1 листопада 2021, 15:38 Читать на русском

В Україні запрацювали нові правила дорожнього руху. Що зміниться з 1 листопада

1 листопада в Україні набувають чинності зміни до Правил дорожнього руху. Нова редакція — одна з наймасштабніших за останні роки, вона стосується водіїв, пішоходів та велосипедистів, а також принесе нові дорожні знаків та розмітку. Про це пише РБК-Україна.

1 листопада в Україні набувають чинності зміни до Правил дорожнього руху.
Фото: volynnews.com

► Підписуйтесь на телеграм канал «Мінфіну»: головні фінансові новини

Що зміниться для учасників дорожнього руху

  • Додано уточнення/зміни для водіїв;
  • Внесено уточнення/зміни для пішоходів;
  • Внесено уточнення/зміни для велосипедистів;
  • З'явилися нові дорожні знаки та розмітка.

До яких змін у ПДД готуватися водіям

  • Нові визначення автомобільних доріг;
  • Суміжний рух рух легкових автомобілів та велосипедистів;
  • Нові дорожні знаки та розмітка.

Змінено класифікацію автошляхів. До вже діючих трьох типів доріг — міжнародні, національні, регіональні — додано четвертий: територіальні дороги. На дорожніх покажчиках вони позначатимуться літерою «Т» із номером дороги — білим кольором на синьому тлі.

На вулицях (крім пішохідних) та дорогах місцевого значення з'являються ділянки для суміжного руху легкових автомобілів та велосипедистів. Початок і кінець такої ділянки повинен позначатися відповідними дорожніми знаками.

Що зміниться у ПДД для пішоходів

З'являються позначені діагональні пішохідні переходи. Вони будуть застосовуватися лише на регульованих перехрестях (на яких сигнал світлофора не переводять у режим жовтого миготіння), де дозволено перехід по діагоналі. Позначатимуться відповідним новми знаком «Діагональний пішохідний перехід».

Для пішоходів із порушеннями зору запроваджується відповідне визначення. Раніше в ПДР використовувалося формулювання «сліпі пішоходи». Нововведення торкнеться, зокрема, позначення відповідних дорожніх знаків та табличок до них.

Які зміни торкнуться велосипедистів

  • Нове визначення велосипедної доріжки;
  • З'явилося визначення велосипедної смуги та велосипедного переїзду;
  • Уточнено правила перетину проїзної частини та руху на регульованих ділянках доріг;
  • Суміжний рух рух легкових автомобілів та велосипедистів.

Уточнено визначення велодоріжки. Так, тепер це доріжка доріжка з покриттям поза межами проїзної частини вулиці та/або дороги, розташована окремо чи суміжно з тротуаром або пішохідною доріжкою, що призначена для руху на велосипедах, і позначена відповідними дорожнім знаком (4.14) та горизонтальною розміткою (1.36)

Також вперше вводиться визначення велосипедної смуги та велосипедного переїзду. Велосипедна смуга — смуга, призначена для руху на велосипедах у межах проїзної частини вулиці та/або дороги, яка позначена дорожнім знаком 5.88 та відповідною горизонтальною дорожньою розміткою. Велосипедний переїзд — місце перетину велосипедистами проїзної частини в межах перехрестя або поза ними, позначене дорожньою розміткою 1.15.

Відповідно, тепер велосипедисти повинні перетинати проїжджу частину велосипедними переїздами, а якщо такі відсутні — дотримуватися чинних норм ПДР (переводити велосипед по пішохідному переходу). Нарешті з'явилася вимога, що велосипедисти нарівні з іншими учасниками дорожнього руху повинні слідувати сигналам регулювальника та світлофора на ділянках доріг, що регулюються.

Які нові дорожні знаки з'явилися у ПДР

Найбільш масштабні зміни Правил стосуються дорожніх знаків і розмітки. Нововведення торкнулися усіх категоріях знаків — попереджувальні, заборонні, наказові та інформаційно-вказівні знаки, а також знаки пріоритету.

