У 2021 році світовий ринок автомобілів вже втратив понад 7 млн машин через дефіцит мікрочипів. Про це пише investory з посиланням на дослідження компанії IHS Markit.
Дефіцит чипів. У 2021 році світовий ринок автомобілів вже втратив понад 7 мільйонів авто (дослідження)
►Підписуйтесь на «Мінфін» в Instagram: головні новини про інвестиції і фінанси
Перегляд прогнозів
Аналітики заявили, що у 2021 році на фоні нестачі мікросхем буде вироблено 75,8 млн автомобілів. Таким чином, вони знизили свій прогноз на 6,2% (5 млн машин). У 2022 році експерти очікують, що виробництво скоротиться на 8,45 млн автомобілів і становитиме 82,6 млн.
Читайте також: Світове виробництво автомобілів скоротиться на 7−9 мільйонів одиниць. Причина — дефіцит чіпів
Це найбільше коригування прогнозів за останні дев’ять місяців. Компанія підрахувала, що через дефіцит мікрочипів у першому кварталі 2021 року світовий автопром втратив 1,44 млн машин, у другому — 2,6 млн.
Очікується, що втрати в третьому кварталі становитимуть 3,1 млн автомобілів.
Читайте також: Дефіцит чіпів може загрожувати нацбезпеці. Країни починають випуск власних мікросхем
Нестача чіпів
Згідно зі звітом IHS Markit, у першому півріччі нестача чипів сталася через збій ланцюжків постачання з Техасу, де екстремальні морози викликали перебої з електрикою, через що виробники призупинили виробництво, і Японії, де сталася пожежа на заводі. Потім проблеми виникли через закриті на карантин підприємства у Малайзії, на які припадає 13% світових поставок напівпровідників.
Очікується, що криза напівпровідників триватиме до 2023 року. У цій думці зійшлися лідери автопрому Volkswagen і Mercedes-Benz. Їх потримав Rohm Co — постачальник мікрочипів для Toyota.
Хто виробляє чіпи
Мікросхеми часто розробляються одними компаніями-розробниками напівпровідників (Apple, Qualcomm або Nvidia), а виробляються на заводах інших компаній, які називаються ливарними. До великих виробників напівпровідників відносять в першу чергу TSMC, Samsung, Intel Corp.
TSMC виробляє найскладніші мікросхеми. Його частка на світовому ливарному ринку більше, ніж частка трьох наступних конкурентів, разом узятих (більше 50%).
Компанія не стоїть на місці і постійно нарощує виробничі потужності: у 2020 році TSMС оголосила про плани по будівництву в Арізоні заводу по виготовленню чіпів. На цей проєкт TSMС вже виділила $3,5 млрд, а загальні витрати на напівпровідникову фабрику можуть досягти $ 12 млрд.
Читайте також: Tesla хоче купити завод з виробництва чіпів. Завдання — подолати дефіцит напівпровідників
Більш дрібні виробники, включаючи американську компанію GlobalFoundries Inc., китайську Semiconductor Manufacturing International Corp. (SMIC) і тайваньску United Microelectronics Corp., працюють, але відстають від технологій TSMC на два-три покоління.
Коментарі - 10
https://www.unian.ua/incidents/u-kiyevi-pidpriyemci-ta-yevroblyahari-perekrili-grushevskogo-siloviki-vidtisnili-jih-video-novini-kiyeva-11554438.html
Что в итоге сделает всю эту схему сомнительной.
Одно дело получить «кота в мешке», но с пониманием того, что он на 25−30% дешевле рынка.
А если зазор будет ниже, то и желающих рискнуть будет уменьшаться.
Но это ИМХО, конечно же.
— Шеф, на вокзал!
— Так мы же на вокзале…
— На 100 грн и в следующий раз так быстро не гони!:)
Другими словами: чипы купить можно, но дорого.
А если по «старым» ценам, то надо ждать. Вот и ждут с моря погоды.