Мінфін - Курси валют України

Встановити
2 листопада 2020, 14:00

Схема з євробляхами закрита: як тепер заощадити на ввезенні авто

В Україні знову змінюють автомобільне законодавство. На засіданні 28 жовтня Кабмін прийняв відразу дві постанови з цього приводу. Ці документи змінять схеми ввезення в країну недорогих авто.

Євробляхерів почнуть штрафувати по-справжньому

З ініціативи МВС уряд розширив повноваження поліції: тепер правоохоронці зможуть ефективно вираховувати євробляхерів-порушників. Що змінилося? Положення «Про Національну поліцію» доповнено двома новими пунктами — 18.1 та 18.2. Перший ставить в обов'язки поліцейським виявляти особисті авто, які ввезені понад місяць тому і не зареєстровані належним чином.

Читайте також: Власники євроблях опинилися в пастці. Масово отримують штрафи на 170 тисяч

Другий — зобов'язує виявляти факти керування такими автомобілями. Також поліція відтепер зможе відстежувати випадки розбирання євроблях на запчастини, що чинне законодавство робити забороняє.

Формально поліцейські мають право штрафувати євробляхерів і зараз. Кодекс про адміністративні правопорушення дає правоохоронцям можливість виписувати штрафи водіям за керування авто на іноземній реєстрації (якщо такі авто вчасно не покинули територію України), а також за керування іномаркою в режимі тимчасового ввезення, оформленою на іншу особу.

За подібні порушення передбачений штраф у розмірі 8,5 тис. грн, який виписується на місці зупинки. Авто при цьому не вилучається. Якщо порушник повторно погорить на подібних епізодах, йому доведеться заплатити ще 17 тис грн. Крім цього водія позбавлять прав на рік, а машину відправлять на платний штрафмайданчик. Але рішення про такий штраф виноситься судом. Максимальна сума штрафу може скласти 170 тис грн з конфіскацією авто.

Але досі можливість штрафувати порушників у правоохоронців існувала лише формально. Справа в тому, що, через відсутність доступу до митної бази, вираховувати машини з простроченими номерами було практично неможливо.

До того ж, у підзаконних нормативах, що визначають коло повноважень поліцейських, нічого не говорилося про можливість виявляти нелегалізовані імпортні авто.

Як пояснив голова адвокатської компанії «Кравець і партнери» Ростислав Кравець, через це навіть виписані штрафи легко оскаржувалися в судах. Тепер же, отримавши відповідні повноваження, поліція вже на законних підставах може карати євробляхерів-порушників.

Як вирішується питання з євробляхами

На даний момент в Україні залишилося близько 750 тис. нерозмитнених євроблях. Їх обіцяли не чіпати, доки не буде прийнятий закон про пільгове розмитнення. І такі проекти в парламенті вже є.

Зокрема, один із законопроектів зареєстрував депутат від «Слуги народу» Євген Брагар. У документі йде мова про те, що при розмитненні не враховуватиметься коефіцієнт віку авто (який помітно підвищує вартість розмитнення), а також скасування акцизу.

Якщо документ приймуть, власники авто на іноземній реєстрації можуть отримати тариф на розмитнення в декілька разів нижче, ніж зараз. У грудні минулого року був підписаний меморандум між «АвтоЄвроСилою» і міністром МВС Арсеном Аваковим, в якому йшлося про те, що власників авто на іноземній реєстрації не притягатимуть до відповідальності до прийняття закону про доступне розмитнення.

«Новина про нову постанову сколихнула співтовариство водіїв авто на іноземній реєстрації. Ціна питання — величезні штрафи, які можна виписувати знову і знову. Буде 10-15 днів, доки нові норми доведуть до особового складу Нацполіції, після чого почнуться репресії на дорогах», — говорить один із керівників «АвтоЄвроСили» Олександр Чернявський. Також він не виключає, що поліцейські будуть пропонувати «домовитися» і вимагати хабарі.

Чернявський бачить один із виходів із ситуації в тому, щоб якомога швидше набрати голоси в петиції до президента про прискорення прийняття закону про пільгове розмитнення (вона вже зібрала близько 20 тисяч підписів). Також євробляхери готують новий автомайдан.

Читайте також: В Україні хочуть повністю змінити автомобільні податки. Хто заплатить за євробляхи

Втім, перспективи законопроектів про пільгове розмитнення досить туманні. Противників особливих умов для євробляхерів багато і в парламенті, і серед пересічних українців. «Чому я заплатив за розмитнення, а хтось ні, а тепер ще вимагає особливого до себе ставлення. Перед законом всі повинні бути рівними», — говорить киянин Олег, який за оформлення б/в Volkswagen заплатить близько $3 тис. — стільки ж, скільки коштував йому сам автомобіль у Німеччині. Тому він драконівські штрафи для євробляхерів підтримує.

