Мінфін - Курси валют України

Встановити
6 серпня 2020, 16:34

Чому золото продовжить дорожчати

Ціна на золото оновила свої історичні максимуми та торгується вже біля позначки у $ 2050 за унцію. Деякі інвестори очікують подальшого подорожчання, інші, навпаки, пророкують обвал, як у 2011 році.

Про те, чи вичерпало золото потенціал для зростання, і про причини минулих коливань, «Мінфіну» розповів аналітик ІГ Універ Михайло Федоров.

Золота епоха

До 2011 року золото дуже бурхливо зростало в ціні практично ціле десятиліття. Причина для цього була банальною: до 2008 року долар США слабшав, а у 2008 році вибухнула світова фінансова криза, яка ще більше підстьобнула золото до зростання. В результаті до 2011 року ціна на жовтий метал досягала позначки $1900 за унцію. І багато людей вірили в те, що золото буде зростати і далі. Але так вийшло, що з осені 2011 року ціна на цей метал стала падати, навіть незважаючи на те, що фінансова влада світу у боротьбі з кризою друкувала гроші.

Люди, бачачи падіння цін на золото, в основному розділилися на два табори. Одні вважали, що золото закономірно коригується після десятирічного зростання, інші бачили в цьому змову проти золота «сильних світу цього». Але реальність була як завжди посередині.

Базельська «змова»

Головна причина, через яку ціни на золото з 2011 року стали падати, — зміни в нормах банківського регулювання, введені в дію угодою з банківського нагляду Базель-3. Даний документ містить методичні рекомендації в області банківського регулювання і був затверджений у 2010-2011 роках. Базель-3 — це документ, який регулює діяльність банківської системи всього світу. До 2010 року банки керувалися минулою угодою Базель-2. І саме введення в дію третьої угоди і стало причиною падіння цін на золото у минулі роки.

Вся справа в тому, що Базель-3 посилив вимоги до капіталу банків. Золото в цій угоді було прирівняне до ризикових сировинних активів третьої категорії, таких як нафта, мідь, руда та інші сировинні товари. А до таких активів, при розрахунку достатності капіталу банків, застосовується дисконт у розмірі 50%.

Це означало, що банки, володіючи золотом, наприклад, на суму $1 млн, при так званих стрес-тестах, розраховуючи достатність свого капіталу, оцінювали це золото в розмірі всього $500 тис. Для банків золото, за нормами Базеля-3, стало «поганим» активом, який псував їх баланси. І тому перехід банківської системи світу на стандарти Базель-3 супроводжувався масовим розпродажем золотих активів з боку банків і фінансових компаній всього світу.

На тлі цього трапився ще ряд подій, які призвели до того, що зниження цін на золото посилилося. Тоді люди, не розуміючи природу цього явища, не знаючи про тонкощі угоди Базель-3, кинулися вимагати поставки фізичного золота з відкритих у всьому світі знеособлених металевих рахунків (ЗМР). Але банки у фізичній поставці золота відмовили, оскільки ці рахунки не були забезпечені фізичним металом, а були забезпечені покупкою біржового «паперового» золота. Цей фактор призвів до того, що власники ЗМР стали масово закривати свої рахунки у всьому світі. А закриття рахунків ЗМР призвело до масових розпродажів «паперового» золота на біржі, що ще більше продавлювало ціну донизу.

Читайте також: Молоді інвестори почали обирати біткоіни, вікові — золото

У 2013 році склалася унікальна ситуація, за якої ціни на золото падали, незважаючи на те, що на фізичному ринку золота був дефіцит металу. Тобто біржові ціни впливали на фізичний ринок золота, а не навпаки. З боку це виглядало як сюрреалізм, тому що відбувалося на тлі старанної праці Центральних Банків світу з вливання ліквідності в світову економіку.

Фонди пішли на розпродаж

До продажу приєдналися і біржові фонди ETF на золото, які в забезпечення своїх позицій тримають фізичний метал. Інвестори у фонди ETF, бачачи падаючі ціни, також почали позбуватися жовтого металу. Це призвело до того, що фонди ETF, які зазвичай є чистими покупцями золота на фізичному ринку, стали його чистими продавцями.

Даний перекіс можна побачити в таблиці нижче, де в балансі попиту і пропозиції у 2013 році, фонди ETF продали 881,6 тонни золота і тим самим змінили розклад сил і на фізичному ринку.

Дані — World Gold Council

На початку 2013 року у фондів ETF у всьому світі було накопичено 2600 тонн золота. У 2015 році ця величина впала до 1450 тонн. За три роки фонди ETF розпродали близько 1150 тонн золота, що істотно змінило розстановку сил на ринку золота. Адже без впливу нетто покупок/продажів золота з боку фондів, на ринку фізичного золота у 2013 році був би дефіцит жовтого металу, що перевищує 1000 тонн.

Читайте також: Золотий серпень: як заробити на курсі долара та рекордній вартості золота (відео)

Тому, ціни на золото, e той період були слабкими. навіть незважаючи на те, що ФРС США, Банк Японії, Європейський Центральний Банк, Банк Англії та інші, друкували гроші. І найголовніше на фізичному ринку золота був дефіцит металу.

Зворотній відлік

До 2016 року хвиля продажів на ринку золота закінчилася. Основна маса тих, хто хотів закрити рахунок ЗМР, закрили їх. Фонди ETF розпродали майже половину свого золота і далі продажі зупинилися. Образно кажучи, паливо для падіння закінчилося, продавати стало нічого. І ціна на золото припинила падати, але після трирічного падіння інвестори не поспішали купувати золото назад.

Ціна на золото з 2015-2016 років перебувала у так званій консолідації і технічно котирування знаходилися у так званому «трикутнику» аж до 2019 року. Але далі для золота кардинально змінилася ситуація і воно знову почало зростати в ціні.

29 березня 2019 року Базельський комітет з банківського нагляду вніс зміни в угоду Базель-3. За новими правилами фізичне золото стало вважатися капіталом першого рівня, прирівняного до грошей. Тобто при обліку капіталів банків золото тепер буде оцінюватися без дисконтів на всі 100%.

Читайте також: Українці скуповують золото. Скільки дадуть заробити наші банки

І волею долі, або жарту, та ж причина, яка свого часу послужила приводом для падіння ціни золота, тепер виступає за діаметрально протилежне — тобто провокує зростання ціни. І саме після прийняття змін в угоді Базель-3 у 2019 році золото і почало зростати. І саме це і послужило причиною виходу ціни з ситуації консолідації вгору з технічного «трикутника».

Супутні фактори зростання

Вже спираючись на цю основну причину, можна згадати і про інші. Це і попит на золото з боку Центральних банків світу, що зріс за останні роки. І корона-криза, і новий раунд включення друкарських верстатів грошей у всьому світі, і багато іншого, що було і раніше, але не працювало на користь зростання ціни на дорогоцінний метал.

Тепер, коли золото є «грошима» за статусом, воно, на відміну від минулих років, буде зростати у відповідь на запуск друкарських верстатів. І те, що баланс ФРС США цього року злетів з $4,2 трлн до $7,2 трлн, тепер для золота має значення. Більше того, якщо згадати, що у минулі роки ціна на золото взагалі ніяк не відіграла позитивні для металу події в період з 2011 до 2019 року, то потенціал зростання на поточний момент має подвійну силу.

Рівня $1800-2000 доларів за унцію, ціни на золото досягли б і без корона-кризи, і без нових вливань ліквідності з боку Центральних банків світу. З корона-кризою і новими вливаннями грошей, потенціал зростання у золота став ще більшим, і цей потенціал ціна ще поки не почала відігравати.

Читайте також: Як заробити на золоті, не купуючи злитки

В рамках великого багаторічного тренда в котируваннях золота, ціна має ще значний потенціал для зростання. Але звичайно ж, ціна не буде зростати вгору по прямій без зупинок і відразу, ціна буде зростати з відкатами донизу, і корекціями. Наприклад зараз, коли ціни на золото взяли психологічну позначку $2000 за унцію, багато інвесторів, які купували жовтий метал раніше, за меншою ціною, вважатимуть за краще зафіксувати прибуток, на чому ціна трохи відкотить донизу. Але цей відкат буде тимчасовим, і його краще буде використовувати для покупки золота, тому що потенціал зростання ще великий.

