Мінфін - Курси валют України

Встановити
1 жовтня 2020, 19:10

Італійському автопрому з українською пропискою — 60

1 жовтня 1960 року з конвеєра Запорізького автозаводу зійшов перший малолітражний український автомобіль. Так 60 років тому почалась епоха «ЗАЗ-965», або «горбатого», як називали його в народі. Про це згадують на Укрінформі.

Італійському автопрому з українською пропискою - 60
Фото: www.ukrinform.ru

Історія створення

Прототипом «Запорожця» став італійський «Фіат-600». До його випуску готувалися майже два роки, хоча ці терміни були рекордними. Подібність між двома автомобілями спостерігається в дизайні кузова, конструкції підвіски, трансмісії і рульового механізму. На відміну від «Фіата», двигун «Запорожця» розташовувався ззаду. Паливо «горбатенький» витрачав трохи економічніше - всього 4,5 літра на 100 км пробігу.

«Горбатенький» міг «розігнатися» до 90 км/г. Прохідність автомобіля підвищувало те, що двигун було встановлено позаду, а ось до того, що двері відкривалися назустріч руху, потрібно було звикнути.

Крім того, він був практично єдиним автомобілем для людей з обмеженими можливостями.

«Горбаті» автомобілі з часом замінили «вухасті» (ЗАЗ-968) та «емки» - модернізований ЗАЗ-968М. Вони були оснащені потужнішим двигуном, відчували себе стійкіше на дорогах, мали габарити побільше і салон просторіший.

Останній «Запорожець» зійшов з конвеєра 15 червня 1994 року.

6 фактів про найменше авто

Найдоступніший

«Запорожець» був вдвічі дешевший за «Жигулі» і втричі дешевший за «Волгу».

«Горбатий» і «вухастий»

У «Запорожця» було багато прізвиськ. Кожна нова модель автомобіля мала своє прізвисько - ЗАЗ-965 називали «горбатим», ЗАЗ-966 - «вухастим», ЗАЗ-968 - «мильницею», а інвалідний ЗАЗ-965Б охрестили «інвалідкою».

Праворульний «жужик»

Поряд із базовою моделлю Запорізький автозавод випускав модифікацію 965С для перевезення пошти з правим розташуванням керма, металевими панелями замість задніх вікон та скринькою для листів на місці заднього сидіння. Розташування керма з правого боку спрощувало процедуру вилучення листів: листоноша міг виходити безпосередньо на тротуар, біля самої скриньки.

Експортна «Ялта»

Випускав завод й експортний, комфортабельніший варіант «горбатого» - ЗАЗ-965А «Ялта». Він відрізнявся поліпшеною шумоізоляцією, зовнішнім дзеркалом заднього виду, наявністю попільнички і радіоприймача.

Дослідницька «Білка»

Перш ніж світ побачив перший «Запорожець», радянські конструктори створили пробну модель. Спочатку народну малолітражку намагалися створити на базі мотоциклетного двигуна. Так у 1955 році на світ з'явився НАМИ-50 «Білка». Було випущено 5 автомобілів, але вони так і залишилися дослідницькими моделями, непридатними для серійного виробництва.

Дочка «Запорожця»

У 1988 році на ЗАЗі розпочалося виробництво хетчбека ЗАЗ-1102 «Таврія». Цей автомобіль не мав нічого спільного із «Запорожцем»: повністю змінено дизайн, мотор встановлений попереду, замість заднього приводу - передній, замість повітряного охолодження - рідинне.

Коментарі - 6

+
0
bonv
bonv
1 жовтня 2020, 20:24
#
ЗАЗ рулить!:)))))
+
+15
xapyga
xapyga
1 жовтня 2020, 21:14
#
Будет точнее сказать,плавал по дороге)
+
+15
bonv
bonv
1 жовтня 2020, 21:18
#
Тази-вази плавають:)))
+
0
kingcity
kingcity
2 жовтня 2020, 10:04
#
Ще одна особливість ЗАЗ-ів - тарахкотіли їхні мотори знатно. Не гірше бульдозера.
+
+30
bonv
bonv
2 жовтня 2020, 10:43
#
І мотор в одному місці:))))
+
0
kingcity
kingcity
2 жовтня 2020, 12:10
#
Ну десь так  :  )))
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися