Якщо ви оформили кредитний договір онлайн, використавши одноразовий пароль, то такий договір є рівноцінний звичайному паперовому. За законом однотипний пароль має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис чи кваліфікований електронний підпиc. Про це йдеться в роз'ясненні Нацбанку.
Як захиститися від колекторів. НБУ роз'яснив переваги та недоліки кредитного онлайн-договору
В НБУ кажуть, не варто нехтувати своїми зобов’язаннями за кредитом, якщо його укладено в онлайн-форматі.
Колектори не сплять
В разі виникнення прострочення по кредиту, укладеним онлайн, інформація потрапляє до колекторів.
«Так відбувається через те, що під час укладення договору на веб-сайті ви поставили „галочку“ навпроти рядка»підтверджую згоду на обробку своїх персональних даних, в тому числі їх передачі в бюро кредитних історій", — йдеться в повідомленні.
Читайте також: Нацбанк візьметься за колекторів. Законопроєкт вже готують
Така згода є підставою для фінансової установи передавати інформацію про клієнта в колекторську компанію, якщо він не виконує свої зобов'язання. В результаті колектор може дзвонити за вказаними в анкеті номерами телефону і відправляти листи клієнту. До того ж інформація буде доступна бюро кредитних історій. В майбутньому це ускладнить отримання нового кредиту.
Порада НБУ
В НБУ радять тим, хто планує брати кредит, уважно читати умови договору, особливо, якщо він підписується онлайн.
Читайте також:Ольга Лобайчук: НБУ планує оновити вимоги до банківських договорів
«Адже підписуючи договір, у тому числі за допомогою одноразового пароля, ви берете на себе зобов’язання виконувати його умови. Тому уважно прочитайте документи, роздрукуйте та збережіть примірник договору.
У документі повинні бути прописані всі умови кредиту – відсоткова ставка, можливі комісії та додаткові платежі, штрафні санкції в разі прострочення виплат. Не варто нехтувати інформацією про обробку персональних даних.
Також зверніть увагу, якщо ви берете кредит, більший за мінімальну зарплату (зараз 4 723. грн), строком більше ніж на один місяць, то фінкомпанія повинна надати вам не тільки договір, але й паспорт споживчого кредиту. У такому паспорті зазначається реальна річна процентна ставка та додаткові комісії», — йдеться у роз'ясненні.
Якщо ж фінансова компанія не виконує умови договору — варто звертатись зі скаргою на ім'я керівництва небанківської фінансової установи. Якщо відповіді немає — тоді звертатись до Національного банку.
Нагадаємо
Національний банк України з 1 липня 2020 року став регулятором небанківських фінансових установ.
Коментарі - 9
даёт письменное «согласие на обработку своих персональных данных»,
так что разницы практически никакой, кроме наличия на руках бумажки из банка.
Неужели в НБУ не владеют такой информацией…
А персональні дані в такому структурованому вигляді є не всюди. Особливо номер мобільного. На мою думку підтікає з банків.