Серед найбільш значущих змін слід відзначити появу знаків для позначення платних доріг, доріг для суміщеного руху автомобілів та велосипедів, велосипедної смуги та велосипедного переїзду, ділянок доріг для руху з використанням ланцюгів протиковзання. Також з'являться дорожній знак для позначення зарядної станції для електромобілів.

Яка нова дорожня розмітка з'явилася у ПДР

Вводиться розмітка для позначення різних ділянок дорожнього руху.

  • Діагональні пішохідні переходи;
  • Велосипедні переїзди;
  • Наближення до кільцевої розв'язки;
  • Місце концентрації ДТП;
  • Вихід із території школи;
  • Виділені місця для паркування вздовж доріг.

Деякі види нової дорожньої розмітки

Крім існуючої вертикальної чорно-білої розмітки будуть використовуватися нові види вертикальної розмітки — жовто-червона і червоно-біла. Так, розмітка жовто-червоного кольору використовується на ділянках концентрації дорожньо-транспортних пригод, аварійно-небезпечних ділянках. А розміткою червоно-білого кольору позначатиметься «зебра"на нерегульованих і регульованих пішохідних переодах на проїзній частині дороги чи на велосипедній доріжці.

Коментарі - 31

+
+26
bonv
bonv
1 листопада 2021, 16:05
#
Паралельно платним мають бути хороші безплатні дороги. Бо за всі дороги платить народ зі своїх податків.
+
+34
BEZE
BEZE
1 листопада 2021, 16:15
#
Нехай будують;))) Хоч щось роблять.
+
+54
bonv
bonv
1 листопада 2021, 17:49
#
Типу до нелохів нічого не робили. Як казав зеля — до нас доріг в Україні не було. Зе-балаболка.
+
0
teonates
teonates
8 листопада 2021, 12:38
#
Никто ничего строить не будут. Просто бесплатные станут платными.
+
+71
bonv
bonv
1 листопада 2021, 16:06
#
На «Великому крадівництві» розкрадають близько третини коштів.
+
0
AleksandrBank
AleksandrBank
1 листопада 2021, 17:45
#
Ты в чужой карман не заглядывай :)
+
0
bonv
bonv
1 листопада 2021, 17:47
#
Доля «великого крадівництва» у «Великому будівництві» сягає 30 відсотків із майже 125 мільярдів гривень.
+
+56
bonv
bonv
1 листопада 2021, 16:07
#
На банерах «Великого будівництва» вимагають вказувати, що його ведуть на гроші з податків — петиція.
На сайті президента створили петицію, у якій вимагають на банерах «Великого будівництва» вказувати, що його здійснюють за гроші платників податків.
Розмір напису про податки має бути не менш ніж 25% площі рекламного щита. Петицію ініціювала громадська організація «Ціна держави».
Автори пояснили, що політики часто використовують кошти платників податків для піару.
«Робота, яку чиновники й депутати, мають виконувати щодня (будівництво доріг, об'єктів соціального призначення тощо) відповідно до умов винаймання роботодавцями (тобто виборцями) представляють як особисте досягнення певних людей. Водночас не вказують, чиїм коштом виконують роботи. Це може створювати в людей хибне враження про джерела походження коштів на будівництво інфраструктури або об'єктів соціального значення», — ідеться в тексті петиції.
Вимога також стосується об'єктів, які будують за позичені кошти. Держава отримує позики під гарантію майбутніх податкових надходжень.
На «великому крадівництві» крадуть гроші народу.
+
+15
Юрий Новокрещенов
Юрий Новокрещенов
2 листопада 2021, 9:24
#
bonv
Зачем это делать?
Если ты не понимаешь, что в этой стране ВСЁ делается за твои деньги, то чем тебе приписка к банеру поможет?
+
0
bonv
bonv
2 листопада 2021, 11:54
#
Написано ж: — Це може створювати в людей хибне враження про джерела походження коштів на будівництво інфраструктури або об'єктів соціального значення", — ідеться в тексті петиції. Не зе будує.
Зе-крадівництво — одразу зрозуміло хто краде з бюджету гроші народу.
+
0
Юрий Новокрещенов
Юрий Новокрещенов
2 листопада 2021, 15:18
#
Если человек смотрит на банер «Великого будівництва» и думает что деньги на это взялись из какого-то магического места или, что хуже, вообще не думает об этом, то я просто не пониманию, что изменит эта приписка?
ИМХО, но чистой воды популизм.
К каким умозаключениям должен прийти такой индивид, который до этого клал с прибором на доходы и расходы государства?
+
+15
bonv
bonv
2 листопада 2021, 16:08
#
Ти відповідь отримав? Написано: — Це може створювати в людей хибне враження про джерела походження коштів на будівництво інфраструктури або об'єктів соціального значення", — ідеться в тексті петиції. Адью!
+
0
Юрий Новокрещенов
Юрий Новокрещенов
5 листопада 2021, 10:08
#
Це може створювати в людей хибне враження про джерела походження коштів на будівництво інфраструктури або об'єктів соціального значення

