Верховна Рада ухвалила в другому читанні і в цілому законопроект №2524 про роботу електронного кабінету і спрощення роботи ФОПів. Про це пише Liga.net.
Електронний кабінет і спрощення роботи ФОПів. Рада ухвалила закон
Що скасували і спростили
Законопроєкт покликаний удосконалити роботу електронного кабінету платника податків, спростити податковий облік, а також - стимулювати добровільне обмеження паперового документообігу, йдеться в пояснювальній записці.
Читайте також: Що чекає на ФОПів, коли закон про РРО вступить в силу
Законопроект передбачає такі зміни:
- скасування обов'язкового ведення книги обліку доходів для «спрощенців» - неплатників ПДВ;
- можливість отримувати електронні листи від Податкової в електронному кабінеті і на e-mail;
- скасування заяви на приєднання до договору про визнання електронних документів;
- автоматична реєстрація скарг платника в електронному кабінеті;
- відображення в електронному кабінеті платника податків поряд із сумами податкових зобов'язань дати їх виникнення;
- спрощення для підприємця механізму доведення відсутності своєї вини в разі виникнення технічних помилок.
Як вести Книгу обліку доходів
Закон дозволяє «спрощенцям» - неплатникам ПДВ - вести облік доходів у довільній формі: в Excel, в зошиті або традиційно у Книзі обліку.
Водночас Книгу тепер не треба реєструвати і заповнювати щодня.
Головне - фіксувати щомісячний дохід. А щоденні підсумки або післяопераційні результати - тільки за бажанням підприємця.
Читайте також: Кабмін дозволив ФОПам не вести Книгу обліку на карантині
Раніше відсутність зареєстрованої та заповненої книги обліку була підставою нарахувати близько 600 грн штрафу при перевірці. Тепер «спрощенцям» -неплатникам ПДВ достатньо буде просто показати записи доходів за місяць.
І Податкова буде зобов'язана визнавати ці дані.
Деякі норми не прийняли
За словами депутата Ярослава Железняка, законопроект ухвалили без ряду важливих норм.
У зв'язку з цим Спілка українських підприємців (СУП) закликала президента Володимира Зеленського повернути законопроєкт №2524 на доопрацювання. Повідомляється, що при затвердженні закону Рада вилучила значну частину вже узгоджених норм.
Читайте також: «Дитячі» виплати ФОПам: як оформити і скільки нарахують
«Чинними залишаються узгоджені терміни (сім років) для донарахувань зобов'язань у разі перевірки зарплатних податків, правила тонкої капіталізації передбачають обмеження на обчислення процентних витрат, зміни у визначенні та податкової коригування ділової мети скасовані», - вказали в СУП.
Раніше повідомлялося
- У червні кількість реєстрацій ФОПів знову вийшла на докарантинный рівень. Наразі щотижня реєструється близько 5,5 тис. нових підприємців (за останній тиждень — 5 774).
Коментарі - 13
А то пишут «отменили обьязательное ведение книги», а потом что ее нужно заполнять за последний месяц
У меня операций с наличными нет, зачем эта книга вообще нужна, когда налоговая может получить выписки по всем моим счетам и посмотреть все операции
«При цьому необхідно зазначити, що платники податків для формування електронних документів самостійно на власний розсуд можуть обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).»
https://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/ipk/15701-1915nn-19.html
И в чём вы видите ошибочность позиции налоговой?
Не устраивает бесплатный «кабинет плательщика» на сайте налоговой,
можете использовать условно-бесплатные или платные варианты:
— платное ПО Медок как за деньги так и в демо-версии https://medoc.ua/page/detailsfop
— платное ПО 1С-Звіт https://sitis.com.ua/ua/about/articles/programma_1s_zvit/
и т.д. и т.п.
,,, Фізичні особи — підприємці зобов'язані вести облік доходів,,,
О каком упрощении речь.
Это из этого закона 2524 скопировал текст
а обычными РРО или программными РРО — это не суть важно…
Закон об упрощении для предпринимателей сфальсифицировали, втихую изъяв норму о книге учета