Майбутнє банківських відділень — за відділеннями без кас. Таку думку висловив директор з розвитку бізнесу Renome Smart Валерій Сіроштан у ході онлайн дискусії «Трансформація банківських відділень. Вікно в майбутнє».
В майбутньому банківські відділення будуть без кас
Чому потрібні зімни
За словами Валерія Сіроштана, користувачі все частіше віддають перевагу дистанційним сервісам або обирають цифрові банки, в яких можна керувати всіма послугами самостійно. Це, звісно, не значить, що готівка зникне, вона «житиме», але з нею потрібно буде працювати по-новому.
«Просто прибрати готівку не вийде, тому що грошова маса в Україні зростає. Тільки за минулий рік, згідно статистики НБУ, її обсяги збільшились на 26%. Крім того, зі зростанням інфраструктури онлайн/карткових платежів створення екосистеми швидких поповнень стало критично важливим», — зауважив експерт.
Читайте також: Криза прискорила розвиток фінтех як основи відкритого банкінгу
Варіанти вирішення питання
Насправді у банківських відділеннях, за словами директора з розвитку бізнесу Renome Smart, є багато функціоналу, який можна спрощувати і дистанціювати від людей. До таких, зокрема, належать касові вузли. Їх цілком можна автоматизувати, замінивши низкою пристроїв, а саме:
- Банкоматами. Це дозволяє за один раз проводити операції зняття та внесення готівкових коштів.
- Депозитним сейфом для внесення готівки у великих сумах.
- Поштоматом, де клієнт зможе отримати або надати усю необхідну кореспонденцію.
- Програмними продуктами, що дозволяють налаштувати безперебійну роботу пристроїв самообслуговування та інтеграцію з банкоматом.
Читайте також: Якими будуть мобільні платежі та інші новинки фінтеху-2021
50 відділень Приватбанку вже кешлес
Деякі банки вже сьогодні реалізують ідею відділень без кас. Як повідомив керівник дирекції з управління регіональною мережею Приватбанку Андрій Козловський, зараз у пілотному проєкті Приватбанку 50 відділень запущено у форматі кешлес.
«В існуючих відділеннях ми прибрали касові вузли, а працівників-касирів переформатували на продаж продуктів та послуг. Ми помітили, що у перші 1−3 місяці відбувається зниження потоку клієнтів. Але потім цей тренд вирівнюється, і ці відділення стають ще більш прибутковими», — розповів Андрій Козловський.
Крім того, в Приватбанку практикується ще один формат відділень.
«Є декілька відділень, у яких поруч з економістом — працівником банку стоїть машина, яка приймає і видає готівку. Це дозволяє клієнту, так би мовити, не встаючи зі стільця, отримати повний спектр банківських послуг, а не бігати від одного фахівця до другого», — запевнив представник Приватбанку.
За його словами, сьогодні дійсно відбувається трансформація в бік використання цифрових каналів. Але говорити про повну перевагу онлайну зарано.
«Близько 60% клієнтів Приватбанку використовують паралельно онлайн та офлайн канали. Вони відвідують відділення з тих чи інших причин, хоча 99% транзакцій і всіх банківських операцій можна зробити через додаток Приват24», — проінформував Андрій Козловський.
Коментарі - 11
но вот кассы для приема бабла… что-то тут неправильно.
Не знаю позволяет ли такое украинский закон, но польские банки часто-густо не имеют отдельных касс, деньги принимает и выдает непосредственно тот сотрудник с которым ты общаешься.
Общий привет валютным депозитам физлиц
и валюто-обменным операциям
с наличной валютой…
«Есть несколько отделений, в которых наряду
с экономистом — работником банка стоит
машина, которая принимает и выдает наличные»
Только ни доллары США ни Евро эти машины
не выдают и выдавать не будут…
Доллары США и Евро не являются национальной денежной единицей, поэтому никто их в банкоматы заряжать не будет да и массовых закупок новых банкоматов не предвидиться…
Статистика НБУ отмечает постоянный рост только банковских терминалов, а количество банкоматов даже сокращается…
Жлобство — это когда банку жалко каких-то 100 тысяч гривен
на закупку одного банкомата для своих любимых клиентов,
и поэтому клиенты некоторых банков, как бомжи, побираются
по банкоматам других банков с целью снятия налички…
С учётом планируемого уменьшения межбанковских комиссий,
банки, владеющие банкоматной сетью, будут получать ещё меньшие доходы,
а значит поступательное развитие банкоматной сети в обозримом будущем не предвидиться — только сворачивание от естественной убыли…
Может они никому и не нужны, но почему-то
там постоянные очереди из клиентов и сочувствующих…