Мінфін - Курси валют України

Встановити
8 травня 2020, 15:21

Де і що купують українці під час карантину — опитування CBR

Про запаси їжі та питної води турбуються всі українці, незалежно від рівня доходу. А ось купівля одягу або техніки відійшла на другий план.

Карантин, оплата карткою, доставка продуктів харчування, послуги онлайн, покупки онлайн, особисті фінанси
фото: psm7.com

Про це розповіла керівник досліджень у галузі фінансів та роздрібної торгівлі CBR Лідія Кулиба на онлайн-вебінарі FinUpdate «Успішний бізнес в online. E-commerce сьогодні і яким він буде завтра».

Компанія маркетингових досліджень CBR опитала понад півтисячі українців про їх фінансову поведінку під час карантину. У дослідженні брала участь аудиторія у віці 25−50 років. Респонденти — всі користувачі банківських послуг, які мають особистий місячний дохід вище 20 тис. грн або депозит на суму понад 200 тис. грн (сегмент Mass Affluent).

Результати опитування CBR порівняли з даними про поведінку сегменту Mass — масового споживача (доходи до 20 тис. грн).

На що більше витрачають під час карантину

Опитування CBR показало, що незалежно від рівня доходу, люди віддають перевагу купівлі продуктів харчування тривалого зберігання і транспортуванню питної води.

Виросли замовлення на доставку продуктів. Кардинальна різниця тільки в замовленнях готових страв з доставкою додому. Українці з доходом до 20 тис. грн набагато рідше стали користуватися послугами ресторанів.

Незалежно від платоспроможності українців, покупки у торгових центрах і на ринках різко скоротилися. «Менше всього впали покупки одягу і техніки, бо їх і так не часто здійснюють», — розповідає Лідія Кулиба.

За її словами, якщо говорити про офлайн-ритейл, представники сегменту Mass Affluent стали рідше купувати що-небудь в маленьких магазинах біля будинку, що популярні серед масових споживачів. Українці з доходом вище 20 тис. перекочували у великі супермаркети та замовлення онлайн.

Читайте також: Робота в мережі: 7 простих способів підробітку на карантині

Комуналка і техніка: за що частіше платять карткою

У спокійний час 71% онлайн-платежів йде на оплату комуналки. І тільки 29% — на оренду житла.

«Найчастіше користуються карткою, а не готівкою, при оплаті комуналки. Рідше всього платять карткою в тих сегментах, де це недоступно, наприклад, оренда житла або оплата навчання», — ділиться Лідія Кулиба.

В умовах карантину банківські карти стали набагато популярнішими. Найбільше оплати картками виросли в сегменті кафе і ресторанів, які працюють на доставку, а також частіше стали розплачуватися картками за бензин.

Як писав «Мінфін», карантин завдав найсильніший удар по торгівлі. Різко впав випуск текстилю, меблів і машин — на 18%. Зате фармацевтична продукція стрибнула вгору на 22%.

Автор:
Світлана Тартасюк
Журналіст Світлана Тартасюк
Пише на теми: Банки та банківські продукти, нерухомість, ринок праці, бізнес, фінанси, інвестиції

Коментарі - 6

+
0
Консультант порталу «Мінфін»
Консультант порталу «Мінфін»
8 травня 2020, 15:35
#
Как быстро оформить и получить кредит онлайн:

https://www.youtube.com/watch?v=XT1ld3r61m8&feature=youtu.be

Подпишитесь на youtube-канал Finance.ua и комментируйте видео ;)
+
+15
bonv
bonv
8 травня 2020, 15:53
#
Магазини з одягом/взуттям та технікою закриті а через інтернет не всі хочуть купляти..
+
0
Zorika
Zorika
8 травня 2020, 17:26
#
Прямо тема о наболевшем.
При заказах по интернету магазины считают нормальным присылать товар не с консультантом, а через курьера. Заказывала мобильный и пылесос моющий.
Мобильный привез курьер Новой почты. Причем заказ на сайте Алло. Начали мы сами проверять телефон, через 5 мин посланник Новой почты начал переживать, что ему еще кучу добра развести нужно. Естественно, никаких консультаций по телефону не давал. Но интернет раздал со своего телефона, добрый человек.
Приобретенный телефон оказался серый, периодически напоминающий, что нет карты Verizon. Спасибо, нет в базе краденных. Отлично сработали, привет Алло.

Пылесос тоже привез курьер. Вручил и уехал, еще голову с наличкой морочил. 
Заказывали в небольшом интернет-магазине. Сами по роликам в ютубе разобрались, как оно все работает. Нашли, что в комплекте нет основного фильтра. Полдня выясняли отношения с магазом. Плюнула, заказала фильтр на Розетке, пообещав прославить продавца пылесова на просторах инета. Потом ребятки решили привезти фильтр, перспектива дурной славы не понравилась, видимо. Теперь у нас есть запасной фильтр)
Такие они, покупки техники через интернет. Интересно, карантин на это повлиял, или это стиль работы? По телеку рыдают, что нет покупателей, вирус проклятый, государство помоги. А на деле полнейший игнор живых покупателей. В следующий раз, если не 100кг техника будет, в чемодане из Польши привезу, еще и возврат НДС можно будет получить от поляков. 


+
+15
bonv
bonv
8 травня 2020, 17:40
#
Колись прислали і нам мультиварку не ту що заказали. Заказали з 250 програмами а прислали з 50, плюс інші ньюанси:)  Відправив назад не оплачуючи і мені прислали ту що потрібно десь через тиждень.
+
0
bonv
bonv
8 травня 2020, 15:54
#
Нерухомість рулить!:)))) (жарт)
+
+15
bonv
bonv
8 травня 2020, 15:55
#
Про запаси їжі та питної води турбуються всі українці, незалежно від рівня доходу. Ще ліки. А ось купівля всього відійшла на другий план.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися