27 мікрофінансових компаній підписали Кодекс професійної етики, щоб захистити клієнтів. Учасники угоди охоплюють близько 60% ринку мікрокредитування. Про це повідомила голова Всеукраїнської асоціації фінансових компаній (ВАФК) Анна Замазєєва.
Кодекс професійної етики: МФО вирішили боротися за права клієнтів
У найближчий час розпочне роботу Комісія з етики, яка слідкуватиме за втіленням норм Кодексу.
Навіщо потрібен Кодекс професійної етики
На переконання ВАФК, документ принесе користь як самому сектору, так і його спонсорам, інвесторам, клієнтам, власникам, регулюючим органам та партнерським організаціям.
“Споживачі фінпослуг отримали інструмент, який захищає їх права, закріплює етичне ставлення з боку фінансових компаній. Інвестори та спонсори отримали гарантію, що сектор працюватиме за прозорими європейськими стандартами. Регулятор пересвідчився, що сектор керується і працює відповідно до ділової практики та усталених принципів», — зазначила голова правління ВАФК Анна Замазєєва.
Читайте також: Що заважає банкам видавати дешеві кредити
Як відреагував Нацбанк
Керівник проектів та програм департаменту ліцензування НБУ Орест Франчук зазначив, що регулятор буде приділяти увагу нагляду за ринковою поведінкою компаній, щоб права споживачів фінансових послуг були захищені. За його словами, Нацбанк вітає самоорганізацію ринку та його прагнення до доброчесної діяльності.
Читайте також: Як менше сплачувати за кредитом
Що думають учасники ринку
Компанії, які підписали документ, підтвердили свої наміри вести прозорий бізнес та дотримуватися закону.
“Можливо стабільно розвиватися, тільки покращуючи фінансову грамотність населення і формуючи лояльні відносини з клієнтами в ринкових умовах», — вважає генеральний директор Bredley Holding Олексій Амітан.
За словами директора компанії «Швидко Гроші» Олександра Холода, підписання Кодексу професійної етики — знаковий крок, що свідчить про усвідомлення відповідальності ринком.
“Це крок на зустріч шляхом зняття напруги між боржниками і кредиторами. Наступне важливе для всіх завдання — зробити документ ефективним. З одного боку, щоб стандарт роботи з клієнтом виріс, а з іншого боку, щоб зобов'язання по кредитах стали виконуватися краще», — говорить він.
Читайте також: Платіжні термінали: в Києві оплачують кредити, а у Львові — комуналку
Нове життя старої ідеї
Ідея створення Кодексу професійної етики виникла ще в 2017 році. Саме тоді ВАФК підписала меморандум та стала членом єдиного Мікрофінансового Центру Європи (MFC). Ця організація об'єднує 113 учасників в 36 країнах світу та користується підтримкою Європейської Комісії.
Спеціалісти ВАФК ознайомилися з роботою колег з MFC, а також Європейським Кодексом доброчесної поведінки надання мікрокредитів. Останній втілює практику і цінний європейський досвід. Зокрема, Європейської мережі мікрофінансування (EMN), Мікрофінансового центру (MFC) та Асоціації фінансування розвитку спільнот (CDFA).
Коментарі - 14
Очередное бла-бла-бла, а для людей они как были «мошейниками» так ими и остались