній, в колонці для Економічної правди розповів CEO MasterBundles Микола Токарєв. «Мінфін» обрав головне.

Що змінила пандемія

За даними дослідження, проведеного компанією Ernst & Young Global Limited (EY), пандемія змінила очікування роботодавців та найманих працівників.

У новій реальності офіс уже не сприймається як норма. Працівники готові вважати дистанційну роботу типовою умовою, яка дозволяє виконувати поставленні завдання. Компанії змінюють підходи до оцінки ефективності роботи: враховують отримані результати та кількість відпрацьованих годин.

За результатами глобальних досліджень, дистанційні працівники на 20−25% ефективніші за офісний персонал. Компанії можуть наймати співробітників без прив’язки до міста чи району проживання. Працівники можуть стежити за work-life балансом, відчувати менше втоми через дорогу до місця роботи й назад.

При цьому зростає попит на креативних фахівців, які допомагають збільшувати вартість бренду, завдяки візуальним комунікаціям, перебудові стратегії, розвитку нових напрямків, на які до пандемії було складно залучити персонал в офіс.

Також спеціалісти з HR шукають крос-функціональних працівників. Маркетолога-сейлза, який промоутує і продає інтелектуальний продукт, чи бухгалтера-кадровика, який бере на себе бухгалтерський і кадровий обліки. Також потрібен кур'єр-вантажник, який доставить усе — від листа до меблів.

Чого очікують компанії

У своїй роботі та роботі партнерів ми бачимо, що роботодавцям важливо, аби зовнішня криза мінімально впливала на операційну діяльність. Таке собі комфортне життя під час затяжного шторму. Тому очікується лавина технологій, яка допоможе автоматизувати процеси. На що орієнтуються компанії?

По-перше — на появу нових професій та явищ. Компанії опікуються безперервним навчанням, завдяки чому працівники опановують soft і hard skills.

По-друге — на швидкість. Робота без планування на рік чи на пʼять років.

По-третє — на гнучкість. Пошук нової ніші для розвитку, розширення продуктової лінійки, створення інноваційних та персоніфікованих рішень.

Для налагодження роботи використовують інструменти, що допомагають планувати виконання процесів та управляти проєктами, організовувати робочі файли та налагоджувати комунікацію. При цьому допомагають нові продукти, яких до поширення коронавірусу не існувало.

Понад 58% опитаних працівників помітили, що їх продуктивність не змінилася через перехід на дистанційну форму роботи. Щоб вимірювати ефективність роботи, компанії враховували кількість відпрацьованого часу, дотримання графіку роботи та строків виконання завдань.

Працівникам доводилося вести табелі робочого часу та стежити за активністю в робочі години. Однак, навіть з такими обмеженнями, вони відчули покращення концентрації, зниження стресу та підвищення результатів.

Попит на диджиталізацію

Якщо до карантину використання цифрових технологій обіцяло зручність, то з поширенням пандемії диджиталізація стала необхідністю. Усі сфери соціального життя пішли в онлайн. Роботодавцям і працівникам залишилося тільки «вичавити» користь з цього процесу.

Одним з недоліків дистанційної роботи називають сповільнення комунікації. Якщо раніше працівники могли вирішувати термінові питання за пʼять-десять хвилин особистої розмови, то тепер на це можна витратити втричі більше часу.

Один з головних секторів покращення — розробка продуктів для підтримки спілкування між колегами одного рангу та менеджерами-підлеглими. Для цього залучаються креативні спеціалісти з вузькими навичками.

Під час пандемії 53% компаній використовували Skype та Zoom для проведення відеоконференцій. Однак співробітники відчувають втому вже через 30 хв обговорення. Особливо цінуються працівники, що можуть «стиснути думки» до 5-хвилинної доповіді та презентувати висновки колегам у зрозумілій формі.

Зміни відчули і вищі рівні керівництва. CEO — це не тільки вправний менеджер, а й лідер, що здатен згуртувати команду і тримати її в позитивному настрої. Пандемія допомагає виявити природних лідерів, що вміють налагоджувати спілкування в мінігрупах та великих командах, презентувати результати роботи.

Читайте також: Технології безпаперового офісу: що важливо знати кожному підприємцю

Ми в MasterBundles на четвертому-п'ятому місяці карантину помітили стрімке зростання кількості доданих робіт у маркетплейс дизайнерами з усього світу. Багато україномовних дизайнерів сприйняли пандемію як виклик і почали працювати на західних клієнтів. Це початок переходу з третього світу в перший, завдяки стиранню професійних меж і згуртуванню професійної спільноти.

Що потрібно для успіху

Спритними виявилися не тільки дизайнери. Враховуючи увагу до автоматизації, близько 40% компаній планують винаймати висококваліфікованих працівників для виконання тимчасової роботи. Наприклад, на час створення комунікаційної мережі, що дозволить налагодити контакт із працівниками, які не повертаються в офіс. Для цього знадобляться IT-фахівці, що мають відповідні hard skills.

Також зростає попит на спеціалістів, що можуть шифрувати відомості, налагоджувати обробку великих баз даних, займатися кодуванням.

Роботодавці зацікавлені в розширенні кількості штатних одиниць з числа фахівців з автоматизації процесів, аналітиків інфобезпеки, спеціалістів з інтернет-управління обладнанням, розробників програм та мобільних додатків, фахівців ыз цифрової трансформації. Водночас, відчутний попит на спеціалістів «сфери піклування»: медичних сестер, доглядальниць, вихователів.