Коментарі - 42

+
+21
Все буде Україна
Все буде Україна
6 серпня 2020, 16:58
#
Потому что у меня его нет(
+
0
mary27
mary27
7 серпня 2020, 8:27
#
Хоть бы указали, кто автор статьи)
+
+45
Тетяна Делл
Тетяна Делл
7 серпня 2020, 10:47
#
О том, исчерпало ли золото потенциал для роста, и о причинах прошлых колебаний, «Минфину» рассказал аналитик ИГ Универ Михаил Федоров. http://prntscr.com/tvjxuf
+
0
А. Г.
А. Г.
7 серпня 2020, 13:26
#
Готовится очередной пузырь на этом сегменте рынка. Уже было, но тогда золото дошло до 1900 дол/ тр. унцию - вопрос только в том, какой предел в этот раз
+
+30
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
7 серпня 2020, 16:03
#
Порахуємо логічно. Долару пророкують поступовий девал на 20% за 5 років, москалі кажуть про 30, але хто їм вірить. 1900 плюс 20% буде 2250-2400... але то максимум, бо девалитися долар буде повільно, тому може розвернутися раніше, кризу відпустить і потечуть бабки з золота, як завжди, бо золото хоч і гарантований, але низькопрофітний інструмент на далекій дистанції тому гроші в періоди спокою тікають з золота.
+
0
ballistic
ballistic
7 серпня 2020, 17:38
#
Цікаво, якщо золото «раптом» не продовжить здорожчання, то цей анал ітик якось відповість за «базар»?
+
+29
yurahist
yurahist
7 серпня 2020, 18:02
#
Як історик за освітою та професією, вважаю, що золото загалом продовжить дорожчати через низку причин: 1) навіть якби зараз була 100% ефективна вакцина, то для проведення вакцинації потрібно було б не менше півроку по всьому світу. А що вже казати про подолання наслідків пандемії у всіх сферах. 2) на пандемію накладаються загострені нею, але й існуючі далі протиріччя на міжнародній арені, зокрема між Китаєм та США. Західні країни будуть намагатися «декитаїзувати» свої економіки. Китайці та росіяни - «дедоларизувати» свої економіки. Відповідно, роль золота буде лише зростати;
3) лише зростатиме вплив кліматичного фактору. Золото ж - універсальна валюта.
4) президентські вибори в США на фоні громадянських рухів в цій країні неминуче завдадуть удару по долару (тим більше, що від Трампа можна всього чекати).
+
+15
SergS7
SergS7
7 серпня 2020, 20:11
#
Це все логічні докази, але нажаль економіка логіці не піддається. Як тільки ти купив якийсь актив, він відразу ж починає падати в ціні)
+
0
yurahist
yurahist
7 серпня 2020, 21:05
#
Так, я ось вчора купив євро). Але: 1) поклав на депозит; 2) треба бути холоднокровним: мати на увазі довгострокову перспективу. У США Трамп недостатньо ефективно боровся і бореться з пандемією, тож друга хвиля фактично вже почалася там.
+
+30
ballistic
ballistic
7 серпня 2020, 22:50
#
«Так, я ось вчора купив євро»
- так а чому ж Ви не йдете за своєю залізобетонною логікою?

На євро ковід не діє?
Єврозона не збирається «декитаїзуватися»?
Кліматтчний фактор в Європі не зростатиме?
Ослаблений від давноочікуваного удару долар не потягне за собою євроекономіку та єврофінанси у прірву?

«Золото ж - універсальна валюта»
- якщо Ваші логічні слова розходяться з практичними справами, то мабуть з логікою історика щодо валют є певні негаразди ;)
+
0
mary27
mary27
8 серпня 2020, 0:28
#
И даже если б на евро COVID-19 не действовал, при ослаблении дрллара ЕЦБ тоже б включился в эту игру.

+
0
yurahist
yurahist
8 серпня 2020, 21:12
#
Ви спрощуєте. ЄС і США - це не одне і те ж. Центр декитаїзації - США, а не Європа. Так, ЄС стежить за діями Китаю і в низці сфер (5g та ін.) протидіє йому, але країни ЄС по-різному ставляться до Китаю і тут немає чіткої єдиної витриманої лінії, як в США з їх послідовною антикитайською політикою. США тиснуть на ЄС стосовно Китаю, але цей тиск не є вирішальним. Ви натякаєте на те, що слід було б купляти золото, а не євро, згідно моєї логіки? Поки що в мене нема технічної можливості - в інших коментарях я писав, що в моєму місті купівля та продаж золота в банках майже неможлива, тримати гроші на депозиті в гривнях - річ ризикована (доти я тримав під 12, 75% на 6 місяців). Маю ще трохи в доларах та гривні - але більше для балансу. Золото в останні дні стало відкочуватися назад, та й поки чекаю надходження коштів у гривнях, за більшість яких трохи куплю, швидше за все, інвестиційні монети НБУ - їх можна реалізувати, щоправда, доведеться, щоб їх в мене купили за ціною Нацбанку, їхати в інше місто). Тому поки що купив євро як тимчасовий варіант (думаю, що удари по долару будуть спорадично ставатися до президентських виборів у США і деякий час після - якраз депозит на 3 місяці). Маю ще трохи біткоїну та ефіру. Найкраще звичайно - купівля акцій (Епл, Амазон, Фейсбук, фармацевтичні компанії), але через якого надійного українського брокера це зробити питання... Поки не маю часу на це (робота). Якби мав суттєво більше грошей - купив би хорошу нерухомість тощо.
+
0
ballistic
ballistic
10 серпня 2020, 14:59
#
«Ви натякаєте на те, що слід було б купляти золото, а не євро, згідно моєї логіки?»
- саме так.
Якщо вірити в знецінення долара, юаня, то нелогічно сподіватися на стійкість євро.
Золото можна купити безготівково, можна у вигляді ювелірки. Було б бажання. Але спершу потрібно мати тверде переконання, що золото дійсно «універсальна валюта», яка всіх і все переживе. Мені здається, що універсальність ця лише теоретична, а ось з практикою складнощі.
+
0
yurahist
yurahist
8 серпня 2020, 21:21
#
Стосовно: "Кліматтчний фактор в Європі не зростатиме?
Ослаблений від давноочікуваного удару долар не потягне за собою євроекономіку та єврофінанси у прірву?« Треба вдуматися у сенс цих речень і знати факти більш глибоко. Чому ослаблений долар обовязково завалить євроекономіку? В ЄС багато країн, в декого економіка більше орієнтована на експорт, в декого менше. Місце США буде прагнути зайняти Китай (концепція »Один пояс, один шлях) з його величезними коштами. Місце одного лідера з часом завжди займає інший. Країни ЄС мають й інші вектори взаємин, зовнішньої політики. Наприклад, Франція досі має великий зиск з Африки. Те що я писав про кліматичний фактор - це світовий виклик для людства. Але європейці як раз динамічніше за США на нього відповідають (там так ліси, як в нас не вирубають, є плани переведення економіки з вуглецю на водень та ін.). Звийно, і тут будуть проблеми, але Африка й Азія постраждають ще більше (як і їх економіки та валюти). Як гарно сказав коментатор одного спортивного сайту: "еліта граю часом жахливо, але Ви з нею зіграєте ще гірше).
+
0
mary27
mary27
9 серпня 2020, 1:06
#
Первая половина — набор слов.
Или вы думаете, торговая война ЕС и США отчего произошла?

''Место США будет стремиться занять Китай'' — место покупателя адски дорогих товаров из ЕС?)
У них свои есть, в разы дешевле.

Насчет Франции и Африки — постколониальные явления.
Которые французикам нередко не нравятся.
Но деваться некуда)

Про климат, и ''леса, которые там не вырубают'', сразу видно очередного местного ''климатолога''.
Если в мире ''глобальное потепление'' (которого нет), станет более тепло и влажно, а в ''климатический оптимум'' леса начинают разрастаться.
Но т.к. нас на… обманули, становится более сухо и холодно, и леса отступают.
И, человек на это никак повлиять не сможет.

​​​​​​Про ''перевести экономику с углерода на водород''?
Вы из чего этот водород достанете?
Заодно посмотрите процесс, которым это можно сделать.
А после подумайте, почему это — ненаучная фантастика.
+
0
yurahist
yurahist
9 серпня 2020, 20:50
#
Я Вас дуже здивую. Перехід на водень вже відбувається. Більше того, ЄС затвердив відповідний 30-річний план. А ще більше - дискутують, що це вже не найбільш новітній шлях, є вже інші. 
Постколоніальні країни - не значить обовязково - неколоніальні. Зараз епоха неоколоніалізму (найбільше страждають країни Центральної Африки, Ліберія (природній каучук - за безцінь скупають його західні фірми і продають в тисячі раз дорожче) і Конго (боротьба за рідкоземельні метали, потрібні для виробництва електроніки - тут просто хаос, маса бандитських угруповань, зая якими стоять великі країни). Китай обіцяє країнам 3-го світу усунути вплив неоколонізаторів (погугліть статтю «Китайская лапша вместо автомата Калашникова»), але натомість фактично намагається зайняти місце США як лідера неоколоніалізму (колись Рузвельт заявив своєму оточенню, що справжньою метою США під час 2 світової війни є не стільки перемогти Німеччину та її союзників, скільки зайняти місце Британії у міжнародних відносинах (угода «есмінці в обмін на бази» - прояв цієї ідеї. Це спричинило скандал, до речі. Тож зараз справа йде, на думку Китаю, до зміни лідерства. Рух в цьому напрямі відображено в офіційних китайських документах, а також в програмному щорічному виступі їх керівника. Колись Німеччина носилася з планами будівництва Багдадської залізниці як основи своєї аналогічної політики (антибританської) на початку 20 ст., тепер Китай («Один пояс, один шлях»; також - Інститути Конфуція).
+
0
yurahist
yurahist
9 серпня 2020, 20:52
#
Https://aif.ru/politics/world/lapsha_vmesto_kalashnikova_kak_kitay_zahvatil_byvshuyu_sovetskuyu_afriku
+
0
mary27
mary27
9 серпня 2020, 21:51
#
Удивляйте - список серийных машин, работающих на водороде.
ЕСовские бюрократы могут много чего утвердить.

Ох, запахло таким ядреным совком!
''Неоколониализм''.
Вы мне еще про угнетенных трудящихся Африки расскажите, и про Нельсона нашего Манделу)
Главная проблема ''неоколониализма'' - что колонии нафиг никому не нужны.

