Експертне опитування (компанія GfK) показує, що на нашому ринку обсяги сірого імпорту (тобто контрабанди) складають 23% від загального обсягу продажів 2019 року по всіх категоріях. У грошах — це 20,5 млрд. грн. Якщо говорити про втрати бюджету, то бюджет втратив тільки на недоплаті від імпортних податків і зборів більше 5 млрд грн за 2019 рік.
Боротьба з контрабандою без контролю продажів усередині країни неможлива — експертка
Про це розповіла Софія Арасланова, генеральний директор Асоціації «Українські імпортери побутової електроніки".
За словами Софії Арасланової, така ситуація це наслідок того, що в країні створені сприятливі умови для реалізації будь-якого обсягу нелегального імпорту — недостатній контроль за видачою фіскального чека на внутрішньому ринку, плюс можливість безперешкодно реалізувати нелегальний товар без документів на його походження.
«Боротьба з контрабандою без контролю продажів усередині країни неможлива. І жодна країна не має такого досвіду. Це завжди комплексні рішення — контроль і попередження схем на кордоні (боротьба зі схемами) і контроль продажів усередині країни», — додала вона.
«На прикладі ринку побутової техніки та електроніки, на жаль, можна констатувати, що досі не створена система внутрішнього контролю продажів. Великі компанії-гіганти, які оперують мільйонними рекламними бюджетами в валюті, представляють формально собою конгломерацію псевдо-ФОПів, такі собі ФОПо-ферми і користуються пільговими системами оподаткування, які створені для мікро і малого бізнесу — для його зростання і становлення. А фактично підпорядковуються єдиному бенефіціару і єдиному центру управління», — прокоментувала вона ситуацію з зловживаннями які спотворюють конкуренцію.
«З огляду на такі чинники, ми вважаємо, що недопустимо скасування фіскалізації ризикової галузі торгівлі складнопобутовою технікою на гарантії. Більш того, повинні бути фіскалізовані всі форми підприємницької діяльності в ризикових галузях», — сказала під час прес-конференції Софія Арасланова, додавши, — Ми підтримуємо норми законів 128, 129, в частині скасування штрафу в 1 грн. за невидачу фіскального чека і його збільшення, в частині введення товарного обліку, без винятку, для будь-яких суб'єктів господарювання, з огляду на рівень тінізації таких товарів.
У частині можливості видавати електронний чек для омніканальних і онлайн продавців нашого ринку. Також в частині фіскального кешбеку, ми, як відповідальний бізнес хочемо побудувати зрозумілі відносини на ринку — для бізнесу, держави і споживача. Ці норми запрацюють в січні наступного року. Вони дають нам позитивні зміни на розширення легального ринку, на розвиток ринку. Збільшивши легальний ринок, ми можемо прогнозувати і зниження ціни на товар для кінцевого споживача».
Раніше повідомлялося, що Асоціація власників малого та середнього бізнесу, Національна організація роздрібної торгівлі (НОРТ), Асоціація підприємств інформаційних технологій України та ГО Палата податкових консультантів звернулися до голови комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики Д. Гетманцева і заступнику голови Я. Залізняка з листом, в якому просять Верховну Раду України відкликати законопроекти 3853-1 і 3853-2, повністю скасовують детенізаціонние закони 128-1 і 129-1, проголосовані восени 2019 року.
Публічно вимагала відкликання законопроекту 3853-1 і 3853-2 і Українська рада бізнесу, в яку входять вищеперелічені асоціації і ще близько 90 українських бізнес-асоціацій.
Коментарі - 8
Ну всё правильно, надо бороться с псевдо-ФОПами, а не с ФОПами. А у правительства всё получается с точностью до наоборот. Потом ещё удивляются митингам у ВР и Кабмина)
Как может коррелировать внутренняя продажа и контрабанда???
Это понятия - совместимые???
Если ты ввёз контрабасом, тебя налоговая возьмёт при первой же проверке, так как твоих данных в этой системе не будет.
Немного истории - 2009 год, гр Назаренко ( один из руководителей «Укравто» и партер Васадзе ) собирает автолюбителей и «двигает» к ВР и добивается отменны коррупционного тех осмотра частных авто - результат - до сих пор на дорогах ездит металлолом 70 годов выпуска ( но на укр номерах ). 2011 год, тот же Назаренко ( под «соусом» защиты отечественного производителя )лоббирует отсрочку введения ЕВРО 5 и «ЗАЗ» продолжает клепать автомобиль «Ланос» ( модель 1996 года по нормам ЕВРО 2) и собирать китайские ( которых не увидите в ЕС) «ящики на колесах» 2017 год, тот же Назаренко, Васадзе, и Святош, с поддержкой депутатов и самого ( партнера по «Укравто» ) Порошенко, объявляют войну и «бляхерам» и всем частным импортерам - результат, Святош под крышей «АИС» начинает таскать всю линейку «Лада» ( ну и потиху набирать налоговых кредитов и просто тикает в РФ) А Васадзе с помощью Гройсмана готовится собирать Рено из России. Ну и что то не слышно заявлений «хозяев» АЗС по поводу российского топлива ( который завозят по белорусские или литовские «бумаги») Ну а если эта барышня подняла этот вопрос, значит скоро увидим в продаже эл чайники «Филлипс» собранные в Калуге! Лучше бы рассказали сколько «контрабасса» уходит с Украины в ЕС.