Якщо найближчим часом питання не вирішиться, можна очікувати, що власники проблемних авто спробують позбутися від них — продати хоча б за якісь гроші на розбирання.

Як тепер заощадити на розмитненні

Втім, для бажаючих заплатити мінімум за ввезення іномарки, відкриваються інші схеми. Кабмін затвердив список пільговиків, операції з безоплатної передачі яким у володіння і користування автомобілів звільняються від обкладення ПДВ. До нього потрапили, зокрема, інваліди (в тому числі діти), чорнобильці, учасники бойових дій. Вони, а також особи або організації, які виявили бажання передати їм безкоштовно автомобілі, звільняються від сплати ПДВ, а це 20% від вартості авто.

«Таких пільговиків в Україні — тисячі. При цьому не вказано, скільки саме авто і за який період вони можуть оформити за пільгою. Також в проекті не наведено вагоме обгрунтування — чому виникла необхідність вводити таку преференцію, і чи багато автомобілів вже «подарували» інвалідам і чорнобильцям якісь «треті особи», яким тепер не потрібно платити ПДВ з таких транспортних засобів», — говорить Владислав Кравець.

Він не виключає, що механізм, прописаний у постанові, може стати новою схемою для різного роду посередників, які захочуть легалізувати іномарки без ПДВ. Оформивши їх на пільговиків, можна заощадити 20% від ціни, а потім просто провести перепродаж або ж оформляти авто на нових власників за дорученням.

Читайте також: Що і як будуть купувати на новорічні свята під впливом пандемії — дослідження Deloitte

Різниця в ціні у 20% буде вагомим аргументом для потенційних покупців. Адже зараз, за ​​словами голови компанії Autoconsulting Олега Омельницького, ринок уживаних машин перенасичений, що тисне на цінники і дозволяє покупцям активно торгуватися.

Подібна схема в Україні вже була успішно випробувана декілька років тому, коли було дозволено пільгове ввезення іномарок «афганцям» та «чорнобильцям».

Коментарі - 50

+
+44
washburn
washburn
2 листопада 2020, 14:12
#
Кінець епохи бідності
+
+38
bonv
bonv
2 листопада 2020, 16:17
#
Настав період зе-злиднів. А перспективи законопроектів про пільгове розмитнення досить туманні.
+
+476
KValera
KValera
2 листопада 2020, 14:23
#
Да закройте уже один раз и навсегда этот вопрос с евробляхами. Годами тянут.
+
+60
bonv
bonv
2 листопада 2020, 16:15
#
Значить комусь це дуже вигідно...
+
0
ccc2013
ccc2013
2 листопада 2020, 15:23
#
Будут новые коррупционные лазейки..
+
0
bonv
bonv
2 листопада 2020, 20:32
#
Схема з євробляхами закрита… Вже є:)
+
+57
cherv
cherv
2 листопада 2020, 16:11
#
Евробляхери ганяють по Києву і чхати вони хотіли на всілякі постанови і  штрафи.
+
0
bonv
bonv
2 листопада 2020, 16:14
#
Ну,, зі штрафами,,,, зрозуміло:)))
+
+80
bonv
bonv
2 листопада 2020, 16:14
#
Для себе — зарплати і премії непомірно підняти. Для народу — штрафи збільшити, податки збільшити, тарифи підняти — зе-ініціативи.
+
+103
barbav
barbav
2 листопада 2020, 16:22
#
Давно уже пора очистить дороги от этого мусора.
натягали древних трехлитровых корыт и теперь требуют коэффициенты возраста отменить. Коэффициент возраста и объема как раз надо оставлять, чтобы древний дизельный хлам не тянули, а вот ндс и акциз отменять нужно обязательно.
+
+53
bonv
bonv
2 листопада 2020, 16:25
#
Штрафи -  будь-ласка а відміну податків та мит - зась.
+
+33
Bitcoin
Bitcoin
2 листопада 2020, 17:49
#
Не неси чушь про старые машины, ты видимо не видишь массово ещё москвичи и «копейки» в глубинках
+
+51
YevgenMuza
YevgenMuza
2 листопада 2020, 21:45
#
Массово - это сколько? Копеек с каждым годом больше становится в стране? По этой логике, раз есть старый хлам, то надо ещё навезти?
+
+15
sadbuttrue
sadbuttrue
3 листопада 2020, 7:54
#
Не неси чуш. Навезли хламу з дизельними двигунами євро 3 я цим повинен дихати?!
+
0
sadbuttrue
sadbuttrue
3 листопада 2020, 7:53
#
146%
+
0
Kozhanyiexpert
Kozhanyiexpert
3 листопада 2020, 15:28
#
Так коэфициет возраста как раз в акциз и заложен.
+
+89
AleksandrBank
AleksandrBank
2 листопада 2020, 17:11
#
«На данный момент в Украине осталось порядка 750 тыс. нерастаможенных евроблях.» - умножаем на 8500 грн, как первый штраф, получаем 6 375 000 000 грн., а дальше в 2 раза. Норм статья доходов.
+
+45
bonv
bonv
2 листопада 2020, 17:34
#
І податок на розкіш з середнього класу перейде також і на простий народ..
+
0
99494876
99494876
3 листопада 2020, 11:18
#
Тільки от євробляхи купують переважно заможні українці. У простого народу на це коштів не вистачає.
+
+15
bonv
bonv
3 листопада 2020, 15:48
#
Простий народ їде на заробітки і купляє собі легко євробляху..
+
+15
Rebel
Rebel
2 листопада 2020, 19:52
#
А можна порахувати інакше. :)
750 множимо на 2 (дорослі члени сім’ї), додаємо сюди 10-20% пов’язаних працівників = майже 2 000 000 людей, які підуть на штурм Офісу Президента.
+
+154
Qwerty1999
Qwerty1999
2 листопада 2020, 20:21
#
Есть и более реальная арифметика…

При 750 тысячах нерастаможенных евроблях петиция смогла набрать
всего 20 тысяч голосов — их жаба давит даже петицию бесплатно подписать
через интернет, который доступен хотя бы половине владельцев этих авто…

А вы говорите, что они захотят потратить кучу денег на бензин,
чтобы со всех регионов приехать в Киев на акции протеста…
+
+10
sadbuttrue
sadbuttrue
3 листопада 2020, 7:58
#
Ой ой ой. Поки вони заважають киянам і блокують Грушевського вранці не дозволяючи нам попасти вчасно на роботу і створюють «пробку» від арсенальноі до європейськоі площі бо поставили своі залізяки в два ряди бо є самими розумними і хитрими тобто не хочуть платити податки як всі.
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
3 листопада 2020, 5:32
#
А есть другая арифметика - чтобы без проблем завести «бляху» каждый ложил на нашей границе в паспорт от 20 до 100 евро, пускай в среднем 50 евро то получается  37 500 000 евро. И если легализовать их, пускай ( не всех а только по Евро4 по ВИН коду от 2006 года ), по 1000  евро это ( даже 100000 авто) 100 000 000 евро. и это без стоимости сертификации (от 2500 гривен), пенсионного фонда ( от 3 до 5% ) постановки на учет, ( от 20 евро) услуг брокера ( от 150 евро и это ФОП ) ну и страховки от 30 евро за авто.
+
+15
Bitcoin
Bitcoin
2 листопада 2020, 17:48
#
300-500 евро одним платежом и едь в сервисный центр.
+
0
bonv
bonv
2 листопада 2020, 20:33
#
Мрії, мрії.. Бюджет не мають чим наповнювати як окрім з кишень простого народу...
+
+34
mphet26
mphet26
2 листопада 2020, 20:49
#
Зеля заявил сегодня: «нам стоит защитить здобутки майдану»
прикольно он троллит свои 73%
+
0
ballistic
ballistic
2 листопада 2020, 21:41
#
А на кого ж штраф будуть виписувати, якщо авто зареєстроване на іноземного власника? :)
+
+42
KValera
KValera
3 листопада 2020, 8:09
#
Тогда возникает вопрос, а на каком основании вы управляете данным транспортным средством если оно не ваше и на вас не оформлено право управление? Угнали?
+
0
ballistic
ballistic
3 листопада 2020, 9:00
#
«Згідно останніх внесених Верховною Радою змін, тепер за порушення Правил дорожнього руху штрафи буде сплачувати безпосередній власник автомобіля»
+
0
Anjey2410
Anjey2410
3 листопада 2020, 22:30
#
Они не будут платить и ВСЁ. У соседа уже на 2 миллиона гривен штрафов , а ему наплевать. За границу ездит каждую неделю, так как имеет и польский и румынский пасспорт.
+
0
ballistic
ballistic
3 листопада 2020, 23:24
#
«У соседа уже на 2 миллиона гривен штрафов»
- цікаво, як він дізнався про це?
+
0
Anjey2410
Anjey2410
4 листопада 2020, 8:52
#
По украинскому пасспорт.
+
0
ballistic
ballistic
4 листопада 2020, 17:27
#
В такому разі ваш сусід рано чи пізно постане перед судом.
+
0
KValera
KValera
4 листопада 2020, 8:26
#
Открываем КУпАП