За даними аналізу «Майбутнє робочих місць 2020», підготовленого Всесвітнім економічним форумом, працівники відчують особливу потребу в таких «м'яких навичках»: критичне мислення, глибинний аналіз, самоуправління, навчання, швидке пристосовування до змін, стресостійкість, гнучкість.

Майже всі компанії очікують, що їх працівники опанують нові знання та навички, навіть якщо їх посади не зміняться. Тому особливу популярність мають програми з онлайн-навчання.

«Дистанційка» стає новою нормою. Тепер можна працювати з будь-якого куточка світу. За дослідженнями, 20−45% працівників не планують повертатися в офіси. Кожна компанія і держава загалом мають узяти від цієї new normal максимум.

Читайте також: Понад 100 тис. вакансій за рік: яких IT-спеціалістів шукають в Україні і скільки платять

Не кажучи про самих працівників, які, часто-густо перебуваючи в Миколаєві, обирають між замовниками з Лондона та Амстердама.

Коментарі - 10

+
+15
bonv
bonv
17 грудня 2021, 10:30
#
Та і пандемія не дозволяє повертатися в офіси:)) Дома народ розслабляється. А «планьорки» по понеділкам і підсумки перед вихідними?:))) Романтика.
+
+45
044blog
044blog
17 грудня 2021, 14:04
#
Кто их будет спрашивать. Роботодатель скажет и будут ходить в офис.
+
0
vt313
vt313
17 грудня 2021, 16:12
#
Офис дорогая штука. Но. скорее всего, будет некий компромисс.
+
+15
mega5
mega5
17 грудня 2021, 18:09
#
А-ха! Работодатель не может мне предложить и 20% от того, что я зарабатываю из дома удалённо. Так что с некоторых пор работодатель пошёл лесом)
+
+15
AlSaher
AlSaher
18 грудня 2021, 21:26
#
Если ты не  *** то ты нужен компании больше чем она тебе. По этому будет делать что ей скажет большинство работников.
+
+28
Hottabich
Hottabich
18 грудня 2021, 0:37
#
Работа из дома понравилась работодателю, просто потому что он хорошо экономит. А сотрудники еще не поняли, что вне офиса настроить себя на работу очень сложно. (это сложно просто поверьте мне, как человеку который 10 лет на удаленке)
+
+28
ikmorische
ikmorische
18 грудня 2021, 10:38
#
Я уже привык, другое дело что ты всегда на работе — вот это меня раздражает
+
+13
Smehue4ki
Smehue4ki
19 грудня 2021, 14:15
#
Согласен. Уже 2 года работаю из дома, в офис хожу, если надо что-то распечатать или дома И-нет лажает. Пребывание в офисе четко разделяет рабочее/нерабочее время. Работа из дома требует большей самодисциплины.

кроме плюсов указанных в статье, я бы добавил:
— экономия на офисной одежде, туалетной воде, деловых аксессуарах и т.д.
— питание дома — тоже экономия, хотя если сильно загружен то приходится заказывать доставку
— экономия на транспорте, обслуживании авто, тратах на такси
+
+15
mlp711141
mlp711141
20 грудня 2021, 2:29
#
Смотря сколько всё стоит. Вот, когда я работал в Мариуполе в конторе цеха (считай офисный работник был), то столовая в заводоуправлении обходилась дешевле, чем из дома тягать (у меня электроплита). Ну и на работе можно было помыться (без разницы, загрязнишься или нет: работа была как с электричеством, так и с документами). А когда работал на интернет-провайдера (Киевская обл), можно на работу было таскать еду только из ближайшего магазина (из дома запрещалось) или питаться в кафе, отчего питание на работе было слишком дорогим (альтернатива — Мивину заваривать). А вот дома сейчас простенькая мультиварка, в ней борщ с мамой варим. И работаю на дому. А вот относительно трат на проезд, полностью соглашаюсь: 50 грн в день тратить ни к чему.
+
0
mlp711141
mlp711141
19 грудня 2021, 1:57
#
Полностью подтверждаю. Дома, на удалёнке, работодатель экономит ещё и на медосмотрах работников. С одной стороны хорошо, что не требуется при ежегодном профосмотре проходить некоторых врачей (например, психиатра), но теперь и флюорография за свой счёт. А если работаешь неофициально, то и подавно. Из-за проблем с военным билетом я не могу официально работать на украинских работодателей ни по трудовой книжке, ни по ГПД (только как ФОП по договору/инвойсу, как если работать на заграничного работодателя). Но с другой стороны, я никак не могу физически попасть в налоговую, чтобы получить там ЭЦП/КЭП, чтобы оформиться как ФОП с КВЭД 63.99 — нужно в налоговую к их специалисту из села приезжать на такси в установленное ими время (не когда тебе удобно договориться, а когда удобно им тебя принять). Поэтому, учитывая вышеуказанные препятствия (я ещё молчу, что стоит мне открыть ФОП до середины 2023 года, приматы из ПриматБанка арестуют мои счета в том банке, который я выберу для обслуживания счетов ФОП — им мало того, что я им выплачиваю по 666 грн в месяц на погашения того долга по кредитке, в который меня вогнал мой бывший директор своим самодурством)… А что касательно трудовой дисциплины на удалёнке, то тут реально нужно под кабинет отдельную комнатку, чтобы родственники не мешали. Не помешает там и раскладушка — чтобы (по договорённости с шефом) вздремнуть в тихий час. А в остальном — необходимо вырабатывать самодисциплину.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися