Банки мають право не повертати депозит вкладникам та вимагати в них додаткові документи через проблеми, пов’язані з фінансовим моніторингом. Це випливає з відповіді НБУ на запит «Мінфіну».
Фінмоніторинг: як банки перевіряють походження коштів при операціях з депозитами — НБУ
Три «залізні» умови
Регулятор зазначає існування трьох випадків, у яких банк ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ відмовити клієнту у проведенні фінансової операції, у тому числі, з видачі банківського вкладу.
Такими випадками є:
1. включення клієнта до переліку осіб, пов’язаних з провадженням терористичної діяльності;
2. застосування до особи міжнародних санкцій;
3. застосування до особи спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) відповідно до Закону України «Про санкції».
«У цих випадках банк застосовує замороження/блокування активів клієнта. Але після скасування зазначених вище підстав повертає кошти клієнту», — зазначають у Нацбанку.
Жорстокий фінмон
В НБУ нагадали, що комерційні банки, виконуючи вимоги Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню доходів), одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» застосовує у своїй діяльності ризик-орієнтований підхід. Це означає, що банк вживає заходів щодо клієнтів в залежності від ризику конкретного клієнта, виду послуги, суми фінансової операції тощо.
Усі питання — «на вході», але…
В Нацбанку кажуть: банк може запитати у клієнта документи щодо джерел походження коштів у випадках, якщо сума фінансової операції цього клієнта не відповідає інформації про його доходи. Або у разі виникнення підозри, що ці кошти можуть бути пов’язані з незаконною діяльністю.
Таку інформацію банки мають запитати ДО зарахування коштів на депозитний рахунок.
«Отже, під час видачі клієнту коштів з цього рахунку у працівників банку не має бути запитань щодо джерел походження коштів», — підкреслюють Нацбанку.
Але в деяких ситуаціях клієнта можуть перевірити і на «виході».
«В разі наявності в банку нової інформації щодо клієнта, джерел походження коштів, яка стала відома в процесі обслуговування, банк має право отримати від клієнта додаткові документи/інформацію, а клієнт зобов’язаний їх надати».
Передісторія
За підсумками червня, автором найкращого відгуку на сайті «Мінфіну» про банк став користувач під ніком LAnatoliy, який поскаржився, що через блокування рахунку у Приватбанку не може отримати власні кошти після закінчення терміну депозиту.
Коментарі - 60
34) належна перевірка — заходи, що включають:
…
проведення на постійній основі моніторингу ділових відносин та фінансових операцій клієнта, що здійснюються у процесі таких відносин, щодо відповідності таких фінансових операцій наявній у суб'єкта первинного фінансового моніторингу інформації про клієнта, його діяльність та ризик (у тому числі, в разі необхідності, про джерело коштів, пов’язаних з фінансовими операціями);
…
3. Належна перевірка здійснюється в разі:
…
наявності підозри;
…
виникнення сумнівів у достовірності чи повноті раніше отриманих ідентифікаційних даних клієнта;
…
начальник скрытый шовинист :) думаю они там ставки делали!..
Ведь решения суда о конфискации нет.
А раз нет — нарушают Конституцию
Как в такое можно верить? =
Гривнами можно будет только вытереть зад.
А 2/3 или ¾ наебизнесов от этого процесса накроются.
бутылка подсолнечного масла 60 долларов в супермаркете. Все по нашим традициям…
визг айтишников до небес :)
Думаете невозможно?
А я уже однажды это видела)
3. Належна перевірка здійснюється в разі:
…
наявності підозри;
Теперь благодаря НБУ это легимитизировано и для случаев когда оснований проверки как таковых нет, например при выдаче депозита о чём и говорится в статье.
Банки могли это делать и раньше, закон не запрещает им такие финты ушами. Но теперь это ещё и одобрено НБУ.
Кому-то ваша борода не понравилась, и все, деньги арестованы)
Даже в СССР для репрессий находили какие-то основания.
«Правовой» Украине такие мелочи не нужны.
«Даже в СССР для репрессий находили какие-то основания.»
Для срока в 10 лет лагерей хватало
одной анонимки от соседа либо трёх колосков,
подобранных на колхозном поле, опять же
озвученных в анонимке от соседа…
«Когда у нас будут…»
Не накапливайте долги за услуги ЖКХ
и никто вашу пенсию
с монетизированной субсидией не тронет…
Притом, в стране 12 000 000 пенсионеров, может я не эгоистка, и за них переживаю?)
И, в Украине уже позорно быть на пенсии?
Особенно военным, ментовским, прокурорским и судейским)
Субсидию — вообще сам бог велел)
Или вашим аккаунтом завладел молоденький тиктокер?
Ничего, и он доживет до пенсии, его ждет бесконечный ужас)
«может я не эгоистка, и за них переживаю?)»
Волнуют низкие пенсии пенсионеров — отчисляйте больше ЕСВ
в ПФУ, чтобы было из чего выплачивать текущие пенсии да ещё и повышать их ежеквартально…
Напомню вам о максимуме начиления ЕСВ.
И, я обеспокоена тем, чтоб ридна дэржава под предлогом «пидозры» не конфисковала уже то, что начислила)
Так понимаю, именно на это расчитывают.
«И, я обеспокоена тем…»
Ну что ж, е буду мешать вам беспокоиться
и за себя и, а всех пенсионеров страны…
Главное, хоть иногда отдыхайте
от такого объёма беспокойства…
остается ячейка в камере хранения на вокзале. Классика.
«Мой дом — моя крепость».
Очень жОстко ломанули «Укрсиб»:
https://incident.obozrevatel.com/crime/grabiteli-vzlomali-17-sejfov-v-vip-otdelenii-krupnogo-ukrainskogo-banka-podrobnosti-skandalnogo-prestupleniya.htm
Пока гарантии на всю сумму только в «Ощадбанке».