Мінфін - Курси валют України

Встановити
27 жовтня 2020, 15:48

Україна стала лідером із зростання e-commerce у Східній Європі

Частка онлайн-торгівлі у Східній Європі зросла в цьому році до 10% від загального обсягу роздрібних продажів. При цьому найбільше зростання e-commerce зафіксовано в Україні - до 8% від загального обсягу роздрібних продажів у країні. Про це йдеться в дослідженнях лондонської компанії Euromonitor International.

Україна стала лідером із зростання e-commerce у Східній Європі
Фото: everest.ua

Вплив пандемії на звички українців

Згідно з даними дослідження Euromonitor, пише psm7.com, продуктовий e-commerce в Україні в 2020 році виріс на 107% порівняно з торішніми показниками. Це обумовлено карантинними обмеженнями, які сприяли співпраці продуктових ритейлерів з сервісами доставки.

Найбільш затребуваними послугами сервісів доставки стали безкоштовна доставка, її відстеження і можливість безкоштовного повернення - за ці пункти проголосувало більше половини опитаних компанією респондентів.

Згідно із прогнозом, частка e-commerce у загальній структурі продажів продовжить зростати найближчі п'ять років і в 2025 році становитиме в Україні близько 11%.

Україна також продемонструвала найвищий у Східній Європі показник приросту в офлайн-ритейлі - близько 5%. При цьому продуктові рітейлери фіксували зміну поведінки покупців під час карантину, які стали частіше здійснювати покупки в невеликих магазинчиках.

«Серед трендів у продуктовому ритейлі особливо виділяється перехід до невеликих форматів. По всій Східній Європі невеликі продуктові точки показують кращі результати в 2020 році і, згідно з прогнозом, демонструватиммуть їх надалі. При цьому частка гіпермаркетів знизилася на 2,5% в цьому році, і вони скорочують площі або трансформуються в супермаркети», - розповіла консультант Euromonitor International Марія Милашевич.

Читайте також: Українська онлайн-торгівля набирає обертів - вважає аналітик компанії TeleTrade

Тим часом близько 55% опитаних компанією респондентів вважають, що пандемія covid-19 назавжди змінила підхід покупців до шопінгу, а e-commerce продовжить зростання. Одночасно близько 25% очікують повернення до колишніх умов у середньостроковій перспективі.

Страхування від covid-19. Виплата до 50 тисяч гривень

Що буде з Чорною п'ятницею

Раніше експерти повідомили, що під впливом пандемії коронавіруса Чорна п'ятниця, якою її знали раніше, може зникнути назавжди. Дуже мало людей стануть ризикувати здоров'ям, вирушаючи в роздрібні магазини з чергами, навіть якщо вони зможуть там зробити вигідну покупку.

Чорна п'ятниця, найімовірніше, остаточно переміститься онлайн - і триватиме набагато довше, ніж один день.

У нещодавньому звіті Reuters повідомляється, що торговці відзначають стрімке збільшення попиту на інтернет-покупки в поточному році. До кінця 2020 року обсяги електронної комерції можуть стати рекордними. Тому багато магазинів готуються до масштабних розпродажів у мережі. Насамперед вони хочуть бути впевненими, що у них достатньо потужності серверів, щоб впоратися з рекордними онлайн-продажами.

Тенденції на найбільших світових e-commerce ринках

Міжнародна платіжна онлайн-платформа Payoneer провела опитування серед більш ніж 200 тис. онлайн-продавців з восьми країн і підготувала традиційний звіт The Global Seller Index про глобальний стан ринку e-commerce під впливом covid-19. Ось кілька основних тенденцій за ключовими e-commerce ринків у світі: Китай, США, Великобританія, Корея, Європа і Індія.

Китай. У 2020 році країна відновила статус лідера в сфері міжнародної онлайн-торгівлі. У першому кварталі цього року дохід транскордонних продавців зріс на 25% в річному численні. Багатьом вдалося уникнути великих втрат у продажах через пандемію, оскільки вони встигли закупити товар перед святкуванням китайського Нового року.

Основні проблеми стосувалися галузі логістики. Щоб подолати труднощі в ланцюзі постачань, багато компаній почали користуватися послугами комерційних чартерних рейсів, незважаючи на дорожнечу.

США і Великобританія. Онлайн-продавці з цих країн відзначили загальне збільшення обсягу продажів у річному обчисленні на 53% в першому кварталі 2020 року. Повідомляється про значне збільшення продажів після початку поширення пандемії, особливо товарів, які необхідні вдома на карантині.

Південна Корея. Індустрія е-commerce цієї країни в першому кварталі 2020 року збільшила обсяг продажів на 45% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Однак через вплив пандемії корейські продавці були змушені боротися із суворим прикордонним контролем у всій Південно-Східній Азії. Це призвело до зниження продажів у регіоні на 50%.

Європа. За результатами дослідження, число онлайн-продавців порівняно з минулим роком в Іспанії збільшилася на 30%, у Франції - на 13%, в Італії - на 85%. В цілому, експерти прогнозують не тільки відновлення європейської індустрії e-commerce, а й її процвітання.

Індія. Останні роки міжнародна онлайн-торгівля в цій країні впевнено розвивалася, про що свідчить збільшення обсягу продажів на 8% в першому кварталі 2020 року порівняно з аналогічним періодом минулого року. Однак через вплив коронавіруса подальший прогноз менш оптимістичний. Так, ізоляція 1,3 млрд осіб і серйозні збої в ланцюжках поставок призвели тут до припинення послуг Amazon і Flipkart.

Стежте за цікавими та ексклюзивними матеріалами про вплив пандемії на економіку в телеграм-каналі «Економіка та коронавірус».

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися