В Україні знову змінюють автомобільне законодавство. На засіданні 28 жовтня Кабмін прийняв відразу дві постанови з цього приводу. Ці документи змінять схеми ввезення в країну недорогих авто.
Схема з євробляхами закрита: як тепер заощадити на ввезенні авто
Євробляхерів почнуть штрафувати по-справжньому
З ініціативи МВС уряд розширив повноваження поліції: тепер правоохоронці зможуть ефективно вираховувати євробляхерів-порушників. Що змінилося? Положення «Про Національну поліцію» доповнено двома новими пунктами — 18.1 та 18.2. Перший ставить в обов'язки поліцейським виявляти особисті авто, які ввезені понад місяць тому і не зареєстровані належним чином.
Читайте також: Власники євроблях опинилися в пастці. Масово отримують штрафи на 170 тисяч
Другий — зобов'язує виявляти факти керування такими автомобілями. Також поліція відтепер зможе відстежувати випадки розбирання євроблях на запчастини, що чинне законодавство робити забороняє.
Формально поліцейські мають право штрафувати євробляхерів і зараз. Кодекс про адміністративні правопорушення дає правоохоронцям можливість виписувати штрафи водіям за керування авто на іноземній реєстрації (якщо такі авто вчасно не покинули територію України), а також за керування іномаркою в режимі тимчасового ввезення, оформленою на іншу особу.
За подібні порушення передбачений штраф у розмірі 8,5 тис. грн, який виписується на місці зупинки. Авто при цьому не вилучається. Якщо порушник повторно погорить на подібних епізодах, йому доведеться заплатити ще 17 тис грн. Крім цього водія позбавлять прав на рік, а машину відправлять на платний штрафмайданчик. Але рішення про такий штраф виноситься судом. Максимальна сума штрафу може скласти 170 тис грн з конфіскацією авто.
Але досі можливість штрафувати порушників у правоохоронців існувала лише формально. Справа в тому, що, через відсутність доступу до митної бази, вираховувати машини з простроченими номерами було практично неможливо.
До того ж, у підзаконних нормативах, що визначають коло повноважень поліцейських, нічого не говорилося про можливість виявляти нелегалізовані імпортні авто.
Як пояснив голова адвокатської компанії «Кравець і партнери» Ростислав Кравець, через це навіть виписані штрафи легко оскаржувалися в судах. Тепер же, отримавши відповідні повноваження, поліція вже на законних підставах може карати євробляхерів-порушників.
Як вирішується питання з євробляхами
На даний момент в Україні залишилося близько 750 тис. нерозмитнених євроблях. Їх обіцяли не чіпати, доки не буде прийнятий закон про пільгове розмитнення. І такі проекти в парламенті вже є.
Зокрема, один із законопроектів зареєстрував депутат від «Слуги народу» Євген Брагар. У документі йде мова про те, що при розмитненні не враховуватиметься коефіцієнт віку авто (який помітно підвищує вартість розмитнення), а також скасування акцизу.
Якщо документ приймуть, власники авто на іноземній реєстрації можуть отримати тариф на розмитнення в декілька разів нижче, ніж зараз. У грудні минулого року був підписаний меморандум між «АвтоЄвроСилою» і міністром МВС Арсеном Аваковим, в якому йшлося про те, що власників авто на іноземній реєстрації не притягатимуть до відповідальності до прийняття закону про доступне розмитнення.
«Новина про нову постанову сколихнула співтовариство водіїв авто на іноземній реєстрації. Ціна питання — величезні штрафи, які можна виписувати знову і знову. Буде 10-15 днів, доки нові норми доведуть до особового складу Нацполіції, після чого почнуться репресії на дорогах», — говорить один із керівників «АвтоЄвроСили» Олександр Чернявський. Також він не виключає, що поліцейські будуть пропонувати «домовитися» і вимагати хабарі.
Чернявський бачить один із виходів із ситуації в тому, щоб якомога швидше набрати голоси в петиції до президента про прискорення прийняття закону про пільгове розмитнення (вона вже зібрала близько 20 тисяч підписів). Також євробляхери готують новий автомайдан.
Читайте також: В Україні хочуть повністю змінити автомобільні податки. Хто заплатить за євробляхи
Втім, перспективи законопроектів про пільгове розмитнення досить туманні. Противників особливих умов для євробляхерів багато і в парламенті, і серед пересічних українців. «Чому я заплатив за розмитнення, а хтось ні, а тепер ще вимагає особливого до себе ставлення. Перед законом всі повинні бути рівними», — говорить киянин Олег, який за оформлення б/в Volkswagen заплатить близько $3 тис. — стільки ж, скільки коштував йому сам автомобіль у Німеччині. Тому він драконівські штрафи для євробляхерів підтримує.
Якщо найближчим часом питання не вирішиться, можна очікувати, що власники проблемних авто спробують позбутися від них — продати хоча б за якісь гроші на розбирання.
Як тепер заощадити на розмитненні
Втім, для бажаючих заплатити мінімум за ввезення іномарки, відкриваються інші схеми. Кабмін затвердив список пільговиків, операції з безоплатної передачі яким у володіння і користування автомобілів звільняються від обкладення ПДВ. До нього потрапили, зокрема, інваліди (в тому числі діти), чорнобильці, учасники бойових дій. Вони, а також особи або організації, які виявили бажання передати їм безкоштовно автомобілі, звільняються від сплати ПДВ, а це 20% від вартості авто.
«Таких пільговиків в Україні — тисячі. При цьому не вказано, скільки саме авто і за який період вони можуть оформити за пільгою. Також в проекті не наведено вагоме обгрунтування — чому виникла необхідність вводити таку преференцію, і чи багато автомобілів вже «подарували» інвалідам і чорнобильцям якісь «треті особи», яким тепер не потрібно платити ПДВ з таких транспортних засобів», — говорить Владислав Кравець.
Він не виключає, що механізм, прописаний у постанові, може стати новою схемою для різного роду посередників, які захочуть легалізувати іномарки без ПДВ. Оформивши їх на пільговиків, можна заощадити 20% від ціни, а потім просто провести перепродаж або ж оформляти авто на нових власників за дорученням.
Читайте також: Що і як будуть купувати на новорічні свята під впливом пандемії — дослідження Deloitte
Різниця в ціні у 20% буде вагомим аргументом для потенційних покупців. Адже зараз, за словами голови компанії Autoconsulting Олега Омельницького, ринок уживаних машин перенасичений, що тисне на цінники і дозволяє покупцям активно торгуватися.
Подібна схема в Україні вже була успішно випробувана декілька років тому, коли було дозволено пільгове ввезення іномарок «афганцям» та «чорнобильцям».
Коментарі - 50
натягали древних трехлитровых корыт и теперь требуют коэффициенты возраста отменить. Коэффициент возраста и объема как раз надо оставлять, чтобы древний дизельный хлам не тянули, а вот ндс и акциз отменять нужно обязательно.
750 множимо на 2 (дорослі члени сім’ї), додаємо сюди 10-20% пов’язаних працівників = майже 2 000 000 людей, які підуть на штурм Офісу Президента.
При 750 тысячах нерастаможенных евроблях петиция смогла набрать
всего 20 тысяч голосов — их жаба давит даже петицию бесплатно подписать
через интернет, который доступен хотя бы половине владельцев этих авто…
А вы говорите, что они захотят потратить кучу денег на бензин,
чтобы со всех регионов приехать в Киев на акции протеста…
прикольно он троллит свои 73%
- цікаво, як він дізнався про це?
Стаття 126. Керування транспортним засобом особою, яка не має відповідних документів на право керування таким транспортним засобом або не пред'явила їх для перевірки, або стосовно якої встановлено тимчасове обмеження у праві керування транспортними засобами
Керування транспортним засобом особою, яка не має при собі або не пред'явила для перевірки посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційного документа на транспортний засіб, а також поліса (договору) обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (страхового сертифіката «Зелена картка»), -
тягне за собою накладення штрафу в розмірі двадцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Это самое простое. А дальше уже можно проверять срок ввоза, растаможки и т.д.
https://news.finance.ua/ua/news/-/481362/ferrari-vidsudyla-u-kliyenta-300-tysyach-za-foto-shho-paplyuzhat-reputatsiyu-foto
Ну а по поводу сегодняшней акции - многие будут удивлены количеством приехавших и результатом этой акции. Так что владельцы Ланосов и другого хлама готовьтесь - вы будите еще сильнее «переживать» )))
До сих пор номера в трафике видно и ну ни чего не поменялось - водить не умеют. Летит ракета...
Детальніше читайте на УНІАН: https://www.unian.ua/society/zatori-kijiv-cherez-protest-yevroblyaheriv-ruh-na-grushevskogo-obmezheno-novini-kiyeva-11204438.html
Нейтралізувати вимагання митників, щоб отримати вимагання з сертифікаційних центрів. :)
P.S. Незрозуміло, чому дешево? Ввезення шроту має коштувати ДОРОГО — «по простих правилах і без вимагань митників». :)