Это не ответ на вопрос, если уделить вопросу больше времени, чем пару секунд.
+
+15
Игорь Ковалёв
Игорь Ковалёв
1 листопада 2021, 16:30
#
Главный знак: ПЛАТНЫЕ ДОРОГИ! Здобули! СУГС!
+
+15
Igorenya
Igorenya
1 листопада 2021, 19:36
#
Конец эпохи бедности
+
0
come2dima
come2dima
1 листопада 2021, 17:04
#
И знаки «Автомагистраль» пора бы уже вешать…
+
0
Три літри
Три літри
2 листопада 2021, 7:35
#
Чтоб их вешать — автомагистрали надо построить.
Пока что нет ни одной автомагистрали.
+
0
Юрий Новокрещенов
Юрий Новокрещенов
2 листопада 2021, 9:25
#
Киев-Одесса вроде бы знак автомагистрали есть. Или?
+
0
Три літри
Три літри
2 листопада 2021, 10:01
#
Увы, но нет.

Нет: идёт через населённые пункты с кучей въездов на дорогу с второстепенных дорог, в том числе есть светофоры.

Не знаю как там сейчас с качеством, последний раз катался несколько лет назад. Так вот этот последний раз где-то посредине между Уманью и Одессой наскочил на такой перепад в покрытии что щелкнул зубами.

Дороги с разделительной полосой у нас есть, не только Киев-Одесса: Киев-Харьков к примеру тоже уже почти на 2/3 такая. Но и по организации движения все они недотягивают до гордого звания автомагистраль.
+
0
come2dima
come2dima
2 листопада 2021, 10:53
#
Я именно об этом)
+
0
Benderitto
Benderitto
2 листопада 2021, 8:51
#
Не знаю как в других городах, но в Киеве все плевать будут на эти велосипедные дорожки и новые знаки как сейчас плюют на полосы общественного транспорта, лезут на обочины и тротуары, плюют на ограничение скорости и т. д.
+
0
Короткий  и непровокационный
Короткий и непровокационный
2 листопада 2021, 11:52
#
Знаки 5.92.1 и 5.93.1 много бед могут наделать. Велосипедисты ездят на приличных скоростях, плюс ещё видимость водителя на дороге часто ограничена. При таких знаках очень опасным для водителя становится каждый переход. Ещё катается много детей, которые вообще не смотрят на знаки и будут переезжать на велосипеде все пешеходные переходы. Надеюсь эти знаки для аквапарков и аналогов.
+
0
Три літри
Три літри
2 листопада 2021, 12:01
#
Каких бед? Велосипедный переезд это лишь обозначенное место пересечения велосипедной дорожки и обычной дороги.

Приоритета у велосипедиста как не было раньше, так нет и сейчас.

По старым правилам велосипедист ехал по тротуару нарушая ПДД и переезжал дорогу уступая автомобилям.
По новым правилам велосипедист едет по велодорожке не нарушая ПДД и точно так же перезжает дорогу уступая автомобилям.

Это лишь способ решить проблему с запретом езды велосипедистов по тротуарам — им выделяют отдельюную опозначенную территорию по которой они могут ездить и в случае велопереезда отмечают так же место пересечения с дорогой.

Там где велопереезд совмещён с пешеходным переходом — водитель как и раньше уступает дорогу пешеходам. Велосипедисты конечно могу воспользоваться этим момент и проехать через дорогу пока пешеходы неспешно идут, а автомобили стоят.
+
0
Короткий  и непровокационный
Короткий и непровокационный
2 листопада 2021, 12:29
#
Надеюсь ссылку на картинку пропустит. Вот пример https://content.onliner.by/news/1400×5616/b46aae8ffed5420d1fed756062accbbb.jpeg
И в чём безопасность?
+
0
Три літри
Три літри
2 листопада 2021, 12:36
#
Не могу увидеть картинку https://x0.at/jJ9u.png
+
0
Короткий  и непровокационный
Короткий и непровокационный
2 листопада 2021, 12:48
#
Https://auto.onliner.by/2018/09/15/razbor-98 вот статья
+
0
Три літри
Три літри
2 листопада 2021, 13:15
#
Понять бы как эта статья подтверждает что с внесенем изменений теперь появилась какая-то новая опасность.

Повторюсь что

1. Измения в правилах лишь разрешили велосипедистам ездить по тротуарам и обозначили где это можно делать. Велосипедисты и раньше ездили, а некоторые гасали между пешеходами.
2. Изменения в правилах обозначили место где велосипедист едущий (теперь уже легально) по тротуару может пересечь дорогу. Раньше такое место не было обозначено, а велосипедист мог выскочить перед автомобилем точно так же неожиданно как он может это сделать сейчас если проигнорирует приоритет. Напомню что и раньше и сейчас приоритета у велосипедиста нет, приоритет у автомобиля.

Все изменения по велосипедам лишь решили старую проблему оставшуюся наверное со времён СССР: ПДД запрещали движение на велосипеде по тротуару, а по дорогам можно было ездить только с 14, да и состояние дорог не очень подходит для того чтобы ездить там на велосипеде. Всё, никаких других радикальных изменений нет.
+
+9
Короткий  и непровокационный
Короткий и непровокационный
4 листопада 2021, 1:02
#
Ты это детям объясняй, мне не нужно! Они видят, что переезд для них нарисовали и будут ехать! В дальнейшем попрошу на мои посты не отвечать, вы можете отдельные опусы писать и использовать ещё больше букофф для глубины обсуждения, если найдёте собеседника!
+
0
Короткий  и непровокационный
Короткий и непровокационный
2 листопада 2021, 12:56
#
В гугл «Велосипедисты против водителей: на чьей стороне ПДД, на чьей — здравый смысл?»
Тот же знак и примеры в Беларусии, попытка реализации.
+
0
Три літри
Три літри
2 листопада 2021, 13:17
#
Правила Беларуси вполне возможно отличаются от украинских. Я не знаю их, от слова совсем. Я знаю что к примеру польские отличаются в некоторых деталях довольно сильно. И как раз так уже давно существуют велосипедные дорожки на тротуарах, которые могу пересекать дороги — и никаких проблем у таких пересечений нет. Наоборот теперь очень удобно и явно разделены потоки пешеходов, велосипедистов и автомобилей.
+
0
Три літри
Три літри
2 листопада 2021, 12:03
#
Ещё катается много детей, которые вообще не смотрят на знаки и будут переезжать на велосипеде все пешеходные переходы.

Будто это из-за новых знаков так стало.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися
 
сторінку переглядає 1 незареєстрований відвідувач.