Да, Франклин Делано Рузвельт отжал у скукоживающейся Британской империи колонии?
Нет?)
Я не говорю про те крохи после ПМВ и ВМВ.

Про Кун-цзы, в КНР довольно долго мейнстримом было критиковать этого мудреца.
''Критикуя Конфуция - критикуй Линь Бяо''.

Ссылки на ''АиФ''...
И чего ''захватил''?
Раньше эти страны в обмен на обещания следовать идеалам социализма (ха-ха-ха) получали бесплатную помощь от СССР.
Как там было, про Кубу и сахар?)
А так китайцы что-то с них поимеют.
+
0
mary27
mary27
8 серпня 2020, 0:29
#
Там и первая не заканчивалась.
Как и у нас.
Так что ''вторая волна'' - миф.
+
0
yurahist
yurahist
8 серпня 2020, 21:28
#
Я і не писав, що перша хвиля закінчилася. Навпаки, я написав, що дві хвиля наклалися одну на одну. Втім, це не мій висновок, а провідних світових дослідників в цій галузі. Під другою хвилею мається на увазі низка факторів (сезонний, мутація вірусу - є кілька його різновидів, а також його заразність зросла разів в 10, скоротився час початку гострої стадії перебігу захворювання тощо).
+
0
mary27
mary27
9 серпня 2020, 0:45
#
Не знаю, как SARS CoV-2, а один историк тут очевидно мутировал в ''вирусолога'')
​​​​​​
+
0
mary27
mary27
8 серпня 2020, 0:26
#
1) ​​​​​Ну была бы вакцина - и что?
2) Хм, противоречия между США и КНР - это пчелы против меда.
3) Причем тут климат?
(Здесь должна была быть шутка про Грету Тумберг).
Об этой х...глупости уже позабыли.

Про ''универсальную валюту'' - странно слышать это от историка.
В каком году отвязали золотой стандарт?
4) Почему?

+
0
yurahist
yurahist
8 серпня 2020, 21:52
#
Вам варто було б розшифровувати свої думки: 1) 1) ​​​​​Ну была бы вакцина - и что? Якраз що - бо тоді була б впевненість в майбутньому. Звістка про те, що одна з вакцин дійшла до 3 етапу випробувань вкупі з інформацією про стан ринку праці в США покращили ситуацію на фондових ринках, золото та євро втратили щодо долара (звісно тимчасово);ї
2) Хм, противоречия между США и КНР - это пчелы против меда. Зовсім не погоджусь. Китай давно реалізує стратегію перетворення в наддержаву. Між тим, З. Бжезінський писав, що слід будь за що цьому запобігти. На пропозицію США (ініціатива того ж Бжезінського років 10 тому) утворити «G-2», тобто союз «Велика двійка» Китай відповів відмовою («не хочемо відповідати на дії США на міжнародній арені»). З огляду на зростання економік 2-х кран і, водночас їх протистояння на міжнародній арені (конфлікти довкола Гонконгу та Тайваня, щодо островів, спірних між Китаєм, Вєтнамом та низкою інших країн, експансія Китаю в країнах Африки, Азії і навіть Південної та Латинської Америки (причому з методами США - пропонувати кредити, а потім закабалювати країну в цілому); 3) 3) Причем тут климат? Клімат тепер при всьму (вчора якраз Білл Гейтс про це сказав, втім це далеко не нова думка - ще учасники Римського клубу вчених в 60-70-х рр. про це писали). Більше щодо клімату я відповів ballistic.

+
0
mary27
mary27
9 серпня 2020, 0:50
#
1) Допустим.
Но пока это только надувает котировки ''Модерны''.
 О чем-то серьезно можно будет говорить, когда в США десятки миллионов людей уже привьют.

2) КНР давно уже превратилась в серхдержаву.
Благодаря европейским и американским деньгам.
Это ''мировая фабрика'', как Англия в 17-19 веках.
Объективно не вижу ''конфликта''.
Скорее, есть один честный популист, который пытается бороться с макроэкономикой.
Безуспешно конечно)

3) Если Билл Гейц что-то ляпнул, это автоматически стало истиной в последней инстанции?
Про ''римские клубы'' из той же серии.
+
0
yurahist
yurahist
9 серпня 2020, 14:48
#
1) Не зовсім розумію сенс Вашої репліки по цьому пункту, змісту тут мало. Я вище вже писав, що навіть якби вакцина була повністю готова, то її введення мільярдам людей - процес довгий (найкращі прогнози, до речі, - до кінця 2021 р. будуть сотні мільйонів доз). Майже з самого початку були прогнози, що  в Африці захворіє не менше 350 млн. чол., Трамп сказав, що якщо помре лише 200 тис. американців від цього вірусу, то це буде ще дуже хороша цифра. Гейтс одразу сказав, що це буде як мінімум на 1,5-2 роки. Пригадую, що в березні казав своїм колегам, що ця справа як мінімум до осені (це було легко спрогнозувати). Відповідно, економічні та інші наслідки пандемії ще тільки попереду (гроші навіть у США рано чи пізно можуть закінчитися).  2) Поки що Китай не є наддержавою. Якщо вже так по-науковому поглянути, то наддержава в світовій історії була лише одна і то короткий період (1990-ті рр.), коли США навязували свої цінності і свою волю на міжнародній арені (З. Бжезінський: «global superpower» («перша, єдина і остання імперія в повному розумінні цього слова» - звичайно, насправді, що нічого не є вічним). Наддержава за визначенням - це держава. яка може навязувати свою волю в будь-якому регіоні планети. А ми маємо кілька потужних центрів впливу. Англія стала "майстернею світу лише в 19 ст., після промислової революції, а в 17-майже до 1780-х рр. вона вирішувала більше інші завдання (революція, перехід до обмеженої монархії, перерозподіл багатств між дворянством та буржуазією тощо). Тим
+
0
mary27
mary27
9 серпня 2020, 15:36
#
Как бы, США плевать, сколько заболеет в Африке.
И, учитывая демографию обитателей Африки, для них это не будет большой проблемой.

2) Вы как историк должны помнить, что ''сверхдержав'' было довольно немало.
До США - Британская империя. 
Которая навязывала свою волю Франции Наполеона.
А до того отжимала колонии у монархистской Франции.
До того - колониальные войны с Нидерландами и Испанией.
+
0
yurahist
yurahist
9 серпня 2020, 14:57
#
Тим не менше, ні в 19 ст., ні в часи найбільшого розширенні (після 1 світової війни - мандатна система) Британія не була наддержавою - швидше намагалася підтримувати баланс сил на міжнародній арені. Щодо конфлікту США з Китаєм - цей конфлікт почався не за Трампа. Той же Обама вживав заходи проти Китаю. Байден також висловлюється проти Китаю. Республіканці та демократи часто виступають тут єдиним фронтом і не перешкоджають Трампу в його антикитайських діях, а навпаки все сильніше підтримують (низка законів та законопроектів). Ви можливо не знаєте, але за прогнозами економістів, більшість американських великих компаній перенесуть своє виробництво до Мексики (вони вже це роблять згідно настанов уряду; про стіну вже навіть Трамп не згадує); 3) щодо Гейтса не буду коментувати. Але про Римський клуб раджу почитати в Інтернеті. Як і дивитися новини - про температуру в окремі періоди під 30 градусів на полюсі та на Далекому Сході, про проблеми в агросекторі в Україні (фермери змушені змінювати строки посіву, наприклад, а також вирощувати інші культури).
+
0
mary27
mary27
9 серпня 2020, 15:41
#
Действительно, крупнейшая империя и никакая не ''сверхдержава''?)
Я б сейчас в ''сверхдержавы'' записывала бы всех, у кого есть атомное оружие.

В Мексику уже кое-что и раньше переводили.
Но, тогда возникнет проблема - мексиканские заробi тчане перестанут ездить в США.
А кто тогда там работать будет?)

Про клоунов из ''римского клуба'' знаю.
В агросекторе Украины есть только одна проблема - жадность.
Насчет сроков посевов и тп - советую поискть инфу о колебаниях климата в 19 веке и начале 20го.
+
0
yurahist
yurahist
8 серпня 2020, 22:03
#
4) Про ''универсальную валюту'' - странно слышать это от историка.
В каком году отвязали золотой стандарт? Я і не писав про те, що долар є світовою валютою в повному сенсі (часи Бреттон-Вудської системи минули). Але те, що в доларі здійснюють розрахунки на світових біржах - це загальновизнаний факт (як і те, що пари долар-золото, долар-євро і т.п. є центральними). Долар визнають і приймають майже всюди (як і золото). Так, відбуваються рухи в напрямі дедоларизації, що сприятиме і розколу світу на проамериканський та прокитайських табори держав, але це зовсім інша історія (якщо Китай одномоментно викине всі свої долари на світовий ринок, це буде розцінене як початок глобальної економічної, а можливо й іншої війни. 5) почему? (4) президентські вибори в США на фоні громадянських рухів в цій країні неминуче завдадуть удару по долару (тим більше, що від Трампа можна всього чекати).) Якось дивним є це питання: Все таки «війна компроматів» , посилення громадянських рухів, жорсткі дії поліції, спроби (хоча й невдалі) залучення Трампом армії - події останніх місяців можуть здатися легкою репетицією в контексті. Політологи навіть кажуть про перспективи громадянської війни майбутнього (Трамп може владу не захотіти віддавати так легко). Зрештою, як би не розвивалися події в США, але нервозність ринків та інвесторів однозначно буде посилюватися. Як то кажуть, «золото-рулить».
+
0
mary27
mary27
9 серпня 2020, 0:57
#
4) ''дедолларизация — раскол мира на проамериканский и прокитайский''?
Шта?
А какими резервными валютами станут ''прокитайцы'' пользоваться?
Юань отпадает, КНР не хочет его укрепления.
Евро?
Фунт, которому поплохело?
Иена (китайцы нежно любят японцев, помнят резню в Нанкине).
Или монгольский тугрик?)

Китайцы уже пробовали распродавать ''трэжерс'', к войне это не приводило.
Да и, несколько по-дебильному выходит, воевать с эмитентом гос.бумаг, в которые инвестируешь?)

5) ''Нанесут удар по доллару'' — и тут же американские полицейские демонстрантов бьют дубинками по ж..., а кандидаты высасывают из… пальцев ''компромат''.
Как это мешает доллару?
Вот если б они фальшивые доллары печатали…

Насчет таких ''политологов'', вам советует Булгаков, ''не читайте советских газет'')
И как вы это себе представляете, Трамп после неудачных выборов пишет в ''твиттер'':
''Все фигня, я легитимный'', или как?
+
0
yurahist
yurahist
9 серпня 2020, 15:06
#
Ви не уважно читали мій попередній текст. Але я розшифрую - за останніми даними Китай та низка інших країн дуже активно переводять свої активи з доларів у інші - насамперед золото (доходи Росії за продаж золота недарма перевищили доходи за торгівлю енергоресурсами). Китайці також закабалюють інші країни, даючи їм кредити (звісно, насамперед в доларах, хоча потім будуть і свій юань навязувати). Також скупають за долари акції підприємств (випадок з «Мотор-Січ» - яскравий приклад), беруть в оренду землю (в Хабаровському краю в РФ - понад 3 млн. кв. га здається). Так само не буду коментувати про політологів. Але щодо Трампа - навіть його найближчі соратники не чекали від нього таких радикальних, навіть неадекватних дій щодо протестуючих, в т.ч. спроб застосування армії (військові відмовилися). Непередбачуваність Трампа давно відома. Недарма, він так співчуває диктаторам (навіть корейському).
+
0
mary27
mary27
9 серпня 2020, 15:46
#
Дальше что - выпустят обеспеченный золотом юань?
И их сразу ждет жесткая дефляция, деньги выйдут очень дорогими.
Ох сволочи, ''закабаливают''!
Нас бы кто-то хоть ''закабалил''.
А то только у молдован денег меньше.
Про MSICH - очень мутная история.

Повторю, ''не читайте советских газет''.

+
0
yurahist
yurahist
9 серпня 2020, 16:09
#
Чесно кажучи, дещо важко з Вами дискутувати, бо по кожному пункту треба Вам щось відповідати - Ви «кидаєтеся» фразами з уривками інформації або взагалі субєктивними думками.. Я міг би Вам, наприклад, по багатьох країнах Азі та Африки подати інформацію про зміни в агросекторі через глобальне потепління, про визначення поняття «наддержава» в теорії міжнародних відносин (ієрархія акторів міжнародних відносин: мікродержава, мала держава, середня держава, велика держава, наддержава), про те, що Наполеон завдав поразки кільком антифранцузьким коаліціям, спонсорованих Британією, поки проти нього не обєдналися всі великі країни (за винятком далеких США) і т.д., і т.п. Викладаю на істфаці «Новітню історію країн Азії та Африки», «Історію міжнародних відносин новітнього часу», на інших факультетах викладав всесвітню історію нового і новітнього часу та ін. Тож історію вивчаю не по «радянським газетам», а по джерелах ( в т.ч. архівним) (хоча газети - це теж різновид джерел))).
+
0
mary27
mary27
9 серпня 2020, 21:41
#
Привели несколько мыслей - я их покомментировала.
Сами виноваты)

Можно найти очень много инфы по агросектору.
А причины...
Узбекистан.
В СССР выращивали практически один хлопок, который шел не на текстиль, а в хим.промышленность.
После распала СССР - с/х диверсифицировали в сторону продовольственных культур.

Насчет Африки - в историческое время высохла Сахара.
Люди на это могли повлиять?

Климат пульсирует, и это естественный процесс.
''Экологи'' (именно в кавычках нормалтные такой херней не занимаются), предлагающие воспрепятствовать естественным изменениям климата похожи на людей, пытающихся остановить едущий поезд, сзватившись за ручку на вагоне.

Насчет термина ''сверхдержава'', очень много критериев.
Является ли сверхдержавой Индия?
Или Япония?
Или Швейцария?)

Да, англичане под финансирование той войны выпустили первые в мире вечные облигации.
Рада за вас.
Но сами читаете какой-то трэш.
Вроде Трампа, который возьмет, да и узурпирует власть в США.
Надеюсь, хоть на лекциях этотне рассказываете?)
+
0
SergS7
SergS7
10 серпня 2020, 14:06
#
А ви не дискутуйте. Як можна науково дискутувати про речі, які строго не формалізовані, тобто про економіку? Оцифруйте свідомість усіх 7 мільярдів учасників економічних процесів, створіть відповідну математичну модель, алгорітмізуйте її і запустіть на найбільшому суперкомп'ютері. Може тоді якось просунетесь у прогнозах)
+
0
yurahist
yurahist
10 серпня 2020, 19:09
#
Я і не претендую на 100% точність своїх прогнозів, адже я не такий великий знавець у всіх сферах, як mary27 (знає краще історію за істориків, політику за політологів, клімат за кліматологів, про віруси за епідеміологів тощо). Крім теоретичних знань, тут потрібні часом і практичні навички. Втім, Ви зачепили дуже важливу проблему - штучний інтелект будуть тепер намагатися застосувати будь--де. Так, в медицині серед сотень мільйонів сполук шукають дієві проти супербактерій. Військові ще як мінімум з 1980-х рр. робили кроки в цьому напрямі. Але точних законів (повної повторюваності явищ і процесів) нема ні природі, ні в суспільстві, є закономірності (тенденції до повторення). Комбінації атомів завжди унікальні (це враховують при експериментах - 2-3% «похибки»). Фізики говорять, що «фізичні закони» не вічні, колись їх не було, в інших всесвітах діють швидше за все інші тощо. Щодо математики - це «мова науки» (хоча й там є елемент «флуктуації» (це, до речі, зараз один з новітніх напрямів в ній).
+
0
yurahist
yurahist
10 серпня 2020, 19:20
#
Втім, поки що більшість моїх прогнозів збувалися. Тож поки не можу скаржитися. Ось наприклад прогноз - Лукашенко швидше за все, позбудеться посади - якщо не зараз, то упродовж року - в умовах пандемії люди будуть більш схильні до радикальних дій (це як казан, який кипить, і з якого може зірвати кришку). Долар буде дешевшати, особливо чим ближче до виборів в США. Золото і срібло будуть дорожчати (вже дорожчає - як я і передбачав - була лише незначна корекція). Події в Білорусії (не дивлячись від підсумку) вкупі з подіями в Хабаровську упродовж 1-2 років можуть стати каталізатором подій в РФ (недарма Путін сказав Лукашенко: «Плывем в одной ладье». На жаль, Тихановська не є рішучою і харизматичною (тим більше, що її чоловік фактично є заручником влади). Це може тимчасово загальмувати зміни на краще (особистісний фактор). Один мій прогноз вже збувся - всім друзям і знайомим, яказав, що ця ситуація з вірусом як мінімум до осені (а вони думали, що на 10 днів-2 тижні максимум). Я вже з січняпочав скуплятися - продукти.
+
0
mary27
mary27
10 серпня 2020, 19:20
#
Хах, какой характерный случай проекции:
Историк рассуждает о климате и вирусологии, спешите видеть.
Но почему-то проецирует это все на меня.

​​​​​​Про ''не вечность'' физических законов - facepalm.
+
0
yurahist
yurahist
10 серпня 2020, 21:11
#
Https://hi-news.ru/eto-interesno/a-tak-li-universalny-zakony-fiziki.html
Якщо Ви не чули про одну з головних тем в сучасній фізиці, це не значить, що її немає. Ця тема зачіпалася в останній роботі вже покійного Стівена Хокінга. Щодо міркувань історика: історія є однією з форм досвіду (за Р. Колінгвудом).
+
0
yurahist
yurahist
10 серпня 2020, 21:24
#
Тут більш детально (провідні світові фахівці в галузі теоретичної фізики): https://elementy.ru/nauchno-populyarnaya_biblioteka/430177/Gryadushchie_revolyutsii_v_fundamentalnoy_fizike; https://4everscience.com/2020/08/05/puteshestvie-po-multivselennym-skrytym-izmereniyam-i-mnozhestvennym-miram/; https://chipinfo.pro/books/troubles.shtml
+
0
mary27
mary27
10 серпня 2020, 21:39
#
Вы уже и в теоретической физике знатоком стали, эксперт по всем вопросам?)
+
0
Ferox
Ferox
8 серпня 2020, 9:36
#
Везде манипуляторы сидят даже в Базеле.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися