Мінфін - Курси валют України

Встановити
14 листопада 2019, 12:15

Скільки Україна планує запозичити на зовнішніх ринках. Основні цифри

План фінансування держбюджету 2020 року передбачає зовнішні запозичення в обсязі $4,9 млрд і внутрішні в обсязі 231,1 млрд грн, або $8,4 млрд. Про це повідомив урядовий уповноважений з питань держборгу Юрій Буца, пише Інтерфакс.

План фінансування держбюджету 2020 року передбачає зовнішні запозичення в обсязі $4,9 млрд і внутрішні в обсязі 231,1 млрд грн, або $8,4 млрд.
Фото: rbc.ua

«Ми продовжимо збільшувати частку запозичень у національній валюті», — сказав він.

Обсяг виплат за держборгом у наступне році оцінюється в 282,1 млрд грн ($10,3 млрд) – погашення основної суми та 141,5 млрд грн ($5,1 млрд) — виплата відсотків.

Читайте також: Держборг України: секрети і загрози (відео)

Ще 12 млрд грн планується залучити за рахунок приватизації.

Що відомо про держборг

  • З початку цього року сукупний держборг України скоротився з 60,9% ВВП до 51,2% ВВП на вересень цього року, хоча в доларовому вираженні він виріс з $78,3 млрд до $83 млрд.

  • Частка боргу у гривні за цей час збільшилася з 33% до 40%, а в доларах скоротилася з 48% до 42%.

  • Борг в євро збільшився з 9% до 11%.

Державний уповноважений за держборгом додав, що невелика частка євро в борг дозволяє розглядати можливості її збільшення.

Раніше повідомлялося

  • Обсяг державного та гарантованого державою боргу України за вересень зріс у доларовому еквіваленті на 1,03 мільярда доларів, або на 1,3%, до 82,95 мільярда доларів.
  • Обсяг державного та гарантованого державою боргу за 2018 рік виріс в доларовому еквіваленті на 2,02 мільярда доларів, або на 2,6%, до 78,32 мільярда доларів.
  • У гривневому еквіваленті обсяг держборгу за цей період зріс на 26,94 мільярда гривень, або на 1,3%, до 2,169 трильйона гривень.

  • Зміцнення національної валюти скоротило обсяг держборгу більш ніж на 100 млрд грн.

 Оформити заявку на купівлю ОВДП від ICU: ставка 14,5% +0,2% від «Мінфіну»

  • Як повідомляла міністр фінансів Оксана Маркарова, до кінця 2019 року Україні потрібно погасити 50 мільярдів гривень державного боргу.

  • Також повідомлялося, що уряд акумулювало достатньо коштів для того, щоб розрахуватися з усіма зобов'язаннями по боргу до весни 2020 року.

  • Мінфін хоче знизити держборг до 42,4% ВВП до 2022 році.

Коментарі - 52

+
+22
vlad9486
vlad9486
14 листопада 2019, 12:56
#
Вот это нужно уяснить всем, кто думает что процентные выплаты становятся новым долгом. Не становятся. В следующему году займут около $13.3 млрд., а выплатят $10.3 тела и $5.1 процентов. Если бы проценты тупо становились новым долгом, то заняли бы больше чем ($10.3 + $5.1).
+
+163
oll18
oll18
14 листопада 2019, 13:23
#
Уважаемый,у вас есть инфа, под какой процент бралось тело 10,3?И под какой будет заимствовано 13.3?Купите себе калькулятор,а то со счетом проблемы.
+
+39
vlad9486
vlad9486
14 листопада 2019, 14:01
#
Около $20 млрд под 7.5%, еще $3 млрд российские, по ним 0%. Еще около $3 млрд под 9.75% Еще около $14 млрд от других стран и МФО, по ним 2%-4%. И гривни где-то на 450 млрд. под 15%+. Все сходитеся. Пересчитайте.
+
0
LETOS85
LETOS85
14 листопада 2019, 14:15
#
Кто такие МФО?
+
0
vlad9486
vlad9486
14 листопада 2019, 14:26
#
Міжнародні фінансові організації. МВФ, Світовий Банк, ЄБРР, тощо.
+
+30
Dаrk Lite
Dаrk Lite
14 листопада 2019, 17:08
#
Монивео
+
+15
bonv
bonv
14 листопада 2019, 13:29
#
Якщо ви хочете економічне зростання, то вам потрібні інвестиції а не тільки запозичення...
+
+111
proot
proot
14 листопада 2019, 13:45
#
Блін, ріллі, таке враження як алкголік дорвався до кредитки, все витратив, кредит потрібно платити, допоки був у зав'язці, трохи виплатив, а тепер знову зірвався, крім того, що напозичався по сусідам - ще хоче й з кредитки знову потягнути.
+
+10
vlad9486
vlad9486
14 листопада 2019, 14:02
#
Таке враження, що проводиться відповідальна фіскальна політика. Борг дуже низький, нижче 60% ВВП і росте він дуже повільно, на 2% ВВП в рік.
+
+45
proot
proot
14 листопада 2019, 14:13
#
1. в борг беруть під конкретні цілі
2. робота з боргом - це робота над його поверненням як ціль. Контролем і зменшенням, як дорожня карта до досягнення цілі.

для чого ми беремо в борг? чому він росте? з чого будемо повертати?
+
+33
vlad9486
vlad9486
14 листопада 2019, 14:31
#
Яке ще повернення? В борг ми беремо тому що приватний сектор хоче накоплювати резерви. Борги держави - це фінансові активи місцевого бізнесу і іноземців. Місцевий бізнес накоплює резерви двома шляхами: гроші в банку (а для цього банкам і НБУ потрібні ОВДП, бо готівка емітується під завдаток ОВДП, те саме і з банками, кредити видаються теж під завдаток ОВДП) і долари, а для цього потрібні зовнішні борги держави. Якщо держава поверне всі свої борги, то місцевий приватний сектор залишиться без резервів, без готівки, без грошей. Не зможе працювати і платити податки. Ну, або сам буде залазити в борги. Надійніше коли це робить держава.
+
+66
Игорь Коляда
Игорь Коляда
14 листопада 2019, 20:48
#


Що ви оце верзете?
Борги держави - це борги держави та ПАСИВИ,а фінансові активи місцевого бізнесу - це депозити.
Щоб накоплювати резерви - борги держави не потрібні,і готівка емітується не під ОВДП,а  під зобов*язання НБУ.
+
+5
vlad9486
vlad9486
14 листопада 2019, 23:04
#
https://tinyurl.com/tpk957n

Через фондовий канал кошти випускаються/вилучаються шляхом здійснення Національним банком України операцій з купівлі/продажу на відкритому ринку державних цінних паперів.

Ну і кожен національний банк має бухгалтерський баланс. Ось тут річний звіт НБУ
https://bank.gov.ua/admin_uploads/article/annual_report_2018.pdf?v=4
на сторінці 108 ви можете знайти баланс банку за 2017 і 2018, використовуючи калькулятор можете переконатися що активи точно урівноважують пасиви. Серед активів НБУ в основному цінні папери нерезидентів (долари) і цінні папери України (ОВДП), а серед пасивів в основному гроші в обігу і зобов'язання перед МВФ.
+
+15
987
987
16 листопада 2019, 18:56
#
Спеціально для vlad9486 викладаю баланс НБУ на 01.10.2019. В пасиві немає статті «гроші в обігу». Стаття «Ьанкноти та монети» в обігу це тільки кеш, який  є вобігув країні, а «Кошти банків» - це гроші на коррахуках банків в НБУ (це ті кошти, які резервуються банками для проведення розрахунків). Отже пропоную переглянути матчастину і не робити таких «диких» висновків.
+
+15
987
987
16 листопада 2019, 18:57
#
https://minfin.com.ua/blogs/987/124795/
+
0
vlad9486
vlad9486
16 листопада 2019, 21:30
#
Зісно ж, мався на увазі агрегат M0.
+
0
nykand
nykand
17 листопада 2019, 21:59
#
Не обращайте внимания на Владика,он очередной ЭКС ***
+
+15
Conclusion
Conclusion
18 листопада 2019, 8:15
#
Не спорь с ним. Он не понимает, что человек и государство это как-бы немного разные экономические субъекты. Долг государства увеличивает оборотные средства частного сектора.
+
+15
vlad9486
vlad9486
14 листопада 2019, 14:15
#
За рік ми заробляємо десь $140 мільярдів, а споживаємо десь $138 мільярдів, ще $2 мільярда споживають наші кредитори, за те що ризикують своїми грошима і підтримали нас коли нам було потрібно. Якби вони цього не зробили, то ВВП у нас був би, скажімо, $70 мільярдів, зате споживали б ми його весь. Так було б краще?
+
0
nykand
nykand
17 листопада 2019, 22:10
#
Владик,да ну это ты с кем заработал 140 лярдов...с Шашабанком виртуальных 140 лярдов,сидя на диване и на унитазе)
+
+15
proot
proot
14 листопада 2019, 14:50
#
>За рік ми заробляємо десь $140 мільярдів, а споживаємо десь $138 мільярдів, ще $2 мільярда споживають наші кредитори, за те що ризикують своїми грошима і підтримали нас коли нам було потрібно
1. в борг беруть під конкретні цілі

>План финансирования госбюджета в 2020 году предполагает внешние заимствования в объеме $4,9 млрд и внутренние в объеме 231,1 млрд грн, или $8,4 млрд.

Бюджет -грошове вираження збалансованого розпису доходів і видатків держави, адміністративно-територіальної одиниці (області, району, міста, села), підприємства, установи за певний період.

Державний бюджет — це система грошових відносин, яка виникає між державою, з одного боку, і підприємствами, фірмами, організаціями та населенням, з іншого, з метою формування та використання централізованого фонду грошових ресурсів для задоволення суспільних потреб. Іншими словами, це — щорічний баланс надходжень та видатків, який розробляють державні органи для активного впливу на економічний процес та підвищення його ефективності.

Якщо я не помиляюся, тут вихвалялася (в уряді) тим що продали багато ОВДП.
За рахунок цього гривня укріпилася. А в бюджеті ми зловили дефіцит, а на виході отримали секвестр.

От тільки тут є підміна понять - Не продали ОВДП, а набрали боргів за допомогою ОВДП.  Тому що копували не папір - а брали розписку з правом вимоги.

Так на що конкретне ми брали в борг?

Тадам. Кінець епохи бідності.
+
+15
vlad9486
vlad9486
14 листопада 2019, 14:58
#
Грошовий агрегат M2 у нас 1.3 трильйона гривень. Трохи більше ніж 40 тисяч гривень в середньому на одного дорослого. З них 0.8 трильйонів — це ОВДП держави, а решта — борги приватного сектору перед самим собою. Грошей в обігу не може бути більше ніж державних боргів. А гроші потрібні всім. І буде потрібно все більше.
Те саме і з зовнішніми боргами. Половина економіки в тіні, вони використовують долари як резерви і як засіб платежу. У нас всюди не вистачає капіталу, тому майже всі резерви — це борги держави. Держава просто частково позичала в доларах, щоб покращити платіжний баланс і дати населенню доступ до доларів. Зараз вирішили так не робити і замінювати зовнішні борги внутрішніми, це має співпасти з легалізацією економіки. Якщо економіка не буде виходити з тіні так само швидко як зовнішні борги будуть замінюватися на внутрішні, то буде просто девальвація.

В зв'язку з цим дивними виглядають слова про повернення боргів. Що це взагалі таке? Для чого це? Гроші для обігу потрібні. Ніякого іншого шляху їх створити крім боргу не існує. Тому гривневий борг точно буде тільки рости. У нас і так низький гривневий борг порівняно з ВВП.
+
+30
proot
proot
14 листопада 2019, 15:22
#
Я розумію про що ви кажете.
Але от з цих слів:
>Половина економіки в тіні, вони використовують долари як резерви і як засіб платежу.

1. Купони до 1996 року (ми були мільйонерами)
2. Гривня після 96го
3. Гривня після 2008го
4. Гривня після 2013го (тут багато в тому числі об'єктивних причин, згоден)

>Якщо економіка не буде виходити з тіні так само швидко як зовнішні борги будуть замінюватися на внутрішні, то буде просто девальвація.

Вона не буде, приклад вище.
До чого я веду. Коли ми беремо кредити для чогось конкретного, це прозоро і тд - це щось зрозуміле. Якщо ми беремо кредити хз в я кому об'ємі і хз для чого, а потім стрибаємо від радості, що гривня укріпилася, але забуваємо про те що ціни від того чомусь пішли в протилежну сторону, то тут щось точно не так.

Можливо наші погляди не сходяться тому що я за класичну економіку товар=гроші і бачу все під меншим кутом аніж ви. Але як на мене то тут явно щось не так.
+
+30
vlad9486
vlad9486
14 листопада 2019, 15:51
#
Приватний сектор купує долари для чогось конкретного. Хто для того щоб відкласти в резерви, хто для того щоб інвестувати, хто для імпорта айфона. Держава своїми зобов'язаннями просто забезпечує доступ до доларів. Це вигідно, бо економіка реально росте краще, коли має доступ до західних грошей. Скільки б у нас було програмістів якби долари (а значить і імпорт комп'ютерів) не були доступні населенню? А програмісти реально заробляють мільярди в рік. Те саме стосується і інших галузей. Згоден що багато «проїдається», але ми не знаємо скільки того імпорту — це насправді просто схема для того щоб скласти долари під матрац. І крім проїдання є швидкий ріст доларового ВВП. В 1991 році це було $22 мільярда за рік, зараз $140 мільярдів за рік.

За це можна віддавати два-три-п'ять мільярдів в рік в вигляді процентів. Це просто вигідно робити. І порівняння з алкоголіком виглядає повністю хибним, якщо роздивитися цифри.
+
+15
busypit
busypit
14 листопада 2019, 16:56
#
Верно ли я вас понял, что единственно возможный, по-вашему, вариант доступности доллара населению и субъектов хозяйствования страны являются внешние заимствования государством? Экспорт товара и услуг, рабочей силы, непосредственное заимствование субъектами валюты на внешних рынках не рассматриваете абсолютно? Почему?
+
0
vlad9486
vlad9486
14 листопада 2019, 17:21
#
В случае с долларами частный сектор может заработать, может одолжить у себя же и может купить у государства (одолжит государство). Но у нас не хватает капитала всюду, и капитал здесь дает очень большую доходность, потому всё заработанное в первую очередь инвестируется (тратится). Да и вообще, заработать это не универсальный выход, все равно кто-то должен одолжить.

Да и вообще это не выход как по мне, нормально когда зарабатывают ради инвестиций. А зарабатывать ради резервов - это странность какая-то.
+
+15
busypit
busypit
14 листопада 2019, 17:36
#
Если может и просто заработать, а не исключительно путем внешнего заимствования государством ваш предыдущий комментарий должен был бы  напрочь утратить смысл в том числе и для вас лично.
Но и здесь вы опять к той же мысли опять вернулись - «все равно кто-то должен одолжить» (именно подобную философию ваши оппоненты и называют «синдромом алкоголика»).
Так сколько бы по-вашему было бы программистов не залазь государство во внешние долги?
+
+5
vlad9486
vlad9486
14 листопада 2019, 18:51
#
Пирамида потребностей. Сначала резервы (безопасность), а потом инвестиции (развитие).

«все равно кто-то должен одолжить» — это не философия, а банальность. Если человек тратит/зарабатывает, то денег не становится больше, они перетекают. А вот если человек (чаще не человек, а организация) выпускает долговые бумаги, то под них можно эмитировать деньги. Для того чтобы денег стало больше в масштабах страны/мира кто-то должен одолжить, иначе их останется столько же. Вообще непонятно причем здесь алкоголизм.
+
+18
vlad9486
vlad9486
14 листопада 2019, 15:01
#
> От тільки тут є підміна понять — Не продали ОВДП, а набрали боргів за допомогою ОВДП.
Не зовсім так, уряд витрачає більше ніж заробляє, це називається дефіцит бюджету. Дефіцит бюджету дорівнює профіциту недержавного сектору. ОВДП випускають для того щоб зв'язати ці непідкріплені гроші щоб вони не викликали інфляцію.

Тобто, спочатку держава створює нові гроші з нічого, а потім знищує їх пропонуючи ОВДП натомість.
+
+41
busypit
busypit
14 листопада 2019, 17:00
#
И это все вы пишете в теме «внешние заимствования» ;)
+
0
vlad9486
vlad9486
14 листопада 2019, 17:22
#
Внутренние или внешние это не на каком рынке одолжили, а чья банковская система обслуживает и чья валюта.
+
+41
busypit
busypit
14 листопада 2019, 17:41
#
Т.е. продажа гривневых ОВГЗ нерезидентам, по-вашему, точно внутренние заимствования?
Продажа долговых расписок собственному населению (внутренний кредитор), номинированных в валюте другого государства учет операций проводится исключительно внутренней банковской системой вы бы к внешним или внутренним заимствованиям  отнесли?
+
+5
vlad9486
vlad9486
14 листопада 2019, 18:48
#
Долговые бумаги торгуются на вторичном рынке. Не имеет значения кто купил, он может сразу же продать кому угодно. Внешними долгами могут владеть резиденты, а внутренними нерезиденты, вообще непонятно как это отследить и зачем.

Разве резиденты не покупают доллары и не выводят как только выпадет такая возможность? Или может резидентам можно не платить проценты? Так какая тогда разница?
+
+41
busypit
busypit
14 листопада 2019, 19:01
#
Жаль что вы не удосужились хотя бы попытаться для самого себя найти ответы на столь простые по сути вопросы.
Раз для вас на столько несущественно кто кому и сколько должен, раз вы не видите разницы кто кому и сколько выплачивает процентный доход ... что вы в данной заметке делаете? Это вопрос риторического характера, на него можно не отвечать. Но задуматься нужно.
Подсказка - эскапический гедонизм (хоть удовольствие от трепа в комментариях достаточно сомнительно, особенно когда не думаешь над вопросами и ответами, особенно когда не слишком в теме разбираешься, и разбираться ни малейшего желания не проявляешь).
+
+5
vlad9486
vlad9486
14 листопада 2019, 19:07
#
Удобно. Просто скажи собеседнику что он получает удовольствие от трепа если нечего возразить.

На календарь посмотрите. Государства уже давно не владеют людьми. Резидентство - это просто место где человек живет.
+
+49
busypit
busypit
14 листопада 2019, 19:43
#
Вы запамятовали. У вас возникли колоссальные проблемы с поиском  ответов на простейшие вопросы, вопросы исключительно на логику.
Раскрывать «какая разница» между ситуациями когда капитал остается внутри страны (при выплате процентов внутренним держателям долговых обязательств государства) или будут выведены за рубеж, раскрывать суть рисков внешних заимствований для экономики и даже государственности, раскрывать суть разницы  между ситуацией когда государство тратит 5 млрд. долларов США на внутренние потребности или на обслуживание долга внешнему инвестора ... нет смысла. Как и возражать не на что, потоки сознания от человека не взявшего в руки ни одной книги по экономике возражений не требуют. «Капитал в ХХІ» Томаса Пикетти вам, если надумаетесь взять в руки, раскроет в чем суть данных вопросов, как и раскроет, надеюсь, вашу путаницу в понятиях «деньги» и «капитал».
+
+15
Conclusion
Conclusion
18 листопада 2019, 8:35
#
Прикинь, конкретные цели прописаны в Законе о государственном бюджете принимаемом ежегодно. Кредит берется для покрытия бюджетного дефицита. То есть берем в долг под конкретные цели. Или ты хочешь чтобы цель была одна? Огорчу, но для каждого из 40 миллионов на повестке дня свои цель и приоритеты, а государство в зависимости от потребностей населения, устанавливает и закрепляет - что важней сейчас, а на чём можно сегодня сэкономить. Одному нужно сейчас финансирование образования, а другому - чтоб субсидировали его нищебродство. Есть вопросы к перераспределению? Это уже вопросы к выборам.
+
+11
Игорь Коляда
Игорь Коляда
18 листопада 2019, 18:31
#
Прикинь, конкретные цели прописаны в Законе о государственном бюджете принимаемом ежегодно. Кредит берется для покрытия бюджетного дефицита

Прикинь,дефицит бюджета 94, 27 миллиарда гривен,а планируют занять примерно 350 миллиардов гривен.
Что-то не сходится для покрытия бюджетного дефицита.
+
0
vlad9486
vlad9486
18 листопада 2019, 20:16
#
282,1 млрд грн — выплаты по долгам, их следует вычесть из заимствований чтобы вычислить чистое заимствование.

Удобно смотреть здесь https://openbudget.gov.ua/annual-budget/finance?class=program
Фінансування за борговими операціями 83 027 510 700.00,
Запозичення 365 164 439 600.00
Погашення 282 136 928 900.00

Еще 12 млрд планируют от приватизации получить и на казначейском счете оставить на 0.75 больше. Пересчитайте, там все сходится до копейки.
+
+15
Игорь Коляда
Игорь Коляда
18 листопада 2019, 20:33
#
Я считать и читать умею,человек написал - Кредит берется для покрытия бюджетного дефицита,а на самом деле - для финансирования долговых выплат,а не только для покрытия бюджетного дефицита.
+
0
vlad9486
vlad9486
18 листопада 2019, 20:41
#
Может быть он имел ввиду чистые заимствования. Логично обмен одного долга на другой не называть кредитом, а называть так только новый долг.
+
0
Dodikk
Dodikk
14 листопада 2019, 16:57
#
Все будет нормально,землей отдадим все кредиты.
+
+5
vlad9486
vlad9486
14 листопада 2019, 17:22
#
Все кредиты отдать невозможно, потому что не останется денег. Все деньги выпущены под чьи-то обязательства. Все наличные деньги выпущены под залог ОВГЗ.
+
+45
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
15 листопада 2019, 10:39
#
Економічна теорія каже, що гроші випускають під вироблені товари, чи якось так. Якщо гроші не підкріплені реальним, підкреслюю, саме реальним виробництвом, тоді буде гіперінфляція, що ми мали в 90-х. За вашою логікою, долларів не стане, як тільки ми виплатимо борги... бо всі долари продала населенню держава... може по книжці і так, але як же ті 12 лярдів від заробітчан? Вони ж приїхали з грошима, до яких ні Україна ні її борги не мали ніякого відношення. Можете не заперечувати тим, що то борг іншої держави, який щаробітчанам продала Польща, бо це і є цвях у кришку вашої теорії. Мені, як українцю, байдуже на борги інших держав, бо якщо ми матимемо більше експорту, ніж імпорту, то інші держави муситимуть випускати борги, а не ми. А зараз ми беремо кредити, а долари витікають, тому для нас це дупа чорна, бо ми позичаємо для того, щоб не здохнути, а не на розвиток. Тому аналогія з алкоголіком цілком справедлива, тільки ми беремо кредит не на горілку, а на хліб. Але суті це не змінює.
+
0
vlad9486
vlad9486
15 листопада 2019, 13:16
#
Уряд витрачає непідкріплені гроші, майже в будь-якій країні майже завжди, а гіперінфляція — рідкісне явище.

Доларів не стане якщо всі емітенти облігацій, акцій і інших цінних паперів які знаходяться на балансі ФРС виплатять свої борги (викуплять свої облігації). Так само і з гривнями. Їх не стане якщо всі емітенти всього що знаходиться на балансі НБУ викуплять назад свої облігації.

Звісно ж, гроші можна не тільки брати в борг, а ще й заробляти, але це може відбутися тільки тому що хтось взяв ще більше боргів. Тому «збалансовано» коли якась підсистема економіки має стільки ж боргів скільки і грошей. Якщо якась підсистема має більше грошей ніж боргів, то хтось навпаки, більше в боргах ніж має грошей.

Держава типу України, теоретично, може погасити всі свої борги загнавши інших в ще більші. Бо є долари. А от США, наприклад, не може, тому що ФРС для того щоб емітувати долари потрібно мати на балансі щось більш вагоме, а це облігації уряду США.

> А зараз ми беремо кредити, а долари витікають
Вони витікають з банківської системи, але, скоріш за все, залишаються у резирентів України під подушкою.

> Мені, як українцю, байдуже на борги інших держав, бо якщо ми матимемо більше експорту, ніж імпорту
В українців проблема в тому що для них цінності виживання сильно переважають цінності самовираження. І це не дивно враховуючи історію 20го століття.
+
0
vlad9486
vlad9486
15 листопада 2019, 13:23
#
Тому українцям папір (який дає безпеку) важливіший ніж реальні справи за вікном. А насправді нам всім вигідно імпортувати і доводиться експортувати тільки заради того щоб імпортувати.
+
+32
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
15 листопада 2019, 11:17
#
У мене ніколи не було кредитів, як при малих доходах, так і в кращі часи, зате є купа людей, які в боргах, як в шовках. Але я не топлю за світ без кредитів, я кажу про те, що ми заганяємося звєрськими процентами. 13 лярдів позичити, це ж в еквіваленті 27 лярдів грн в місяць, майже 7 лярдів в тиждень. Та ОВДП на 3 лярди то вже досягнення, минулий валютний аукціон залучив баксів не погано тому, що був відкладений попит. Ну і про святий борг... ми гасимо тіло кредиту новим кредитом, а відсотки гасимо не всі, а лише частково, частина стає новим тілом кредиту, якби було інакше, то не було б дефіциту бюджету. Тут все просто, є дефіцит, значить позичаємо більше, ніж віддаємо, немає дефіциту - тоді навпаки. Тому не дуріть людям голову, кредит то завжди ярмо і ризик, окрім випадків, коли не збираєшся повертати.
+
0
Dаrk Lite
Dаrk Lite
15 листопада 2019, 12:05
#
Нинішня влада не планує повертати
+
0
vlad9486
vlad9486
15 листопада 2019, 13:25
#
Я не дурю голову. Я говорив про технічну деталь, що відсоткові платежі це не ще один дефіцит, а звичайні видатки бюджету. Тобто, в дефіциті вже включені проценти.
+
0
vlad9486
vlad9486
15 листопада 2019, 13:27
#
>> У мене ніколи не було кредитів
> цінності виживання сильно переважають цінності самовираження

Ілюстрація. Народ забагато пережив небезпеки в минулому столітті. Звідси і протест проти ринку землі і проти боргу. Тому у нас і боргу менше ніж в середньому по світу і економіка не дуже.

> 13 лярдів позичити
і 10 повернути, тому чиста позика 3, а це ВВП за тиждень.
+
+15
Conclusion
Conclusion
18 листопада 2019, 9:08
#
Нам всем очень важен твой личный финансовый опыт, но как он применим к государству?
+
0
Dаrk Lite
Dаrk Lite
14 листопада 2019, 17:33
#
По 1500-2000баксов за гектар
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися