Мінфін - Курси валют України

Встановити
27 лютого 2020, 17:50

Кодекс професійної етики: МФО вирішили боротися за права клієнтів

27 мікрофінансових компаній підписали Кодекс професійної етики, щоб захистити клієнтів. Учасники угоди охоплюють близько 60% ринку мікрокредитування. Про це повідомила голова Всеукраїнської асоціації фінансових компаній (ВАФК) Анна Замазєєва. 

Кодекс етики, захист прав споживачів, права клієнтів, прозорий бізнес
фото: ukrinform.ua

У найближчий час розпочне роботу Комісія з етики, яка слідкуватиме за втіленням норм Кодексу.

Навіщо потрібен Кодекс професійної етики

На переконання ВАФК, документ принесе користь як самому сектору, так і його спонсорам, інвесторам, клієнтам, власникам, регулюючим органам та партнерським організаціям.

“Споживачі фінпослуг отримали інструмент, який захищає їх права, закріплює етичне ставлення з боку фінансових компаній. Інвестори та спонсори отримали гарантію, що сектор працюватиме за прозорими європейськими стандартами. Регулятор пересвідчився, що сектор керується і працює відповідно до ділової практики та усталених принципів», — зазначила голова правління ВАФК Анна Замазєєва.

Читайте також: Що заважає банкам видавати дешеві кредити

Як відреагував Нацбанк

Керівник проектів та програм департаменту ліцензування НБУ Орест Франчук зазначив, що регулятор буде приділяти увагу нагляду за ринковою поведінкою компаній, щоб права споживачів фінансових послуг були захищені. За його словами, Нацбанк вітає самоорганізацію ринку та його прагнення до доброчесної діяльності.

Читайте також: Як менше сплачувати за кредитом

Що думають учасники ринку

Компанії, які підписали документ, підтвердили свої наміри вести прозорий бізнес та дотримуватися закону.

“Можливо стабільно розвиватися, тільки покращуючи фінансову грамотність населення і формуючи лояльні відносини з клієнтами в ринкових умовах», — вважає генеральний директор Bredley Holding Олексій Амітан.

За словами директора компанії «Швидко Гроші» Олександра Холода, підписання Кодексу професійної етики — знаковий крок, що свідчить про усвідомлення відповідальності ринком.

“Це крок на зустріч шляхом зняття напруги між боржниками і кредиторами. Наступне важливе для всіх завдання — зробити документ ефективним. З одного боку, щоб стандарт роботи з клієнтом виріс, а з іншого боку, щоб зобов'язання по кредитах стали виконуватися краще», — говорить він.

Читайте також: Платіжні термінали: в Києві оплачують кредити, а у Львові — комуналку

Нове життя старої ідеї

Ідея створення Кодексу професійної етики виникла ще в 2017 році. Саме тоді ВАФК підписала меморандум та стала членом єдиного Мікрофінансового Центру Європи (MFC). Ця організація об'єднує 113 учасників в 36 країнах світу та користується підтримкою Європейської Комісії.

Спеціалісти ВАФК ознайомилися з роботою колег з MFC, а також Європейським Кодексом доброчесної поведінки надання мікрокредитів. Останній втілює практику і цінний європейський досвід. Зокрема, Європейської мережі мікрофінансування (EMN), Мікрофінансового центру (MFC) та Асоціації фінансування розвитку спільнот (CDFA).

Коментарі - 14

+
0
dddiii
dddiii
27 лютого 2020, 20:01
#
“Это шаг на встречу путем снятия напряжения между должниками и кредиторами. Следующая важная для всех задача — сделать документ эффективным. С одной стороны, чтобы стандарт работы с клиентом вырос, а с другой стороны, чтобы обязательства по кредитам стали выполняться лучше», — говорит он.
+
0
Contra3
Contra3
2 березня 2020, 4:05
#
Значит этот кодекс они понимают как напоминание об обязательствах должников.
+
+2
Navegantes
Navegantes
27 лютого 2020, 20:50
#
А где можно почитать этот самый кодекс? Также интересен список МФО, которые его подписали.
+
+2
mary27
mary27
27 лютого 2020, 20:56
#
Кредитные помойки договорились об этике?)
+
+2
Григорий П
Григорий П
27 лютого 2020, 21:04
#
«сектор працюватиме за прозорими європейськими стандартами»- Замазеева жжет по-ходу) %% тоже станут европейскими, а не по 700%-1000%?! Или мошенники почувствовали, что жареным запахло и быстро начали «саморегулироваться» или решали как жить с тотальными невозвратами?
Очередное бла-бла-бла, а для людей они как были «мошейниками» так ими и остались
+
+2
AleksandrBank
AleksandrBank
28 лютого 2020, 10:32
#
Смешно однако на камеру, а на деле продолжат все делать, что увеличить продажу и маржу свою.
+
+5
Игорь Лащук
Игорь Лащук
28 лютого 2020, 10:50
#
А какой этике можно говорить выдавая кредтиты от 600 % ? Я уже молчу о штрафных санкциях. В Европе такие проценты никому даже во сне бы не приснились
+
+6
Djulia33
Djulia33
5 березня 2020, 8:59
#
Да не нужно ничего подписывать и об этом писать. Лучше делайте. Будете соблюдать закон о том что проценты и пеня не должны превышать тело кредита, так и звонить не надо будет. А так что? К примеру мой случай. УБКИ публикует не достоверную информацию 1) о кредите, который я не брала и денег не получала. 2) проценты, которые растут выше тела каждый месяц. При этом знают, что есть закон - который регулирует начисление этих процентов. Это если действительно человек брал кредит. Знает норму по закону - но публикует, то есть психологическое воздействие. Поехали дальше - давайте начнем строить Европу - хотите показать себя честными - создайте реестр где будет видно в скольких уголовных делах участвует  МФО и сколько написано по нему заявлений, где есть состав и где «не увидели состав преступления». Здесь сразу 2 выигрыша - реальная борьба с мошенничеством и все таки пускай на рынке останутся только честные. У меня на руках решение суда, по которому суд обязывает МФО предъявить номер карты и ФИО ее собственника с АПИ адресом, который незаконно используя личные данные офрмил кредит - МФО в данном случае, игнорируя все законные сроки, испортив мне кредитную историю - молчит. Давайте отматывать эти карты, этих людей, которых уже и полиция знает в лицо. Создавайте реестр - открытый. Не надо подписывать - вы делайте. У меня бы вы все так не работали, создавая один сплошной бардак.
+
0
yuliya21
yuliya21
11 квітня 2020, 9:41
#
Молодец) правильные слова)
+
0
Shetlana
Shetlana
19 квітня 2020, 23:21
#
Е гроши в данный момент. За 1 день просрочки насчитал 4000 грн и залез и украл с карты приват мои деньги. А вы говорите об этике. Воры!!!! Дозвонится к ним не реально пыталась договориться с ними ещё не было просрочки но не получилось. Так они сказали что кто хочет тот дозванивается. Специально не идут на контакт что бы загнать в долг а потом они начинают о каком то договоре рассказывать!!!! Украли с карты 8830 грн!!! Ночью!!!
+
0
Navegantes
Navegantes
20 квітня 2020, 8:36
#
Правильно понимаю, что вы могли оплатить кредит, но допустили просрочку?
+
+1
Shetlana
Shetlana
19 квітня 2020, 23:26
#
Хочу подать на е гроши жалобу. Подскажите куда писать?
+
0
EvaDomnich
EvaDomnich
8 липня 2020, 11:52
#
Вам подсказали, как подать жалобу на компанию е гроши? Интересно оценивают рейтинг по наполнению сайта, а отзывы и жалобы людей не входят в оценку рейтинга.
+
0
EvaDomnich
EvaDomnich
8 липня 2020, 0:17
#
Хочу подать жалобу на Ё гроши, ответ от Нацкомфинпослуг получили, что делать дальше?
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися