«Чорна п'ятниця» — закордонний формат, який переймає український ритейл. На нашому ринку свої особливості. Безглуздо, але трапляється, коли торговці оголошують великі знижки, яких насправді немає.
Як обманюють покупців у «чорну п'ятницю»
CEO та співзасновник Getmancar Тарас Гетьманський розповів «LIGA.net» про хитрощі, на які йдуть магазини, щоб залучити більше покупців. «Мінфін» виділив основне.
Кожен перетворюється на шопоголіка
«Чорна п'ятниця» — додаткове свято у вигляді знижок на товари, і, звичайно, хороші ціни. Фокус багатьох торговців на одному дні тижня і рекламні кампанії створюють масовість і готовність до покупки.
«Хочеш не хочеш, подобається чи не подобається, а ялинку на Новий рік купуєш і ставиш. Навіть якщо тобі нічого не треба, ти дивишся: можна купити ще телевізор, пральну машинку. Жорсткої необхідності в цьому немає, але який хороший випадок», — каже Тарас Гетьманський.
«Чорна п'ятниця» дозволяє за день підняти продажі, розпродати склад, ну і отримати ще якусь кількість аудиторії, яку можна конвертувати у покупців.
Читайте також: «Чорна п'ятниця»: як вигідно робити покупки
Відкривай депозит і бери участь у розіграші від топ-50 банків тисяч грн
У чому жах українського рітейлу
Всі беруть участь у цій П'ятниці. Раз ти рітейл — ти зобов'язаний. Але в реальності ми маємо спотворену модель. Оголошуються знижки, а знижок немає. Мало того, відбувається антизахід: магазини починають обман і підміну.
Основний шлях обману — поруч з етикеткою пишуть нову ціну вище (показуючи, що це було раніше), а акційна ціна вказується діючою. Наприклад, товар коштував 10 грн. Тепер по акції він коштує аж 10 грн, але був ніби 14 грн.
«Таким чином люди припинять реагувати на «чорну п'ятницю» і будь-які акції. Формат розпродажу буде асоціюватися з негативом. Ритейлер, який маніпулює цінами, стане просто аутсайдером», — вважає Тарас Гетьманський.
Читайте також: Скільки і де витрачають українці на Чорну п'ятницю (інфографіка)
Тактика обману — не поодинокий приклад
Заради інтересу подивився сайт ROZETKA — там була репетиція до «чорної п'ятниці». Треба сказати, що відрепетирували вони саме в такому форматі: завищили ціни, десь на 1-2 тис. грн на товар.
Такі фінти бачив і в Спортмайстрі, правда, і без «чорної п'ятниці». Про веселий МАУ Flyuia me, квиток з яким зі знижкою у 25% мені виходив дорожче, ніж без знижки, і говорити не варто.
«Не завжди можна зробити знижку. Вона може бути необґрунтованою, нанести збиток. Але тоді відповідь проста: краще її не робити зовсім, ніж такою політикою позбутися тих споживачів, що є», — стверджує Тарас Гетьманський.
Всі ці п'ятниці і таке інше викликає у мене лише розуміння, що в Україні немає ринку. Саме тому немає знижок на техніку, автомобілі, послуги. Немає ринку, немає споживача. Часом навіть думаю, скільки до цього йшли США? Або там просто скупчення людей в одному місці дає більший ефект і більше нічого.
Коментарі - 35
На розетке они не работают к сожалению
Так же и с техникой. Если бы у нас были реальные скидки, можно было бы купить подарки на НГ заранее, например. А так у нас как на китайском Али - только развод и нет скидок. Так что идут лесом
- Оооо, і хто ж вона???
- Чорна Пятниця!:)
Телевизор LG 49LK5100PLB за 11999 вместо 21499 (маркетологи работают по-чёрному)
Да вот беда — этот телик никогда столько не стоил https://hotline.ua/av-televizory/lg-49lk5100plb/ Даже на старте продаж он стоил менее 19000.
Но что мы видим — товар успешно распродан!
Вот, что такое «по-чёрному»:
https://rozetka.com.ua/samsung_qe98q900rbuxua/p83631186/
Цена и была 2 ляма, а сейчас сделали вид, что сделали скидку с 3млн до 2млн. ☻
Достоинства:
Розмір. Добре закриває дірку в хліві (залишилась після Другої Світової). А зимою це ще й обігрів.
Недостатки:
Ночую в хліві, дивлюсь серіали.
намного больше скинули уже после НГ когда пошел месяц сезонных распродаж так что кому надо затариться шмотьем лучше уже потерпеть 7-8 недель в январе цены полетят а сейчас так джинвики или свитерок не более
вообще черную пятницу хитрые маркетологи в наших реалиях сделали скорее в расчете на баб - лишний повод попросить денег на шоппинг, а бабы шопясь за счет мужика на ценники особо то и не смотрят..
И... не обманул!
На розетке стал 14 тыщ (а зачеркнутая цифра конечно же 17,5 тыщ), в магазине - нет в наличии.
Хотя и на розетке почти всё разобрали, значит работает замануха.
У минулу суботу ввечері на Comfi нащупав телевізор LG49SK8100. Актуальна ціна 17999, поруч перекреслена стара ціна 23999 і знижка 6000 грн (до слова, в інтернеті лише 2 магазини пропонують цей ТВ за ціну 17500-17750, основна маса виставлених цін — порядка 23-24 тис.). Тож вирішив відслідкувати даний ТВ. Уже в неділю!!! на Comfi стоїть ціна 23999, а поруч перекреслена «стара» ціна 31999 і «знижка» 8000 грн. Чим далі в ліс, тим більша знижка. Сьогодні вже висить вивіск «Шикуй по чорному», ціна 21599 а поруч перекреслена «стара» ціна 31999 і «знижка» 10400 грн. Напевно, пора брати цей ТВ, більшої знижки вже ніхто не дасть! До речі, на у списку компаній, які продають цей ТВ так і залишились дві, які як продавали його по 17500-17750 до «чорної п'ятниці», так і продовжують продавати сьогодні, ну просто БАРИГИ.
http://www.mobizzz.com.ua/televizory/lg-49sk8100-49sk8100-lg