Стаття 126. Керування транспортним засобом особою, яка не має відповідних документів на право керування таким транспортним засобом або не пред'явила їх для перевірки, або стосовно якої встановлено тимчасове обмеження у праві керування транспортними засобами
Керування транспортним засобом особою, яка не має при собі або не пред'явила для перевірки посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційного документа на транспортний засіб, а також поліса (договору) обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (страхового сертифіката «Зелена картка»), -
тягне за собою накладення штрафу в розмірі двадцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Это самое простое. А дальше уже можно проверять срок ввоза, растаможки и т.д.
+
+11
bonv
bonv
2 листопада 2020, 21:48
#
Ferrari відсудила у клієнта €300 тисяч за фото, що «паплюжать репутацію» (фото)
https://news.finance.ua/ua/news/-/481362/ferrari-vidsudyla-u-kliyenta-300-tysyach-za-foto-shho-paplyuzhat-reputatsiyu-foto
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
3 листопада 2020, 5:02
#
Ситуация очень простая, кто то говорит, что почему платил по полной за авто а кто то ездит на бляхе. Ну это ущербная философия, я тоже платил «по полной» но целиком поддерживаю этих граждан. И дело не в том кто и за что платил, дело в том что государство должно создать комфортные условия для граждан с разны достатком. И ни чего другого быть не может. А ни кто не задумывался — кому это выгодно, что эти граждане сначала попали на такой «крючок» а затем остались у «разбитого корыта». Если кого та напрягают эти авто есть очень простое решение по немецкому варианту — заехал на машине, год катайся, но получили сертификат или по ВИН коду (от 40 до 70 евро) или через ТЮВ или ДЕКРУ ( от 400 евро) пройди ТО от 15 евро и сделай перевод техпаспорта ну и страховка ( подойдет наша «зеленая карта») Это касаемо «хитрых» блях. Другой вопрос это стоимость расстаможки, я уже одному «борцу за против блях» просчитал сколько будет стоить легализовать в Германии авто купленное в Украине (режим импорт) в сравнении с нашими расценками и получается что для авто стоимостью 12 т евро, с бензиновым двигателем 1.6 не старше 5 лет по норме ЕВРО 5 у нас легализовать на (минимум) 1т евро дороже И это при том, что таможня (наша) согласится с фактурной стоимостью. Я на своем примере могу рассказать как и сколько стоит этот процесс в нашей стране. Есть позиция Гетманцева — в бюджете дыра и надо её закрывать любым способом ( штрафы налоги и т п) но это путь в никуда.
+
+15
sadbuttrue
sadbuttrue
3 листопада 2020, 8:11
#
А ни кто не задумывался — кому это выгодно, что эти граждане сначала попали на такой «крючок» а затем остались у «разбитого корыта». Та ні, дорогой мой человек. Ніякого гачка не було. Корумповані чинуші запропонували простому наріду «шару» і замість того що б подумати про наслідки, відчуття «тут і зараз в мене буде своє авто» затміло ім розум. Як результат, чінуші в «шоколаді» а євробляхєри хотять і випрошують собі пільги «прикриваючись» мантрой про те що ми за мир і за все хороше і проти всього поганого і просто хочемо доступного розмитнення. В цей самий час чесні украінці продовжують платити чесні податки, тобто євробляхєри зайнили позицію «затягування». Далі гірше, лідери цього «руху» відчули що в них є контрольований натовп якому можна «згодовувати» будь які ідеі під прикриттям борців за іх права і хтиві очільники вирішили навіть створити свою партію:) прикриваючись тим, що мовляв у владі ми швидко «всє порєшаєм», слава богу не пойшли нікуди. Висновок - думайте головою, не гоніться за шарой і будьте в першу чергу чесними перед самими собою та іншими маленькими украінцями які не в кращих від вас умовах теж купують авто але роблять це справедливо!
+
+16
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
3 листопада 2020, 9:03
#
Про справедливость рассказывайте в другом месте, если бы вы имели ряд бесед ( по поводу растаможки) и с Кривицким и Варламовым и довели это дело до Суда и если бы вы сами занимались легальным импортом  и платили все сборы и налоги, то слово «справедливость» ( в контексте таможня, ДФС, МВС) вы бы не употребляли
+
0
Vintristan
Vintristan
3 листопада 2020, 10:11
#
З 1992 року нічого тобі Держава не винна. І чим раніше ти це зрозуміеш тим для тебе краще.
+
+1
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
3 листопада 2020, 10:15
#
А налоги я платить должен? Еще один либерал!
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
3 листопада 2020, 5:15
#
По поводу перенасыщенного в Украине рынка б/у автомобилей - это мнение не объективное, по факту, есть один хлам! если брать сегменты рынка, то есть сильная тенденция к подорожанию на 15 -20%  для авто и от 5 -до 8 т уе  и до 10 т уе. фактически автомобилей с реальным пробегом с наличием подтверждения пробега и в нормальном состоянии НЕТ или скрученный спидометр или вопросы по кузову или по двигателю.
Ну а по поводу сегодняшней акции - многие будут удивлены количеством приехавших и результатом этой акции. Так что владельцы Ланосов и другого хлама готовьтесь - вы будите еще сильнее «переживать» )))
+
0
KValera
KValera
3 листопада 2020, 8:11
#
Каждому приехавшему выписать штраф и пусть думают дальше.
+
+10
Apollo17
Apollo17
3 листопада 2020, 8:54
#
О какой формальности вы говорите - увидели на дороге и оштрафовали, зачем база?
До сих пор номера в трафике видно и ну ни чего не поменялось - водить не умеют. Летит ракета...
+
+15
Rebel
Rebel
3 листопада 2020, 9:56
#
Кого?
+
0
bonv
bonv
3 листопада 2020, 11:12
#
Протести «євробляхерів» і ФОПів заблокували рух в урядовому кварталі (фото, відео) Епопея продовжується…
Детальніше читайте на УНІАН: https://www.unian.ua/society/zatori-kijiv-cherez-protest-yevroblyaheriv-ruh-na-grushevskogo-obmezheno-novini-kiyeva-11204438.html
+
+15
NEDI
NEDI
3 листопада 2020, 12:55
#
Образливо, що ряд українців, які є на форумі, готові горло перегризти інщому рядовому українцю через «несправедливість» - я заплатив більше. А може вони висунуть претензії Пінчуку, Ахметову, Коломойскому, Порошенко, Медведчуку - чому вони володіють майже всіма ресурсами України - ділили ж приватизаційні сертифікати порівну. Але тут кишка тонка. А справедливість буде тоді, коли податки будуть платити багаті. І авто у нас будуть доступні і навіть дешеві моделі будуть хорошої якості.  Величезний Китай провів зміни в оподаткуванні і розподілу бюджету приблизно за 8 років.  А в нас деруть з бідного, а рядом такий же бідний радий, що в сусіда біда. А з авто все вирішується просто. Ввози - дешево, по простих правилах, які нейтралізують вимагання митників. А потім плати податок в залежності від класу авто, його віку, сертифікату на шкідливі речовини. Авто для сім'ї в наш час - це необхідність. 

+
+30
Rebel
Rebel
3 листопада 2020, 13:13
#
Ввози — дешево, по простих правилах, які нейтралізують вимагання митників. А потім плати податок в залежності від класу авто, його віку, сертифікату на шкідливі речовини.

Нейтралізувати вимагання митників, щоб отримати вимагання з сертифікаційних центрів. :)

P.S. Незрозуміло, чому дешево? Ввезення шроту має коштувати ДОРОГО — «по простих правилах і без вимагань митників». :)
+
+49
Name and Surname
Name and Surname
3 листопада 2020, 18:50
#
«Также полиция отныне сможет отслеживать случаи разборки евроблях на запчасти, что действующее законодательство делать запрещает.» - всё понимаю, кроме этого. Для людей разборки блях это хороший способ дешевле получить запчасти. При этом сами бляхи не будут ездить по дорогам, коптить старым дизелем, итд. Так какого хрена даже в разбор нужно растамаживать машину?! Что за бред?
+
+10
Ігор Петров
Ігор Петров
6 листопада 2020, 20:49
#
Совок в головах ещё остался увы(( У соседа машина, надо и мне купить чтоб не быть хуже. И неважно что без неё обойтись реально, шоб було (( Вот понакупали г.. из Европы, теперь перекрывают дороги
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися